|   | 
								Lubelskie Forum Motoryzacyjne
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Park Techniczno - Serwisowy - Alarm o awarii układu chłodzenia...?? pomocy !! 
						
												 babel - Sro Maj 02, 2007 16:12 Temat postu: Alarm o awarii układu chłodzenia...?? pomocy !! Ano jak w temacie ...........wyświetla mi się alarm o awarii układu chłodzenia :
 
 
http://www.fotosik.pl/pok...363eef0884.html
 
 
ale co najdziwniejsze cały układ wydaje się pracować normalnie i bez zakłuceń.
 
Płyn chłodzący jest w normie, wentylator załącza się w prawidłowych momentach (temperaturach) mimo to alarm nie gaśnie.
 
Głowy za to nie dam ale wydaje mi się że ten alarm powiadamia o zbyt niskim poziomie płynu w zbiorniku wyrównawczym (poziom jest prawidłowy) i powinien zadziałać po włączeniu zapłonu lecz on uruchamia się dopiero po około 10 sek. po zapaleniu silnika.
 
Teraz pytanie do znających temat:
 
1. faktycznie mam awarie której nie jestem stwierdzić na parkingu (silnik pracował 60 min. i nic się nie działo)
 
2. czy instalacja elektryczna....czujnik,komputer,termostat...
 
3. szukałem termostatu i wydaje mi się że to to :
 
 
    http://www.fotosik.pl/pok...e4f33d50ba.html
 
    http://www.fotosik.pl/pok...366b9cabd6.html
 
 
może warto tam zerknąć ??
 
Prócz tego stwierdziłem (całkiem przypadkiem), że przestała działać mi klimatyzacja  (może szukam przyczyny alarmu nie tam gdzie powinienem ????
 
 
Na koniec już całkiem z ciekawości niech ktoś mi powie co to jest ????
 
 
    http://www.fotosik.pl/pok...69fc0f049b.html
 
    http://www.fotosik.pl/pok...77f4634588.html
 
    http://www.fotosik.pl/pok...36e3913397.html
 
 
miedziana rurka długości około 40 cm zakończona orginalnym korkiem i podłączona do kolektora wydechowego (w czasie pracy silnika zasysa powietrze), na słuch nie ma różnicy w pracy silnika po zdjęciu lub założeniu korka.
 
Silnik 2.3 (chyba NF) 90 r.
 
Gdyby było potrzeba wiecej informacji lub fotek to piszcie.
												 agrabsabi - Czw Maj 03, 2007 18:33
  termostat raczej bym wykluczył       gdyby był niesprawny to silnik by był niedogrzany (przy ciągłym otwarciu) lub miałby tendencje do przegrzewania (wentylator by się osrał gdyby chodził cały czas na małym obiegu)     
 
skoro mówisz że wszystko w układzie działa okey i stan płynu jest w normie to szukałbym raczej jakiegoś błędu w czujnikach i elektryce     
 
podłącz się  pod kompa pokaże wszystkie błędy     
 
mało kosztuje i przeważnie unika się wymiany dziesiątek niepotrzebnych elementów i podzespołów     
 
jeśli chodzi o klimę to się po prostu skończyła lub złapałeś jakąś nieszczelność     
 
ale to nie ma wpływu na złe działanie układu chłodzenia      
 
jeśli chodzi o ten przewód to najpewniej jakiś podcisnieniowy tylko chyba powinien wychodzić z kolektora dolotowego a nie wydechowego       
 
ale to już Ci dokładnie powie każdy mechanik     
 
 
no a swoją drogą to dziwię się że Ci jeszcze nikt nic nie odpisał     
 
na LKT jest trochę speców od mechaniki i nie tylko    
												 ete - Pią Maj 04, 2007 09:09
  tak jak napisał kolega agrabsabi, na zimnym silniku jak ci się pali kontrolka to pewnie czujnik na ciepłym to stawiałbym na termostat. Pozdrawiam
												 agrabsabi - Pią Maj 11, 2007 20:55
  
 
skoro nikt przez tak dlugi czas nic na ten temat nie napisał      pokusiłem się o zapytanie speców od silników audi      (niestety nie z lublina i raczej nam na co dzień nie pomogą)     
 
jest to tester między innymi układu wtryskowego i układu wydechowego , w starszych silnikach gdzie nie ma gniazd do podpięcia się do układu OBD pod tą właśnie rurkę podpina się analizator spalin w celu odczytania danych i zanalizowania sprawności w/w układów
 
a tu link do ciekawych info na temat OBD      
 
http://www.auto-online.pl/diagnost/info/obd-13.htm
												 
					 | 
				 
			 
		 |