|
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - Szprzęgło do wymiany-niewysprzęgla ???
Roland - Nie Mar 02, 2008 19:01 Temat postu: Szprzęgło do wymiany-niewysprzęgla ??? Wiosna tuz tuz a tu problem za AUDI ...
Mam problemy z wrzucaniem jedyny "czasem sie zacina" i nie chce wejść, ale tylko jedyna.
Dodatkowo jak silnik jest off to wszystkie biegi wchodzą jak w masło. jedyna tez. natomiast jak już jade na drugim biegu 5km/h i chce zapiąć jedynke to za Chiny sie nie wbija musze sie zatrzymać do zera i wtedy wchodzi bez problemu.
Goście z warsztatu mówią że niewsyprzęgla, a Koledzy z KLUBU co o tym myślą ?
Pzdr
BZ
chudy 2.0 - Nie Mar 02, 2008 19:14
Moje zdanie to sprzęgło jest raczej ok to chyba coś ze skrzynią sie coś dzieje zobaczymy co jeszcze inni powiedzą
Roland - Nie Mar 02, 2008 19:19
Olej był sprawdzany i wymieniany, goście smarowali tez przekładnie jakims smarem wiec na 1rzut oka jest OK, znajomek wpominiał jeszcze o sychronizatorach ale w warsztacie powiedzieli ze raczej to nie. Wiec chce rozpoznać temat i przygotować sie kasowo
ilo - Nie Mar 02, 2008 19:38
Powiem Ci tak pojedź jeszcze do jakiegoś innego warsztatu co powie inny mechanik.
Z tego co już czytałem to może też byc wspomaganie bo jet hydrauliczne . U mnie jest podobnie wsteczny i jedynka też ciężko wchodzą a sprzęgło bierze przy samej górze , przyzwyczaiłem się do tego i na razie nic nie będę robił
agrest82 - Nie Mar 02, 2008 20:14
Również myśle że to bardziej wina skrzyni biegów (synchronizatory) niż sprzęgła. Ale na co byś sie nie zdecydował i co by sie nie okazało to i tak przy dobieraniu sie do skrzyni, sprzegło masz po drodze.
mikel angelo - Nie Mar 02, 2008 20:14
Roland napisał/a: | Dodatkowo jak silnik jest off to wszystkie biegi wchodzą jak w masło. jedyna tez. natomiast jak już jade na drugim biegu 5km/h i chce zapiąć jedynke to za Chiny sie nie wbija musze sie zatrzymać do zera i wtedy wchodzi bez problemu.
Goście z warsztatu mówią że niewsyprzęgla, a Koledzy z KLUBU co o tym myślą ? |
nie wiem co myślą koledzy z klubu ale mi nasuwa się takie pytanie
a kto wbija jedynkę podczas jazdy i toczenia samochodu nawet przy pięciu na godzinę
tu jest dużo informacji na temat napędu jest tam też wzmianka o synchronizacji http://szymkrzysztof.repu...d_napedowy.html
chudy 2.0 - Nie Mar 02, 2008 20:17
mikel angelo napisał/a: | Roland napisał/a: | Dodatkowo jak silnik jest off to wszystkie biegi wchodzą jak w masło. jedyna tez. natomiast jak już jade na drugim biegu 5km/h i chce zapiąć jedynke to za Chiny sie nie wbija musze sie zatrzymać do zera i wtedy wchodzi bez problemu.
Goście z warsztatu mówią że niewsyprzęgla, a Koledzy z KLUBU co o tym myślą ? |
nie wiem co myślą koledzy z klubu ale mi nasuwa się takie pytanie
a kto wbija jedynkę podczas jazdy i toczenia samochodu nawet przy pięciu na godzinę
tu jest dużo informacji na temat napędu jest tam też wzmianka o synchronizacji http://szymkrzysztof.repu...d_napedowy.html | ja wbijam i nic sie nie dzieje w golfie zachiny bym nie wsadził jedyny a w audi bez problemu to nie fiat 126p
agrest82 - Nie Mar 02, 2008 20:17
mikel angelo napisał/a: | Roland napisał/a: | Dodatkowo jak silnik jest off to wszystkie biegi wchodzą jak w masło. jedyna tez. natomiast jak już jade na drugim biegu 5km/h i chce zapiąć jedynke to za Chiny sie nie wbija musze sie zatrzymać do zera i wtedy wchodzi bez problemu.
Goście z warsztatu mówią że niewsyprzęgla, a Koledzy z KLUBU co o tym myślą ? |
nie wiem co myślą koledzy z klubu ale mi nasuwa się takie pytanie
a kto wbija jedynkę podczas jazdy i toczenia samochodu nawet przy pięciu na godzinę
tu jest dużo informacji na temat napędu jest tam też wzmianka o synchronizacji http://szymkrzysztof.repu...d_napedowy.html |
Chyba nie o to chodziło w tym temacie, zbyt dużo teorii posiadasz.
Roland - Nie Mar 02, 2008 20:23
Wbija jedyne ten przy 5km/h kto jedzie w korku pod górke , na ten przykład i trzeba w koncu zebrać sie i podjechac pod górke te 15 metrów i aby stac dalej ...
Dodatkowo wczesniej tzn jakies 3 miesiecy temu nie było z tym problemu - szło płynnie
mikel angelo - Nie Mar 02, 2008 20:25
agrest82 napisał/a: | Chyba nie o to chodziło w tym temacie, zbyt dużo teorii posiadasz. |
być może masz rację no a jeśli chodzi o praktykę którą się podpierasz to próbowałeś kiedyć jadąc na dwójce wbić jedynkę
bo w wypowiedzi rolanda taki problem padł
ryssioo - Nie Mar 02, 2008 20:34
a moze wybierak trzeba wyregulowac
agrest82 - Nie Mar 02, 2008 20:41
Pewnie że tak w samochodach z synchronizowaną skrzynią biegów przy malych predkosciach spokojnie mozna wkładać 1 przy jadącym samochodzie (tylko maluch ma inaczej). Jeśli sie myle prosze mnie poprawić (wiem z własnego doświadczenia)
Roland - Nie Mar 02, 2008 20:47
Dzieki za wspracie
Troszke poszperałem na innych forach i znalazełem podobny post tylko ze z 2 biegiem i goscie pisze ze mogą to byc 2 opcje :
olej w skrzyni (sprawdzone, obalone) lub synchronizator. Piszą ze sama cześć jakies 150 - 200 PLN ale grzebania w warsztacie na dobre 1,5 dnia.
[ Dodano: Nie Mar 02, 2008 20:59 ]
I jeszcze jeden post "miałem dokładnie ten sam problem... siada sprzegło i rzeczywiscie im dłuzej bedziesz jezdził tym bardziej skrzynia oberwie po pupci... ja nie miałem wyboru i wracałem ok 500 km jak mi sie tak zrobiło i po powrocie sprzegła nie było juz wogole... po rozebraniu okazało sie ze słoneczko docisku ma juz wytarte 6 zębów... koszt naprawy 900 zł ale to benzynka wiec dlatego"
Wygląda na to ze w AUDI biegi po jakims czasie to podobny bug tak jak pompka centralnego zamka
[ Dodano: Nie Mar 02, 2008 21:03 ]
albo kolejna możliwość : "no i okazało się że to koło dwumasowe
koszty 2300 zł (1450 zł komplet sprzęgło i dwumas) masakra, choć chyba z drugiej strony to pewnie przy tym sporo roboty było"
Trzeba bedzie oddac do warsztatu i zdjąć skrzynie - wygląda na to ze im szybciej tym lepiej
.Gelo. - Nie Mar 02, 2008 23:15
mi właśnie padło sprzęgło z tego co się dowiedziałem koszt to ok 800 zł
Roland - Pon Mar 03, 2008 08:42
Hey, a jakie miales objawy przed kompletną awarią szprzęgła ?
.Gelo. - Pon Mar 03, 2008 12:42
poprostu bierze na samej górze,a jest hudrauliczne i podobno nic nie da się z tym zrobić
chudy 2.0 - Pon Mar 03, 2008 12:44
gelo_lsw napisał/a: | poprostu bierze na samej górze,a jest hudrauliczne i podobno nic nie da się z tym zrobić | takiest ono już do wymiany bo chydraulika sie sama reguluje i jak już sama gura to jest do wymiany
slaw86 - Pon Mar 03, 2008 18:22
mi sie coś takiego dzieje że mam drgania na pedale sprzęgła przy delikatnym jego wciśnieciu wciskając do końca pedał usatją drgania (jakby cos jeden obrót tarczy sprzęgła uderzało w coś innego, zwiekszając obroty sie to nasila). sprzegło bierze w połowie wysokości. co to może być ?
MACIOR - Pon Mar 03, 2008 18:27
slaw86 napisał/a: | mi sie coś takiego dzieje że mam drgania na pedale sprzęgła przy delikatnym jego wciśnieciu wciskając do końca pedał usatją drgania (jakby cos jeden obrót tarczy sprzęgła uderzało w coś innego, zwiekszając obroty sie to nasila). sprzegło bierze w połowie wysokości. co to może być ? |
Zgaduję.
Dwumas ????
slaw86 - Pon Mar 03, 2008 19:07
MACIOR napisał/a: |
Zgaduję.
Dwumas ???? |
ooo super ,to ja może zgadnę dla sobie cenę (900zł ? ? ?)
MACIOR - Pon Mar 03, 2008 19:14
slaw86 napisał/a: | MACIOR napisał/a: |
Zgaduję.
Dwumas ???? |
ooo super ,to ja może zgadnę dla sobie cenę (900zł ? ? ?) |
900zł chyba z komplet sprzęgło z zamachem.
slaw86 - Pon Mar 03, 2008 19:21
no nie wiem czy 900zł ale warto sie przygotować na taki wydatek albo w górę, z wymianą. a jakie są jeszcze inne objawy z padającym dwumasem ? ? bo jeszcze mam problem z jedyną na zimnym silniku(nie zawsze) ale to raczej niski poziom oleju w skrzyni, bo potem jak sie zagrzeje to bez problemu nie musze sie zatrzymywać jak kolega Roland żeby włożyć pierwszy bieg
ryssioo - Sro Mar 05, 2008 22:20
900 to chyba bedzie malo jak za dwumas
MACIOR - Sro Mar 05, 2008 22:41
Na Dwu mało, ale na jednomasowe koło i komplet nówka sprzęgło wystarczy, ba nawet na robote zostanie.
czekereke - Czw Mar 06, 2008 09:14
chłopaki a to nie może być czasem wina docisku? może ktoś kiedyś wymienił samą tarczę a nie cały kpl.?
u mnie tez bierze sprzeglo na samej górze... zawsze tak brało odkąd kupiłem auto 2 lata temu, podobno wszystko jest ok...bez możliwości regulacji...
Roland - Czw Mar 06, 2008 12:47
No i wszystko sie wyjasniło :
DIAGNOZA
1) Syncharnizator 1 do wymiany
2) Sprzegło do sprawdzenia
Mysle ze bede to robił w połowie kwietnia wiec dam znac ile mnie ta impreza wyniosła ...
|
|