| |
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - Problem z wbijaniem biegów na zimnym silniku
Drift_King - Sro Lis 07, 2007 17:04 Temat postu: Problem z wbijaniem biegów na zimnym silniku jak w temacie od jakiegoś czasu zaobserwowałem,ze gdy motor jest zimny cięzko zmienia się biegi,zwłaszcza z 1 na 2 czuć taki wyrażny opór do pokonania.Po rozgrzaniu motoru problem znika całkowicie i biegi wskakuja płynnie i bez kłopotów.Dodam,ze auto to Honda civic z nalotem 122 kkm więc zużycie synchronizatorów nie powinno być duże,przy rozgrzanym motorze można wkładać 2ke przy dowolnych prędkośćiach i odbywa sie to bez zgrzytu,na zimnym natomiast baaaardzo cięzko.Czy to może być wina zużytego oleju w skrzyni?Pytam bo wymianka MTFa kosztuje 200zł a nie jestem pewien czy zlikwiduje problem.
QSY - Sro Lis 07, 2007 17:19
jezeli wszystko jest tak jak opisujesz to na 99% to wina starego przepracowanego oleju w skrzyni...ewentualnie nie własciwie dobranego(kto wie co było zalane wczesniej)
kudlacz - Sro Lis 07, 2007 17:21
Podobnie jest w zimie po zalaniu skrzyni 10W40 zamiast MTFa więc pewnie przyczyną jest przepracowany olej. Mam to samo przez pierwsze kilkaset metrów po odpaleniu rano samochodu i sytuacja błyskawicznie wraca do normy.
Drift_King - Sro Lis 07, 2007 17:23
| QSY napisał/a: | jezeli wszystko jest tak jak opisujesz to na 99% to wina starego przepracowanego oleju w skrzyni...ewentualnie nie własciwie dobranego(kto wie co było zalane wczesniej) |
Auto do 2004r było serwisowane w ASO w niemczech,miało nowy hondowski akumulator,klocki itp więc olej też pewnie był lany w ASO.Tak jak mówię,na ciepło pracuje idealnie,problem ten występuje tylko po dłuuuugim postoju.Dziwi fakt,ze to w zasadzie tylko 2ka tak cięzko wchodzi.
KIT GTO - Sro Lis 07, 2007 19:20
w większości aut tak jest, w oplu jak jest zimno też przez jakiś czas płynnie nie przechodzą, a jest nowy w ss tak samo jak nocuje na dworze, w busie jak jestem w pracy identycznie, a zimą jeszcze bardziej, moim zdaniem to normalne
maly841 - Sro Lis 07, 2007 19:55
Kiedys przed wymiana oleju w corsie bylo ok , po wymianie oleju stalo sie cos takiego ze rano nie mozna bylo wyjac wstecznego hehhe . Obstawiam zly olej w skrzyni.
Jaqub - Sro Lis 07, 2007 20:01
nie zly a gesty... a w skrzyni powinien byc gesty... wiec raczej trzeba sie z tym pogodzic ew. garazowac auto...
crOOchy - Sro Lis 07, 2007 20:10
jakies dziwne skrzynie macie u mnie nawet jak tydzien stoi na mrozie to nie ma problemów z biegami no ale ja mam zwykła choinke polonezowska
Olej w skrzyni powinien byc gesty, zalej nowy i roznica powinna byc wyraznie odczuwalna
Drift_King - Sro Lis 07, 2007 21:42
| crOOchy napisał/a: | | Olej w skrzyni powinien byc gesty, zalej nowy i roznica powinna byc wyraznie odczuwalna |
Tak się akurat składa,że hondowskie skrzynie są dziwne i pracują na żadkim oleju.Jedne katalogi przewidują tylko produkt specjalny(MTF) a inne podają silnikowy 10w40 i mnw takie ten MTF ma parametry.
Użytkowałem to auto zeszłej zimy i nie przypominam sobie tego typu utrudnień.W piątek zaleję nowy.
siwy - Sro Lis 07, 2007 22:17
Skrzynia w Hondzie jest specyficzna, ona zanim zatrybi to musi potrwac. objaw jest calkowicie normalny. Ze wstecznym nie masz problemu na zimno? na cieplo zawsze wejdzie.
Tak samo jest z dwójką.
Chcesz wymieniaj olej. watpie zeby to Ci cos wiecej dało. Po prostu przed samym wbiciem dwojki daj skrzyni troche wiecej czasu, ulamek sek dluzej, a wszystko ladnie zatrybi.
Bo tu nie jest problem ze Ci zgrzyta tylko ze z wiekszym oporem wchodzi ale bez zbednych akustycznych objawow.
Nic specjalnego. to jest wlasnie Honda
Po za tym nie patrz na katalogi tylko patrz na manuala Hondy. Honda zaleca MTF, jezeli NIE MA, a jest OGROMNA POTRZEBA wtedy nalezy zalac 10w30 lub 10w40, najlepiej bez wlasciwosci myjacych.
| siwy mistrz czang kung fu dabliu ti ej napisał/a: | butelka MTF ma 946ml
zaczynamy od najważniejszego MTF czyli Manual Transmision Fluid
Ten olej wymieniasz raz na 40 tyś km, cena to okolo 60-70 zł za litr.
Honda zaleca olej silnikowy 10W30/10W40 w przypadku, gdy MTF nie jest dostępny
analiza techniczna MTF'a
Titanium -0
Silver - 0
Copper - 0
Lead - 0
Tin - 0
Aluminum - 0
Nickel - 0
Iron - 0
Chromium - 0
Sodium - 0
Boron - 1
Silicon - 0
Water - 0
Soot - 0
Glycol - 0
Moly - 0
Magnesium - 11
Calcium - 2652
Barium - 0
Phosphorous - 1401
Zinc -1564
Visc@100C - 11.26
Tan mg/g - 0.30
mówią też że można zalać Texaco MTF-94. Można go kupić za ok. 35zł/litr. Ten MTF-94 jest zrobiony zgodnie ze specyfikacją MTF-7289 Hondy
MTF-94 ma takie własciwosci:
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190
A do skrzyni wchodzi około 1.7 Litra. |
Drift_King - Sro Lis 07, 2007 22:37
Mistrzu Czang ja to wiem
chodziło mi o to,czy taki obiaw może być spowodowany zuuużytym olejem,czy raczej jest to zużycie auta no ale dzięks
wilku - Czw Lis 08, 2007 00:22
ja w vti tez tak miałem ale tylko jak bylo zimno w lecie takich objawów nie było tylko zimno ale po kilku metrach mijało teraz tez tak mam i ciezej wchodzi na poczatku a pozniej jest juz oki
KIT GTO - Czw Lis 08, 2007 07:49
we wszystkich autach tak jest , to jest normalny objaw
Konrad - Czw Lis 08, 2007 13:43
| KIT GTO napisał/a: | we wszystkich autach tak jest , to jest normalny objaw |
Potwierdzam W omedze tez tak mam
siwy - Czw Lis 08, 2007 14:00
| Drift_King napisał/a: | Mistrzu Czang ja to wiem
chodziło mi o to,czy taki obiaw może być spowodowany zuuużytym olejem,czy raczej jest to zużycie auta no ale dzięks | toz przeciez tez odpowiedzialem. to NORMALNE zyj z tym. bedziemy robic zakup grupowy na MTF to sie dopisz. kupisz i sobie flashki dwie, wymienisz i z głowy.
po za tym nie wiesz bo napisales ze "chyba pisza" "chyba 10w40" ;P
smaruj punkciora za powyzszy post i nie gadaj
MACIOR - Czw Lis 08, 2007 19:28
| KIT GTO napisał/a: | we wszystkich autach tak jest , to jest normalny objaw |
W Audi tego nie ma.
KIT GTO - Czw Lis 08, 2007 20:06
| MACIOR napisał/a: | | W Audi tego nie ma. |
przypadek
ale tak na serio w większości aut coś takiego można zaobserwować
MACIOR - Czw Lis 08, 2007 20:16
| KIT GTO napisał/a: | | MACIOR napisał/a: | | W Audi tego nie ma. |
przypadek
|
Raczej niemiecka precyzja
KIT GTO - Czw Lis 08, 2007 20:20
| Cytat: | | Raczej niemiecka precyzja |
jak powiedziałem przypadek
Drift_King - Pią Lis 09, 2007 11:32
Wiem,że zimny olej jest gęsty i biegi mogą wchodzić cięzej bez względu na to czy jest to honda ford i czy Audi :] ale tak jak juz wspominałem podczas poprzedniej zimy nie zaobserwowałem takich skrajnych utrudnień jak teraz.Dzisaij zalałem nowego MTFa(Stary wyglądał na mocno zgrzany i przepracowany) i teraz czekam aż ostygnie.
[ Dodano: Sob Lis 10, 2007 08:13 ]
Po wymianie oleju utrudnienia zniknęły
..więc temat można zamknąć.
Odnośnie niemieckiej precyzji.....
..........trzeba by spróbować do silnika audi wlać wody zamiast oleju
Pzdr!
cola - Sob Lis 17, 2007 09:57
Witam serdecznie
Od wieeelu dni przeczesuje neta w poszukiwaniu mozliwosci kupna tego oleju MTF w butelce.
Bezskutecznie....
Moze mozecie mi jakos pomoc?
http://i92.photobucket.co...ottle_front.jpg
MACIOR - Sob Lis 17, 2007 10:29
http://www.oilcenter.pl 30sekund przeglądania google.pl
www.pf.pl i znalezienie najbliższego salonu chóndy.
cola - Sob Lis 17, 2007 13:21
Nie chce oleju w beczce A z tego co widze to taki link podajesz.
MACIOR - Sob Lis 17, 2007 14:20
... a jaka to różnica ????
daniel - Sob Lis 17, 2007 16:18
| MACIOR napisał/a: | | ... a jaka to różnica ???? |
a taka, że nikt nie kupi 20l, jak mu potrzeba litr.
pozatym MTF HONDA robi IDEMITSU Japończyki dają zarobić swoim, a nie Texaco jakiemuś
rok temu MTF kosztował 58 zl za litr
podjedz do serwisu lub zadzwoń 081-469-69-69 i się spytaj
cola - Nie Lis 18, 2007 20:28
Dzieki wielkie, jutro zadzwonie.
pozdrawiam
Stacho_16V - Czw Lis 22, 2007 00:29
Też mam ten problem na zimnym motorze !
więc wymienie ten pier**** olej może pomoże !
|
|