Auto: Audi A4 Avant 1.8
Skąd: Sławinek
Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 13
Wysłany: Nie Lut 01, 2009 13:20 Kosztowny błąd mechanika
Witam.
Jestem w trakcie naprawy silnika Audi A6 2,5 TDi V6 AKE. Przyczyną awarii okazał się
zerwany napinacz paska rozrządu, który był zbyt mocno dokręcony (ukręcona śruba mocująca rolkę i przeciągnięty gwint w obudowie p-py oleju). Na silniku jest wywieszka z adresem (w Lublinie), przebiegiem i datą wymiany
z dopiskiem że rozrząd wymieniono kompletny. To co zdjąłem z silnika wskazuje na wymianę
tylko paska i napinacza. Rolka prowadząca i zwrotna grzechoczą, paski wielorowkowe sparciałe. Klient skontaktował się z tym warsztatem i usłyszał że materiał się zmęczył,
a mechanik który to robił już nie pracuje. Jutro przyjedzie rzeczoznawca. Zobaczymy co będzie dalej.
Auto: TOYOTA RAV4
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 1322
Wysłany: Nie Lut 01, 2009 13:45
Ja bym tak tego nie zostawił bo tłumaczenie że mechanik już nie pracuje to śmieszna wymówka Napisać stosowne pisemko takie tam do wiadomości rzecznika praw konsumenta i inne postrachy
Jak nie masz faktury/paragonu to zapomnij, wywieszka o niczym nie świadczy, pozatym padający rozrząd w tych silnikach to powszechność, zrób silnik i jeździj, taniej cię wyjdzie aniżeli dochodzenie swoich racji w tym państwie.
Auto: Audi A4 Avant 1.8
Skąd: Sławinek
Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 13
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 22:22
Tak jak napisałeś Macior należy mieć cokolwiek na wypadek reklamacji. Temat wrzuciłem jako przestrogę. To nie mój samochód tylko
klienta, ja go tylko naprawiam. W V6 zużywają się wałki rozrządu a nie urywają się
napinacze. Pasek jest cały. Ogólnie normą jest wymiana tylko paska i napinacza.
Oszczędza się na wymianie np. uszczelniaczy na wałku rozrządu i na wale korbowym, na rolkach
zwrotnych i pompach wody. Ja z tego powodu nie nażekam i uszczelniam często świeżutkie
rozrządy. Niedawno miałem Golfa III 1,9 TDi z Janowa Lub. z połamanym wałkiem rozrządu. Chłopaki odkręcili koło rozrz. na wale korbowym ale niestety nie byli w stanie dokręcić go.
Były ślady na zębach po rurhaku.W głowicy sieczka. Kobitka odpuściła i popłynęła z kasy. Za naprawę V6 z wymianą wałków i pierścieni można kupić całkiem niezłą niunię. Nie żartuje.
W 2.5 v6 tdi padają tez rolki i o dziwo nowe z serwisu, pasek też potrafi obudowę zrysować, swego czasu znajomy miał takie coś w naprawie, wogóle Vagowskie v6 tdi jakieś pechowe i drogie w utrzymaniu są, już taniej i bezpieczniej 1.9tdi latać. Co do wałka to też widziałem "mózga" odkręcającego koło w imadle, jak mu powiedziałem o blokadzie i pneumacie to pomyślałem, że w ryja wychacze
Auto: Audi 80 B4 Avant
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 82
Wysłany: Sro Lut 04, 2009 20:53
Powiem tylko tyle klienci są różni, Macior ma racje to ciężki temat do udowodnienia.
Po pierwsze oględziny powinny się odbywać na neutralnym gruncie i przy oględzinach musi być obecne obie strony poszkodowany jak i właściciel warsztatu.
Poszkodowany musi mieć fakturę zakupu lub paragon z wyszczególnieniem rzeczy naprawianych i części.
I oględziny musi dokonywać rzeczoznawca sądowy.
_________________ Zakład Blacharsko Lakierniczy Mechaniki Pojazdowej
Lublin ul. Wertera 1 B 601-23-80-57
Auto: Audi A4 Avant 1.8
Skąd: Sławinek
Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 13
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 23:31
Rolka nie zatarła się i jest u mnie, pasek ocalał, śrubę dokręcał osiłek i zniszczył gwint w obudowie przedniego uszczelniacza. Kosztowna część i nie ma zamiennika. Motorek już gra wzorowo.
marewel niektórzy traktują śruby tak samo w Audi jak i w Ursusie. Śruba to śruba.
Auto: Audi A4
Skąd: Świdnik Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Wrz 2008 Posty: 162
Wysłany: Sob Lut 07, 2009 10:39
MIRAN napisał/a:
niektórzy traktują śruby tak samo w Audi jak i w Ursusie. Śruba to śruba.
Niestety to prawda kolego,mi jak koła dokręcili to musiałem wywalić wszystkie śruby te złodziejki czy jak one tam się zwą,szlak trafił ząbki na śrubach jak dokręcili pneumatem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach