Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - silnik

chudy 2.0 - Czw Sty 03, 2008 11:28
Temat postu: silnik
Czy silnik 2.0 RT 5cyl 115km jest kolizyjny bo nie wiem
Arni_Anja - Pią Sty 04, 2008 16:14

5 cio cylindrowki sa mniej kolizyjne niz 4 cylind

poniewarz silnik nie jest tak obciazony czytalem na ten temat ze jesli jest wszystko robione tak jak trzeba to przejedzie nawet 1 mil km

[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 16:15 ]
poprawka nie mil tylko 100 tysicy

marewel - Pią Sty 04, 2008 22:16

Arni_Anja napisał/a:
5 cio cylindrowki sa mniej kolizyjne niz 4 cylind

poniewarz silnik nie jest tak obciazony czytalem na ten temat ze jesli jest wszystko robione tak jak trzeba to przejedzie nawet 1 mil km

[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 16:15 ]
poprawka nie mil tylko 100 tysicy

Zmien dilera.

Jest kolizyjny.

chudy 2.0 - Pią Sty 04, 2008 22:28

dzięki koledzy
.:MŁODY:. - Sob Sty 05, 2008 17:48

Ten silnik co masz jest BEZ KOLIZYJNY.
chudy 2.0 - Sob Sty 05, 2008 18:26

to dobrze bo go nie oszczędzam wogule
.Gelo. - Sob Sty 05, 2008 18:28

patrze na ten temat i już sam nie wiem jeden pisze że JEST ,drugi pisze że NIE,wiec jak jest wkońcu :idea:
Czacha - Sob Sty 05, 2008 18:28

.:MŁODY:. napisał/a:
BEZ KOLIZYJNY.


co wy rozumiecie przez bez kolizyjny...
bo jak dla mnie to silnik moze byc bez awaryjny a jazda bezkolizyjna.... :>

.Gelo. - Sob Sty 05, 2008 18:31

bezkolizyjny tzn że po zerwaniu paska nic się nie dzieje np nie gną się zawory ;)
agrest82 - Sob Sty 05, 2008 18:31

Czacha i Gomez napisał/a:
.:MŁODY:. napisał/a:
BEZ KOLIZYJNY.


co wy rozumiecie przez bez kolizyjny...
bo jak dla mnie to silnik moze byc bez awaryjny a jazda bezkolizyjna.... :>

maz racje, ale chodzi o sytuacje kiedy zerwie sie pasek rozrządu i nastąpi kolizja tłoka z otwartym zawrem. czy jakos tak

agrabsabi - Sob Sty 05, 2008 21:31

Arni_Anja napisał/a:
5 cio cylindrowki sa mniej kolizyjne niz 4 cylind

nie ma silników mniej lub więcej kolizyjnych :roll:
są albo kolizyjne albo bezkolizyjne 8)

.:MŁODY:. napisał/a:
Ten silnik co masz jest BEZ KOLIZYJNY.

i do tej odpowiedzi bym się przychylił :spoko: w końcu jeździli trochę tym a lubią grzebać w tym co mają i wiedzieć co mają :spoko:

chudy 2.0 napisał/a:
to dobrze bo go nie oszczędzam wogule

to nie ma nic do rzeczy :/
ważne w jakim stanie są podzespoły rozrządu ;)

w silniku kolizyjnym przy zerwaniu paska uszkodzeniu ulegają:

zawory, dźwigienki, hydropopchacze, gniazda zaworowe często zdaża się że głowica pęka czyli generalnie cała góra do wymiany :(
w zależności od prędkości obrotowej w jakiej doszło do zerewania oraz od kompresji
i ciśnień ucierpi również dół :(
ślady odbitych zaworów na tłokach napewno się pojawią a w ekstremalnych wypadkach może dojść do uszkodzenia pierścieni i gładzi cylindrycznych :(
a kiedyś się nawet spotkałem z pęknięciem tłoka i uszkodzeniem korbowodu :wow:

w silniku bezkolizyjnym:

mojemu szwagrowi kiedyś trzasnął pasek w cali C20NE :wow:

mechanik założył nowy pasek za 80pln ustawił zapłon za 20pln
i szwagier dalej śmigał :spoko:

takie są mniej więcej różnice pomiędzy silnikami kolizyjnymi a bezkolizyjnymi :roll:

pięciocylindrowy 2.3ng jest bezkolizyjny więc prawdopodobnie pięciocylindrowy 2.0rt również ;) ale głowy nie daję :oops:


gelo_lsw napisał/a:
patrze na ten temat i już sam nie wiem jeden pisze że JEST ,drugi pisze że NIE,wiec jak jest wkońcu

...a ty to w swoim klekocie lepiej wymieniaj rozrząd na czas :mad:
i to kompletny :mad: diesel większe koszty :haha:

chudy 2.0 - Sob Sty 05, 2008 21:43

za rozrząd dałem 750zł pasek continental pompa niemiecka nie pamiętam firmy i rolka niemiecka też nie pamiętam firmy ale nie wiedziałem po prostu czy lolizja czy nie młody muwi że nie bo to oni z Gelem ,mieli go 3 lata to troche wiedzą o nim ale po użytkowaniu mojej setuni wiem żew była w dobrych rękach i tak samo trafiła ja np podrub nie wsadzam w każde auto tyle chciałem wiedzieć dzięki koledzy
.Gelo. - Nie Sty 06, 2008 15:48

agrabsabi napisał/a:
Arni_Anja napisał/a:
5 cio cylindrowki sa mniej kolizyjne niz 4 cylind

nie ma silników mniej lub więcej kolizyjnych :roll:
są albo kolizyjne albo bezkolizyjne 8)

.:MŁODY:. napisał/a:
Ten silnik co masz jest BEZ KOLIZYJNY.

i do tej odpowiedzi bym się przychylił :spoko: w końcu jeździli trochę tym a lubią grzebać w tym co mają i wiedzieć co mają :spoko:

chudy 2.0 napisał/a:
to dobrze bo go nie oszczędzam wogule

to nie ma nic do rzeczy :/
ważne w jakim stanie są podzespoły rozrządu ;)

w silniku kolizyjnym przy zerwaniu paska uszkodzeniu ulegają:

zawory, dźwigienki, hydropopchacze, gniazda zaworowe często zdaża się że głowica pęka czyli generalnie cała góra do wymiany :(
w zależności od prędkości obrotowej w jakiej doszło do zerewania oraz od kompresji
i ciśnień ucierpi również dół :(
ślady odbitych zaworów na tłokach napewno się pojawią a w ekstremalnych wypadkach może dojść do uszkodzenia pierścieni i gładzi cylindrycznych :(
a kiedyś się nawet spotkałem z pęknięciem tłoka i uszkodzeniem korbowodu :wow:

w silniku bezkolizyjnym:

mojemu szwagrowi kiedyś trzasnął pasek w cali C20NE :wow:

mechanik założył nowy pasek za 80pln ustawił zapłon za 20pln
i szwagier dalej śmigał :spoko:

takie są mniej więcej różnice pomiędzy silnikami kolizyjnymi a bezkolizyjnymi :roll:

pięciocylindrowy 2.3ng jest bezkolizyjny więc prawdopodobnie pięciocylindrowy 2.0rt również ;) ale głowy nie daję :oops:


gelo_lsw napisał/a:
patrze na ten temat i już sam nie wiem jeden pisze że JEST ,drugi pisze że NIE,wiec jak jest wkońcu

...a ty to w swoim klekocie lepiej wymieniaj rozrząd na czas :mad:
i to kompletny :mad: diesel większe koszty :haha:
spokojnie akurat tego to pilnuje ;)
cymbur01 - Pon Sty 07, 2008 19:09

dokladnie wszystkie R5 10V sa bezkolizyjne gorzej z tymi R5 20V :mrgreen: .
za to powiedzcie mi jak jest z 2,8 V6 12V bo o V to ja wiem tyle co nic ale to tylko narazie :mrgreen: dopuki niemam odpowiednich zrodel... :rotfl:

marcinmk2 - Pon Sty 07, 2008 19:19

To i ja mam pytanko : Gelu ty powinienes wiedziec czy Audi a4 1,6 ma bezkolizyjny silnik? :/
.Gelo. - Wto Sty 08, 2008 21:55

ma kolizyjny
marewel - Wto Sty 08, 2008 22:53

cymbur01 napisał/a:
dokladnie wszystkie R5 10V sa bezkolizyjne gorzej z tymi R5 20V :mrgreen: .
za to powiedzcie mi jak jest z 2,8 V6 12V bo o V to ja wiem tyle co nic ale to tylko narazie :mrgreen: dopuki niemam odpowiednich zrodel... :rotfl:


Ciekawe co bys powiedzial jakbym ci pokazal taki silnik z peknietym walkiem itp po zerwaniu paska?
Dlatego twierdze ze ma kolizyjny.

cymbur01 - Sro Sty 09, 2008 20:57

ciekawe bo w niemieckiej ksiazce naprawczej auta pisze co innego... :roll:
moze chodzi Ci o 4 cylindrowca?

suchy - Sob Maj 10, 2008 10:53

słuchajcie potrzebuję kupić silnik kompletny moze byc bez osprzetu, 1,8 benzyna oznaczenie PM, jakbyście mieli coś z pewnego źródła w naprawde dobrym stanie to dajcie mi znać, ja sam szukam na allegro i po szrotach ale jakby co to dzwońcie :) bo mój pojazd stoi rozkraczony normalnie dziurawe panewki, zjedzony wał i chyba pęknięta glowica ;(
czekereke - Nie Maj 11, 2008 21:24

ojoj niedobrze... ;(
ładuj mu 2.3 :spoko: jak juz taka "okazja"

chudy 2.0 - Nie Maj 11, 2008 21:30

czekereke napisał/a:
ojoj niedobrze... ;(
ładuj mu 2.3 :spoko: jak juz taka "okazja"
Wujek nie przesadzaj widziałeś 2.3 w B3 bo ja nie tylko w 90 a nie wiadomo czy do B3 da rade :>
ryssioo - Pon Maj 12, 2008 08:40

kolega marcus mial 1,8, wiec zeby wlozyc tam silnik 2,3 trzeba wywalic z auta wiecej niz wam sie wydaje - zaczybajac na samym silniku, poprzez osprzet, po komputer i instalacje elektryczna i byc moze jeszcze pompe paliwa. sporo roboty i wysokie koszty
suchy - Pon Maj 12, 2008 18:42

no właśnie wiem o tym, chciałbym coś większego, ale to kosztuje... dlatego wolę stare dobre 1,8S :) także jakby ktoś coś słyszał o takim motorze to dawajcie znać
a w ogóle to mam jeszcze jedno pytanko: czy mogę mu wwalić 1,8 na monowtrysku ale o innym oznaczeniu niż moje PM?? bo tam były chyba co najmniej 2 różne wtryski, mój jest mono jetronic a tamten drugi to chyba KE jetronic czy cos w tym kształcie... tzn wiem, że mogę, wszystko mozna :) tylko czy czegos jeszcze nie bedzie trzeba zmieniac w takim wypadku...

M@rcus - Pon Maj 12, 2008 19:05

Silniki i skrzynie ma koleś w Kraśniku na Fabrycznym, on co niedziela stoi na Elizówce, kupowałem u niego skrzynie do golfa, jak coś to wal na PW bądź gg, poszukam namiarów na niego.
czekereke - Wto Maj 13, 2008 07:59

z tym 2.3 to sobie zażartowałem :) chociaż teoretycznie jak były w 90... :roll: hehe

może gaźnikowca zapakuj?

chudy 2.0 - Wto Maj 13, 2008 11:34

Suchy czeke podał dobry pomysł z gażnikiem łatwe w ustawieniach i nawet sie zbiera a spalanie małe
suchy - Wto Maj 13, 2008 20:41

wiesz, na spalanie nie narzekałem, a instalke gazową mam drugiej generacji do jednopunktu, więc chyba jednak szukam tego samego
czekereke - Wto Maj 13, 2008 22:06

aaa no to robilbym tak samo :spoko:
Szczypior - Nie Cze 01, 2008 12:27

marcinmk2 napisał/a:
To i ja mam pytanko : Gelu ty powinienes wiedziec czy Audi a4 1,6 ma bezkolizyjny silnik? :/



Z tego co ja sie orjętuje to jest kolizyjny na 99% ponieważ silnik 1.6 w a4 jest 16 zaworowy

ilo - Nie Cze 01, 2008 12:36

Szczypior napisał/a:
marcinmk2 napisał/a:
To i ja mam pytanko : Gelu ty powinienes wiedziec czy Audi a4 1,6 ma bezkolizyjny silnik? :/



Z tego co ja sie orjętuje to jest kolizyjny na 99% ponieważ silnik 1.6 w a4 jest 16 zaworowy


Mam silnik 1.6 w moim a4 o 16 zaworach to mogę tylko pomarzyc :) :D

marcinmk2 - Pon Cze 02, 2008 09:42

Cytat:
Z tego co ja sie orjętuje to jest kolizyjny na 99% ponieważ silnik 1.6 w a4 jest 16 zaworowy


Kolego Szczypior silnik 1.6 jest ośmiozaworowy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group