Chip mam od kolesia o nicku reserved z forum bmw, a gtecha niestety nie mam. Zamiast gtecha lepiej np. w wałek zainwestować. Wynik który podałem ze stopera jest dość dokładny bo za każdy razem wychodzi praktycznie to samo (+/- 0,1s)
Jakbym zaczął dłubać 2.5 to robiłbym wszystko to samo co w 1.8 tylko koszt części musiałbym pomnożyć x4. Poza tym nie filozofią jest wsadzić duży silnik w karoserię i jeździć tylko do przodu jak robią to amerykanie. Najszybsze samochody budowane są na jak najmniejszych masach i niewielkich silnikach o dużej wydajności. Dlaczego w F1 stosują silniki o pojemności zaledwie 2.4 L ?? I dlaczego auta takie jak Subaru czy Mitsubishi posiadają silniki 2.0L przy czym bezproblemowo uzyskują 300 KM??
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 14:24
Burza318i napisał/a:
Jakbym zaczął dłubać 2.5 to robiłbym wszystko to samo co w 1.8 tylko koszt części musiałbym pomnożyć x4. Poza tym nie filozofią jest wsadzić duży silnik w karoserię i jeździć tylko do przodu jak robią to amerykanie. Najszybsze samochody budowane są na jak najmniejszych masach i niewielkich silnikach o dużej wydajności. Dlaczego w F1 stosują silniki o pojemności zaledwie 2.4 L ?? I dlaczego auta takie jak Subaru czy Mitsubishi posiadają silniki 2.0L przy czym bezproblemowo uzyskują 300 KM??
zobacz jakie projekty na bazie e30 do driftu sa najpowszechniejsze... otoz 335i ze starym motorem M30... ze wzgledu na cene i latwosc modyfikacji... ktos Ci jakis glupot naopowiadal...
*M10 - Straight 4 cylinder SOHC 8V. 1966-1987. 83kg 180lbs
Used in 1502, 1600-2, E21 316/318i/320-4, E30 316, 2002tii and 2002 turbo
1.5 (75bhp), 1.6 (85bhp), 1.8 (90-98bhp), 2.0 (100bhp), 2.0i (125bhp), 2.0tii (130bhp), 2.0turbo (170bhp)
*M50/M50TU - Straight 6 DOHC 24V/Straight 6 DOHC 24V with Single VANOS. 1989-1998. 136kg 299lbs
Used in E36 320i/325i, E34/39 520i/525i, Variation of this was used in the Early US E36 M3
2.0 (150bhp), 2.5 (192bhp), 3.0 (240bhp) Sometimes referred to as S50US. Engine shares more common parts with M50 than Euro S50, but is a motorsport engine.
porownaj sobie masy... zreszta nie ma co sie tak podniecac masa m10 i martwic o prowadzenie z motorem m50 bo przeciez w e36 seryjnie tez wychodzily z m50 i m52 i Skami...
rzezbienie w m10 jest "finansowo nie uzasadnione" bo swap na m50 wychodzi taniej i o wiele korzystniej...
co do rzezbienia w m50 to inna historia i po/przed zeswapowaiem tego motoru najczesciej zeby jezdzil OK trzeba go "doprowadzic do seri"...
F1 czy WRC czy inne sporty motorowe dlatego wyciagaja max mocy z min pojemnosci bo takie sa przepisy a po drugie zywotnosc tych silnikow nieraz nie przekracza kilku dni a nawet godzin... wiec jesli chcesz non stop wyciagac i remontowac motor to wrzucaj mega turbo i bedziesz mial co chcesz... ale do tego podstawa droga to kupa (nieraz niewyobrazalna) kasiory...
Chip mam od kolesia o nicku reserved z forum bmw, a gtecha niestety nie mam. Zamiast gtecha lepiej np. w wałek zainwestować. Wynik który podałem ze stopera jest dość dokładny bo za każdy razem wychodzi praktycznie to samo (+/- 0,1s)
Jakbym zaczął dłubać 2.5 to robiłbym wszystko to samo co w 1.8 tylko koszt części musiałbym pomnożyć x4. Poza tym nie filozofią jest wsadzić duży silnik w karoserię i jeździć tylko do przodu jak robią to amerykanie. Najszybsze samochody budowane są na jak najmniejszych masach i niewielkich silnikach o dużej wydajności. Dlaczego w F1 stosują silniki o pojemności zaledwie 2.4 L ?? I dlaczego auta takie jak Subaru czy Mitsubishi posiadają silniki 2.0L przy czym bezproblemowo uzyskują 300 KM??
Pojemność w F1 została i będzie dalej zmniejszana ze względów bezpieczeństwa, już teraz kierowcy jeżdżą na granicy wytrzymałości ludzkich ciał, są też inne aspekty wprowadzania zmniejszania pojemności, będziesz chciał się dowiedzieć to w google wszystko pisze.
W Subaru i Mitsubishi są silniki 2.0 głównie dlatego by auta otrzymywały homologacje uprawniające je do startowania w cyklu WRC. Jak mnie pamięć nie myli to musi być wyprodukowane i sprzedane 2000sztuk aut bazowych aby starać się o homologacje, jak ktoś pamięta jeszcze to Peugot pare lat temu wypuścił serię 206GT z dwulitrowym silnikiem i wyciągniętymi zderzakami aby dostać papier. Co szybkich samochodów i małych silników to jest to tylko ułamek całego sportu motorowego. Jeszcze co do wsadzania dużego silnika w karoserię to pomysł z pupy, jak ktoś ma troche oliwy pod deklem to wkłada najbardziej rozwojowy silnik, a nie rzeźbi w gównie...
Qsy zobaczymy za jakiś czas czy te bebechy w 1.8 są takie słabe
Auto: z3 w częściach
Skąd: Świdnik Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Maj 2005 Posty: 1002
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 18:28
MACIOR napisał/a:
Jeszcze co do wsadzania dużego silnika w karoserię to pomysł z pupy, jak ktoś ma troche oliwy pod deklem to wkłada najbardziej rozwojowy silnik, a nie rzeźbi w gównie...
sam sobie zaprzeczasz (no chyba że ty wszędzie bys wsadzal 1.8T)
Jeszcze co do wsadzania dużego silnika w karoserię to pomysł z pupy, jak ktoś ma troche oliwy pod deklem to wkłada najbardziej rozwojowy silnik, a nie rzeźbi w gównie...
sam sobie zaprzeczasz (no chyba że ty wszędzie bys wsadzal 1.8T)
Akurat vagowski 1.8T jest chyba najbardziej znanym i modyfikowanym silnikiem w PL, ale masz rację, jakbym teraz z obecną wiedzą miał szukać silnika to bym składał hybryde, wrzucił jakiegoś holseta i pod 500kobył bym podszedł Nie był bym sobą gdybym nie zapytał czemu ty włożyłeś S50 Zresztą praktycznie każdy producent ma jeden bądź kilka silników które warto swapować.
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 20:30
MACIOR napisał/a:
Akurat vagowski 1.8T jest chyba najbardziej znanym i modyfikowanym silnikiem w PL, ale masz rację, jakbym teraz z obecną wiedzą miał szukać silnika to bym składał hybryde, wrzucił jakiegoś holseta i pod 500kobył bym podszedł Nie był bym sobą gdybym nie zapytał czemu ty włożyłeś S50 Zresztą praktycznie każdy producent ma jeden bądź kilka silników które warto swapować.
do smigielka troche wstyd byloby wrzucac VAG'owski 1.8T
Ta różnica masy na suchym torze praktycznie nie zrobi różnicy ale w deszczu czy śniegu te 30kg to są sekundy. Jeszcze jest sprawa wyważenia auta czyli teoretycznie na tył trzeba dołożyć drugie tyle. Któregoś razu byłem na treningu na torze i zrobiliśmy sobie przejazdy na czas (po mokrym) i o dziwo byłem szybszy o 3 sporo mocniejszych beemek (dwie trójki i piątka) - i nie była to wina kierowców bo palcem robieni nie byli tylko masy.
A co do tuningu mojego M40 to pewnie łatwiej i szybciej byłoby zrobić swapa ale więcej frajdy i satysfakcji daje dokładanie stopniowo po kilka koni do mojej buni. A czy taniej to nie byłbym taki pewny, napewno zależy to od tego co się chce osiągnąć. Bo moje teraźniejsze plany dotyczą mocy około 200KM i myślę że można to zrobić za rozsądne pieniążki.
A co do subaru to nie chodziło mi skąd się wziął tam taki silnik tylko że da się zrobić auto codziennego użytku z małym silnikiem i dużą mocą. A co powiesz na Citroena Saxo VTS? Silnik tylko 1.6l ale ma ogromny potencjał.
A co do F1 to od kiedy 4G to granica wytrzymałości ludzkiego ciała?
syllip masz może namiary na te sprężarki o których mówisz? Ile PSI musi mieć taka sprężarka żeby dawała przyrost?
Kiedyś czytałem o tym w jakimś czasopiśmie terchnicznym.Doładowanie na poziomie 0,3bara w silniku do 2l pojemności. W większych mniejsze, chociaż póżniej pojawiły się większe kompresory. To był chyba właśnie kompresor rootsa, albo eatona (zasada działania podobna). Wymagały dodatkowego zasilania, ale było to w zestawie. Ewentualnie zamiast turbo jak radzili koledzy można by wyciągną kompresora z jakiegoś merca i do tego zwiększy dawkę paliowa. Przyrost mocy powinien by dosy ciekawy, ale jescze ciekawszy przyrost momentu obrotowego na niskich obrotach (2000 - 3000 rpm).
Auto: z3 w częściach
Skąd: Świdnik Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Maj 2005 Posty: 1002
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 22:01
MACIOR napisał/a:
Nie był bym sobą gdybym nie zapytał czemu ty włożyłeś S50
nie ma co szukac w tym swapie matematycznych wyliczen, rozsadku, itp. pobudek, ja zwyczajnie spełniam swoje marzenia z przed blisko 10 lat(na kotore dluo pracowalem) i wali mnie to czy bedzie trakcja czy jej nie będzie auto ma byc zrobione tak zebym się nie wstydził sie nim jezdzic ma dawac duzo przy.. z budowy, mysle tez ze s50 jest na tyle kltowe ze nie ma nic ciekawszego do wsadzenia niż właśnie ten silnik
na piątek się umówię na mierzenie to będzie wiadomo,
a z tym mercem to jest dobry pomysł tylko pytanie czy da się dopasować taki kompresor do bmw i jeśli tak to z którego modelu merca pobierać narządy - taką instalację można by stosunkowo tanio nabyć a później tylko podpiąc smt6 czy cos podobnego i dostroić
hehe...pomijając , że to temat "zimowy bumerang" to w dodatku ktoś taką suszarkę zamontował w jakimś silniku 1,8
wiem bo zaczęły się telefony z kilku miejsc z pytaniem jak dorobic do tego sterowanie , żeby odpalało sie przy 2500 obr/min , jednak nie potrafiłem ogarnąć tak wielkiego "farela" , który dobry jest dopiero przy tych obrotach (przy niższych podobno ten elepsztryfikant może rozdmuchać motor na wszystkie strony swiata ) i wystawiłem białą flagę zaraz po usłyszeniu o so chodzi.
Sądzę jednak , że w lekkich zimowych przymrozkach powoli rodzi się kolejny potfur...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach