|   | 
								Lubelskie Forum Motoryzacyjne
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Park Techniczno - Serwisowy - Filtr Powietrza Audi B4 
						
												 Fubi - Nie Sty 20, 2008 22:42 Temat postu: Filtr Powietrza Audi B4 Witam posiadam Audika B4 z silniczkiem 1.6 ADA bez gazoliny. 
 
Mam takie pytanko do obudowy od filtra powietrza mam coś przyłączone znaczy mam coś zasilikonowane ale odeszło, i nie wiem czy to mam zrobić. Bo coś pali mi sporo ( 80 kilosów na 12 litrach )zmieniłem filtr był brudny ale nie czarny. Może wina tego spalania jest dla tego ze to nie jest na miejscu ? Jak kupiłem to tak było. Byłem u mechanika (złota rączka) i on powiedział żeby tego nie ruszać ( może nie wiedział co to jest )
 
I co to w ogóle jest lub od czego ? 
 
 
 
 
 
 
 
												 Flasher - Pon Sty 21, 2008 10:34
  Na zdjęciu widać zawór wolnych obrotów, pewnie ktoś to wymieniał i dlatego jest w silikonie bo ciężko go wymienić nie uszkadzając uszczelki. Nie jest to natomiast przyczyną nadmiernego zużycia paliwa - on podaje tylko powietrze na wolnych obrotach. Możesz wykonać prosty test.... odłącz go na wolnych obrotach i samochód zgaśnie    
 
Poza tym nadmiar powietrza na ogół zubaża mieszankę a nie wzbogaca, ja bym szukał usterki gdzie indziej, np: sonda lambda - jeżeli nie pracuje to często sterownik bierze sobie stałą z programu i traktuje silnik jak zimny przec co dawkę masz na maxa.
												 Fubi - Pon Sty 21, 2008 11:00
  Czyli nie ma się co tym martwić a z tym spalaniem. Zobaczę jak będzie z nowym filtrem powietrza (powiedzieli mi ze winą tego spalania może być brudny filtr)może będzie mniej jarał zobaczymy i dzięki za odpowiedz w końcu wiem co to jest i od czego.
												 Flasher - Pon Sty 21, 2008 11:17
  Fltr wymień swoją drogą.... jeżeli zużycie nie spadnie sprawdź jednak co się dzieje z tą sondą.
												 Fubi - Pon Sty 21, 2008 11:25
  Jeszcze jedno a jak silnik jest niby nie dogrzany (myśli tak sonda) to jak z ogrzewaniem w samochodzie bo u mnie grzeje nieźle jest gorąco ma to coś wspólnego z tym ?
 
czy ogrzewanie to inna melodia
												 Flasher - Pon Sty 21, 2008 11:48
  To działa trochę inaczej.
 
 
Sondę masz wkręconą za kolektorem wydechowym, mierzy sobie ona skład mieszanki.
 
Żeby pomiar był prawidłowy musi być wygrzana do odpowiedniej temperatury (temperatura spalin + wewnętrzny podgrzewacz).
 
Sprawna sonda (w przypadku audi najczęściej 1V) działa tak że określa parametry dla komputera w ten sposób:
 
stan bliski 0V - mieszanka uboga - komputer podaje więcej paliwa do mieszanki
 
stan bliski 1V - miesznka bogata - komputer zmniejsza ilość paliwa w miesznce
 
 
Sondy uszkadzają się najczęściej na dwa sposoby:
 
 
- Zwarcie na wyjściu 0V - czyli dla komputera uboga mieszanka i dodaje paliwa
 
 
- Uszkodzona grzałka - na wyjściu około 0.4V do 0.5V - dla komputera jest to stan obojętny i wtedy najczęściej wpada sobie w tryb tzw. testowy i domyślnie podaje bogatą mieszankę.
 
 
Można sobie samemu zmnierzyć czy sonda jest sprawna zakładając że znamy wyprowadzenia:
 
 
- sonda 3 przewody: czarny, biały i szary przewód
 
- sonda 4 przewody: czarny, 2x biały i szary przewód
 
 
gdzie:
 
- czarny = masa
 
- biały = +12V (podgrzewanie sondy), jeżeli 2x biały to jeden do masy
 
- szary = wyjście do komputera... i tu mierzymy sobie stan, na ciepłym silniku powinno się zmieniać w zakresie 0....1V
 
 
Wypada też zmierzyć czy jest zasilana grzałka oraz masa sondy.
 
 
Troszkę długi ten wykład ale chyba warto takie rzeczy wiedzieć o swoim samochodzie    
												 Czacha - Pon Sty 21, 2008 11:57
  oby wiecej takich wykladow  a zycie stanie sie prostrze        
												 Fubi - Pon Sty 21, 2008 12:07
  Oki dzięki za wykład    
												 
					 | 
				 
			 
		 |