FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
SPORTOWE ŚWIECZKI :)
Autor Wiadomość
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Sie 16, 2006 00:32   SPORTOWE ŚWIECZKI :)

hehe...
to tak mam znowu glupia kminke zeby ze swieczkami kombinowac....
ostatnio jak niektorzy moze pamietaja skonczylo sie to remontem silnika ;(
ale tak byly to BRISKI PREMIUM LGS... i takich nikomu nie polecam... (po 8tys km strzelila swieca)... ale przed tym incydentem autko chodzilo lepiej... po remoncie zalozylem NGK (takie jak fabrycznie ida.. niby tez super bo Vline cos tam dwu elektrodowe)... teraz pora zmienic swieczki i tak NGK kosztuja ok. 20pln/szt x6szt =120pln na 20tys km... a znalazlem w necie swiece SPLITFIRE siakies amerykanskie (potrojna elktroda i PLATYNOWE) koszt ok 50pln/szt x 6 =300pln i maja gwarancje na 100tys mil czyli na 160tys km :wow: a numer jest taki ze te swieczki w stanach sa za mniej niz 6$ czyli za komplet wyszlo by ok 150pln...
czekam na sensowne opinie... a moze polecacie cos innego? moze NGK ma jakies platynowki??
 
 
Pawel_M 
drifter


Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 337
Wysłany: Sro Sie 16, 2006 00:48   

Swojego czasu miałem takie świece w Renault Kangoo 1.4 + sportowa wkładka filtra powietrza, w mojej ocenie było to wyrzucenie pieniędzy w błoto, może było coś lepiej przy górnej granicy obrotów ale sadze że to była moja wyobraźnia :roll: Co do sportowych świec uważam że nie ma sensu przy "zwykłych" silnikach....
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Sie 16, 2006 08:07   

jakbym kupil swieczki z USA to zaplacilbym minimalie wiecej a bylyby na ok 8 razy dluzszy okres czasu.... nie licze na przyrosty mocy rzedu dziesiatek KM tylko bardziej zalezy mi na silniku bo jak jezdzilem na briskach to jakos tak chyba lzej mu bylo (takie subiektywne odczucie)...
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Sro Sie 16, 2006 08:27   

Jaqub napisał/a:
jakbym kupil swieczki z USA to zaplacilbym minimalie wiecej a bylyby na ok 8 razy dluzszy okres czasu..

I przez 160 tys. km niezmieniałbyś świec??? :haha: :haha:
Niektórzy nie uczą się na błędach innych, ale ty powinieneś się uczyć na swoich.
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Sro Sie 16, 2006 08:42   

daniel napisał/a:
Jaqub napisał/a:
jakbym kupil swieczki z USA to zaplacilbym minimalie wiecej a bylyby na ok 8 razy dluzszy okres czasu..

I przez 160 tys. km niezmieniałbyś świec??? :haha: :haha:
Niektórzy nie uczą się na błędach innych, ale ty powinieneś się uczyć na swoich.

Daniel :spoko: ..
Jaqub.. :wow: :haha:
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sro Sie 16, 2006 17:53   

Miałem splitfire w toyocie, mesiu oba w gazie zrobiłem jakieś 50-60tyś i nie było żadnych negatywnych skutków. Napewną są lepsze jak NGK i Bosche klepane u żabojadów.
_________________
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Czw Sie 17, 2006 19:43   

Panowie..
Czy ktoś z was bawił sie ciepłotą świec? czy do podkręconego motoru wpychał seryjne świece?
Czy ktos w ofercie NGK szukał cos dalej od serii?

Wątpie..
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 17:58   

Vesti napisał/a:
Panowie..
Czy ktoś z was bawił sie ciepłotą świec? czy do podkręconego motoru wpychał seryjne świece?
Czy ktos w ofercie NGK szukał cos dalej od serii?

Wątpie..


rozwin temat...

na pewno nie zrobilbym na nich 160tys km ale 50-60tys to mysle ze powinny dac rade...

Macior dzienx za opinie :spoko:
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 18:55   

Oczywiście..
Najważniejszym parametrem przy doborze świecy jest jej ciepłota.
Dla każdego silnika dobierana jest przez producenta w sposób indywidualny ale parametry okreslane są dla nowego silnika w pełni sprawnego i na super paliwie..

Zasadniczym celem świecy zapłonowej jest inicjacja zapłonu mieszanki paliwo-powietrznej.
Tak?
Odbywa się to na zasadzie tzw. przeskoku iskry między elektrodami świecy pod wpływem napięcia generowanego w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej.
Ważnym parametrem decydującym o poprawności zapłonu jest wartość cieplna świecy.
Więc..
Świeca zapłonowa o dużej wartości cieplnej (tzw. "świeca gorąca") charakteryzuje się dużą powierzchnią izolatora, przez co przejmuje znaczną ilość ciepła w niewielkim stopniu odprowadzając go do silnika.
Świeca zapłonowa o średniej wartości cieplnej charakteryzuje się mniejszą powierzchnią izolatora w porównaniu ze świecą gorącą i lepiej odprowadza ciepło do silnika. Świeca zapłonowa o małej wartości cieplnej (świeca zimna) posiada małą powierzchnię izolatora, dzięki czemu przejmuje nieznaczną ilość ciepła bardzo dobrze odprowadzając go do elementów silnika.
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 21:32   

tyle to ja wiem... z tym ze nie chce kombinowac nic w tym kierunku... bo to jest troche niebezpieczne dla silnika... chce kupic "dedykowane" swieczki do mojego silnika tyle ze szukam "jakis lepszych"... i tak przegladajac net znalazlem wlasnie te splitfire... i narazie poza Maciorem nikt nie napisal nic konkretnego.
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 23:10   

Jaqub napisał/a:
tyle to ja wiem... z tym ze nie chce kombinowac nic w tym kierunku...

Skoro nie chcesz kombinować .. pytanie po co to robisz ?
Już miałeś super świece .. (remont)
Jaqub napisał/a:
narazie poza Maciorem nikt nie napisal nic konkretnego

Hmm..
MACIOR napisał/a:
Miałem splitfire w toyocie, mesiu oba w gazie zrobiłem jakieś 50-60tyś i nie było żadnych negatywnych skutków
..
Gratuluje przebiegu 50-60tys km przy instalacji gazowej..
MACIOR napisał/a:
Napewną są lepsze jak NGK i Bosche klepane u żabojadów

Piszesz o oryginalnych NGK czy podrabianych po których nie widac żadnej różnicy ? ..
Tak Jaqubie.. to są same konkrety..
Kombinuj dalej.. :spoko:
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
Ostatnio zmieniony przez Vesti Nie Sie 20, 2006 23:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 23:13   

Jaqub napisał/a:
z tym ze nie chce kombinowac nic w tym kierunku... bo to jest troche niebezpieczne dla silnika

Co jest niebezpieczne dla silnika...? :/
Możesz rozwinąć temat.. ? :v
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 23:18   

Vesti napisał/a:

MACIOR napisał/a:
Napewną są lepsze jak NGK i Bosche klepane u żabojadów

Piszesz o oryginalnych NGK czy podrabianych po których nie widac żadnej różnicy ? ..
Tak Jaqubie.. to są same konkrety..
Kombinuj dalej.. :spoko:



Tylko, że jedne wytrzymały w golfie 500km, a drugie jeżdzą już od 2500km i mają się zdrowo.
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Nie Sie 20, 2006 23:31   

Pojawiły się fałszywki nie do odróżnienia na pierwszy rzut oka..
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Pon Sie 21, 2006 11:02   

Vesti napisał/a:
Jaqub napisał/a:
z tym ze nie chce kombinowac nic w tym kierunku... bo to jest troche niebezpieczne dla silnika

Co jest niebezpieczne dla silnika...? :/
Możesz rozwinąć temat.. ? :v

chodzi o to ze mam lpg na blosie... i normalnie to jezdze na lpg... i na lpg inne sa warunki pracy silnika (swiec) zwlaszcza ze ostatnio musialem ciagac duze i ciezkie przyczepy... ale zdarza sie ze na benzynce sobie troche szaleje... i z tego wzgledu chcialem cos dedykowanego (ze srednia zalecana przez bmw cieplota) tyle ze po prostu cos LEPSZEGO... tak jak wlozylem sobie np zamiast zwyklego filtra pow. kit K&N dedykowany pod moj silnik (stozek). te splitfire zainteresowaly mnie bo w sumie nie byly wiele drozsze od NGKa a mozliwe ze lepsze... tym bardziej ze piszesz o jakis podrobkach NGK... i ze sa nie do odroznienia od orginalow... i jak mam w tym kraju kupic takie swieczki? wiadomo ze nie bede ich kupowal na bazarze... ale niedawno tankujac ON na ORlenie tankowalo sie odbarwiany opal........ wiec moje pytanie dalej:
jakie swiece (sportowe) kupic ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam