|   | 
								Lubelskie Forum Motoryzacyjne
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Park Techniczno - Serwisowy - LPG dla Nissana Patrola GR Y61 
						
												 crOOchy - Pon Lut 25, 2008 12:07 Temat postu: LPG dla Nissana Patrola GR Y61
  	  | Cytat: | 	 		  Trochę się napaliłem na LPG w Patrolu - samochód dalej jeździ na ON, dodatkowo zużywa LPG. Instalacja podwójna, oba paliwa zużywane jednocześnie ... ktoś może próbował zrobić coś takiego u nas?
 
 
Zakładają coś takiego w Australii, mają nawet dofinansowanie ze strony własnego rządu - jako przykład proponuję Google i "d-gas".
 
Faceci z "d-gas" odpisali na moje zapytanie:
 
- moment obrotowy o 20-30% procent większy na ON+LPG ,
 
- w 2,8 maksymalny moment dostępny od 1500 obr/m, ,
 
- niższa temperatura silnika - ? to mnie b. zdziwiło, tam jest raczej cieplej niż u nas,
 
- zużycie ON mniejsze o 20-30% procent - zależne od stylu jazdy ,
 
- zbiornik 45 litrów LPG starcza na około 2000 tys. km, wyszło mi około 1-1,5 litra LPG na 100 km,
 
- niska emisja - podobno nie kopci, GR zgodny z normę emisji EURO5/6 .
 
 
Problem:
 
- instalacja LPG w Patrolu, tam gdzie pytałem zrobili wielkie oczy,
 
- panowie z .au montują zbiornik LPG pod ramą - trochę dziwne,
 
- kompletna instalacja 4000 AUD.
 
 
Na zdjęciach można znaleźć Y61 4,2 oraz 3.0.  | 	  
 
 
 
Projekt udany spalanie kształtuje się na poziomie 
 
9l ON 1-2 litrów LPG
 
 
    
 
 
Dla zainteresowanych podam więcej szczegółów
												 corey - Pon Lut 25, 2008 18:32
  w lublinie jest silnik isuzu na bezposrednim wtrysku zasilany glownie lpg z wtryskiem pilotazowym z on 
 
 
w au jak przerabiaja benzynowe silniki na lpg to montuja zbiorniki w miejsce oryginalnych  - stad ten zbiornik pod rama
												 Zell - Wto Lut 26, 2008 08:59
  mi tam Isuzu pali średnio 9 litrów ON   
 
 
ile pali normalnie taki patrol ? niby pojemność taka sama ale w patrolu jest chyba 6 garów, tak ?
												 crOOchy - Wto Lut 26, 2008 09:56
  Patrol 6 cylindrów pali około 15 w góre    
												 Zell - Wto Lut 26, 2008 10:29
 
    no to sporo.... i spora poprawa z tym lpg   
												 crOOchy - Wto Lut 26, 2008 10:32
  najwazniejszy był dla właściciela wzrost mocy     
 
 
 
seryjne hamulce rzestał wystarczac przy ponad 2 tonowym gigancie
 
 
czas od 0- 100 przed modami około 21 sekund po 14 sekund
												 Jaqub - Wto Lut 26, 2008 12:21
  to jest legalne? bo poki co dopuszczone przerobki sa z pb na lpg...
												 crOOchy - Wto Lut 26, 2008 12:31
  Dwie wizyty w urzędzie   i sprawa została załatwiona wszystko oficjalna drogą, tylko sie w wydziale komunikacji dziwnie patrzyli jak musieli LPG wbić do diesla    
												 
					 | 
				 
			 
		 |