|   | 
								Lubelskie Forum Motoryzacyjne
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Lubelskie Klasyki  >> NOCĄ w CZWARTKI << - Szybkie klasyczne i zwinne Cabrio 
						
												 siwy - Sob Sie 04, 2007 21:21 Temat postu: Szybkie klasyczne i zwinne Cabrio Z racji tej że już jestem baaardzo znużony poszukiwaniami, chciałbym prosić o pomoc. Poszukuję Cabrio. Jednak nie chodzi oto żeby było tylko bez dachu. Auto oprócz walorów które sprawiają kierownikowi (kierowniczce) oraz pasażerom - przyjemność, musi być szybkie, musi dobrze prowadzić się w zakrętach. Napęd jak i pojemność jest bez znaczenia. Liczy się wiek (jak najstarszy model) i żeby było co wcisnąć pod maską i dobrze operować na próbach sprawnościowych.
 
 
Jeżeli ktoś chciałby pomóc to proszę o 1-3 foto, rocznik produkcyjny (jednak nie młodszy niż 1980 rok, czyli poniżej 1980roku im starszy tym lepiej)
 
Przedział cenowy - bez znaczenia, ale miło by było jakby ktoś podał jakąś orientacyjną cenę.
 
 
 
Zapraszam do wskazywania swoich typów.
												 Misiek_lbn - Sob Sie 04, 2007 21:30
  może alfa spider...
 
produkowana wiele lat(1966 - 1993), więc i z częściami chyba by problemu nie było...
 
co prawda wielu mówi "alfa to alfa", ale jak się o samochód dba, to nie stoi w serwisach   
 
 
 
 
 Dane techniczne 
 
 
    * Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 2-miejscowe
 
    * Pojemność skokowa - 1948 cm³
 
    * Moc maksymalna - 93 kW(125 KM) przy 5300 obr/min
 
    * Skrzynia przekładniowa 5-biegowa synchroniczna
 
    * Hamulce przednie i tylne tarczowe
 
    * Ogumienie o wymiarach 165HR14 lub 185/70/HR14
 
    * Długość - 412 cm
 
    * Masa własna pojazdu - 1040 kg
 
    * Prędkość maksymalna - 198 km/h
 
 
więcej: http://pl.wikipedia.org/w...ider_%281966%29
												 siwy - Sob Sie 04, 2007 22:18
  Honda S800
 
Najpierw moze zanim nastapi lanie wody proponuje tylko posluchac     (click) (click2) (click3)
 
Najpierw może trochę biadolenia o hisotorii modelu do powstania poprzednika Hondy S2000 czyli wlasnie S800 - wg mnie najfajniejszego Cabrio no i spod znaku H   
 
 
Model S360 napędzany był wywołującym zawrót głowy aluminiowym, 4cylindrowym silnikiem o pojemności 360 cm3, rozwijającym moc 33 KM przy niesamowicie wysokiej prędkości obrotowej 9 000 obr/min. Charakteryzował się również łożyskami wałeczkowymi wału korbowego oraz dwoma górnymi wałkami rozrządu, podczas gdy gaźnik Keihina zasilał każdy z czterech cylindrów. Była to spuścizna po motocyklach wyścigowych Hondy. Dla zapewnienia szczególnie niskiej linii maski mały silnik przechylono o 45 stopni.
 
 
Wyjątkowe rozwiązania dotyczyły również 5-biegowej skrzyni biegów, która przekazywała moc do kół poprzez oddzielne łańcuchy, które biegły w kąpieli olejowej w niezależnie zawieszonych wahaczach wleczonych. We wczesnych modelach obroty maksymalne sięgały do 14 000 obr/min.
 
 
Mimo iż model S360 nigdy nie wszedł do szerokiej produkcji, a model S500 o pojemności silnika 531 cm3 był produkowany tylko do 1964 roku, zostały one zastąpione przez rewolucyjny model S600 o pojemności silnika 606 cm3, oferowany w wersjach coupe i otwartej 2-osobowej. Denny Hulme w 1965 roku odniósł S600 zwycięstwo w wyścigu, w Nurburgring ADAC 600.
 
 
Model S800, auto sportowe serii "S", zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Tokio, w 1965 roku. Ten klasyk motoryzacji miał niezależne przednie zawieszenie z wahaczami poprzecznymi i drążkami skrętnymi, precyzyjną zębatkową przekładnią kierowniczą, prostą kratownicową ramę, oraz skrzynkową płytą podłogowa z poprzecznymi wzmocnieniami. Nadwozie wsparte było na czterech wysięgnikach. Unikalny układ przeniesienia napędu składał się z oddzielnych łańcuchów w zamkniętej kąpieli olejowej, doprowadzających napęd na każde niezależnie zawieszone koło tylne. Napęd łańcuchowy został później zastąpiony konwencjonalną czynną tylną osią, a 5-biegowa skrzynia, 4biegową.
 
 
 
Mimo pojemności jedynie 791 cm3, silnik Hondy S800 osiągał zaskakującą (na tamte czasy) moc 71 KM przy prędkości obrotowej 8 000 i ograniczeniu do 10 000 obr/min., dając moc jednostkową 88,5 KM z litra pojemności skokowej. Żeliwne silniki konkurentów z popychaczowym rozrządem ledwo osiągały 50 KM przy 4500 obr/min i rozpadały się na części przy 6 tys. obr/min. Ten model Hondy jest przykładem wyjątkowo płynnej pracy i wyrafinowania technicznego, jeździł na niskooktanowym paliwie i mógł osiągać prędkość maksymalną 160 km/h.
 
 
na podstawie: http://www.hondapl.org/ & źródła własne
 
 
 
 
  
 
 
 
 http://www.gildea.com/gallery/s800
 
 
pare filimikow jak to smiga:
 
http://www.honda-s800-clu...lub_action3.htm
 
http://www.honda-s800-clu...lub_action4.htm
 
 
 
ciekawe linki:
 
http://www.honda-s800-club.freeserve.co.uk/
 
 
 
 
 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
 
 
 
http://www.g-takeuchi.co.jp/photo/s8001.jpg
												 crOOchy - Sob Sie 04, 2007 22:26
  taka jak dla mnei malutka ta honda    z reszta dla mnie wszystkie hondy sa malutkie    
 
 
ale nie zmienia to faktu ze mi sie podoba    
												 siwy - Sob Sie 04, 2007 22:28
  jest malutka i dlatego jest dobra do zakretow   
												 mattey - Sob Sie 04, 2007 22:41
  siwy, moze gofera w cabrio 1 oczywiście    na allegro są z przed 80r   
												 siwy - Sob Sie 04, 2007 22:50
 
  	  | mattey napisał/a: | 	 		  na allegro są z przed 80r    | 	  niestety zbyt mlode auto, za duzo ujemnych punktow   
												 crOOchy - Sob Sie 04, 2007 22:53
  Fiat 124 spider produkowane od 66 roku, ni ewiem dokładnie jakie ma osiagi i w ogole ale bardzo mi sie podoba
 
 
http://upload.wikimedia.o...24_sp_v_sst.jpg
 
 
musi byc koniecznie cabrio?
 
 
a teraz troche naginane     
 
 
 
http://www.military-zone..../1143794601.jpg
												 bodek - Sob Sie 04, 2007 23:34
  http://tinyurl.com/yrcczx cobra 427,to na pewno szybkie bedzie
 
http://tinyurl.com/2yx74o Pontiac Grand Ville Cabrio, dosc ciekawy model a zarazem rzadki..
 
http://tinyurl.com/ynm6g2 Porsche 911, i wszystko jasne    
 
http://tinyurl.com/22k3bw mercedes 350SL
 
cdn..
												 KOSA - Nie Sie 05, 2007 09:58
  
 
 
z tego mi najbardziej podoba się porsche 911     , piękny silnik i idealny w zakręty
 
ale żeby być indywidualistą ja bym wybrał S800 (tylko gdzie to znaleźć     ) i wsadził silnik od CBR 900     ,  chyba że ma to być oryginał    
												 bodek - Nie Sie 05, 2007 11:17
  http://tinyurl.com/2jaz7e trzy male hondy cabrio
 
http://www.carclassic.com...ef=EB36&Lang=en i bmw 503 V8
												 Vesti - Pon Sie 06, 2007 19:32
 
  	  | KOSA napisał/a: | 	 		  z tego mi najbardziej podoba się porsche 911  , piękny silnik i idealny w zakręty 
 
ale żeby być indywidualistą ja bym wybrał S800  | 	  
 
To samo tylko moge powiedzieć.
												 siwy - Pon Sie 06, 2007 22:22
  No zaproponujcie coś jeszcze   
												 
					 | 
				 
			 
		 |