Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sro Sie 16, 2006 00:32 SPORTOWE ŚWIECZKI :)
hehe...
to tak mam znowu glupia kminke zeby ze swieczkami kombinowac....
ostatnio jak niektorzy moze pamietaja skonczylo sie to remontem silnika
ale tak byly to BRISKI PREMIUM LGS... i takich nikomu nie polecam... (po 8tys km strzelila swieca)... ale przed tym incydentem autko chodzilo lepiej... po remoncie zalozylem NGK (takie jak fabrycznie ida.. niby tez super bo Vline cos tam dwu elektrodowe)... teraz pora zmienic swieczki i tak NGK kosztuja ok. 20pln/szt x6szt =120pln na 20tys km... a znalazlem w necie swiece SPLITFIRE siakies amerykanskie (potrojna elktroda i PLATYNOWE) koszt ok 50pln/szt x 6 =300pln i maja gwarancje na 100tys mil czyli na 160tys km a numer jest taki ze te swieczki w stanach sa za mniej niz 6$ czyli za komplet wyszlo by ok 150pln...
czekam na sensowne opinie... a moze polecacie cos innego? moze NGK ma jakies platynowki??
Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sty 2005 Posty: 337
Wysłany: Sro Sie 16, 2006 00:48
Swojego czasu miałem takie świece w Renault Kangoo 1.4 + sportowa wkładka filtra powietrza, w mojej ocenie było to wyrzucenie pieniędzy w błoto, może było coś lepiej przy górnej granicy obrotów ale sadze że to była moja wyobraźnia Co do sportowych świec uważam że nie ma sensu przy "zwykłych" silnikach....
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sro Sie 16, 2006 08:07
jakbym kupil swieczki z USA to zaplacilbym minimalie wiecej a bylyby na ok 8 razy dluzszy okres czasu.... nie licze na przyrosty mocy rzedu dziesiatek KM tylko bardziej zalezy mi na silniku bo jak jezdzilem na briskach to jakos tak chyba lzej mu bylo (takie subiektywne odczucie)...
Miałem splitfire w toyocie, mesiu oba w gazie zrobiłem jakieś 50-60tyś i nie było żadnych negatywnych skutków. Napewną są lepsze jak NGK i Bosche klepane u żabojadów.
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Czw Sie 17, 2006 19:43
Panowie..
Czy ktoś z was bawił sie ciepłotą świec? czy do podkręconego motoru wpychał seryjne świece?
Czy ktos w ofercie NGK szukał cos dalej od serii?
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 17:58
Vesti napisał/a:
Panowie..
Czy ktoś z was bawił sie ciepłotą świec? czy do podkręconego motoru wpychał seryjne świece?
Czy ktos w ofercie NGK szukał cos dalej od serii?
Wątpie..
rozwin temat...
na pewno nie zrobilbym na nich 160tys km ale 50-60tys to mysle ze powinny dac rade...
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 18:55
Oczywiście..
Najważniejszym parametrem przy doborze świecy jest jej ciepłota.
Dla każdego silnika dobierana jest przez producenta w sposób indywidualny ale parametry okreslane są dla nowego silnika w pełni sprawnego i na super paliwie..
Zasadniczym celem świecy zapłonowej jest inicjacja zapłonu mieszanki paliwo-powietrznej.
Tak?
Odbywa się to na zasadzie tzw. przeskoku iskry między elektrodami świecy pod wpływem napięcia generowanego w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej.
Ważnym parametrem decydującym o poprawności zapłonu jest wartość cieplna świecy.
Więc..
Świeca zapłonowa o dużej wartości cieplnej (tzw. "świeca gorąca") charakteryzuje się dużą powierzchnią izolatora, przez co przejmuje znaczną ilość ciepła w niewielkim stopniu odprowadzając go do silnika.
Świeca zapłonowa o średniej wartości cieplnej charakteryzuje się mniejszą powierzchnią izolatora w porównaniu ze świecą gorącą i lepiej odprowadza ciepło do silnika. Świeca zapłonowa o małej wartości cieplnej (świeca zimna) posiada małą powierzchnię izolatora, dzięki czemu przejmuje nieznaczną ilość ciepła bardzo dobrze odprowadzając go do elementów silnika.
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 21:32
tyle to ja wiem... z tym ze nie chce kombinowac nic w tym kierunku... bo to jest troche niebezpieczne dla silnika... chce kupic "dedykowane" swieczki do mojego silnika tyle ze szukam "jakis lepszych"... i tak przegladajac net znalazlem wlasnie te splitfire... i narazie poza Maciorem nikt nie napisal nic konkretnego.
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 11:02
Vesti napisał/a:
Jaqub napisał/a:
z tym ze nie chce kombinowac nic w tym kierunku... bo to jest troche niebezpieczne dla silnika
Co jest niebezpieczne dla silnika...?
Możesz rozwinąć temat.. ?
chodzi o to ze mam lpg na blosie... i normalnie to jezdze na lpg... i na lpg inne sa warunki pracy silnika (swiec) zwlaszcza ze ostatnio musialem ciagac duze i ciezkie przyczepy... ale zdarza sie ze na benzynce sobie troche szaleje... i z tego wzgledu chcialem cos dedykowanego (ze srednia zalecana przez bmw cieplota) tyle ze po prostu cos LEPSZEGO... tak jak wlozylem sobie np zamiast zwyklego filtra pow. kit K&N dedykowany pod moj silnik (stozek). te splitfire zainteresowaly mnie bo w sumie nie byly wiele drozsze od NGKa a mozliwe ze lepsze... tym bardziej ze piszesz o jakis podrobkach NGK... i ze sa nie do odroznienia od orginalow... i jak mam w tym kraju kupic takie swieczki? wiadomo ze nie bede ich kupowal na bazarze... ale niedawno tankujac ON na ORlenie tankowalo sie odbarwiany opal........ wiec moje pytanie dalej:
jakie swiece (sportowe) kupic ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach