| |
Lubelskie Forum Motoryzacyjne
|
 |
Park Techniczno - Serwisowy - silnik
chudy 2.0 - Czw Sty 03, 2008 11:28 Temat postu: silnik Czy silnik 2.0 RT 5cyl 115km jest kolizyjny bo nie wiem
Arni_Anja - Pią Sty 04, 2008 16:14
5 cio cylindrowki sa mniej kolizyjne niz 4 cylind
poniewarz silnik nie jest tak obciazony czytalem na ten temat ze jesli jest wszystko robione tak jak trzeba to przejedzie nawet 1 mil km
[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 16:15 ]
poprawka nie mil tylko 100 tysicy
marewel - Pią Sty 04, 2008 22:16
| Arni_Anja napisał/a: | 5 cio cylindrowki sa mniej kolizyjne niz 4 cylind
poniewarz silnik nie jest tak obciazony czytalem na ten temat ze jesli jest wszystko robione tak jak trzeba to przejedzie nawet 1 mil km
[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 16:15 ]
poprawka nie mil tylko 100 tysicy |
Zmien dilera.
Jest kolizyjny.
chudy 2.0 - Pią Sty 04, 2008 22:28
dzięki koledzy
.:MŁODY:. - Sob Sty 05, 2008 17:48
Ten silnik co masz jest BEZ KOLIZYJNY.
chudy 2.0 - Sob Sty 05, 2008 18:26
to dobrze bo go nie oszczędzam wogule
.Gelo. - Sob Sty 05, 2008 18:28
patrze na ten temat i już sam nie wiem jeden pisze że JEST ,drugi pisze że NIE,wiec jak jest wkońcu
Czacha - Sob Sty 05, 2008 18:28
| .:MŁODY:. napisał/a: | | BEZ KOLIZYJNY. |
co wy rozumiecie przez bez kolizyjny...
bo jak dla mnie to silnik moze byc bez awaryjny a jazda bezkolizyjna....
.Gelo. - Sob Sty 05, 2008 18:31
bezkolizyjny tzn że po zerwaniu paska nic się nie dzieje np nie gną się zawory
agrest82 - Sob Sty 05, 2008 18:31
| Czacha i Gomez napisał/a: | | .:MŁODY:. napisał/a: | | BEZ KOLIZYJNY. |
co wy rozumiecie przez bez kolizyjny...
bo jak dla mnie to silnik moze byc bez awaryjny a jazda bezkolizyjna.... |
maz racje, ale chodzi o sytuacje kiedy zerwie sie pasek rozrządu i nastąpi kolizja tłoka z otwartym zawrem. czy jakos tak
agrabsabi - Sob Sty 05, 2008 21:31
| Arni_Anja napisał/a: | | 5 cio cylindrowki sa mniej kolizyjne niz 4 cylind |
nie ma silników mniej lub więcej kolizyjnych
są albo kolizyjne albo bezkolizyjne
| .:MŁODY:. napisał/a: | | Ten silnik co masz jest BEZ KOLIZYJNY. |
i do tej odpowiedzi bym się przychylił w końcu jeździli trochę tym a lubią grzebać w tym co mają i wiedzieć co mają
| chudy 2.0 napisał/a: | | to dobrze bo go nie oszczędzam wogule |
to nie ma nic do rzeczy
ważne w jakim stanie są podzespoły rozrządu
w silniku kolizyjnym przy zerwaniu paska uszkodzeniu ulegają:
zawory, dźwigienki, hydropopchacze, gniazda zaworowe często zdaża się że głowica pęka czyli generalnie cała góra do wymiany
w zależności od prędkości obrotowej w jakiej doszło do zerewania oraz od kompresji
i ciśnień ucierpi również dół
ślady odbitych zaworów na tłokach napewno się pojawią a w ekstremalnych wypadkach może dojść do uszkodzenia pierścieni i gładzi cylindrycznych
a kiedyś się nawet spotkałem z pęknięciem tłoka i uszkodzeniem korbowodu
w silniku bezkolizyjnym:
mojemu szwagrowi kiedyś trzasnął pasek w cali C20NE
mechanik założył nowy pasek za 80pln ustawił zapłon za 20pln
i szwagier dalej śmigał
takie są mniej więcej różnice pomiędzy silnikami kolizyjnymi a bezkolizyjnymi
pięciocylindrowy 2.3ng jest bezkolizyjny więc prawdopodobnie pięciocylindrowy 2.0rt również ale głowy nie daję
| gelo_lsw napisał/a: | | patrze na ten temat i już sam nie wiem jeden pisze że JEST ,drugi pisze że NIE,wiec jak jest wkońcu |
...a ty to w swoim klekocie lepiej wymieniaj rozrząd na czas
i to kompletny diesel większe koszty
chudy 2.0 - Sob Sty 05, 2008 21:43
za rozrząd dałem 750zł pasek continental pompa niemiecka nie pamiętam firmy i rolka niemiecka też nie pamiętam firmy ale nie wiedziałem po prostu czy lolizja czy nie młody muwi że nie bo to oni z Gelem ,mieli go 3 lata to troche wiedzą o nim ale po użytkowaniu mojej setuni wiem żew była w dobrych rękach i tak samo trafiła ja np podrub nie wsadzam w każde auto tyle chciałem wiedzieć dzięki koledzy
.Gelo. - Nie Sty 06, 2008 15:48
| agrabsabi napisał/a: | | Arni_Anja napisał/a: | | 5 cio cylindrowki sa mniej kolizyjne niz 4 cylind |
nie ma silników mniej lub więcej kolizyjnych
są albo kolizyjne albo bezkolizyjne
| .:MŁODY:. napisał/a: | | Ten silnik co masz jest BEZ KOLIZYJNY. |
i do tej odpowiedzi bym się przychylił w końcu jeździli trochę tym a lubią grzebać w tym co mają i wiedzieć co mają
| chudy 2.0 napisał/a: | | to dobrze bo go nie oszczędzam wogule |
to nie ma nic do rzeczy
ważne w jakim stanie są podzespoły rozrządu
w silniku kolizyjnym przy zerwaniu paska uszkodzeniu ulegają:
zawory, dźwigienki, hydropopchacze, gniazda zaworowe często zdaża się że głowica pęka czyli generalnie cała góra do wymiany
w zależności od prędkości obrotowej w jakiej doszło do zerewania oraz od kompresji
i ciśnień ucierpi również dół
ślady odbitych zaworów na tłokach napewno się pojawią a w ekstremalnych wypadkach może dojść do uszkodzenia pierścieni i gładzi cylindrycznych
a kiedyś się nawet spotkałem z pęknięciem tłoka i uszkodzeniem korbowodu
w silniku bezkolizyjnym:
mojemu szwagrowi kiedyś trzasnął pasek w cali C20NE
mechanik założył nowy pasek za 80pln ustawił zapłon za 20pln
i szwagier dalej śmigał
takie są mniej więcej różnice pomiędzy silnikami kolizyjnymi a bezkolizyjnymi
pięciocylindrowy 2.3ng jest bezkolizyjny więc prawdopodobnie pięciocylindrowy 2.0rt również ale głowy nie daję
| gelo_lsw napisał/a: | | patrze na ten temat i już sam nie wiem jeden pisze że JEST ,drugi pisze że NIE,wiec jak jest wkońcu |
...a ty to w swoim klekocie lepiej wymieniaj rozrząd na czas
i to kompletny diesel większe koszty | spokojnie akurat tego to pilnuje
cymbur01 - Pon Sty 07, 2008 19:09
dokladnie wszystkie R5 10V sa bezkolizyjne gorzej z tymi R5 20V .
za to powiedzcie mi jak jest z 2,8 V6 12V bo o V to ja wiem tyle co nic ale to tylko narazie dopuki niemam odpowiednich zrodel...
marcinmk2 - Pon Sty 07, 2008 19:19
To i ja mam pytanko : Gelu ty powinienes wiedziec czy Audi a4 1,6 ma bezkolizyjny silnik?
.Gelo. - Wto Sty 08, 2008 21:55
ma kolizyjny
marewel - Wto Sty 08, 2008 22:53
| cymbur01 napisał/a: | dokladnie wszystkie R5 10V sa bezkolizyjne gorzej z tymi R5 20V .
za to powiedzcie mi jak jest z 2,8 V6 12V bo o V to ja wiem tyle co nic ale to tylko narazie dopuki niemam odpowiednich zrodel... |
Ciekawe co bys powiedzial jakbym ci pokazal taki silnik z peknietym walkiem itp po zerwaniu paska?
Dlatego twierdze ze ma kolizyjny.
cymbur01 - Sro Sty 09, 2008 20:57
ciekawe bo w niemieckiej ksiazce naprawczej auta pisze co innego...
moze chodzi Ci o 4 cylindrowca?
suchy - Sob Maj 10, 2008 10:53
słuchajcie potrzebuję kupić silnik kompletny moze byc bez osprzetu, 1,8 benzyna oznaczenie PM, jakbyście mieli coś z pewnego źródła w naprawde dobrym stanie to dajcie mi znać, ja sam szukam na allegro i po szrotach ale jakby co to dzwońcie bo mój pojazd stoi rozkraczony normalnie dziurawe panewki, zjedzony wał i chyba pęknięta glowica
czekereke - Nie Maj 11, 2008 21:24
ojoj niedobrze...
ładuj mu 2.3 jak juz taka "okazja"
chudy 2.0 - Nie Maj 11, 2008 21:30
| czekereke napisał/a: | ojoj niedobrze...
ładuj mu 2.3 jak juz taka "okazja" | Wujek nie przesadzaj widziałeś 2.3 w B3 bo ja nie tylko w 90 a nie wiadomo czy do B3 da rade
ryssioo - Pon Maj 12, 2008 08:40
kolega marcus mial 1,8, wiec zeby wlozyc tam silnik 2,3 trzeba wywalic z auta wiecej niz wam sie wydaje - zaczybajac na samym silniku, poprzez osprzet, po komputer i instalacje elektryczna i byc moze jeszcze pompe paliwa. sporo roboty i wysokie koszty
suchy - Pon Maj 12, 2008 18:42
no właśnie wiem o tym, chciałbym coś większego, ale to kosztuje... dlatego wolę stare dobre 1,8S także jakby ktoś coś słyszał o takim motorze to dawajcie znać
a w ogóle to mam jeszcze jedno pytanko: czy mogę mu wwalić 1,8 na monowtrysku ale o innym oznaczeniu niż moje PM?? bo tam były chyba co najmniej 2 różne wtryski, mój jest mono jetronic a tamten drugi to chyba KE jetronic czy cos w tym kształcie... tzn wiem, że mogę, wszystko mozna tylko czy czegos jeszcze nie bedzie trzeba zmieniac w takim wypadku...
M@rcus - Pon Maj 12, 2008 19:05
Silniki i skrzynie ma koleś w Kraśniku na Fabrycznym, on co niedziela stoi na Elizówce, kupowałem u niego skrzynie do golfa, jak coś to wal na PW bądź gg, poszukam namiarów na niego.
czekereke - Wto Maj 13, 2008 07:59
z tym 2.3 to sobie zażartowałem chociaż teoretycznie jak były w 90... hehe
może gaźnikowca zapakuj?
chudy 2.0 - Wto Maj 13, 2008 11:34
Suchy czeke podał dobry pomysł z gażnikiem łatwe w ustawieniach i nawet sie zbiera a spalanie małe
suchy - Wto Maj 13, 2008 20:41
wiesz, na spalanie nie narzekałem, a instalke gazową mam drugiej generacji do jednopunktu, więc chyba jednak szukam tego samego
czekereke - Wto Maj 13, 2008 22:06
aaa no to robilbym tak samo
Szczypior - Nie Cze 01, 2008 12:27
| marcinmk2 napisał/a: | To i ja mam pytanko : Gelu ty powinienes wiedziec czy Audi a4 1,6 ma bezkolizyjny silnik? |
Z tego co ja sie orjętuje to jest kolizyjny na 99% ponieważ silnik 1.6 w a4 jest 16 zaworowy
ilo - Nie Cze 01, 2008 12:36
| Szczypior napisał/a: | | marcinmk2 napisał/a: | To i ja mam pytanko : Gelu ty powinienes wiedziec czy Audi a4 1,6 ma bezkolizyjny silnik? |
Z tego co ja sie orjętuje to jest kolizyjny na 99% ponieważ silnik 1.6 w a4 jest 16 zaworowy |
Mam silnik 1.6 w moim a4 o 16 zaworach to mogę tylko pomarzyc
marcinmk2 - Pon Cze 02, 2008 09:42
| Cytat: | | Z tego co ja sie orjętuje to jest kolizyjny na 99% ponieważ silnik 1.6 w a4 jest 16 zaworowy |
Kolego Szczypior silnik 1.6 jest ośmiozaworowy
|
|