|   | 
								Lubelskie Forum Motoryzacyjne
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						MOTOSPORT - FIAT PANDA KIT CAR 
						
												 HaGie - Sro Lut 06, 2008 12:31 Temat postu: FIAT PANDA KIT CAR
  	  | Kod: | 	 		   Już w maju na trasach rajdowych pojawi się całkowicie nowy samochód rajdowy Fiat Panda gr. A.
 
 
 Puchar rajdowy, w którym szanse dla wszystkich są jednakowe a o wyniku decydują jedynie umiejętności, jest pomysłem niemożliwym do zrealizowania. Dzieje się tak, ponieważ w rajdach samochodowych o wyniku decyduje tysiące czynników, w dużej mierze niezależnych od kierowców. Dlatego głównym celem, jaki przyświecał pomysłowi Pandacup było maksymalne ograniczenie głównego problemu, mogącego wypaczać przebieg rywalizacji - różnic między pojazdami, biorącymi udział w zawodach.
 
 
Przygotowanie identycznych samochodów pozwala wyrównać szanse zawodników i wyłonić najlepszego kierowcę sezonu na podstawie jego umiejętności. Drugim założeniem, tkwiącym u podstaw idei Pandacup jest przekazanie zawodnikom samochodów rajdowych w pełnym tego słowa znaczeniu, a nie zwykłych aut doposażonych w klatki bezpieczeństwa, gaśnice czy zapinki na maskach. Fiat Panda jest najmniejszym autem, które może startować w specyfikacji KIT CAR (gr. A). W takiej wersji stanowi przykład wyczynowej rajdówki, z sześciobiegową, kłową skrzynią biegów i profesjonalną blokadą mechanizmu różnicowego (szpera), wzmocnionymi przegubami i półosiami napędowymi, wentylowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 285 mm z przodu i 240 mm z tyłu, hydraulicznym hamulcem ręcznym. Jeszcze jeden atut to zawieszenie, w którym tuleje metalowo – gumowe (silentblocki) zastąpiono przegubami typu „uniball” a przednie wahacze znacznie lżejszymi, rurowymi konstrukcjami, typowymi dla prawdziwych aut rajdowych. Silnikiem o mocy 140 KM zarządza jednostka sterująca programowalna w 100 % (mapy wtrysku paliwa i zapłonu) z wewnętrzną pamięcią umożliwiającą rejestrowanie parametrów pracy silnika na odcinkach specjalnych oraz ich późniejszą analizę.
 
 
Styl prowadzenia samochodu gr. A oraz technika jazdy takim autem zdecydowanie różni się od samochodu gr. N i daje zawodnikowi znacznie lepsze perspektywy. Ważne jest, by jak najwcześniej zaczynać jazdę samochodem A-grupowym, przygotowując się do prowadzenia w przyszłości najszybszych aut rajdowych, gwarantujących najlepsze wyniki. Pandacup daje waśnie taką możliwość, a dodatkowo niezwykłą frajdę z jazdy, charakterystyczną jedynie dla tego typu samochodów rajdowych. Ktoś kto kiedykolwiek w życiu stał na kostce w Walimiu i słyszał zjeżdżającą z przełęczy „ośkę” gr. A, przeżył z pewnością ten swoisty dreszcz emocji i wie, o co chodzi. Dźwięku zjeżdżających z góry Kit Car’ów, określanych często przydomkiem Maxi, po prostu nie można zapomnieć. 
 
 
Bazą do budowy samochodu jest seryjna Panda z ośmiozaworowym silnikiem 1.2. Nadwozie samochodu zostało oczyszczone do gołej blachy i dodatkowo obspawane w newralgicznych punktach. Na tym etapie we wnętrzu została zamontowana klatka bezpieczeństwa sięgająca aż do punktów mocowania zawieszenia.
 
 
Dane techniczne
 
 
Dane techniczne                 Fiat Panda 1.2         Fiat PandaCup
 
prędkość maksymalna            155 km/h                         156 km/h
 
przyśpieszenie                14,0 s                         ok 7,0 s
 
zużycie paliwa                7,0/4,6/5,5                         ok 16
 
silnik                                benzynowy                         benzynowy
 
pojemność skokowa                1242 cm3                         1368 cm3
 
moc maksymalna                60KM/5500                         140KM/7700
 
max moment obrotowy           102 Nm/2500                         152 Nm/5000
 
skrzynia biegów                ręczna 5-biegowa         ręczna kłowa 6-biegowa
 
hamulce (mm)          tarcz. 240/bębnowe    tarczowe 285/240
 
 
 
Fiat Panda w specyfikacji KIT CAR
 
 
    * 1368 cm3, 140 KM
 
    * 930 kg
 
    * 6-biegowa (kłowa) skrzynia biegów
 
    * mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym
 
    * chłodnica oleju
 
    * hamulce tarczowe wentylowane przednie 285 mm
 
    * hamulce tarczowe tylne 240 mm
 
    * hydrauliczny hamulec ręczny
 
    * przekładnia kierownicza o krótszym przełożeniu
 
    * sportowe zawieszenie z przegubami typu UNIBALL
 
 
kalendarz startów
 
 
5 eliminacji RSMP oraz jedna PZM
 
    
 
Rajd Elmot    9-10 maja
 
Rajd Subaru    4-6 lipca
 
Rajd Rzeszowski    8-10 sierpnia
 
Rajd Karkonowski    29-30 sieprnia
 
Rajd Wisły    5-6 września
 
Rajd Dolnośląski    10-11 października
 
 | 	  
 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
wiecej na www.pandacup.pl
												 siwy - Sro Lut 06, 2008 13:28
  ta panda to raczej wzbudza we mnie lekki usmiech    w ogole panda... a rajdy panda    to juz w ogole    
												 Misiek_lbn - Sro Lut 06, 2008 13:44
  a mi się podoba             
 
jak dla mnie super wygląda, mieć takie coś w wersji 100HP i z takim wyglądem, nie pogardziłbym    
												 crOOchy - Sro Lut 06, 2008 13:53
  no Vesti wyścig zbrojeń czas zacząć    
												 marcinos - Sro Lut 06, 2008 15:50
 
  	  | Misiek_lbn napisał/a: | 	 		  | jak dla mnie super wygląda, mieć takie coś w wersji 100HP i z takim wyglądem, nie pogardziłbym  | 	  
 
 
fajna zabawka, tez bym taką nie pogardził    
												 turek003 - Sro Lut 06, 2008 17:11
  fajna zabawka     polatał bym taką    
												 Stacho_16V - Sro Lut 06, 2008 17:22
  vesti ma konkurencje    chociaż juz widziałem u niego klatke z tyłu   
												 KIT GTO - Sro Lut 06, 2008 21:16
  samochodzik bardzo ładny     nieźle zeszli z czasem i parę kucy wykuli    
												 MarcinLbn - Sro Lut 06, 2008 21:54
  sliczna pandziocha     no i osiagi calkiem calkiem   
												 sebas126p - Sro Lut 06, 2008 22:36
  I nawet całkiem łądnie wygląda. A to tez wyczyn bo wkońcu panda do najzgrabniejszych aut
 
 nie należy.    
												 KIT GTO - Sro Lut 06, 2008 22:40
  sebas126p, jak nie jak tak widzę że kolega Vesti, powinien Ci zrobić mały wykład    
												 sebas126p - Sro Lut 06, 2008 22:53
  No chyba nie chcesz mi w mówić, że w serii panda jest zgrabna? Proporcje niczym matiz niczego dobrego nie wróżą.      pzdr.
												 KIT GTO - Czw Lut 07, 2008 00:00
  matizowi do niej daleko     a wersję sporting to widział ?
												 sebas126p - Czw Lut 07, 2008 10:48
  No widziałem( na zdjeciu) 100 konną wersje.:P ...ale ja mówie o serii czyli tej zwykłej za 26 tys:) Ale nie ma co się spierać...ważne ze bedzie dobrze jeździła. wkońcu 140KM w takim małym popierdułku zrobi swoje:)...pzdr.
												 kris - Pią Lut 08, 2008 09:33
  ona nie musi być ładna..... tak jak ignis s1600 ( który wygląda jak kiosk) , z grześkiem grzybem za kielnią, wymiatał enki...   
												 siwy - Pią Lut 08, 2008 17:01
  to fakt i musze przyznac Krisowi racje    
												 Vesti - Nie Mar 02, 2008 11:05
  Taka słuzbówke mieć..   
 
Nie wysiadałbym z auta..
 
 
Prowadziłem 100HP.. miodzio..
 
Kubełka nawet trzymają, autko się zbiera.. naprawde nieźle..
 
Jednak pozywżej 170 takim pudełkiem bez klatki lekki strach.. bo chroni cie mały silniczek i troche plastiku po bokach   
 
 
Panda KIT    tym pewnie uwierzyłbym że potrafi wszystko   
 
140 KM, ide poczochrac bobra   
												 
					 | 
				 
			 
		 |