Auto: RS6MTM/911turbo s techart
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Wrz 2004 Posty: 74
Wysłany: Pon Gru 11, 2006 22:06
Jeśli masz w planach dmuchanie 1.2 do 1.5 Bar, to odradzam BOV'a tłoczkowego (niezależnie, czy ma jeden czy dwa tłoczki). Przy takich wartościach ciśnienia, w komorze silnika panuje o wiele wyższa temperatura, niż przy doładowaniach 0.5-0.6 Bar. Gdy jest wysoka temperatura, to momentalnie smar, który smaruje tłoczek w BOV'ie, zamienia się w olej i szybko ucieka z BOV'a. Jak już ucieknie, to BOV traci swoje smarowanie, a tłoczek (niezależnie od tego, czy jest wykonany z teflonu, mosiądzu, czy brązu), zaczyna się zacierać. Zatarty tłoczek potrafi bardzo szybko zniszczyć korpus BOV'a, i całość jest albo do regeneracji, albo do wyrzucenia (tak czy inaczej, wychodzą podwójne koszta).
Oczywiście można temu zaradzić, np. rozbierając BOV'a i go za każdym razem smarować, ale taką czynność trzeba by było powtarzać co drugi dzień.
W BOV'ie 2m(jakiego sam posiadam obecnie) ten problem został rozwiązany, ponieważ użyte materiały do jego budowy (mechanizmu sterowania), nie wymagają smarowania, dlatego mogą chodzić na sucho, i jest to ich naturalne środowisko pracy. Dodatkowo membrana, która odpowiada za sterowanie (nie tłoczek), daje 100% szczelność (co w efekcie daje stabilność na biegu jałowym), a dodatkowo są używane o wiele twardsze sprężyny, dzięki czemu praca szczególnie przy wyższych ciśnieniach, jest stabilna, co jest ważne dla turbiny, jak kręcisz motor do 7000-8000 RPM, a turbina musi tam dmuchać ponad 1 Bar.
Osobnym tematem pozostaje wydajność BOV'a, ale to już na inną chwilę, bo znowu esej wyjdzie.
Auto: impreza gt
Skąd: LSM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2004 Posty: 273
Wysłany: Wto Gru 12, 2006 14:01
Założony... ma fajny dźwięk tylko muszę go całkiem wyjąć spod osłony to bęzie jeszcze głośniej .... ludzie się odwracają znaczy wszystko jest OK ..... na początku włożyłem gówniany wężyk do podciśnienia był nieszczelny i wydawało mi się że auto jest zmulone na dole i słabo psykał ale już jest ok.
ps. jak ktoś nie jechał z Szanią jego pierdziawką to szczerze polecam .... fajnie suczi sie odpycha .. 2,2 z palcem w rurze na tysiąclecia takim gównem małym robi wrażenie przynajmniej na mnie, zwłaszcza że dzide dostała dopiero za światłami.
Mega raczej na pewno nie będę dmuchał nic ponad 1- nego bara 0,8 max.
Musze zrobić porządek z 1-dynką bo jest głośna i mam wrażenie że niedługo czeka mnie sprzęgło. No i IC wkońcu założyć.
POzdro OGÓLNIE MOJE REFLEKSJE PO ZAŁOŻENIE BOV-a SĄ BARDZO POZYTYWNE
Auto: o_0
Skąd: Polska Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2004 Posty: 273
Wysłany: Wto Gru 12, 2006 19:51
UWAGA to moje prywatne zdanie, kupowanie taniego BOVa do robionych aut mija sie z celem najczesciej jest to sprezynowy szajs a sama sprezyna jest skrecana z drutu bez utwardzania materiału. Szybko traci swoje własciwości i zaczyna oszukiwać. Zaczynają sie wtedy szopki ze auto juz nie pompuje tyle co trzeba gasnie przy zejsciu z obrotów albo po prostu nie wydaje tego o co wiekszość walczy czyli prrrrryt . Szania sam na własnej skórze odczuł co znaczy tanizna i jak bardzop był zadowolony z zamontowania DV. Jeżeli ktos chce tylko mieć pryyyyt pod maską to niech sobie wyda 3,5 liscia i bedzie miał a jeżeli ktoś chce aby BOV spełniał zadanie do jakiego jest wymyslony musi wydac ze 2 razy tyle na coś na membranie i z regulacja twardości sprezyny. pozdro
Auto: impreza gt
Skąd: LSM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2004 Posty: 273
Wysłany: Sro Gru 13, 2006 07:34
U mnie auto nie jest dłubane przynajmniej narazie. Nie mam żadnych problemów ani z obrotami, kontrolkami ani innymi halunami. Wkreca sie bardzo ładnie , nic nie puszcza przynajmniej narazie.
Auto: impreza gt
Skąd: LSM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2004 Posty: 273
Wysłany: Czw Gru 14, 2006 13:43
co poradze ??? Macior ale prawdą jest że dziduje teraz wiecej... mi wyszlo koło 1,5litra ale warto bo naprawde przyjemny odgłos wydaje z siebie ta moja drezyna...
:fucku: co poradze ??? Macior ale prawdą jest że dziduje teraz wiecej... mi wyszlo koło 1,5litra ale warto bo naprawde przyjemny odgłos wydaje z siebie ta moja drezyna...
Raczej błąd przeplywki i Ci przelewa silnik, standartowy objaw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach