|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - Jaki olej - 2002 Honda Civic Si
DARKMAN_X - Pon Lut 19, 2007 16:29 Temat postu: Jaki olej - 2002 Honda Civic Si Jak w temacie.
Jaki olej polecacie. Ostatnio byl syntetyk Valvoline 5W20.
Dzieki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
daniel - Pon Lut 19, 2007 20:52
A w jakim przedziale cenowym?
siwy - Pon Lut 19, 2007 20:56
DARKMAN_X napisał/a: | Ostatnio byl syntetyk Valvoline 5W20 |
syntetyk 5w20 polecamy
mniej wazne jaki, wazne zebys czesto wymienial. ten co lejesz nie jest zly.
daniel - Pon Lut 19, 2007 21:00
5W20 ???
chyba coś się wam pomyliło
niesłyszałem o takim oleju jeszcze .....
Jaqub - Pon Lut 19, 2007 21:05
daniel napisał/a: | 5W20 ???
chyba coś się wam pomyliło
niesłyszałem o takim oleju jeszcze ..... |
http://www.google.pl/sear...l=pl&q=5w20&lr=
daniel - Pon Lut 19, 2007 21:26
5W20 to typowo zimowy olej, nienadający się do temp. występujących w PL.
może DArkman masz teraz 5w(40-50)?
DARKMAN_X - Pon Lut 19, 2007 22:09
5W20 taki olej zaleca Honda i taki jest napewno teraz.
Przedzial cenowy - nieistotny.
Chodzi mi o producenta - jakie polecacie.
SIWY napisal ze Valvoline nie jest zly - a np. Mobil1 lub QuakerState
http://www.quakerstate.co...llsynthetic.asp
http://www.mobil1.com/USA...ance_5W-20.aspx
daniel - Pon Lut 19, 2007 22:44
DARKMAN_X napisał/a: | 5W20 taki olej zaleca Honda i taki jest napewno teraz.
Przedzial cenowy - nieistotny.
Chodzi mi o producenta - jakie polecacie. |
Spójrz w książkę serwisową i zobacz, że olej dobiera się np. wg temperatury otoczenia.
Jak cena nie gra roli to ja jeźdzę na takim i polecam Motul 8100 0W30
kazik - Pon Lut 19, 2007 23:14
mobil rally 5W50 ja na takim latam i jestem zadowolony
bodek - Wto Lut 20, 2007 01:10
daniel napisał/a: | Jak cena nie gra roli to ja jeźdzę na takim i polecam Motul 8100 0W30 |
a to nie jest olej dla bogatych ?
czym on sie rozni od castrola itp.?
wydaje mi sie ze koszt wykonania jest taki sam jak mobila itp? jak jestem w bledzie to podaj jakies przyklady
masz moze jakies testy ze jest lepszy niz castrol itp. jestem bardzo ciekawy dlaczego kazdy chwali motula...
MACIOR - Wto Lut 20, 2007 06:54
bodek napisał/a: | daniel napisał/a: | Jak cena nie gra roli to ja jeźdzę na takim i polecam Motul 8100 0W30 |
a to nie jest olej dla bogatych ?
czym on sie rozni od castrola itp.?
wydaje mi sie ze koszt wykonania jest taki sam jak mobila itp? jak jestem w bledzie to podaj jakies przyklady
masz moze jakies testy ze jest lepszy niz castrol itp. jestem bardzo ciekawy dlaczego kazdy chwali motula... |
Bodziu skarbie, słoneczko jeździłeś kiedyś na Castrolu ???? Ja przez ten pseudoolej musiałem silnik robić wiec piiiii. Teraz tylko Valovoline.
daniel - Wto Lut 20, 2007 15:15
bodek napisał/a: | daniel napisał/a: | Jak cena nie gra roli to ja jeźdzę na takim i polecam Motul 8100 0W30 |
a to nie jest olej dla bogatych ? |
Ja tam wychodzę z takiego założenia, że chytry dwa razy traci.
Zresztą koszt oleju, w porównaniu do kosztów paliwa jest i tak śmiesznie niski.
corey - Wto Lut 20, 2007 23:23
mobil - 2 razy czyscilem silnik po 10w40 - zostawia straszny szlam
castrol - SLX przez to gowno polowa toyot vvti brala po 2l na 1000km a ludzie nie wiedzieli co sie dzieje
uzywam teraz valvoline i narazie zadnych zastrzezen - bardzo dobry olej
osobiscie na lato lalbym 5w50 vr1 a na zimke siakies 0w40
jak chcesz tanio kupic valvo to zapraszam do nas na wymiane
np. valvo 5w50 4l za 119zl - po kolezensku bez marzy
Vesti - Wto Lut 20, 2007 23:39
Liqly Moli... nie ulega Texaco.. Castrola bije na głowe..
bodek - Wto Lut 20, 2007 23:44
daniel napisał/a: | a tam wychodzę z takiego założenia, że chytry dwa razy traci.
Zresztą koszt oleju, w porównaniu do kosztów paliwa jest i tak śmiesznie niski. |
ale chcesz powiedziec ze twoj silnik by padl jak bys jezdzil na jakims innym ?
temat oleji jest mi obcy.....
siwy - Wto Lut 20, 2007 23:58
Vesti napisał/a: | Texaco.. | co do texaco to akurat straszny szit sie zrobil, ale to nie do opisania...
pamietajmy ze sztuka sa czeste wymiany oleju i filtra,
daniel - Sro Lut 21, 2007 10:36
bodek napisał/a: | daniel napisał/a: | a tam wychodzę z takiego założenia, że chytry dwa razy traci.
Zresztą koszt oleju, w porównaniu do kosztów paliwa jest i tak śmiesznie niski. |
ale chcesz powiedziec ze twoj silnik by padl jak bys jezdzil na jakims innym ?
temat oleji jest mi obcy..... |
Napewno nie, ale
nie mam labolatorium, ani warunków żeby przebadać i porównać oleje.
Dlatego opieram się na renomie firmy i pochlebnych opiniach innych użytkowników.
A negatywów o Motulu nie słyszałem. (chyba, że ktoś kupi podróbę na allegro, bo o podrabianiu Motula słyszałem)
Jaqub - Sro Lut 21, 2007 12:54
siwy napisał/a: | Vesti napisał/a:
Texaco..
co do texaco to akurat straszny szit sie zrobil, ale to nie do opisania... |
o tym ze texaco to szit pisalem wioelokrotnie...
w beemce mam te diodki co znikaja w miare pogarszania sie stanu oleju (nie mam pojecia na jakiej zasadzie ale na pewno nie po przebiegu i styl jazdy raczej tez nie ma znaczenia bo caly czas jezdze porownywalnie) 5 zielonych/pomaranczowa/czerwona
texaco 10w40 po 7.5tys km palila sie pomaranczowa
castrol magnatec 10w40 10tys km zostaja dwie zielone (juz zmienialem) (castrol lalem chyba 4 razy i za kazdym razem tak samo bylo)
teraz mam za namowa zalanego liquid moly i zobaczymy...
mobil 1 10w40 byl w smarciku i znikalo regularnie ok 1 litra na 1000km a olej byl czarny jak smola teraz jest tedex 10w40 (wygralem ) i jest OKa trzyma poziom i kolor jakis taki blizej olejowego
Vesti - Czw Lut 22, 2007 11:55
siwy napisał/a: | Vesti napisał/a: | Texaco.. | co do texaco to akurat straszny szit sie zrobil, ale to nie do opisania...
pamietajmy ze sztuka sa czeste wymiany oleju i filtra, |
Szanowne grono niech sie odczepi od Texaco..
Napisałem wyrażnie, że Liqly Moly (firma której nie znacie ) nie ulega texaco ( którego proponujecie i znacie )..
Prywatnie LM jest olejem bardzo dobry o naprawde znakomitych parametrach.
Po ucieczce z rodziny Castrola/BP zalałem LM...
Wynik?
Auto na pełnym zbiorniku robi od 20-60km wiecej.. przy takich samych warunkach, tej samej trasie itd.. ( testowane 3 tygodnie, sam nie wierzyłem )
Tygodniowo robie do 1000km... (na zbiorniku przed wymianą max 690-700, po wymianie na LM 720-780 naciągane )... na każdym zbiorniku mam za darmo do 60 km żeby stac i sie grzać w te wspaniałem ciepłe dni..
Średnio przy duszeniu auta.. po 6-7 tys musiałem dolać do ok 0,8 litra aby spokojnie zrobić min 15tys.
Na LM zrobione mam już 17340km ( Mam zalany 10w40 z dodatkiem dwusiarczanu molibdenu, w optymalnych warunkach można przejechac dystans do 30tys km ) doLAŁEM do stanu ok 0,3 l...
Co ciekawe.. Na poprzednich olejach auto zaczynało głośniej pracować w okolicach od 7tys km.. BP traciło swoje właściwości, Castrol banglał ponad 8.. LM nadal chodzi, do 10tys km zastosowany u mnie olej nie traci swoich właściwości.. to gwarantuje producent.
Jeżeli chodzi o oleje do bardziej sportowej jazdy...
Motul to Motul..
A LM bije Castrola i inne wynalazki.. i raczej wszystko co ma swoje rozlewnie...
Dlaczego?
Każdy olej to 70% bazy olejowej ( podstawa )
Pozostałem 30 % to sa same dodatki o których nie będę się rozpisywał ( jeżeli kogoś to zainteresuję założymy oddzielny temat )..
Teraz te 30% dodatków które powoduje trzymanie parametrów/właściwości oleju poprzez rozlewnie są dodawane w bardzo różnie procentowo %...
Co ciekawe..
LM słynie przede wszystkich z dodatków, które stosowane sa w większości olejów...
Produkcja oleju jako gotowego produktu jest można powiedzieć "mniejszością"..
Pozdro szacowne grono..
Przepraszam za ortografie i gramatykę...
Cięzko pisać posta na każdym Lubelskim skrzyżowaniu..
O mam zielone światło czas ruszac dalej..
daniel325 - Czw Lut 22, 2007 12:14
Ja smigam na CASTROLU EDGE sport 0w40 jezdzil ktos na tym bo jak czytam wasze opinie na temat castrola to zacynam się bac vesti ile może kosztować do mnie 8 litrów tego twojego oleju w syntetyku orjentujesz sie mnij wiecej
corey - Czw Lut 22, 2007 13:32
Vesti napisał/a: | siwy napisał/a: | Vesti napisał/a: | Texaco.. | co do texaco to akurat straszny szit sie zrobil, ale to nie do opisania...
pamietajmy ze sztuka sa czeste wymiany oleju i filtra, |
Szanowne grono niech sie odczepi od Texaco..
Napisałem wyrażnie, że Liqly Moly (firma której nie znacie ) nie ulega texaco ( którego proponujecie i znacie )..
Prywatnie LM jest olejem bardzo dobry o naprawde znakomitych parametrach.
Po ucieczce z rodziny Castrola/BP zalałem LM...
Wynik?
Auto na pełnym zbiorniku robi od 20-60km wiecej.. przy takich samych warunkach, tej samej trasie itd.. ( testowane 3 tygodnie, sam nie wierzyłem )
Tygodniowo robie do 1000km... (na zbiorniku przed wymianą max 690-700, po wymianie na LM 720-780 naciągane )... na każdym zbiorniku mam za darmo do 60 km żeby stac i sie grzać w te wspaniałem ciepłe dni..
Średnio przy duszeniu auta.. po 6-7 tys musiałem dolać do ok 0,8 litra aby spokojnie zrobić min 15tys.
Na LM zrobione mam już 17340km ( Mam zalany 10w40 z dodatkiem dwusiarczanu molibdenu, w optymalnych warunkach można przejechac dystans do 30tys km ) doLAŁEM do stanu ok 0,3 l...
Co ciekawe.. Na poprzednich olejach auto zaczynało głośniej pracować w okolicach od 7tys km.. BP traciło swoje właściwości, Castrol banglał ponad 8.. LM nadal chodzi, do 10tys km zastosowany u mnie olej nie traci swoich właściwości.. to gwarantuje producent.
Jeżeli chodzi o oleje do bardziej sportowej jazdy...
Motul to Motul..
A LM bije Castrola i inne wynalazki.. i raczej wszystko co ma swoje rozlewnie...
Dlaczego?
Każdy olej to 70% bazy olejowej ( podstawa )
Pozostałem 30 % to sa same dodatki o których nie będę się rozpisywał ( jeżeli kogoś to zainteresuję założymy oddzielny temat )..
Teraz te 30% dodatków które powoduje trzymanie parametrów/właściwości oleju poprzez rozlewnie są dodawane w bardzo różnie procentowo %...
Co ciekawe..
LM słynie przede wszystkich z dodatków, które stosowane sa w większości olejów...
Produkcja oleju jako gotowego produktu jest można powiedzieć "mniejszością"..
Pozdro szacowne grono..
Przepraszam za ortografie i gramatykę...
Cięzko pisać posta na każdym Lubelskim skrzyżowaniu..
O mam zielone światło czas ruszac dalej.. |
no normalnie rewelka , auto mniej pali , ludzie bez jaj , jeszcz lakier od wymiany na LM jest bardziej błyszczący(no chyba ze zalales 0w20-0w30)
LM jest spoko olejem ale bez jakis mega fajerwerkow , traci cisnienie przy katowaniu - jego wada
valvo wg. mnie jest lepsze/porownywalne i troche tansze
daniel325 , z tego co dzisiaj wyczytalem to masz Mke , do tych silnikow leje sie zawsze geste oleje, dedykowanym do Mpowera jest TWS 10w60, troche wode a nie olej lejesz do takiego fajnego sprzeta
ceny u nas z wymiana:
4l LM 10w60 kosztuje 152zl
1l TWS 51zl
4l Valvo VR1 10w60 103zl
4l Valvo VR1 5w50 100zl
jakbys sie zdecydowal to daj wczesniej znac zebysmy na bank mieli na miejscu
Vesti - Czw Lut 22, 2007 14:12
corey napisał/a: | no normalnie rewelka , auto mniej pali , ludzie bez jaj , jeszcz lakier od wymiany na LM jest bardziej błyszczący(no chyba ze zalales 0w20-0w30) |
Akurat z dodatkiem dwusiarczanu.. jest prawie czarny.. nie musze ci tłumaczyc dlaczego bo wiesz doskonale..
Gdybym osobiście tego nie sprawdził, miałbym takie same zdanie jak ty..
Przed zalaniem LM, zastosowałem specjalny płukacz...
Zalewamasz tym auto przed spuszczeniem oleju..
( w sumie przy każdej zmianie oleju z jednej marki na druga powinnodokonać się takiej czynności )
Autko pracuje.. i spuszczasz cały syf z silnika..
( Zapewne odezwie się ktoś kto mi powie że czyszczenie silnika dosłownie go przeczyści itd... będzie brał itd.., dlatego też specyfiki są do delikatnego zastosowania i sa specyfiki bardzo dorażne )..
Oczywiście w aucie wymieniono kpl filtrów...
Corey.. przykro mi, ale tak naprawde jest w moim przypadku z zużyciem paliwa..
Oszczędność z całego zbiornika 45-47 litrowego pozwala mi pokonac dłuższy dystans na tej samej trasie, w tych samych warunkach... ok 2-3% jest mniejsze zużycie...
z pocałowaniem 2/3 setki zostaje mi na każde 100km pokonane na tym oleju.
Niestety wiem co mówię, prowadze książke z kilometrami i ilością zatankowanego paliwa..
Po 10-12tys km zwraca mi się koszt baniaka oleju..
corey napisał/a: | LM jest spoko olejem ale bez jakis mega fajerwerkow , traci cisnienie przy katowaniu - jego wada |
10w-40 z wspomnianym dodatkiem nie jest przeznaczony do katowania..
Z grzeczności Chciałbym zobaczyc to jak traci ciśnienie olej przy "katowaniu"...
[ Dodano: Czw Lut 22, 2007 2:17 pm ]
PS... sorka ze edycję.. ale juz jest ślisko na drodze i w między czasie trzeba ręczny zaciągać..
Jaqub - Czw Lut 22, 2007 15:10
daniel325 napisał/a: | Ja smigam na CASTROLU EDGE sport 0w40 jezdzil ktos na tym bo jak czytam wasze opinie na temat castrola to zacynam się bac vesti ile może kosztować do mnie 8 litrów tego twojego oleju w syntetyku orjentujesz sie mnij wiecej |
ten co ja mam LM jest w bankach po 5 litrow wiec musisz wziac dwie...
corey napisał/a: | daniel325 , z tego co dzisiaj wyczytalem to masz Mke , do tych silnikow leje sie zawsze geste oleje, dedykowanym do Mpowera jest TWS 10w60, troche wode a nie olej lejesz do takiego fajnego sprzeta |
z tego co wiem (co mial wkladac) to nie jest to silnik Mpower
daniel325 - Czw Lut 22, 2007 20:46
to nie jest mpower niestety albo i dobrze ze nie zalezy jak na to patrzec bmw zaleca wlasnie dokladnie ten olej za 8 litrow dalem 300 zł z maksymalna znizka niby normalnie 400 nastepnym razem zobaczymy cos innego jezeli ten bedzie kicha
Jaqub - Czw Lut 22, 2007 20:55
daniel325 napisał/a: | to nie jest mpower niestety albo i dobrze ze nie zalezy jak na to patrzec bmw zaleca wlasnie dokladnie ten olej za 8 litrow dalem 300 zł z maksymalna znizka niby normalnie 400 nastepnym razem zobaczymy cos innego jezeli ten bedzie kicha |
dobrze bedzie nic sie nie martw
z tym ze na "pierwsze zalanie" moglo Ci wejsc 8siem ale pozniej bedzie mniej...
nie czy do Twojego nowego silnika wchodzi tyle co do M50tki ale mysle ze niewiele wiecej...
corey - Czw Lut 22, 2007 22:49
Vesti napisał/a: | corey napisał/a: | no normalnie rewelka , auto mniej pali , ludzie bez jaj , jeszcz lakier od wymiany na LM jest bardziej błyszczący(no chyba ze zalales 0w20-0w30) |
Akurat z dodatkiem dwusiarczanu.. jest prawie czarny.. nie musze ci tłumaczyc dlaczego bo wiesz doskonale..
Gdybym osobiście tego nie sprawdził, miałbym takie same zdanie jak ty..
Przed zalaniem LM, zastosowałem specjalny płukacz...
Zalewamasz tym auto przed spuszczeniem oleju..
( w sumie przy każdej zmianie oleju z jednej marki na druga powinnodokonać się takiej czynności )
Autko pracuje.. i spuszczasz cały syf z silnika..
( Zapewne odezwie się ktoś kto mi powie że czyszczenie silnika dosłownie go przeczyści itd... będzie brał itd.., dlatego też specyfiki są do delikatnego zastosowania i sa specyfiki bardzo dorażne )..
Oczywiście w aucie wymieniono kpl filtrów...
Corey.. przykro mi, ale tak naprawde jest w moim przypadku z zużyciem paliwa..
Oszczędność z całego zbiornika 45-47 litrowego pozwala mi pokonac dłuższy dystans na tej samej trasie, w tych samych warunkach... ok 2-3% jest mniejsze zużycie...
z pocałowaniem 2/3 setki zostaje mi na każde 100km pokonane na tym oleju.
Niestety wiem co mówię, prowadze książke z kilometrami i ilością zatankowanego paliwa..
Po 10-12tys km zwraca mi się koszt baniaka oleju..
corey napisał/a: | LM jest spoko olejem ale bez jakis mega fajerwerkow , traci cisnienie przy katowaniu - jego wada |
10w-40 z wspomnianym dodatkiem nie jest przeznaczony do katowania..
Z grzeczności Chciałbym zobaczyc to jak traci ciśnienie olej przy "katowaniu"...
[ Dodano: Czw Lut 22, 2007 2:17 pm ]
PS... sorka ze edycję.. ale juz jest ślisko na drodze i w między czasie trzeba ręczny zaciągać.. |
kup sobie porzadny wskaznik cisnienia oleju - nie autogałgan , pokatuj zabacz co sie dzieje
twoje odczucia co do zuzycia paliwa na nowym oleju to bardzo podobna sprawa jak u ludzi ktorzy zamontowali magnetyzer albo strumiennice i czuja duuza roznice
jesli zuzycie zeczywiscie spadlo to szukalbym przyczyny w plukaniu silnika - jeden koles z poznania (zajmuje sie sprzedaza hamowni) w swoim civicu po plukance zmierzyl wzrost mocy o 6km
Ms2, magnatec , thermal control, pupcia maryna itd. - jak swiat stary to zawsze byly takie chłyty marketingowe(chinskie)
Vesti - Pią Lut 23, 2007 09:47
Rzeczywiście masz rację... Nie nazwał bym tego wielkim spadkiem spalania.. i nie o tym pisze..
Podkreśliłem, że ten olej jest dobrym produktem i w moim przypadku auto na całym zbiorniku 47 litrach ( leje pod korek ) systematycznie przejeżdża do 60km więcej.
W 3 naszych autach odnotowano mniejsze zużycie paliwa..
Wynik powtarza sie nie tylkow moim repciu... hmm,
Ale pewnie masz rację to taka moja własna krucjata marketingowa..
Zależy mi na sprzedaży LM.. bo dostane odmrażacz do zamków freee... yeaa.
corey napisał/a: | twoje odczucia co do zuzycia paliwa na nowym oleju to bardzo podobna sprawa jak u ludzi ktorzy zamontowali magnetyzer albo strumiennice i czuja duuza roznice |
Każdy z nas połknął magnetyzer i mamy go w pupci.. pewnie dlatego odczuwamy takie mrowienie przed kazdym tankowaniem..
KATE - Pią Lut 23, 2007 10:03
corey,
A ja Ci proponuje zastosowac zasade sprobuj na wlasnej skorze i komentuj cos o czym juz masz pojecie, bo to ze lejesz do innych aut, nie robi z ciebie eksperta w nijaki sposob.
Ja od pol roku jezdze na LM 5W30 z przebiegiem 15 tys. olej do dzis ma kolor jasny. Poprzedni Mobil byl przy tym przebiegu jak smola...
Co do zuzycia paliwa nie wypowiadam sie, bo leje dodatek LM do paliwa obnizajacy zużycie benzyny i sa widoczne pozytywne skutki... wiec jednoznacznie nie moge stwierdzic ktory zabieg przynosi skutki.
Polecam LM
Vesti - Pią Lut 23, 2007 10:05
corey napisał/a: | kup sobie porzadny wskaznik cisnienia oleju - nie autogałgan , pokatuj zabacz co sie dzieje |
Napisz mi wiecej... jaki olej był zalany, do jakiego auta..
Jezeli jesteś w stanie określić mi przebieg auta, przed zalaniem i dystans przy jakim zaczął tracić będę zobowiązany..
Pozdro
3kman - Sob Lut 24, 2007 01:53
Mobil to straszna chała .. nie polecam ... miałem i wiem czym to grozi
teraz jest valvo 5w50 i jak narazie gitara chodź za mało km zrobiłem by stwierdzić coś konkretnego ;P
darkman jak chcesz coś przyoszczędzić to polecam corey'a ...
pozdro
corey - Sob Lut 24, 2007 11:39
KATE napisał/a: | corey,
A ja Ci proponuje zastosowac zasade sprobuj na wlasnej skorze i komentuj cos o czym juz masz pojecie, bo to ze lejesz do innych aut, nie robi z ciebie eksperta w nijaki sposob.
Ja od pol roku jezdze na LM 5W30 z przebiegiem 15 tys. olej do dzis ma kolor jasny. Poprzedni Mobil byl przy tym przebiegu jak smola...
Co do zuzycia paliwa nie wypowiadam sie, bo leje dodatek LM do paliwa obnizajacy zużycie benzyny i sa widoczne pozytywne skutki... wiec jednoznacznie nie moge stwierdzic ktory zabieg przynosi skutki.
Polecam LM |
1) mialem, testowalem LM 5w40 i 10w60 , dobre oleje ale totalnie bez rewelacji szczegolnie za taka kase
pozatym jak cos porownujesz do mobila , a znajdz mi cos gorszego, porownaj LM do valvo ok?
2)łał kolor jasny ma - normalnie szok
cisnienie testowane w silniku BP mazdy i 3sge toyoty, przebiegi rozne ale duze, jepiej niz LM cisnienie trzymal Platinum 10w60
KATE - Sob Lut 24, 2007 14:08
corey napisał/a: | KATE napisał/a: | corey,
A ja Ci proponuje zastosowac zasade sprobuj na wlasnej skorze i komentuj cos o czym juz masz pojecie, bo to ze lejesz do innych aut, nie robi z ciebie eksperta w nijaki sposob.
Ja od pol roku jezdze na LM 5W30 z przebiegiem 15 tys. olej do dzis ma kolor jasny. Poprzedni Mobil byl przy tym przebiegu jak smola...
Co do zuzycia paliwa nie wypowiadam sie, bo leje dodatek LM do paliwa obnizajacy zużycie benzyny i sa widoczne pozytywne skutki... wiec jednoznacznie nie moge stwierdzic ktory zabieg przynosi skutki.
Polecam LM |
1) mialem, testowalem LM 5w40 i 10w60 , dobre oleje ale totalnie bez rewelacji szczegolnie za taka kase
Jaka kase kolego? Ja nie widze jakies bijacej po oczach roznicy... przedzial cenowy mniejwiecej podobny...
pozatym jak cos porownujesz do mobila , a znajdz mi cos gorszego
oj chyba wszystko co jest ponizej tego pulapu cenowego.... i wszystko inne z naszych rafinerii...
porownaj LM do valvo ok?
byc moze nastepnym razem.
2)łał kolor jasny ma - normalnie szok
łałłłł... widze ze mam przyjemnosc ze specjalista
cisnienie testowane w silniku BP mazdy i 3sge toyoty, przebiegi rozne ale duze, jepiej niz LM cisnienie trzymal Platinum 10w60 |
wiesz tak caly czas sie zastanawiam w jaki sposob ty to robiles.. i z chcecia poczytam.
Bo byc moze rownoczesnie testowales rozne oleje na roznych autach z roznym przebiegiem
mam nadzieje ze wku****jace sa te hahy
przepraszam za zla edycje, ale nie mam czasu juz poprawiac
Vesti - Sob Lut 24, 2007 15:33
corey napisał/a: | mialem, testowalem LM 5w40 i 10w60 |
Woowww
Jestes Pewny że testowałeś LM 10w60?
Troche trudno mi w to uwierzyć gdyż poczatkowo był dość trudno dostępny ..
Jeżeli porónujesz Platinum 10w60 do LM to śmiem wątpić że w ogóle na tym drugim jeździłeś...
Bic piane i ja potrafie...
corey napisał/a: | znajdz mi cos gorszego, porownaj LM do valvo ok |
Nie wiem czy czytasz uważnie..
Ale ani Kate ani Ja przydupas nie napisaliśmy nic odnośnie jakośći Valvo..
Na chwilę obecną moge opierac się tylko na wypowiedziach warsztatów które obsługują floty i prywatne bestie..
Możemy dyskutować..
Te same założenia gubienia ciśnienia moge podać do valvo..
Nie robie tego..
Opieram sie tylko na tym czego sam uświadczyłem..
corey - Nie Lut 25, 2007 00:46
a ja smiem twierdzic ze nie miales nigdy platinum 10w60 , ze co jest niby trodno dostepne?LM? chyba w bangladeszu
wszystkie oleje byly testowane na pewnej mazdzie i mojej celice
w mazdzie silnik pada z czestotliwoscia ok 3 tygodni , naprawde olej jest tam kluczowa sprawa , a test jest ekstremalny
wskaznik omori - pzy normalnej jezdzie od 3 tysi pokazywal 4.5 bara zawsze dla nowych panewek , wystaczylo silnik zagotowac do 100-110 stopni i od razu spadalo nawet do 3.5
na platinum czy valvo zanim spadlo cisnienie do 4 bar to dawno juz wywalilo korek w chlodnicy - duzo stabilniejsze
btw. najlepsze jajca byly na elfie sporti costam - nie ma bata wiecej niz 4 bary nie pokazalo sie nigdy a przy kacie cisnienie szlo naprawde w dol
mazda przeszla juz prawie wszystkie oleje dostepne na naszym rynku 10w60, mamy je z probek i naprawde platinum jest bardzo porzadnym olejem za bardzo mala kase
natomiast LM to bardzo drogi olej o tylko dobrych wlasciwosciach
pozatym LM lubi sie przypalic podobnie jak mobil
castrol RS gowno nie smaruje po zdjeciu miski splywal jak woda, mobil 5w50 dobry byl 4 lata temu
ja tam nie polegam na czyichs opiniach - nie jestem typem czlowieka przydupasa, a warszaty serwisujace floty naprawde maja pojecie o olejach
KATE - Nie Lut 25, 2007 09:49
corey napisał/a: | a ja smiem twierdzic ze nie miales nigdy platinum 10w60 |
toz ci nie pisal, ze mial....
corey napisał/a: | wszystkie oleje byly testowane na pewnej mazdzie i mojej celice
w mazdzie silnik pada z czestotliwoscia ok 3 tygodni |
jak zrozumialam jestes mechanikiem
corey napisał/a: | a test jest ekstremalny
wskaznik omori - pzy normalnej jezdzie od 3 tysi pokazywal 4.5 bara zawsze dla nowych panewek , wystaczylo silnik zagotowac do 100-110 stopni i od razu spadalo nawet do 3.5
|
nigdy nie dostalbys mojego auta do serwisowania,
Tak wiec DARKMAN_X, Jak widzisz zdania o olejach sa podzielone...
Sa nawet w naszym miescie specjalisci od testowania ich w formie eksperymentow...
wiec moze warto skorzystac takich rad... tym bardziej ze probki Platinum 10w60 sa za darmo
Vesti - Nie Lut 25, 2007 10:16
corey napisał/a: | wystaczylo silnik zagotowac do 100-110 stopni |
Powodzonka w testowaniu olejów...
corey napisał/a: | ze co jest niby trodno dostepne?LM? |
Swojego czasu 10w60 tak.. było trudno dostępne czekałem na niego 2 miechy..
Wybacz.. ale jako przydupas nie moge uwierzyć ci na słowo z cisnieniem LM..
Olej zalany jest do 1.8T już po raz drugi.. 1.8T(chip) 197KM.. (seria 150)..
Auto nie gotuje się do 110 stopni.. nie traci cisnienia..!!!!!!
Jest pałowane strasznie bo kierownikiem jest pani która jeżdzi do odcinek nawet w mieście..
A czy jesteś typem przydupasa..? Niestety nie stwierdze tego po twoich postach..
Współczuje -> corey napisał/a: | w mazdzie silnik pada z czestotliwoscia ok 3 tygodni | ..napewno wszystko robicie dobrze? rewelacyjne auto.. i zapewne GTR..
corey - Nie Lut 25, 2007 10:58
mazda jest forma eksperymentu. katujemy ja za swoj chajs na swoja odpowiedzialnosc, sami ja budujemy sami katujemy
Cytat: | ..napewno wszystko robicie dobrze? rewelacyjne auto.. i zapewne GTR.. |
nie wiem czy ktos w lbn bardziej zna sie na tych samochodach, to nie gtr ani gtx, a auto jest bardzo dobre bo nie wiem ktore inne wytrzymaloby nawet 50% tego co ta mazda
naprawde jak sie ten sam silnik zakatuje 5 razy, to mozna soobie doskonale wyrobic opinie na temat czesci, olejow, dokladnosci warsztatow zajmujacych sie obrobka
na slowo nikt mi nie musi wierzyc, ja tylko chce pomoc zeby ktos zkorzystal z mojego doswiadczenia zamiast testowac na wlasnej skorze/silniku
Vesti - Nie Lut 25, 2007 14:24
Teraz są konkrety..
Rozumiem że mazda w silniku 1.8 16v.. z lat 89-94 w budzie BG.
corey napisał/a: | a auto jest bardzo dobre bo nie wiem ktore inne wytrzymaloby nawet 50% tego co ta mazda |
Podejrzewam że Honda..
corey napisał/a: | naprawde jak sie ten sam silnik zakatuje 5 razy, to mozna soobie doskonale wyrobic opinie na temat czesci, olejow, dokladnosci warsztatow zajmujacych sie obrobka |
Rozumiem twoje podejście.. Jednak, osobiście nie zaobserwowałem z LM spadków Ciśnienia..
corey napisał/a: | na slowo nikt mi nie musi wierzyc, ja tylko chce pomoc zeby ktos zkorzystal z mojego doswiadczenia zamiast testowac na wlasnej skorze/silniku |
Szacuneczek za to..
Ja nie spotkałem się do tej pory z taką opinią, naprawde w szerokim gronie użytkowników..
[ Dodano: Nie Lut 25, 2007 2:31 pm ]
I nie potwierdzam twojej opini poprzez zarżnięcie 5 silników..
daniel325 - Sro Maj 16, 2007 11:12
odswieze a co myslicie o takim oleju do wolnosacego silnika bezynowego
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=191817815
lub
http://www.allegro.pl/ite...w_60_rally.html
slg - Sro Maj 16, 2007 11:19
wypas oliwa , tylko sieje spustoszenie w portfelu
corey - Sro Maj 16, 2007 11:43
moge powiedziec ze ceny zajebiscie atrakcyjne
crOOchy - Sro Maj 16, 2007 11:43
jezeli moge sie wtrącic do jakże pasjonujacej i pouczającej wymiany pogladów na temat roznego rodzaju olei to pragne poinformowac tych którzy nie wierza ze kilkadziesiąt procent samochodów terenowych (katowanie przec wiekszosc czsu na odcince) jeżdzi na olejach z http://www.quakerstate.pl/ ja zresztą tez olej jest bardzo dobry, po spuszczeniu oleju kolor zmienia swoj odcien w skali od 1 do 10 o 2. szczerze polecam.
|
|