Na aukcji internetowej znalazłem coś takiego jak elektryczne turbo. Działa podobnie jak supercharger tylko zasilane jest z akumulatora. Wytwarza 250CFM.
A tutaj link do aukcji : SUPERCHARGER
W aukcji jest napisane że zamontowanie czegoś takiego daje 15-25KM.
Czy ktoś z forumowiczów może montował coś takiego? Chciałem zamontować to do mojego E36 318i żeby trochę podnieść moc. Jeśli ktoś sie orientuje to proszę o opinie czy to ma sens.
MarcinLbn the fastest furious Ustrzelił 100000post
jakos mi sie w to niechce wierzyc, pewnie kolejny gazet na rwanie pieniedzy
raczej to daje ale po kieszeni kupujacego czyniac w nim pustki niz przyrost rzeczywistej mocy
Są kompresory elektryczne i dają przyrosty mocy, ale ten raczej się do nich nie zalicza. Wygląda jak sprężarka w turbo, a w takim przypadku, żeby mówic o doładowaniu to obroty muszą wynośi conajmniej 50 000rpm. A to wcale nie takie proste. Trzeba baaardzo mocny silniczek i do tego niezłą przekładnie (planetarną, albo jeszcze coś innego). Tak więc koszty zakupu będą niewspółmierne do spodziewanych i wątpliwych przyrostów mocy.
Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 34 razy Dołączył: 06 Paź 2004 Posty: 3372
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 18:20
ten supercharger to sie nadaje do pompowania prezerwatyw ewentualnie do pompowania balonów na wesele
tak powaznie to silniki 1.8 w bmw sa nie reformowalne no chyba ze sie ma z 10 tysi w kieszeni z kolei to bez sensu bo mozna zrobic swapa i miec wiekszą moc bez wiekszych kombinacji...
niekoniecznie, z tymi 15KM to faktycznie spora przesada ale policzyłem to sobie i wyszło mi że taki Electric Supercharger dałby teoretyczny przyrost mocy na poziomie 5-6KM co za mniej więcej 100$ nie jest tragedią.
Np.
Audi 1.8 ma 125KM a Audi 1.8T ma 150KM przy doładowaniu 0,6 bar
załóżmy więc że doładowując silnik 1.8 elektryczną turbiną i ciśnieniem 0,6 bar otrzymamy +25KM
Sprężarki na ebayu jak podają producenci dysponują mniej więcej doładowaniem 2PSI czyli
0,137894 bar co po przeliczeniu teoretycznie dawałoby 5 do 6 KM.
0,6 bar = 8,7 PSI - taka byłaby optymalna sprężarka
Proszę o opinię czy to co napisałem trzyma się kupy czy nie bardzo
Kup sobie normalne turbo jakies gdzies na szrocie i tez bedzie latał.
Za te pieniądze moim zdaniem nie oplaca sie za duzy koszt za mało mocy i to pewnie kit jakis jest za te pieniądze mogłbys zrobic co innego dające wiekszy przyrost mocy.
Ręce mi opadają jak czytam takie herezje. Chłopie weź pod uwagę silniki z grupy wag, konkretnie 1.8T i 1.8 mają różne stopnie sprężania, osprzęt czy elementy zasilające, nie wiem w jakim kalkulatorze liczysz, że da 6-8km, też tak chcę, kup sobie lepiej chipsa z allegro do tego BMW i będziesz miał te swoje 10km. Co tego wynalazku na przekładni planetarnej co ma pompować wiatr to znajdź mi w samochodzie źródło zasilania które napędzi ten szajs, myślę że sam opór na alternatorze spokojnie zabierze te dodatkowe konie, chyba że powalony sobie na dach wiatrak wytwarzający elektryczność.
Qsy poczytaj sobie trochę o blokach m10 (jak mnie pamięć nie myli) w BMW, kiedyś w F1 używali takich i moce były czterocyfrowe. Co do tego swapowania to chyba lepiej mieć 50-70kg mniej na przodzie.
Macior chipsa już mam, ma też cold air intake i przelotowy układ wydechowy. Do zamontowania czeka sportowy kolektor wydechowy i cały czas szukam dalej...
Narazie przyspieszenie zeszło z 12,7 do 10,4 ale droga jeszcze daleka. Co do tej masy to święta prawda. Jak masz jakieś ciekawe pomysły to zapodaj
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 21:54
Burza318i napisał/a:
Proszę o opinię czy to co napisałem trzyma się kupy czy nie bardzo
trzyma sie tylko KUPY
Burza318i napisał/a:
Macior chipsa już mam, ma też cold air intake i przelotowy układ wydechowy. Do zamontowania czeka sportowy kolektor wydechowy i cały czas szukam dalej...
co to za chip?
Burza318i napisał/a:
Narazie przyspieszenie zeszło z 12,7 do 10,4 ale droga jeszcze daleka
czym wymierzyles to roznice 2.5s? stoperem czy gtec'hem?
MACIOR napisał/a:
Co do tego swapowania to chyba lepiej mieć 50-70kg mniej na przodzie.
co do wagi to te 50kg miedzy m10 a m50 czy m52 to przy dobrym zawiasie zadna roznica w e30... zwlaszcza ze zmiana m10 na m50 np b25 to 100% wzrost mocy najnizszym mozliwym kosztem przeliczajac na % i majac pod uwaga ze to dalej N/A bez zadnych zmian
Auto: 1.9TDI
Skąd: Chełm
Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 144
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 22:03
sylipp napisał/a:
Są kompresory elektryczne i dają przyrosty mocy, ale ten raczej się do nich nie zalicza. Wygląda jak sprężarka w turbo, a w takim przypadku, żeby mówic o doładowaniu to obroty muszą wynośi conajmniej 50 000rpm.
Chyba ze byla by to sprzezarka typu G lub Rootsa.Bo faktycznie ta wyglada jak dmuchawa,a nie sprezarka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach