Lubelskie Forum Motoryzacyjne

Park Techniczno - Serwisowy - kołysanie kierownicą

daniell - Wto Kwi 08, 2008 20:37
Temat postu: kołysanie kierownicą
mam pytanko w aucie mam koła 215/45R17 komfortu zbytnio nie ma na takich kołach jeżdżąc po mieście ale dziś powyżej 80km/h na równej w miarę nawierzchni zaczęło mi rzucać kierownicą,tak jakby było bicie na feldze ale felgi są idealne w poniedziałek je wyważałem!!luzy i stuki są oczyswiście z zawieszenia,jakieś lekkie luzy ale czy moze to być maglownica albo przez te luzy???jak ktoś ma taki przypadek albo zna sie na tym to piszcie
Jaqub - Wto Kwi 08, 2008 20:40

wywazenie kol... wystarczy ze odczepil sie ciezarek, wjechales w dziure itp... albo masz felgi ktore maja wiekszy otwor centralny niz masz kolnierz na aucie (centrujacy) i wtedy trzeba zalozyc pierscienie centrujace...
maly841 - Wto Kwi 08, 2008 20:42

To co napisał Jaqub + sprawdzenie opon.
MACIOR - Wto Kwi 08, 2008 20:45

No i po wizycie u wulkanizatora warto sprawdzić kluczem czy dokręcili koła.
KIT GTO - Wto Kwi 08, 2008 20:46

a jeśli kół nie dokręcili :) przy wymianie od tego bym zaczął
blind7 - Wto Kwi 08, 2008 20:47

ja bym sprawdził jeszcze raz wyważenie bo ostatnio wyważałem swoje i musiałem wrócić do wulkanizacji bo jakiś marny fachowiec wyważał i można powiedzieć że wcale nie były wyważone :mad: ale może być też magiel ewentualnie luzy na drążkach kierowniczych (doświadczenia z escortem)
daniell - Wto Kwi 08, 2008 21:39

koła sam osobiście dokreciłem tak jak mi wulkanizator kazał,pierscienie centrujące są w felunkach ale czy są dobre to trudno powiedziec tylne b.ciężko schodziły a na przodzie same spadały...czyli moze to być to??jest wulanizacja w lbn gdzie kupie odpowiednie pierścienie??moze od tego zaczne i wolałbym zeby mi to juz ktoś oblatany dobrał,bo sam wole nie kupować na allegro.kiedyś ktoś sie ogłaszał na forum z kunickiego jakaś wulkanizacja i mają podobno tam pierscienie do wszystkich kółek.
Vesti - Sro Kwi 09, 2008 08:08

Oczywiście że moga byc to luzy z układu zawieszenia, maglownicy szczególnie odczuwalne na tych kapciach.
Jaqub - Sro Kwi 09, 2008 09:57

daniell napisał/a:
pierscienie centrujące są w felunkach ale czy są dobre to trudno powiedziec tylne b.ciężko schodziły a na przodzie same spadały

jesli jest luz to na pierscieniach centrujacych to na 99,9% to wlasnie przyczyna!

daniell napisał/a:
jest wulanizacja w lbn gdzie kupie odpowiednie pierścienie??


na dolnej panny marii (boczna pilsudzkiego-prawie na przeciw grafiti) maja chyba wszystkie mozliwe kombinacje pierscieni... sam bralem u nich...

dan - Sro Kwi 09, 2008 12:21

Ja też stawiam na pierścienie.

Jaqub napisał/a:
na dolnej panny marii (boczna pilsudzkiego-prawie na przeciw grafiti) maja chyba wszystkie mozliwe kombinacje pierscieni... sam bralem u nich...



Dostanę tam też nakrętki (nie śruby) zabezpieczające do kół?

Jaqub - Sro Kwi 09, 2008 15:43

dan napisał/a:
Dostanę tam też nakrętki (nie śruby) zabezpieczające do kół?

sruby ma na 100% a nakretki nie wiem ale przypuszczam ze tak :spoko:

Rejn - Sob Maj 03, 2008 14:43

Jaqub napisał/a:
daniell napisał/a:
pierscienie centrujące są w felunkach ale czy są dobre to trudno powiedziec tylne b.ciężko schodziły a na przodzie same spadały

jesli jest luz to na pierscieniach centrujacych to na 99,9% to wlasnie przyczyna!

daniell napisał/a:
jest wulanizacja w lbn gdzie kupie odpowiednie pierścienie??


na dolnej panny marii (boczna pilsudzkiego-prawie na przeciw grafiti) maja chyba wszystkie mozliwe kombinacje pierscieni... sam bralem u nich...


Ja mam podobny problem że po założeniu alufelg na równej trasie przy ok 80 zaczyna latać kierownica. Jak koszt jest tych pierścieni w tym zakładzie czy zakładają odrazu itp

misiek - Sob Maj 03, 2008 14:54

Rejn napisał/a:
przy ok 80 zaczyna latać kierownica

Od 80 jak sie nie myle to felga bije

Jaqub - Nie Maj 04, 2008 13:37

Rejn napisał/a:
Jak koszt jest tych pierścieni w tym zakładzie czy zakładają odrazu itp

komplet 4szt to ok 40pln, tam gdzie pisalem na miejscu maja bardzo duzy wybor...

Ptasiek - Nie Maj 04, 2008 15:33

tydzień temu byłem na przeglądzie i powymieniałem wszystkie tuleje ,końcówki,łączniki stabilizatorów jazda o niebo lepsza ale w czwartek na trasie telepało mi kierownicą ze po jezdzie 70 km niemiałem sily w rekach,podjade do nich i zainwestuje w pierscienie ale jak to niepomoze to 2l Pb i zapaliniczka :mad: a koła sa cacy nie ma bicia,ładnie wywazone podokrecane
QSY - Pon Maj 05, 2008 22:13

może to smieszne ale u mnie dzis zneutralizowałem taki problem tym ze dopompowałem opony na 3 bary :| wczesniej miałem napompowane koła na 2.1 bar'a i kołysalo kierychą teraz jest wszystko OK :| dodam ze opony mam 225/45/17
Jaqub - Pon Maj 05, 2008 22:17

Cytat:

może to smieszne ale u mnie dzis zneutralizowałem taki problem tym ze dopompowałem opony na 3 bary


opony srodkiem Ci sie zuzyja...

QSY - Pon Maj 05, 2008 22:23

narazie jestem w fazie testów, wiem ze to nie jest super rozwiazanie ale problem znikł dlatego to napisałem ;)

btw przy jezdzie bokiem przy cisnieniu 2.1 bara opona mi sie wykładała na bok zobaczymy jak teraz bedzie.

daniell - Wto Maj 06, 2008 08:59

Qsy też mam oponki 215/45/17 postaram sie dopompować do ok3 barów ale czy mi nierozwali opon??
crOOchy - Wto Maj 06, 2008 09:22

rozwalić nie rozwali, ale może się jeździć jak taczką po naszych dziurach lokalnych
KOSA - Wto Maj 06, 2008 09:28

takie dopompowywanie nie ma sensu... jedynie w przypadku Qsego ma sens żeby opony mu nie wyginało jak bokiem leci
Jeżeli felgi proste to prawdopodobnie macie nierówno zużyty bieżnik po obwodzie (opona w jednym miejscu jest mocniej starta np. przez długie hamowanie, albo jazdę na ręcznym [samochodowym ręcznym :D ])


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group