FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Założenie LPG
Autor Wiadomość
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Nie Mar 18, 2007 21:26   

Kamil napisał/a:
pewnie dlatego,że w Polsce chyba nie można tego montowąc...kiedys o tym czytałem


niby WHY? jak pamietasz to napisz bo ciekaw jestem...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
KATE 
Specjalista


Auto: Taksuwka
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączyła: 21 Cze 2006
Posty: 106
Wysłany: Nie Mar 18, 2007 21:40   

Tekst pochodzi z wypowiedzi naszego klubowicza na forum fordclubpolska.org.

Gaźnik produkcji włoskiej nazywa się "Blos". Dokładna zasada działania jest prosta i polega na pomiarze przepływu masowego za pomocą pneumatycznego mechanizmu, który jednocześnie zajmuje się podawaniem gazu dokładnie proporcjonalnie do masy przepływającego powietrza. Cały taki "blos" nie dławi przepływu powietrza w zauważalny sposób - jego średnica satysfakcjonuje nawet duże silniki. Sam gaz nie jest sterowany żadnym silnikiem krokowym. Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc.

Można nawet nazwać to systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki (pomimo iż jest wielokrotnie bardziej powolna i nieproporcjonalna w porównaniu do takiej metody jak "blos" + wymaga dość żmudnego strojenia). Dziś już dość trudno kupić taki gaźnik gazowy (zwany też niekiedy mikserem przepływowym). Ogólnie żywy dowód że głupi urząd potrafi zniszczyć każdą dobrą ideę.

Jeżeli zauważymy, że gaz jest dawkowany proporcjonalnie do przepływu, to od razu można to nazwać inaczej - za pomocą blosa można ustawić stały stosunek powietrza do paliwa - np. 13:1. Nie jest to może optimum jak chodzi o spalanie, bo dla niewielkich obciążeń lambda może być wyższa bez szkody dla silnika - ale już dla mocniejszego depania pedału gazu - nie. Można przyjąć że parametry auta będą takie, jak przy zastosowaniu idealnie zestrojonej instalacji wtrysku gazu, ale auto będzie nieco bardziej paliwożerne (aczkolwiek oczywiście będzie mniej palić niż auto z konwencjonalnym mikserem - o czym za chwilę). Jeżeli ustawimy jakiś skład dla konkretnych obrotów, to będzie on taki sam od zera do bohatera Na tym polega genialność i skuteczność blosa.

Konwencjonalny mikser bazuje na wysysaniu gazu za pomocą podciśnienia. Musi więc zwężać przepływ aby ciśnienie za zwężką spadło. Zazwyczaj taka technika owocuje przelewaniem auta z dołu lub z góry - w zależności jak dobierzemy średnicę miksera. Auto musi odpalać na benzynie (jest bardzo czułe na temp). Zwykle też grożą nam wybuchy nadmiarowego gazu lub prychanie z wydechu.

Z gaźnikiem gazowym takie zjawiska nie wystąpią nigdy. Można sobie darować głupawe klapki przeciwwybuchowe, zwężki i cały ten cyrk. Silnik na benzynie ssie bez ograniczeń, podobnie nie jest dławiony na gazie. Można stosować filtry stożkowe, doloty rezonansowe, turbo (suszareczki muszą jednak mieć reduktor z ciśnieniem zależnym od ciśnienia doładowania - albo kupuje się odpowiedni reduktor albo przerabia istniejący przez dołożenie kompensacji - jedna dziurka + rurka - choć nie każdy da się niestety przerobić). Wszystko to wynika z zasady pracy "blosa" - reakcji tylko na przepływ a nie na podciśnienie.

Ciekawe też jest to, że czas reakcji takiego systemu na "kickdown" jest naprawdę super. Nie ma dławienia się, nie ma niekiedy zauważalnego opóźnienia.

Sam mam auto które pali tylko benzynę. Mój wybór Z racji zawodu kocham przedmioty obłożone elektroniką do bólu. Ale piszę pozytywnie o gażniku gazowym dlatego, że aż wierzyć się nie chce, że ten banalny w swojej prostocie wymysł makaroniarzy działa tak skutecznie....

Panowie - możecie na tym robić nawet auta wyścigowe bez problemu tak mocne jak najbardziej wyszukane benzyniaki - cztery takie gaźniki - po jednym na każdy cylinder, dwa reduktory. Krótkie ssanie na trąbkach. I kręci jak pop....ny na gazie

Dodatkowa uwaga - takie cudo stroi się na hamowni. Nie zajmuje to zbyt długo bo do regulacji jest tylko jeden parametr (skład mieszanki w całej skali obrotów ten sam) + dawka dla wolnych obrotów (de facto offset dawki). Całość realizuje wzór DAWKA = A * PRZEPŁYW + B

...i wpływamy na A i B. Stąd zestrojenie na igiełkę na hamowni zajmuje to niebotycznie krócej niż zestrojenie pełnego wtrysku gazu - a efekt naprawdę ten sam.

Pan Jacek z ProjectXs nie łgał - to tyle kosztuje (circa 400 pln brutto + koszt strojenia i montażu). Silniczek krokowy, klapki, zwężki, śrubki dławiące możemy sprzedać na złom

Autor : Piro © 2005. forum.fordclubpolska.org Więcej informacji na naszym forum dyskusyjnym :
http://forum.fordclubpols...zek--vt5828.htm
_________________
Zanim odpiszesz Gość na moj post przemysl wszystko 2 razy... :) )
 
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Nie Mar 18, 2007 21:48   

Jaqub napisał/a:
niby WHY? jak pamietasz to napisz bo ciekaw jestem...


Nie pamiętam...to było na jakimś forum, temat o blosie miał tam 40 stron :)
Może już można montować nie wiem... Blos to w sumie taki gaźnik gazowy :D może dlateo nie można było bo mało tam elektroniki...
Trzeba było bodajże z Włoch sprowadzać Blosy... Niech sie TTomek wypowie też rozwijał ten temat...
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
 
 
TTomek 
streetracer


Auto: T.C.T;A5Tred;UnoT;A8 AKG
Skąd: Dominów
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Cze 2004
Posty: 777
Wysłany: Nie Mar 18, 2007 21:51   

Jaqub napisał/a:
Kamil napisał/a:
pewnie dlatego,że w Polsce chyba nie można tego montowąc...kiedys o tym czytałem


niby WHY? jak pamietasz to napisz bo ciekaw jestem...


dlatego , że jest wymóg aby sterowanie dawką było elektroniczne , silnikiem krokowym ( w/g jakiejś kolejnej tępej głowy z MT ma to być bardziej ekologiczne :D :D ) natomiast lepsza wersja Blosa jest bez tego a z silnikiem krokowym na rurce gazowej bardzo sie nie lubi.

Ale tak jak napisał Piro w tekscie wklejonym przez KATE , zostawiasz obudowe silniczka krokowego na przewodzie gazowym a reszta na skup złomu...wygląda , że jest regulowane elektronicznie czyli kolejny pusty i bzdurny przepis jest spełniony :mrgreen: :mrgreen: ,
na dobrze wyregulowanym Blosie będzie czysciej niż na ukł z "komputerkiem gazowym" z padnięta sondą lambda, a tych jest najwięcej.
 
 
 
Czarunio 
Specjalista
Czarunio wieeesz...

Auto: A3
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Maj 2005
Posty: 155
Wysłany: Pon Mar 19, 2007 21:21   

pilachgt napisał/a:
Po wyjeciu miksera nie zapiernicza jak seria.
Przukladem jest audi a3 1,8t czarka ktore bez gazu lalo mi punto, a potem zbieral baty od punto, nawet jak wyjmowal mikser.

Co racja to racja. Ja wyjąłem gaz i juz nigdy do żadnego samochodu nie założę. Na gazie to mogę co najwyżej obiad odgrzać. A jakbym teraz na wachę nie miał to zawsze jest nasze kochane MPK a i na rowerze można pojeździć :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam