Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Nie Gru 23, 2007 22:43 Re: gigantyczne spalanie
daniell napisał/a:
nie wiem co mam juz powymieniać w aucie chodzi o calibre 2.0 8V niedawno zalozylem gaz,na gazie zrobiłem ok 2tys km,auto pali jak głupie po miescie wychodzi mi ok 18-19L LPG,jak smigam na benzynie to niezaleznie od stylu jazdy wychodzi mi ok 12L,moze to coś ma wspołnego z tym bo czasmi mi sie CHECK ENGINE zapala na 5-10sek i gasnie,srubka od gazu juz jest podkrecona na maxa,osiągi w normie,jak ktoś coś wie to niech mi napisze coż jej dolega.
Dobrze ustawiony gaz ( mixer ) powinien zużywac ok 30% więcej paliwa w stosunku do benzyny.
W twoim wypadku jest to ok 15,6 -16 w porywach do 17 litrów gazu.
Liczby 18-19 tez dla mnie są zbyt duże a nie jestem posiadaczem tego auta.
daniell napisał/a:
znajomy ma tez 2.0 8V to mu 13L spala a padka ze az bałem sie wsiąść do niej
Ta liczba jest znowu za mała, wyglada na to, że twój kolega przykręcił gaz, zubożył mieszanke co w jego przypadku prawdopodobnie wypali zawory a może przeżyje.
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Nie Gru 23, 2007 23:54
Vesti napisał/a:
Ta liczba jest znowu za mała, wyglada na to, że twój kolega przykręcił gaz, zubożył mieszanke co w jego przypadku prawdopodobnie wypali zawory a może przeżyje.
Zróbcie coś z tymi samochodami bo chyba są popsute Mi 16letnie Audi 2.8 quattro jarało 9-11l przy nomalnej jeździe, Merc wysysa od 13 w góre ale motor troszkę większy, a gaz jest do Calibr i kuchenek
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Pon Gru 24, 2007 17:28
Prosze bardzo, rozwieję wszelkie watpliwości.
Gaz LPG jest produktem ubocznym przy rafinacji ropy naftowej (m.in. przy wytwarzaniu benzyny i oleju napędowgo). Obecnie nie ma żadnej normy zarówno dotyczącej składu gazu LPG jak i jego czystości. Gaz LPG dostępny w Polsce jest bardzo zasiarczony i zanieczyszczony co dodatkowo powoduje zwiększone zużycie silnika i jego osprzętu
Gaz LPG dostępny w Polsce jest bardzo zasiarczony i zanieczyszczony co powoduje zwiększoną awaryjność instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu zarówno IV generacji - wtrysk gazu w fazie lotnej (awarie wtryskiwaczy, zapychanie się reduktora) jak i V generacji - wtrysk w fazie ciekłej (nie polecanej na gaz LPG sprzedawany w Polsce)
-znacznie większa toksyczność spalin dla nowoczesnych silników (z EOBD) zasilanych gazem w porównaniu z zasilaniem benzyną
-zwiększone zużycie gazu w porównaniu z benzyną o nawet 30% przy dobrze wyregulowanej instalacji gazowej ze względu na mniejszą wartość energetyczną/kaloryczność gazu
-przy takiej regulacji instalacji LPG że silnik spala tyle samo gazu co benzyny pewnym jest że mieszanka gazowa jest mocno zubożona co wpływa na znaczne zwiekszenie temperatury spalania co skutkuje uszkodzeniami m.in. : uszczelki pod głowicą, gniazd zaworowych, tłoków
-zmniejszona moc silnika na LPG o około 10% szczególnie dająca się odczuć na wyższych obrotach przy dynamicznym przyśpieszaniu (nie dotyczy instalacji wtrysku gazu IV i V generacji)
-zmniejszona moc silnika na benzynie o około 10% ze względu na zwężkę w układzie dolotowym (dotyczy instalacji mieszalnikowych)
-możliwość przegrzewania się silnika (np: w czasie upałów lub postoju w miejskich korkach) lub podczas jazdy z dużym obciążeniem silnika (np: w górach, przy holowaniu przyczepy)
-możliwość detonacji w kolektorze dolotowym (nie dotyczy instalacji wtrysku gazu IV i V generacji)
-ograniczona możliwość zastosowania w silnikach z turbosprężarką gdyż turbosprężarka będzie ulegać przegrzewaniu ze względu na wiekszą temperaturę spalin niż przy zasilaniu benzyną
-ograniczona możliwość zastosowania w silnikach z mechanicznie sterowanym wtryskiem paliwa
-W nowoczesnych silnikach z EOBD przy instalacjach wtryskowych gazu możliwoć falowania jałowych obrotów ze względu na spóźnione i nieprecyzyjne wtryskiwanie gazu związane z informacjami podawanymi przez sondy Lambda
-Tańsza jazda związana z niższą ceną gazu ale ze względu na koszty montażu instalacji gazowej "odpracowuje się" po 20 tyś. km a w przypadku instalacji wtrysku gazu po 40 tyś. km
-Należy prowadzić rozruch zimnego silnika na benzynie oraz rozgrzać silnik do temperatury 70° C nim przełączymy na gaz ze względu na trwałość silnika i zużycie gazu
-Przy eksploatacji na krótkich dystansach (do 3 km) na których silnik nie osiąga temperatury 70° C przy stosowaniu gazu jego zużycie rośnie do ponad 200% ze względu na podawanie gazu do silnika w fazie ciekłej gdyż parownik/reduktor wymaga temperatury powyżej 70° C w celu odparowania gazu do fazy lotnej oraz powoduje zamarzanie parownika i przyśpieszone zuzycie membrany(nie dotyczy instalacji wtrysku gazy w fazie płynnej V generacji)
-co rok obowiązkowe dodatkowe badania diagnostyczne na Stacji Kontroli Pojazdów
-co 15 tyś. km lub co rok wymagana regulacja instalacji gazowej ze względu na niską stabilność nastawów (rozstrajają się nawet wtryskowe)
-co 15 tyś. km lub co rok wymagana wymiana świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia
-co 45 tyś. km lub co 3 lata reduktor wymaga czyszczenia ze względu na zaniaczyszczenia w gazie LPG
-co 45 tyś. km lub co 3 lata reduktor wymaga wymiany membrany
-czas użytkowania butli na gaz do 10 lat ze względu na dozór techniczny
-instalacji gazowej raz zamontowanej nie można zamontować w innym samochodzie co uniemożliwia odsprzedaż
-wszelkie akcesoria i materiały eksploatacyjne przeznaczone do silników zasilanych gazem (oleje, świece zapłonowe) nie dają żadnych korzystnych efektów
-przy eksploatacji na gazie należy szczególnie w warunkach jesienno-zimowych posiadać zbiornik paliwa napełniony co najmniej do połowy z względu na skraplanie się pary wodnej
-nie można dopuszczać do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa ze względu na możliwość zatarcia pompy paliwa
-raz na rok należy wymienić lub zużyć benzynę w zbiorniku paliwa
-zbiornik paliwa w którym jest zawsze mała ilość paliwa znacznie szybciej koroduje od wewnątrz co przyczynia się do przedostawania się zanieczyszczeń korozyjnych do paliwa które powodują awarie pampy paliwa oraz awarie wtryskiwaczy (zjawisko nasila się gdy jest mała rotacja paliwa)
-mniejsze bezpieczeństwo zarówno podczas postoju, jazdy jak i wypadku związane z ewentualnym ulatnianiem się gazu
-może być wyczuwalny zapach gazu zarówno na zewnątrz samochodu jak i wewnątrz
-butla na gaz zajmuje przestrzeń bagażową lub przestrzeń na koło zapasowe
-butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg co przyczynia się do szybszego zużuwania się tylnego zawieszenie a szczególnie amortyzatorów oraz szybszego zużywania się hamulców
-butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg co powoduje zmniejszenie ładowności samochodu o 100 kg
-butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg przez co zmienia się rozkład masy na poszczególne osie co ma nie mały wpływ na dynamiczne zachowanie sie samochodu (zjawiska : podsterowności, nadsterowności, stateczności)
-samochodami zasilanymi gazem nie można wjeżdżać do podziemnych parkingów i podziemnych garaży
-samochodami zasilanymi gazem nie można szybko pokonywać zakrętów ze względu na poprzeczne siły bezwładności - odśrodkową, które działają na membranę reduktora co powoduje niestabilne zachowanie się silnika inne przy zakrętach w prawo a inne przy zakrętach w lewo
-w niektórych krajach europejskich (np.: Austria) nie ma możliwości zatankowania gazu LPG do samochodu
-w róznych krajach europejskich są stosowane różne standardy końcówek do tankowania gazu LPG
Tradycyjne instalacje gazowe (I, II i III generacji) zalecane są dla starszych samochodów (powyżej 8 lat) o dużych zużyciach paliwa dla osób robiących średnie przebiegi (powyżej 15 tyś. km rocznie)
Nowoczesne instalacje wtrysku gazu (IV i V generacji) zalecane są dla nowoczesnych samochodów o dużych zużyciach paliwa dla osób robiących średnie przebiegi (powyżej 30 tyś. km rocznie)
Biorąc pod uwagę same koszty paliwa, koszt przejazdu samochodem z silnikiem zasilanym gazem LPG i silnikiem Diesla jest podobny, i jest niższy o 42% od samochodu z silnikiem zasilanym benzyną.
Biorąc pod uwagę sumaryczne koszty (zakupu, eksploatacji i paliwa) używając gazu LPG lub oleju napędowego w silnikach Diesla możemy uzyskać obniżkę kosztów o 25% w porównaniu z zasilaniem benzyną.
Oj ludzie ludzie...
Ja zalałem do Clio 15 litrów paliwa i po samym miejscie zrobiłem na tym paliwie 164 kilometry...
Nie zawsze trzeba być pierwszym na światłach
_________________ Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 34 razy Dołączył: 06 Paź 2004 Posty: 3372
Wysłany: Wto Gru 25, 2007 13:21
Mi 200sx pali od 10 do 13 Litrów, na trasie wyszło mi jakies 9.5 litra ale nie jechałem szybciej niz 110km/h. W kadecie c20xe spalało 10-11 litrów wachy, jak miałem w nim jeszcze 1.6 to paliło mi to 5.5 litra na trasie przy 130-140 km/h w miescie raczej nie przekraczało 8 litrów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach