|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - fachowiec od gazu
paoloz - Pon Lis 05, 2007 14:42 Temat postu: fachowiec od gazu witam
czy jest może na forum jakiś fachowiec od instalacji gazowej ?
mam taki problem a mianowicie zamontowałem gaz w 325 24v gaz jest zwykły na mikserze i oczywiście strzela bo jest źle założony i to wiem ale gazownicy twierdzą że jest wszystko ok jak to oni. ale do brzegu , auto ma 192 km i barany założyli mi reduktor do 140 km ( firmy-asterix ) czyli troche za mały i dzieje sie tak że słabo jeździ a mam do kupienia 3 miesięczny reduktor BRC do 230kw i chciałeem sie dowiedzieć czy ten reduktor bedzie dobry do mojego auta (zapomniałem teraz mam blosa) czy nie bedzie za duży bo powiem szczerze że gazu to ja mam dosyć to jest ostatnie auto u mnie które jeździ na gazie
a i jeszcze jedno pytanie jakiej średnicy powinien być przewód zasilający do takiej mocy i pojemności 6 czy 8 ?
prosze o odpowiedzi poważne a nie gdybanie bo tego mam już dosyć
dzięki
QSY - Pon Lis 05, 2007 17:03
zmien reduktor na poczatek bo ten co masz jest zdecydowanie za mały, przewód 6 mm do zasilania wystarczy w zupełnosci 8 mm stosuje sie bardzo zadko i raczej do mega duzych pojemnosci. zeby wszystko mniej wiecej gralo najlepiej zrobic przewód zasilajacy od butli do zaworu 6mmm a od zaworu do reduktora 8mm i zrobic pętle zeby jakis zapas gazu w razie czego był
a tak BTW gaz to do zapalniczek jest dobry
paoloz - Pon Lis 05, 2007 17:09
a tak BTW gaz to do zapalniczek jest dobry [/quote]
hahah bardzo śmieszne
a niewiesz czy blos bedzie dobrze chodził z takim parownikiem ?
QSY - Pon Lis 05, 2007 17:14
generalnie lepiej miec wydajnieszy parownik niz mniejszy jak masz teraz...wiec wydaje mi sie ze powinno to ze soba grac, no i najwazniejsze zeby Ci ktos dobrze BLOSa ustawił. SOnda od AFRu w dupke i jazda....
paoloz - Pon Lis 05, 2007 17:29
powiem ci że blosa to chyba nikt w lublinie nie potrafi wyrególować dlatego sam sobie metodą prób i błędów wyrególowałem i nawet to wmiare jeździło
[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 17:30 ]
a co myślisz o reduktorze BRC tym do 230kw powinien chyba dobrze śmigać w becie
QSY - Pon Lis 05, 2007 17:35
BRC albo LOVATO kazdy inny parownik to śmieć
jak ktos jest w posiadaniu sondy AFR to raczej powinien sobie dac rade z ustawieniem BLOSa. Jak nie ustawisz go kasiążkowo tylko na pałe to zawsze bedzie Ci cos dolegac w samochodzie.
Jaqub - Pon Lis 05, 2007 19:43
Qsy w beemkach 6cyl powinno byc 8mm od butli... i nawiniecie zwoju przed parownikiem nic Ci nie da... skoro masz 2.5 to nawet sie nie zastanawiaj i zakladaj do 230KM... ja mam do 140KW czyli ok 190km w 2.0
skoro kuleje Ci auto na gazie to najpierw sprawdz jak jest na benzynie... i niech nikt Ci nie wmawia ze jak jezdzisz na lpg to mozesz miec uszkodzona przeplywke czy cokolwiek innego... u mnie byla mega padaka ale okazalo sie ze przeplywka byla padnieta, czujnik polozenia walka rozrzadu itd... gdy silnik doprowadzilem do porzadku (wszystkie czujniki byly ok- nie bylo zadnych bledow) wzialem sie za ustawianie lpg... tez mam blosa... u mnie na pb idzie tak jak powinien na pb ale na lpg nie ma szalu... z tym ze ja bede zmienial jeszcze 6mm na 8mm bo parownik dostaje za malo gazu...
paoloz - Wto Lis 06, 2007 09:53
a no widzisz mi też mówili że 6mm jest za mało też musze zmienić na 8mm no i parownik musze zapodać wiekszy bo mój jest do140 km i teraz powiem wam niewiem do kogo zgłosić sie przeróbki gazu bo do ALBA GAZ nigdy już nie pojade
ma ktoś może shematy jak podłączyć elektryke w instalacji,może sam sie za to wezme
a tak na marginesie to z tego co ja sie orientuje nawinięcie przewodu gazowego w taką sprężyne to nie jest po to żeby był zapas gazu tylko po to żeby przewód nie pękał to jest taki jakby amortyzator wstrząsu
Jaqub - Wto Lis 06, 2007 12:52
Gajo325 z bmwmotorsportklub.pl pracuje w kalinowce przy lpg (chyba gdzies przy KIA salonie)...
paoloz - Wto Lis 06, 2007 13:10
wiem bo kupiłem od niego blosa
QSY - Wto Lis 06, 2007 13:43
róbta jak chceta ja wyraziłem tylko swoje zdanie ale skoro Wy wiecie lepiej....
paoloz - Wto Lis 06, 2007 14:13
ale na jaki temat na temat przewodu zasilającego ?? ale co jeżeli założe 8mm to chyba nie zaszkodzi ??
a ty może montowałeś gaz??
znacie jeszcze dobrych gazowników którzy by mi założyli parownik nowy i wyrególowali blosa ??
i nie zdarli ze mnie co ALBA
Jaqub - Wto Lis 06, 2007 17:58
Cytat: |
róbta jak chceta ja wyraziłem tylko swoje zdanie ale skoro Wy wiecie lepiej.... |
moze wiesz lepiej... ale ja z lpg u siebie meczylem sie ponad 2 lata... kolejne 2 czy 3 jakos tam to jezdzi... rewelki nie ma ale troche pln'ow w kieszeni zostaje a chyba tylko o to w tym calym biznesie chodzi....
doktor200 - Nie Lis 11, 2007 22:54
paoloz napisał/a: | ale na jaki temat na temat przewodu zasilającego ?? ale co jeżeli założe 8mm to chyba nie zaszkodzi ??
a ty może montowałeś gaz??
znacie jeszcze dobrych gazowników którzy by mi założyli parownik nowy i wyrególowali blosa ??
i nie zdarli ze mnie co ALBA |
kolego nikt ci lepiej nieustawi blosa jak ty sam, bo ustawiasz go pod siebie pod twoj styl jazdy, ja mam usiebie blosa w uazie na silniku V6 z parownikiem Lovato, pojedzilem troche i ustawilem ale o nie jest kwestia jednego wyjazdu, chyba ze mozesz sie podpiac do kompa i przez sonde rgulowac ale niewiem czy to tez dobrze bedzie dzialac przy blosie
paoloz - Pon Lis 12, 2007 13:54
[quote]
kolego nikt ci lepiej nieustawi blosa jak ty sam, bo ustawiasz go pod siebie pod twoj styl jazdy, ja mam usiebie blosa w uazie na silniku V6 z parownikiem Lovato, pojedzilem troche i ustawilem ale o nie jest kwestia jednego wyjazdu, chyba ze mozesz sie podpiac do kompa i przez sonde rgulowac ale niewiem czy to tez dobrze bedzie dzialac przy blsie
wiem kwestie blosa odpuszczam wiem że sam lepiej ustawie niż inni ale teraz czy zmieniać ten przewód od butli do parownika na 8mm czy zostawić 6mm i czy wogóle da sie coś takiego zrobić czy w wielozaworze da sie wpiąć 8mm czy trzeba zmieniać i wielozawór ?
Jaqub - Pon Lis 12, 2007 15:24
paoloz napisał/a: | wiem kwestie blosa odpuszczam wiem że sam lepiej ustawie niż inni ale teraz czy zmieniać ten przewód od butli do parownika na 8mm czy zostawić 6mm i czy wogóle da sie coś takiego zrobić czy w wielozaworze da sie wpiąć 8mm czy trzeba zmieniać i wielozawór ? |
jak bede mial czas to podjade do Gaja325 i mial patrzec co i jak... jesli jest taka opcja to sie decyduj... jak zmienisz to daj znac jak efekty... ja poki co mam gdzies lpg i smigam w EMERYT stajL'u na PB... koszta te same a samopoczucie insze
paoloz - Pon Lis 12, 2007 16:37
Jaqub napisał/a: | jak bede mial czas to podjade do Gaja325 i mial patrzec co i jak... jesli jest taka opcja to sie decyduj... jak zmienisz to daj znac jak efekty... ja poki co mam gdzies lpg i smigam w EMERYT stajL'u na PB... koszta te same a samopoczucie insze |
najprawdopodobnie bede zmieniał ale czekam na parownik mam mieć lada dzien a tak wogóle to zmieniał bede raczej sam może dam rade
pozatym mi na gazie wychodzi nie całe 30 zł/100km a na PB wychodzi ok50zzł czyli różnica jest a jak ja robie 25-30tys km rocznie to troche zaoszczędze (teoretycznie może więcej za to nerwów)
corey - Wto Lis 20, 2007 16:57
hmm, gazownikiem nie jestem ale zamontowlem juz pare blosow
przewod definitywnie 8mm i jaknajwiekszy parownik, polecam brc i emmegas , musi byc max wydajny, dla przykladu podam ze do honda d seria 1.6 wkladam emmegaz super 250km
jesli chodzi o blosa to proponowalbym kupic dyszke 'd' - podobno teraz jest taka w standardzie, z mojego doswiadczenia wynika ze wystarcza do 150km okolo, i trzeba ja odpowiednio rozpilowac - glowny problem w regulacji w blosie to jest to ze do kazdego silnika potrzeba innej dyszki tzn. o innym ksztalcie bo w standardzie jest wyciety tylko trojkacik, jak ktos ci bedzie chcial ustawic na postoju i analizatorze to odrazu jedz z w pizdu i szukaj dalej
paoloz - Sro Lis 21, 2007 15:59
to mówisz żeby jednak przewód na 8mm zmienić to dobrze ja jeszcze czekam na ten parownik jeszcze go nie dostałem więc jak bede miał już wszystko to poskładam to i zobacze co sie bedzie działo
LamborginiPiotrek - Pon Gru 10, 2007 15:55 Temat postu: Gaz do BMW Mam pytanie czy do 316 wogule opłaca się zakładać gaz jak tak to jaki.
NIE WYPOWIADAJĄ SIĘ OSOBY KTÓRE MAJĄ JUŻ GAZ W SWOICH BMW.®
maly841 - Pon Gru 10, 2007 17:49
Tak naprawde to sie nie oplaca jezdzic 1.6 w BMW bo bedzie palic praktycznie tyle co 2.0 to raz (13 -14 litrów) lekka reka.
Dwa gaz sie oplaca jezeli masz auto w bardzo dobrym stanie jezeli nie to doprowadz silnik do ladu (zeby uniknac strzałów itp. itd.)
Trzy - nastepnym razem poszukaj troche na forum bo juz o tym bylo .
Jaqub - Pon Gru 10, 2007 20:36
nie robcie bajzelu na forum jest jakis tam temat o lpg i podlaczyc sie pod niego mozna... jako ze jestes tu w miare nowy to ok rozumiem ale na przyszlosc staraj sie przegladac inne tematy i jak jest cos pokrewnego to pytan tam...
co do Twojego pytania pewnie ze sie oplaca... lpg poki jest prawie o polowe tanszy bedzie sie oplacal.. z tym ze tak jak napisal maly841 zeby auto jezdzilo na lpg jak trzeba musi byc w naprawde dobrym stanie i nie mozna zalowac kasy lub odkladac pewnym spraw na pozniej...
jaka instalacja... wiadomo ze im lepsza tym lepiej ale mega optimum bylaby II gen + bloss +odpowiedni parownik z zapasem (ok 150KM)...
LamborginiPiotrek - Pon Gru 10, 2007 20:39
Ślnik mam w samochodzie zdrowy ciśnienie na tłokach sprawdzałem i jest wszystko ok. Chciałem go zagazować jeszcze w tym roku a podkręcić ślnik o 30 km. Czy lepiej jest zmodyfikować ślnik przed założeniem gazu czy po. I jaki gaz jest najlepszy słyszałem i czytałem że sekwencja czy to prawda ?
Jaqub - Pon Gru 10, 2007 20:41
jak chcesz podkrecic silnik o 30koni? bo to chyba bedzie wzrost mocy ok 30% wiec jaka turbine upychasz?
LamborginiPiotrek - Pon Gru 10, 2007 21:06
ha ha ha mistrzu nie do mnie z tymi pytaniami myśliż że czemu się pytam w sprawach mechanicznych jestem zielony. To może napiszesz najpier podkręcić śilnik czy gazować?
Jaqub - Pon Gru 10, 2007 21:14
SWAPuj na 2.8 i zakladaj sekwencje... bedzie takie samo spalanie a auto bedzie jechac...
jesli chcesz dalej 1.6 to zaloz gaz i zapomnij o tuningu tego motoru...
Stacho_16V - Pon Gru 10, 2007 21:19
Jaqub napisał/a: | SWAPuj na 2.8 i zakladaj sekwencje... bedzie takie samo spalanie a auto bedzie jechac...
jesli chcesz dalej 1.6 to zaloz gaz i zapomnij o tuningu tego motoru... |
Chyba że zrobi kompletny wydech włącznie od kolektora rurowego 4-2-1 po samą końcówke to mu coś koni podskoczy ale nie dużo..
Chyba ze zastosuje materiały tuningowe z TESCO
Więc lepiej rób tak jak kolega Jaqub powiedział SWAPuj na 2.8 albo na 2.3 i będzie dobrze !
Jaqub - Pon Gru 10, 2007 21:30
zrobienie 1.6 o 30% mocy wiecej to najbidniej 10tys pln (nikt nawet drutem i c1pami nie zrobi Ci taniej realnego wzrostu o 30% na rolkach)...
SWAP na 2.8 ~ok 7tys pln na gotowo
sekwencja od ok 3tys pln
wiec w cenie zrobienia 1.6 o 30% wiecej czyli na ok 130-140km (hehe) masz ok 200km (no niecale) multum momentu obrotowego, piekna charakterystyke + sekwencje i spalanie lpg na poziomie tego z 1.6
wiec o ile buda (Twoje 316 jest ok) to sie zastanawiaj...
_Rafi_ - Pon Gru 10, 2007 22:31
A tak wogóle to 323i bedę lada moment sprzedawał ,że jeszcze taniej wyjdzie sprzedać 316 i kupić mój.Dodam ,że silnik gazu jeszcze nie widział
Jaqub - Pon Gru 10, 2007 23:40
_Rafi_ napisał/a: | A tak wogóle to 323i bedę lada moment sprzedawał |
sorki za OT ale jesli to 316 jest w ladnym stanie to wolalbym je od Twojej "ulepki" 323i
a serio to Rafi ladnego auta sie pozbywa wiec jesli ktos szuka ladnego sedana z dorbym motorkiem to decydujcie sie szybciutko i nawet nie targujcie bo auto jest warte swoje o czym wlasciciel na pewno wie
maly841 - Wto Gru 11, 2007 00:23
O czym mowa ??? Gaz i podnoszenie mocy ? w 1.6 o 30% kolego zejdz na ziemie .
paoloz - Wto Gru 11, 2007 16:31
jak można podnieść moc w 1.6 bez turbo nieda rady a znowu turbo w 1.6 to przegięcie
słuchaj jeżeli ci ktoś nagadał że podniesie moc w silniku 1,6 o 30% to zapytaj sie go o ile podniesie moc w 2,5 ??bo aż jestem ciekaw co powie
chyba że ktoś liczy tak jak allegro piszą :
-filtr stożkowy +10% mocy
-strumiennica 15% mocy
-magnetyzery 5% mocy i 20% mniejsze zużycie paliwa
i takim sposobem w 1.6 mamy 30% mocy więcej
[ Dodano: Wto Gru 11, 2007 16:43 ]
dobra napisze co i jak z moim gazem
o tuż zamontowałem już reduktor BRC POWER ten maxi i założyłem zwwór dodatkowy od którego puściłem węża miedzianego 8mm a ten wąż od butli do zaworu został 6mm i powiem że jest super chodzi teraz idealnie spalanie na blosie 13,5 tryb mieszany z przewagą miasta chodzi super ALE jest zawsze ale niestety dalej strzela przy rozruchu no i z tą radą pojechałem do kolegów gazowników których niedawno poznałem ,no i co zamontowali mi system dopalania gazu ale zapomniałem jak sie to nazywa po fachowemu no i powiem teraz to dopiero jestem zadowolony normalnie chodzi teraz jak nigdy na gazie i do tego nie strzela jestem zadowolony jak niewiem
a nowych gazowników moge polecić szczerze
gazownicy znajdują sie na ul.Nałęczowskiej przed firmą DAKRO po przeciwnej stronie
szczerze polecam
Jaqub - Wto Gru 11, 2007 18:24
paoloz napisał/a: | ALE jest zawsze ale niestety dalej strzela przy rozruchu no i z tą radą pojechałem do kolegów gazowników których niedawno poznałem ,no i co zamontowali mi system dopalania gazu ale zapomniałem jak sie to nazywa po fachowemu no i powiem teraz to dopiero jestem zadowolony |
hehe niech zgadne masz silnik na boschu... jesli tak to zamontowali Ci "start protection" takie gowno ktore przy gaszeniu auta gasi je dopiero jak skonczy sie lpg w dolocie... jesli mialbys na siemensie silnik to nie ma takiej potrzeby
paoloz - Sro Gru 12, 2007 09:51
o właśnie start protection tak sie to nazywa
no i mam na boschu kompa bo to silnik M50 w M52 był simens
ale jest teraz git
Jaqub - Sro Gru 12, 2007 21:36
paoloz napisał/a: | no i mam na boschu kompa bo to silnik M50 w M52 był simens |
ja mam m50b20 na siemensie :d
paoloz - Czw Gru 13, 2007 16:03
O TO DZIWNE A MOŻE I NIE
MMaly - Sob Gru 15, 2007 20:01
nie rozumiem jednego jaki jest sens kupowac silniki 1.4, 1.6, 1.8, zeby puzniej bawic sie w podnoszenie mocy Wiecej z tym zabawy wieksze koszty nie wspominajac o reszcie......
Jaqub - Sob Gru 15, 2007 20:50
bo latwiej o bude w dobrym stanie z 316 niz 325... jak sam wiesz 100KM w RWD robi roznice zwlaszcza jesli jest to 100% roznica... gdyby szukac aut rocznych czy 3 letnich OK ale nie 15to letnich....
Pawel_M - Nie Gru 16, 2007 16:47
Co do przeróbki silnika M40 1.6 - 1.8 nie ma to najmniejszego sensu. A nie ma to sensu ponieważ ten silnik jest już fabrycznie wysilony( zwykłe 1.6 , mało które auto w latach produkcji e30 miało z poj 1.6 100Ps ). Możesz splanować głowicę, wypolerować i spasować kolektor ssący, po lekkich przeróbkach założyć rurowy kolektor wydechowy ( barana ) z 1.8 16v. Miałem E30 coupe 90r 1.6 M40 Moja paliła jak dobrze pamietam 12-13l Pb, gazu nie miałem. Fakt że moje 1.6 było jakieś dużo szybsze niż normalne ( kto widział jak jeździło to wie o czym mówię ) nie wiem co bylo tam robione takie przyjechało z niemiec. Ale tak jak każdy tu pisze NIE OPŁACA SIĘ CZEGOKOLWIEK ROBIĆ Z SILNIKIEM M40 !!!!! Nic nie rób z silnikiem załóż gaz i jeżdzij. Sprawdź wałek rozrzadu i popychacze zaworów. Wadą silników jest to że po pewnym przebiegu zaczynają klepać. Czasami po wymianie wałka na nie wytarty i nowe szklanki auto zaczyna jeździć troszke lepiej. A jak koniecznie chcesz przyrostu mocy to sprzedaj bejcę i kup sobie 2.0 R6 przy normalnej jeździe będzie palił tyle samo ewentualnie spalanie wzrośnie o litr. Co innego przy pałowaniu i zabawie, ale kogo w tym czasie interesuje spalanie...
maly841 - Nie Gru 16, 2007 23:13
mialem M40 i dla mnie ten silnik to wielka porażka BMW
|
|