Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - Problem z wbijaniem biegów na zimnym silniku

Drift_King - Sro Lis 07, 2007 17:04
Temat postu: Problem z wbijaniem biegów na zimnym silniku
jak w temacie od jakiegoś czasu zaobserwowałem,ze gdy motor jest zimny cięzko zmienia się biegi,zwłaszcza z 1 na 2 czuć taki wyrażny opór do pokonania.Po rozgrzaniu motoru problem znika całkowicie i biegi wskakuja płynnie i bez kłopotów.Dodam,ze auto to Honda civic z nalotem 122 kkm więc zużycie synchronizatorów nie powinno być duże,przy rozgrzanym motorze można wkładać 2ke przy dowolnych prędkośćiach i odbywa sie to bez zgrzytu,na zimnym natomiast baaaardzo cięzko.Czy to może być wina zużytego oleju w skrzyni?Pytam bo wymianka MTFa kosztuje 200zł a nie jestem pewien czy zlikwiduje problem.
QSY - Sro Lis 07, 2007 17:19

jezeli wszystko jest tak jak opisujesz to na 99% to wina starego przepracowanego oleju w skrzyni...ewentualnie nie własciwie dobranego(kto wie co było zalane wczesniej) ;)
kudlacz - Sro Lis 07, 2007 17:21

Podobnie jest w zimie po zalaniu skrzyni 10W40 zamiast MTFa więc pewnie przyczyną jest przepracowany olej. Mam to samo przez pierwsze kilkaset metrów po odpaleniu rano samochodu i sytuacja błyskawicznie wraca do normy.
Drift_King - Sro Lis 07, 2007 17:23

QSY napisał/a:
jezeli wszystko jest tak jak opisujesz to na 99% to wina starego przepracowanego oleju w skrzyni...ewentualnie nie własciwie dobranego(kto wie co było zalane wczesniej) ;)


Auto do 2004r było serwisowane w ASO w niemczech,miało nowy hondowski akumulator,klocki itp więc olej też pewnie był lany w ASO.Tak jak mówię,na ciepło pracuje idealnie,problem ten występuje tylko po dłuuuugim postoju.Dziwi fakt,ze to w zasadzie tylko 2ka tak cięzko wchodzi.

KIT GTO - Sro Lis 07, 2007 19:20

w większości aut tak jest, w oplu jak jest zimno też przez jakiś czas płynnie nie przechodzą, a jest nowy :) w ss tak samo jak nocuje na dworze, w busie jak jestem w pracy identycznie, a zimą jeszcze bardziej, moim zdaniem to normalne
maly841 - Sro Lis 07, 2007 19:55

Kiedys przed wymiana oleju w corsie bylo ok , po wymianie oleju stalo sie cos takiego ze rano nie mozna bylo wyjac wstecznego hehhe . Obstawiam zly olej w skrzyni.
Jaqub - Sro Lis 07, 2007 20:01

nie zly a gesty... a w skrzyni powinien byc gesty... wiec raczej trzeba sie z tym pogodzic ew. garazowac auto...
crOOchy - Sro Lis 07, 2007 20:10

jakies dziwne skrzynie macie :mrgreen: u mnie nawet jak tydzien stoi na mrozie to nie ma problemów z biegami 8) no ale ja mam zwykła choinke polonezowska :fucku:

Olej w skrzyni powinien byc gesty, zalej nowy i roznica powinna byc wyraznie odczuwalna

Drift_King - Sro Lis 07, 2007 21:42

crOOchy napisał/a:
Olej w skrzyni powinien byc gesty, zalej nowy i roznica powinna byc wyraznie odczuwalna


Tak się akurat składa,że hondowskie skrzynie są dziwne i pracują na żadkim oleju.Jedne katalogi przewidują tylko produkt specjalny(MTF) a inne podają silnikowy 10w40 i mnw takie ten MTF ma parametry.

Użytkowałem to auto zeszłej zimy i nie przypominam sobie tego typu utrudnień.W piątek zaleję nowy.

siwy - Sro Lis 07, 2007 22:17

Skrzynia w Hondzie jest specyficzna, ona zanim zatrybi to musi potrwac. objaw jest calkowicie normalny. Ze wstecznym nie masz problemu na zimno? na cieplo zawsze wejdzie.
Tak samo jest z dwójką.

Chcesz wymieniaj olej. watpie zeby to Ci cos wiecej dało. Po prostu przed samym wbiciem dwojki daj skrzyni troche wiecej czasu, ulamek sek dluzej, a wszystko ladnie zatrybi.

Bo tu nie jest problem ze Ci zgrzyta tylko ze z wiekszym oporem wchodzi ale bez zbednych akustycznych objawow.


Nic specjalnego. to jest wlasnie Honda :mrgreen:

Po za tym nie patrz na katalogi tylko patrz na manuala Hondy. Honda zaleca MTF, jezeli NIE MA, a jest OGROMNA POTRZEBA wtedy nalezy zalac 10w30 lub 10w40, najlepiej bez wlasciwosci myjacych.


siwy mistrz czang kung fu dabliu ti ej napisał/a:
butelka MTF ma 946ml
zaczynamy od najważniejszego MTF czyli Manual Transmision Fluid ;)



Ten olej wymieniasz raz na 40 tyś km, cena to okolo 60-70 zł za litr.
Honda zaleca olej silnikowy 10W30/10W40 w przypadku, gdy MTF nie jest dostępny


analiza techniczna MTF'a
Titanium -0
Silver - 0
Copper - 0
Lead - 0
Tin - 0
Aluminum - 0
Nickel - 0
Iron - 0
Chromium - 0
Sodium - 0
Boron - 1
Silicon - 0
Water - 0
Soot - 0
Glycol - 0

Moly - 0
Magnesium - 11
Calcium - 2652
Barium - 0
Phosphorous - 1401
Zinc -1564
Visc@100C - 11.26
Tan mg/g - 0.30


mówią też że można zalać Texaco MTF-94. Można go kupić za ok. 35zł/litr. Ten MTF-94 jest zrobiony zgodnie ze specyfikacją MTF-7289 Hondy
MTF-94 ma takie własciwosci:
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190



A do skrzyni wchodzi około 1.7 Litra.

Drift_King - Sro Lis 07, 2007 22:37

Mistrzu Czang ja to wiem :spoko:

chodziło mi o to,czy taki obiaw może być spowodowany zuuużytym olejem,czy raczej jest to zużycie auta :mrgreen: no ale dzięks :)

wilku - Czw Lis 08, 2007 00:22

ja w vti tez tak miałem ale tylko jak bylo zimno w lecie takich objawów nie było tylko zimno ale po kilku metrach mijało :) teraz tez tak mam i ciezej wchodzi na poczatku a pozniej jest juz oki :)
KIT GTO - Czw Lis 08, 2007 07:49

we wszystkich autach tak jest , to jest normalny objaw :)
Konrad - Czw Lis 08, 2007 13:43

KIT GTO napisał/a:
we wszystkich autach tak jest , to jest normalny objaw :)



Potwierdzam ;) W omedze tez tak mam :spoko:

siwy - Czw Lis 08, 2007 14:00

Drift_King napisał/a:
Mistrzu Czang ja to wiem :spoko:

chodziło mi o to,czy taki obiaw może być spowodowany zuuużytym olejem,czy raczej jest to zużycie auta :mrgreen: no ale dzięks
toz przeciez tez odpowiedzialem. to NORMALNE zyj z tym. bedziemy robic zakup grupowy na MTF to sie dopisz. kupisz i sobie flashki dwie, wymienisz i z głowy.




po za tym nie wiesz bo napisales ze "chyba pisza" "chyba 10w40" ;P

smaruj punkciora za powyzszy post i nie gadaj :haha:

MACIOR - Czw Lis 08, 2007 19:28

KIT GTO napisał/a:
we wszystkich autach tak jest , to jest normalny objaw :)



W Audi tego nie ma.

KIT GTO - Czw Lis 08, 2007 20:06

MACIOR napisał/a:
W Audi tego nie ma.

przypadek :>
ale tak na serio w większości aut coś takiego można zaobserwować

MACIOR - Czw Lis 08, 2007 20:16

KIT GTO napisał/a:
MACIOR napisał/a:
W Audi tego nie ma.

przypadek :>



Raczej niemiecka precyzja :mrgreen:

KIT GTO - Czw Lis 08, 2007 20:20

Cytat:
Raczej niemiecka precyzja

jak powiedziałem przypadek :mrgreen:

Drift_King - Pią Lis 09, 2007 11:32

Wiem,że zimny olej jest gęsty i biegi mogą wchodzić cięzej bez względu na to czy jest to honda ford i czy Audi :] ale tak jak juz wspominałem podczas poprzedniej zimy nie zaobserwowałem takich skrajnych utrudnień jak teraz.Dzisaij zalałem nowego MTFa(Stary wyglądał na mocno zgrzany i przepracowany) i teraz czekam aż ostygnie.

[ Dodano: Sob Lis 10, 2007 08:13 ]
Po wymianie oleju utrudnienia zniknęły :D 8)
..więc temat można zamknąć.

Odnośnie niemieckiej precyzji.....

..........trzeba by spróbować do silnika audi wlać wody zamiast oleju ;)

Pzdr!

cola - Sob Lis 17, 2007 09:57

Witam serdecznie

Od wieeelu dni przeczesuje neta w poszukiwaniu mozliwosci kupna tego oleju MTF w butelce.
Bezskutecznie....

Moze mozecie mi jakos pomoc?

http://i92.photobucket.co...ottle_front.jpg

MACIOR - Sob Lis 17, 2007 10:29

http://www.oilcenter.pl 30sekund przeglądania google.pl
www.pf.pl i znalezienie najbliższego salonu chóndy.

cola - Sob Lis 17, 2007 13:21

Nie chce oleju w beczce :/ A z tego co widze to taki link podajesz.
MACIOR - Sob Lis 17, 2007 14:20

... a jaka to różnica ????
daniel - Sob Lis 17, 2007 16:18

MACIOR napisał/a:
... a jaka to różnica ????


a taka, że nikt nie kupi 20l, jak mu potrzeba litr.

pozatym MTF HONDA robi IDEMITSU Japończyki dają zarobić swoim, a nie Texaco jakiemuś

rok temu MTF kosztował 58 zl za litr

podjedz do serwisu lub zadzwoń 081-469-69-69 i się spytaj

cola - Nie Lis 18, 2007 20:28

Dzieki wielkie, jutro zadzwonie.

pozdrawiam

Stacho_16V - Czw Lis 22, 2007 00:29

Też mam ten problem na zimnym motorze ! :/
więc wymienie ten pier**** olej może pomoże !


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group