FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Kosztowny błąd mechanika
Autor Wiadomość
MIRAN 
Uczy sie pisac


Auto: Audi A4 Avant 1.8
Skąd: Sławinek
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 13
Wysłany: Nie Lut 01, 2009 13:20   Kosztowny błąd mechanika

Witam.
Jestem w trakcie naprawy silnika Audi A6 2,5 TDi V6 AKE. Przyczyną awarii okazał się
zerwany napinacz paska rozrządu, który był zbyt mocno dokręcony (ukręcona śruba mocująca rolkę i przeciągnięty gwint w obudowie p-py oleju). Na silniku jest wywieszka z adresem (w Lublinie), przebiegiem i datą wymiany
z dopiskiem że rozrząd wymieniono kompletny. To co zdjąłem z silnika wskazuje na wymianę
tylko paska i napinacza. Rolka prowadząca i zwrotna grzechoczą, paski wielorowkowe sparciałe. Klient skontaktował się z tym warsztatem i usłyszał że materiał się zmęczył,
a mechanik który to robił już nie pracuje. Jutro przyjedzie rzeczoznawca. Zobaczymy co będzie dalej.

http://picasaweb.google.p...feat=directlink
_________________
Obecnie Allroad 2,7T
 
 
slaw86 
drifter


Auto: A4//grande P.
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 423
Wysłany: Nie Lut 01, 2009 13:34   

o czym jest ten temat bo nie wiem :S
_________________

 
 
 
ilo 
technical monster


Auto: TOYOTA RAV4
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 1322
Wysłany: Nie Lut 01, 2009 13:45   

Ja bym tak tego nie zostawił bo tłumaczenie że mechanik już nie pracuje to śmieszna wymówka :mad: Napisać stosowne pisemko takie tam do wiadomości rzecznika praw konsumenta i inne postrachy 8)
 
 
 
czekereke 
drifter
Derektor Emaliator


Auto: Biel Dubaju
Skąd: Wrotków
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 212
Wysłany: Nie Lut 01, 2009 14:53   

proste ze tak! daj znac jak zakonczy sie sprawa bo ciekaw jestem.
_________________
Jest: A6 C4 ACK Quattro Avant
Było: 100 C3 Biel Dubaju - na zawsze w pamięci
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Nie Lut 01, 2009 15:08   

Jak nie masz faktury/paragonu to zapomnij, wywieszka o niczym nie świadczy, pozatym padający rozrząd w tych silnikach to powszechność, zrób silnik i jeździj, taniej cię wyjdzie aniżeli dochodzenie swoich racji w tym państwie.
_________________
 
 
 
MIRAN 
Uczy sie pisac


Auto: Audi A4 Avant 1.8
Skąd: Sławinek
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 13
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 22:22   

Tak jak napisałeś Macior należy mieć cokolwiek na wypadek reklamacji. Temat wrzuciłem jako przestrogę. To nie mój samochód tylko
klienta, ja go tylko naprawiam. W V6 zużywają się wałki rozrządu a nie urywają się
napinacze. Pasek jest cały. Ogólnie normą jest wymiana tylko paska i napinacza.
Oszczędza się na wymianie np. uszczelniaczy na wałku rozrządu i na wale korbowym, na rolkach
zwrotnych i pompach wody. Ja z tego powodu nie nażekam i uszczelniam często świeżutkie
rozrządy. Niedawno miałem Golfa III 1,9 TDi z Janowa Lub. z połamanym wałkiem rozrządu. Chłopaki odkręcili koło rozrz. na wale korbowym ale niestety nie byli w stanie dokręcić go.
Były ślady na zębach po rurhaku.W głowicy sieczka. Kobitka odpuściła i popłynęła z kasy. Za naprawę V6 z wymianą wałków i pierścieni można kupić całkiem niezłą niunię. Nie żartuje.
_________________
Obecnie Allroad 2,7T
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 22:32   

W 2.5 v6 tdi padają tez rolki i o dziwo nowe z serwisu, pasek też potrafi obudowę zrysować, swego czasu znajomy miał takie coś w naprawie, wogóle Vagowskie v6 tdi jakieś pechowe i drogie w utrzymaniu są, już taniej i bezpieczniej 1.9tdi latać. Co do wałka to też widziałem "mózga" odkręcającego koło w imadle, jak mu powiedziałem o blokadzie i pneumacie to pomyślałem, że w ryja wychacze :mrgreen:
_________________
 
 
 
L_BUBU 
znawca

Auto: Audi 80 B4 Avant
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2005
Posty: 82
Wysłany: Sro Lut 04, 2009 20:53   

Powiem tylko tyle klienci są różni, Macior ma racje to ciężki temat do udowodnienia.
Po pierwsze oględziny powinny się odbywać na neutralnym gruncie i przy oględzinach musi być obecne obie strony poszkodowany jak i właściciel warsztatu.
Poszkodowany musi mieć fakturę zakupu lub paragon z wyszczególnieniem rzeczy naprawianych i części.

I oględziny musi dokonywać rzeczoznawca sądowy.
_________________
Zakład Blacharsko Lakierniczy Mechaniki Pojazdowej
Lublin ul. Wertera 1 B 601-23-80-57
 
 
 
marewel 
Specjalista


Auto: 1.9TDI
Skąd: Chełm
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 144
Wysłany: Sro Lut 04, 2009 22:16   

MIRAN napisał/a:
który był zbyt mocno dokręcony (ukręcona śruba mocująca rolkę i przeciągnięty gwint w obudowie p-py oleju


Cos chyba złe interpretujesz awarie,przecież tu śruba porostu puściła.

Wystarczy ze zatarla sie rolka i zerwalo srube,jakie znaczene ma jak byla dokrecona.
 
 
 
M@rcus 
Specjalista


Auto: Audi A4 Avant
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 150
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 14:24   

O proszę Kamilek w warsztacie :mrgreen: aż muszę do Was kiedyś podjechać ;)
_________________

 
 
 
MIRAN 
Uczy sie pisac


Auto: Audi A4 Avant 1.8
Skąd: Sławinek
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 13
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 23:31   

Rolka nie zatarła się i jest u mnie, pasek ocalał, śrubę dokręcał osiłek i zniszczył gwint w obudowie przedniego uszczelniacza. Kosztowna część i nie ma zamiennika. Motorek już gra wzorowo.
marewel niektórzy traktują śruby tak samo w Audi jak i w Ursusie. Śruba to śruba.

[ Dodano: Pią Lut 06, 2009 00:14 ]
M@rcus zapraszamy!
_________________
Obecnie Allroad 2,7T
 
 
harnas 
Specjalista
Just for OOOO ;P


Auto: Audi A4
Skąd: Świdnik
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 162
Wysłany: Sob Lut 07, 2009 10:39   

MIRAN napisał/a:
niektórzy traktują śruby tak samo w Audi jak i w Ursusie. Śruba to śruba.






Niestety to prawda kolego,mi jak koła dokręcili to musiałem wywalić wszystkie śruby te złodziejki czy jak one tam się zwą,szlak trafił ząbki na śrubach jak dokręcili pneumatem :/
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam