Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - elektryczne soft turbo

Burza318i - Wto Gru 18, 2007 17:00
Temat postu: elektryczne soft turbo
Na aukcji internetowej znalazłem coś takiego jak elektryczne turbo. Działa podobnie jak supercharger tylko zasilane jest z akumulatora. Wytwarza 250CFM.
A tutaj link do aukcji : SUPERCHARGER
W aukcji jest napisane że zamontowanie czegoś takiego daje 15-25KM.
Czy ktoś z forumowiczów może montował coś takiego? Chciałem zamontować to do mojego E36 318i żeby trochę podnieść moc. Jeśli ktoś sie orientuje to proszę o opinie czy to ma sens.

MarcinLbn - Wto Gru 18, 2007 17:09

Burza318i napisał/a:
daje 15-25KM.

:roll: :roll: :roll:
jakos mi sie w to niechce wierzyc, pewnie kolejny gazet na rwanie pieniedzy :fucku:
raczej to daje ale po kieszeni kupujacego czyniac w nim pustki niz przyrost rzeczywistej mocy :| :x

sylipp - Wto Gru 18, 2007 17:26

Są kompresory elektryczne i dają przyrosty mocy, ale ten raczej się do nich nie zalicza. Wygląda jak sprężarka w turbo, a w takim przypadku, żeby mówic o doładowaniu to obroty muszą wynośi conajmniej 50 000rpm. A to wcale nie takie proste. Trzeba baaardzo mocny silniczek i do tego niezłą przekładnie (planetarną, albo jeszcze coś innego). Tak więc koszty zakupu będą niewspółmierne do spodziewanych i wątpliwych przyrostów mocy.
Burza318i - Wto Gru 18, 2007 17:58

syllip masz może namiary na te sprężarki o których mówisz? Ile PSI musi mieć taka sprężarka żeby dawała przyrost?
QSY - Wto Gru 18, 2007 18:20

ten supercharger to sie nadaje do pompowania prezerwatyw ewentualnie do pompowania balonów na wesele :haha:


tak powaznie to silniki 1.8 w bmw sa nie reformowalne no chyba ze sie ma z 10 tysi w kieszeni z kolei to bez sensu bo mozna zrobic swapa i miec wiekszą moc bez wiekszych kombinacji...

Burza318i - Wto Gru 18, 2007 18:40

niekoniecznie, z tymi 15KM to faktycznie spora przesada ale policzyłem to sobie i wyszło mi że taki Electric Supercharger dałby teoretyczny przyrost mocy na poziomie 5-6KM co za mniej więcej 100$ nie jest tragedią.
Np.
Audi 1.8 ma 125KM a Audi 1.8T ma 150KM przy doładowaniu 0,6 bar
załóżmy więc że doładowując silnik 1.8 elektryczną turbiną i ciśnieniem 0,6 bar otrzymamy +25KM
Sprężarki na ebayu jak podają producenci dysponują mniej więcej doładowaniem 2PSI czyli
0,137894 bar co po przeliczeniu teoretycznie dawałoby 5 do 6 KM.
0,6 bar = 8,7 PSI - taka byłaby optymalna sprężarka
Proszę o opinię czy to co napisałem trzyma się kupy czy nie bardzo

Kruchy - Wto Gru 18, 2007 19:19

Kup sobie normalne turbo jakies gdzies na szrocie i tez bedzie latał.
Za te pieniądze moim zdaniem nie oplaca sie za duzy koszt za mało mocy i to pewnie kit jakis jest za te pieniądze mogłbys zrobic co innego dające wiekszy przyrost mocy.

MACIOR - Wto Gru 18, 2007 20:16

Ręce mi opadają jak czytam takie herezje. Chłopie weź pod uwagę silniki z grupy wag, konkretnie 1.8T i 1.8 mają różne stopnie sprężania, osprzęt czy elementy zasilające, nie wiem w jakim kalkulatorze liczysz, że da 6-8km, też tak chcę, kup sobie lepiej chipsa z allegro do tego BMW i będziesz miał te swoje 10km. Co tego wynalazku na przekładni planetarnej co ma pompować wiatr to znajdź mi w samochodzie źródło zasilania które napędzi ten szajs, myślę że sam opór na alternatorze spokojnie zabierze te dodatkowe konie, chyba że powalony sobie na dach wiatrak wytwarzający elektryczność.

Qsy poczytaj sobie trochę o blokach m10 (jak mnie pamięć nie myli) w BMW, kiedyś w F1 używali takich i moce były czterocyfrowe. Co do tego swapowania to chyba lepiej mieć 50-70kg mniej na przodzie.

Jaqub - Wto Gru 18, 2007 20:19

temat bumerang... zwlaszcza na forach BMW...
Burza318i - Wto Gru 18, 2007 21:18

Macior chipsa już mam, ma też cold air intake i przelotowy układ wydechowy. Do zamontowania czeka sportowy kolektor wydechowy i cały czas szukam dalej...
Narazie przyspieszenie zeszło z 12,7 do 10,4 ale droga jeszcze daleka. Co do tej masy to święta prawda. Jak masz jakieś ciekawe pomysły to zapodaj

Jaqub - Wto Gru 18, 2007 21:54

Burza318i napisał/a:
Proszę o opinię czy to co napisałem trzyma się kupy czy nie bardzo


trzyma sie tylko KUPY :spoko:

Burza318i napisał/a:
Macior chipsa już mam, ma też cold air intake i przelotowy układ wydechowy. Do zamontowania czeka sportowy kolektor wydechowy i cały czas szukam dalej...


co to za chip?
Burza318i napisał/a:
Narazie przyspieszenie zeszło z 12,7 do 10,4 ale droga jeszcze daleka


czym wymierzyles to roznice 2.5s? stoperem czy gtec'hem?
MACIOR napisał/a:
Co do tego swapowania to chyba lepiej mieć 50-70kg mniej na przodzie.


co do wagi to te 50kg miedzy m10 a m50 czy m52 to przy dobrym zawiasie zadna roznica w e30... zwlaszcza ze zmiana m10 na m50 np b25 to 100% wzrost mocy najnizszym mozliwym kosztem przeliczajac na % i majac pod uwaga ze to dalej N/A bez zadnych zmian :spoko:

marewel - Wto Gru 18, 2007 22:03

sylipp napisał/a:
Są kompresory elektryczne i dają przyrosty mocy, ale ten raczej się do nich nie zalicza. Wygląda jak sprężarka w turbo, a w takim przypadku, żeby mówic o doładowaniu to obroty muszą wynośi conajmniej 50 000rpm.


Chyba ze byla by to sprzezarka typu G lub Rootsa.Bo faktycznie ta wyglada jak dmuchawa,a nie sprezarka.

QSY - Sro Gru 19, 2007 00:00

MACIOR bloki moze i są mocne ale reszta bebechów jest do bani poprostu :roll:
bodek - Sro Gru 19, 2007 00:12

Burza318i napisał/a:
Jak masz jakieś ciekawe pomysły to zapodaj


ja mam ciekawy pomysl i zarazem najlepszy zrobic swap na 2.5 i wtedy sie baw w dlubanie...
moim zdaniem to zabawa z tym 1.8 to rzeba w gownie

marewel - Sro Gru 19, 2007 00:16

2.5 190Km juz bym nie dlubal :D
QSY - Sro Gru 19, 2007 00:18

marewel napisał/a:
2.5 190Km juz bym nie dlubal :D


nie dłubał bys pierwsze dwa miechy, pozniej znowu by Ci mocy brakowało :mrgreen:

Burza318i - Sro Gru 19, 2007 13:31

Chip mam od kolesia o nicku reserved z forum bmw, a gtecha niestety nie mam. Zamiast gtecha lepiej np. w wałek zainwestować. Wynik który podałem ze stopera jest dość dokładny bo za każdy razem wychodzi praktycznie to samo (+/- 0,1s)
Jakbym zaczął dłubać 2.5 to robiłbym wszystko to samo co w 1.8 tylko koszt części musiałbym pomnożyć x4. Poza tym nie filozofią jest wsadzić duży silnik w karoserię i jeździć tylko do przodu jak robią to amerykanie. Najszybsze samochody budowane są na jak najmniejszych masach i niewielkich silnikach o dużej wydajności. Dlaczego w F1 stosują silniki o pojemności zaledwie 2.4 L ?? I dlaczego auta takie jak Subaru czy Mitsubishi posiadają silniki 2.0L przy czym bezproblemowo uzyskują 300 KM??

Jaqub - Sro Gru 19, 2007 14:24

Burza318i napisał/a:
Jakbym zaczął dłubać 2.5 to robiłbym wszystko to samo co w 1.8 tylko koszt części musiałbym pomnożyć x4. Poza tym nie filozofią jest wsadzić duży silnik w karoserię i jeździć tylko do przodu jak robią to amerykanie. Najszybsze samochody budowane są na jak najmniejszych masach i niewielkich silnikach o dużej wydajności. Dlaczego w F1 stosują silniki o pojemności zaledwie 2.4 L ?? I dlaczego auta takie jak Subaru czy Mitsubishi posiadają silniki 2.0L przy czym bezproblemowo uzyskują 300 KM??


zobacz jakie projekty na bazie e30 do driftu sa najpowszechniejsze... otoz 335i ze starym motorem M30... ze wzgledu na cene i latwosc modyfikacji... ktos Ci jakis glupot naopowiadal...
*M10 - Straight 4 cylinder SOHC 8V. 1966-1987. 83kg 180lbs
Used in 1502, 1600-2, E21 316/318i/320-4, E30 316, 2002tii and 2002 turbo
1.5 (75bhp), 1.6 (85bhp), 1.8 (90-98bhp), 2.0 (100bhp), 2.0i (125bhp), 2.0tii (130bhp), 2.0turbo (170bhp)

*M20 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Baby Six. 1977-1992. 117kg 258lbs
Used in E21 320, E21 320i/6, E28, E30, E34, E21/30 323i, E30 325e and E28 528e
2.0i (129bhp), 2.3i (143bhp), 2.5i (170bhp), 2.7e (125bhp)

*M30 - Straight 6 cylinder SOHC 12V. Big Six. 1973-1993. 143kg 315lbs
Used in E12 525/528, E28 525i, E23 725i, 2800CS, E28 528i, E23 728i, 3.0CS/i/L, 3.0Si, E12 530i, E23 730i, 3.3Li, 633, 732i, 733i, 535i, 635i, 735i, E12 M535
2.5i (150bhp), 2.8i (184bhp), 3.0 (185-208bhp), 3.3 (200-206bhp), 3.5 (218bhp)

*M50/M50TU - Straight 6 DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS. 1989-1998. 136kg 299lbs
Used in E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, Variation of this was used in the Early US E36 M3
2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine.


porownaj sobie masy... zreszta nie ma co sie tak podniecac masa m10 i martwic o prowadzenie z motorem m50 bo przeciez w e36 seryjnie tez wychodzily z m50 i m52 i Skami...

rzezbienie w m10 jest "finansowo nie uzasadnione" bo swap na m50 wychodzi taniej i o wiele korzystniej...
co do rzezbienia w m50 to inna historia i po/przed zeswapowaiem tego motoru najczesciej zeby jezdzil OK trzeba go "doprowadzic do seri"...

F1 czy WRC czy inne sporty motorowe dlatego wyciagaja max mocy z min pojemnosci bo takie sa przepisy a po drugie zywotnosc tych silnikow nieraz nie przekracza kilku dni a nawet godzin... wiec jesli chcesz non stop wyciagac i remontowac motor to wrzucaj mega turbo i bedziesz mial co chcesz... ale do tego podstawa droga to kupa (nieraz niewyobrazalna) kasiory...

daniel - Sro Gru 19, 2007 14:38

Burza zamontuj to elektryczne turbo i podziel się z nami wrażeniami po montażu...
MACIOR - Sro Gru 19, 2007 17:34

Burza318i napisał/a:
Chip mam od kolesia o nicku reserved z forum bmw, a gtecha niestety nie mam. Zamiast gtecha lepiej np. w wałek zainwestować. Wynik który podałem ze stopera jest dość dokładny bo za każdy razem wychodzi praktycznie to samo (+/- 0,1s)
Jakbym zaczął dłubać 2.5 to robiłbym wszystko to samo co w 1.8 tylko koszt części musiałbym pomnożyć x4. Poza tym nie filozofią jest wsadzić duży silnik w karoserię i jeździć tylko do przodu jak robią to amerykanie. Najszybsze samochody budowane są na jak najmniejszych masach i niewielkich silnikach o dużej wydajności. Dlaczego w F1 stosują silniki o pojemności zaledwie 2.4 L ?? I dlaczego auta takie jak Subaru czy Mitsubishi posiadają silniki 2.0L przy czym bezproblemowo uzyskują 300 KM??



Pojemność w F1 została i będzie dalej zmniejszana ze względów bezpieczeństwa, już teraz kierowcy jeżdżą na granicy wytrzymałości ludzkich ciał, są też inne aspekty wprowadzania zmniejszania pojemności, będziesz chciał się dowiedzieć to w google wszystko pisze.
W Subaru i Mitsubishi są silniki 2.0 głównie dlatego by auta otrzymywały homologacje uprawniające je do startowania w cyklu WRC. Jak mnie pamięć nie myli to musi być wyprodukowane i sprzedane 2000sztuk aut bazowych aby starać się o homologacje, jak ktoś pamięta jeszcze to Peugot pare lat temu wypuścił serię 206GT z dwulitrowym silnikiem i wyciągniętymi zderzakami aby dostać papier. Co szybkich samochodów i małych silników to jest to tylko ułamek całego sportu motorowego. Jeszcze co do wsadzania dużego silnika w karoserię to pomysł z pupy, jak ktoś ma troche oliwy pod deklem to wkłada najbardziej rozwojowy silnik, a nie rzeźbi w gównie...


Qsy zobaczymy za jakiś czas czy te bebechy w 1.8 są takie słabe :mrgreen:

daniel325 - Sro Gru 19, 2007 18:28

MACIOR napisał/a:
Jeszcze co do wsadzania dużego silnika w karoserię to pomysł z pupy, jak ktoś ma troche oliwy pod deklem to wkłada najbardziej rozwojowy silnik, a nie rzeźbi w gównie...

sam sobie zaprzeczasz (no chyba że ty wszędzie bys wsadzal 1.8T)

MACIOR - Sro Gru 19, 2007 19:19

daniel325 napisał/a:
MACIOR napisał/a:
Jeszcze co do wsadzania dużego silnika w karoserię to pomysł z pupy, jak ktoś ma troche oliwy pod deklem to wkłada najbardziej rozwojowy silnik, a nie rzeźbi w gównie...

sam sobie zaprzeczasz (no chyba że ty wszędzie bys wsadzal 1.8T)



Akurat vagowski 1.8T jest chyba najbardziej znanym i modyfikowanym silnikiem w PL, ale masz rację, jakbym teraz z obecną wiedzą miał szukać silnika to bym składał hybryde, wrzucił jakiegoś holseta i pod 500kobył bym podszedł :| Nie był bym sobą gdybym nie zapytał czemu ty włożyłeś S50 :D Zresztą praktycznie każdy producent ma jeden bądź kilka silników które warto swapować.

Jaqub - Sro Gru 19, 2007 20:30

MACIOR napisał/a:
Akurat vagowski 1.8T jest chyba najbardziej znanym i modyfikowanym silnikiem w PL, ale masz rację, jakbym teraz z obecną wiedzą miał szukać silnika to bym składał hybryde, wrzucił jakiegoś holseta i pod 500kobył bym podszedł Nie był bym sobą gdybym nie zapytał czemu ty włożyłeś S50 Zresztą praktycznie każdy producent ma jeden bądź kilka silników które warto swapować.


do smigielka troche wstyd byloby wrzucac VAG'owski 1.8T :mrgreen:

Burza318i - Sro Gru 19, 2007 20:56

Ta różnica masy na suchym torze praktycznie nie zrobi różnicy ale w deszczu czy śniegu te 30kg to są sekundy. Jeszcze jest sprawa wyważenia auta czyli teoretycznie na tył trzeba dołożyć drugie tyle. Któregoś razu byłem na treningu na torze i zrobiliśmy sobie przejazdy na czas (po mokrym) i o dziwo byłem szybszy o 3 sporo mocniejszych beemek (dwie trójki i piątka) - i nie była to wina kierowców bo palcem robieni nie byli tylko masy.
A co do tuningu mojego M40 to pewnie łatwiej i szybciej byłoby zrobić swapa ale więcej frajdy i satysfakcji daje dokładanie stopniowo po kilka koni do mojej buni. A czy taniej to nie byłbym taki pewny, napewno zależy to od tego co się chce osiągnąć. Bo moje teraźniejsze plany dotyczą mocy około 200KM i myślę że można to zrobić za rozsądne pieniążki.
A co do subaru to nie chodziło mi skąd się wziął tam taki silnik tylko że da się zrobić auto codziennego użytku z małym silnikiem i dużą mocą. A co powiesz na Citroena Saxo VTS? Silnik tylko 1.6l ale ma ogromny potencjał.
A co do F1 to od kiedy 4G to granica wytrzymałości ludzkiego ciała?

sylipp - Sro Gru 19, 2007 21:19

Burza318i napisał/a:
syllip masz może namiary na te sprężarki o których mówisz? Ile PSI musi mieć taka sprężarka żeby dawała przyrost?

Kiedyś czytałem o tym w jakimś czasopiśmie terchnicznym.Doładowanie na poziomie 0,3bara w silniku do 2l pojemności. W większych mniejsze, chociaż póżniej pojawiły się większe kompresory. To był chyba właśnie kompresor rootsa, albo eatona (zasada działania podobna). Wymagały dodatkowego zasilania, ale było to w zestawie. Ewentualnie zamiast turbo jak radzili koledzy można by wyciągną kompresora z jakiegoś merca i do tego zwiększy dawkę paliowa. Przyrost mocy powinien by dosy ciekawy, ale jescze ciekawszy przyrost momentu obrotowego na niskich obrotach (2000 - 3000 rpm).

Jaqub - Sro Gru 19, 2007 21:23

Burza318i napisał/a:
Bo moje teraźniejsze plany dotyczą mocy około 200KM i myślę że można to zrobić za rozsądne pieniążki.


jedz na rolki i sprawdz na czym stoisz... :spoko:

daniel325 - Sro Gru 19, 2007 22:01

MACIOR napisał/a:
Nie był bym sobą gdybym nie zapytał czemu ty włożyłeś S50
nie ma co szukac w tym swapie matematycznych wyliczen, rozsadku, itp. pobudek, ja zwyczajnie spełniam swoje marzenia z przed blisko 10 lat(na kotore dluo pracowalem) i wali mnie to czy bedzie trakcja czy jej nie będzie auto ma byc zrobione tak zebym się nie wstydził sie nim jezdzic ma dawac duzo przy.. z budowy, mysle tez ze s50 jest na tyle kltowe ze nie ma nic ciekawszego do wsadzenia niż właśnie ten silnik
Burza318i - Sro Gru 19, 2007 22:04

na piątek się umówię na mierzenie to będzie wiadomo,
a z tym mercem to jest dobry pomysł tylko pytanie czy da się dopasować taki kompresor do bmw i jeśli tak to z którego modelu merca pobierać narządy - taką instalację można by stosunkowo tanio nabyć a później tylko podpiąc smt6 czy cos podobnego i dostroić

sylipp - Sro Gru 19, 2007 22:22

Kombinacji jak zawsze sporo, ale wszystko da się jakoś dopasowac. Ja bym szukał sprężarki z C200 kompresora
TTomek - Sro Gru 19, 2007 23:03

hehe...pomijając , że to temat "zimowy bumerang" to w dodatku ktoś taką suszarkę zamontował w jakimś silniku 1,8 :D :D :haha: :rotfl: :rotfl:

wiem bo zaczęły się telefony z kilku miejsc z pytaniem jak dorobic do tego sterowanie , żeby odpalało sie przy 2500 obr/min , jednak nie potrafiłem ogarnąć tak wielkiego "farela" , który dobry jest dopiero przy tych obrotach (przy niższych podobno ten elepsztryfikant może rozdmuchać motor na wszystkie strony swiata :rotfl: ) i wystawiłem białą flagę zaraz po usłyszeniu o so chodzi. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Sądzę jednak , że w lekkich zimowych przymrozkach powoli rodzi się kolejny potfur... :o :haha: :haha:

MACIOR - Sro Gru 19, 2007 23:47

Burza318i napisał/a:
....
A co do F1 to od kiedy 4G to granica wytrzymałości ludzkiego ciała?



Walnij tak 50-60 kółek po torze to pogadamy, jeżeli było by to takie łatwe to na piiiii ćwiczenia, diety i inne pierdoły.

TTomek - Czw Gru 20, 2007 00:25

MACIOR napisał/a:
to na siusiak ćwiczenia, diety i inne pierdoły


żeby ładnie wyglądać na konferencji prasowej przed i po wyścigu :D ... a pojemność taka też zapewne z tego , że konstruktorzy nie ogarniaja innych i wolą testować mniejsze ale za to z e-turbo , gdyz podobno tylko klasyczna turbina jest zabroniona......

siwy - Czw Gru 20, 2007 00:28

moj trabant ma taka turbine i nie powiem... lata zajebiscie ... tylko taka turbinka jest w trampku "pompa paliwa" :rotfl: zeby szybciej podawac do tego nieokrzesanego silniczka wache :fucku:


oj ... dajcie spokoj, przeciez to szit nie warty 10złotych. to juz wolalbym turbine kowalskiego z malucha wrzucic.

TTomek - Czw Gru 20, 2007 00:33

Burza318i napisał/a:
Poza tym nie filozofią jest wsadzić duży silnik w karoserię i jeździć tylko do przodu jak robią to amerykanie.


za to olbrzymią filozofią jest zapakować trzy biegową chińską suszarkę i wyciągnąć dzięki niej 25% przyrostu momentu (gdyż mocy nie ma takiej możliwości) , gdzies ty wyczytał te brednie ???
na jakimś blogu czy na stronach NASA ?

Burza318i - Czw Gru 20, 2007 20:02

znalazłem elektryczne turbo (nie chińszczyznę) które rzeczywiście działa - Thomas Knight Turbo
tylko to użądzenie ma kilka wad:
- 1700$
- doładowanie przez ten supercharger jest dosyć spore jednak krótkotrwałe - coś jak nitro tylko nie trzeba tankowac na nowo butli tylko podladowac baterie
- trzeba zamontować dodatkowe baterie
- najlepiej zmienić alternator
- kilometry kabli

Do poczytania:
http://www.boosthead.com/home.php
http://www.turbomagazine.com/
[URL=http://www.at2000.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=75&Itemid=107]http://www.at2000.pl[/URL

A z kompresorem to nie ma żadnej możliwości regulacji ciśnienia doładowania? Nie da się zmienić przełożenia na kompresorze zmieniając wielkość koła pasowego?

sylipp - Czw Gru 20, 2007 21:46

Burza318i napisał/a:
A z kompresorem to nie ma żadnej możliwości regulacji ciśnienia doładowania? Nie da się zmienić przełożenia na kompresorze zmieniając wielkość koła pasowego?

Właśnie pytaniem odpowiedziałeś sobie na pytanie. Przełożeniem reguluje się obroty kompresora i stopień doładowania.

mattey - Czw Gru 20, 2007 22:59

Burza318i,
ja na twoim miejscu dałbym se spokoj i zrobił swapa na 2.5 albo 3.5l :)
bo po tym co napisałeś to śmiem wnioskowac że wyruchał bym cie swoim turbo tranzystorem z pod świateł :mrgreen:

Burza318i - Czw Gru 20, 2007 23:31

spod świateł może tak ale nie na torze... :D poza tym robie to dla samej satysfakcji a nie mam w planach zbudowania jakiejś bestii na 1/4
Dobra zaczynam rozkminiać temat kompresora...
Z czego ewentualnie jeszcze mozna sciągnąc to cacko?

bodek - Czw Gru 20, 2007 23:35

Cytat:
spod świateł może tak ale nie na torze... :D poza tym robie to dla samej satysfakcji a nie mam w planach zbudowania jakiejś bestii na 1/4


chcesz powiedziec ze bedziesz szybszy niz bmw m3 e36 na torze?

Burza318i - Czw Gru 20, 2007 23:37

po suchym nie ale po mokrym różnice byłyby minimalne
maly841 - Czw Gru 20, 2007 23:44

Wiecie co ja chętnie bym zobaczył taki projekt z ciekawosci nawet jak to da 2 KM czy zabierze 20 KM albo jak silnik wybuchnie :D Licze na to ze to nie skonczy sie tylko na gadaniu .
mattey - Pią Gru 21, 2007 23:48

Burza318i, a wiec musimy sie ustawić któregoś dnia :) zapraszam na JP na ktoreś światła jakoś po świetach :mrgreen:
Burza318i - Sob Gru 22, 2007 16:58

nie na jp tylko wezme klucze od toru to posmigamy :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group