Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 415
Wysłany: Nie Lut 10, 2008 15:02 Audi 100 problem z łożyskiem lub ???
Witam Panie i Panowie.
Mam malutki problemik.
Jadąc moją 100tką w lewym tylnym kole przy hamowaniu jest słychać bardzo głośne stukanie. Samochód stał na parkingu 2 tygodnie na zaciągniętym recznym. Przed ruszeniem ręczny spuściłem klocki sie skleiły troszke ale jest to typowe.
Przy pierwszym delikatnym hamowaniu wydobył sie ten dziwny dzwiek tak jak by mi coś tarło o koło. Podniosłem samochód sprawdziłem luz na łozysku jest ok nie ma luzu. Pohamowałem gwaltownie i mniej gwałtownie i dalej słychać. Klocki nowe w tamtym roku załorzone.
Co to moze być i gdzie wnikac.
Wieczorem postaram sie wrzucić jakiś krótki filmik jak to słychać ze środka.
Zdjąłem zacisk i klocki wszystko ok. Tarcza od wew. strony czysta od zew zardzewiała. Rozebrałem złorzyłem dalej tłucze.
Jakieś jeszcze pomysły ???
Jeden pomysł, że lata luźno klocek od strony zardzewiałej tarczy i stuka o tarcze. Więc staneło na prowadnicach, lub tłoczek nie wychodzi. Taka moja diagnoza.
_________________ Jest Quattro, Jest dobrze, Nie ma Quattro, Jest wanna!
Wanna Klub Polska --OOOO--
Co tu gadać co tu kryć nie da się bez jazdy żyć!!!!
Auto: Audi A4 Avant
Skąd: Czuby Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 150
Wysłany: Pon Lut 11, 2008 22:44
Zdjąłeś koło i kręciłeś i nie da rady wybadać skąd ten dźwięk dobiega? lekko się kręci czy z oporem sporym, może gdzieś linka Ci nie odbija? jak do 17 nie zrobisz to Ci go wydygamy na kołki i rozbierzemy na drobne śrubki i się zbada co nie hallo
Auto: Audi 100 C4 Avant
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 415
Wysłany: Wto Lut 12, 2008 08:46
cymbur01 napisał/a:
moze Ci tuleja tylnej belki poszla...
No chyba nie bardzo bo jesli tak to cały czas by sie tłukło ?
Podjade dzisiaj na szarpaki i rolki sie sprawdzi a wieczorkiem wrzuce filmik jak to sie tłucze bo bez niego ani rusz.
Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin Pomógł: 10 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 469
Wysłany: Sro Lut 13, 2008 21:47
KRASNAL_84 napisał/a:
może problem tkwi w oponie?Zobacz czy nie jest przypadkiem gdzieś wybulona.
nie znam odpowiedzi ale jakby opona była wybulona to by tłukło cały czas z obrotami koła a nie tylko podczas hamowania
PONURY napisał/a:
To nie piszczy tylko przy hamowaniu jest takie łup łup łup razem o obrotem koła. Czym szybszą mam predkość tym szybsze łupanie.
nasunęło mi się jeszcze coś a nie trzepie Ci trochę dupą samochodu podczas hamowania
może tarcze pogieło z przodu będą odczuwalne wyraźne drgania na kierowniczce a z tyłu powinno być tylko łupanie i czasem drgania tylnej części samochodu intensywniejsze im większa będzie prędkość podczas hamowania
Auto: 100/2.3/90r
Skąd: LSM Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 26
Wysłany: Czw Lut 14, 2008 00:12
agrest82 napisał/a:
PONURY napisał/a:
Zdjąłem zacisk i klocki wszystko ok. Tarcza od wew. strony czysta od zew zardzewiała. Rozebrałem złorzyłem dalej tłucze.
Jakieś jeszcze pomysły ???
Jeden pomysł, że lata luźno klocek od strony zardzewiałej tarczy i stuka o tarcze. Więc staneło na prowadnicach, lub tłoczek nie wychodzi. Taka moja diagnoza.
.... proponował bym dokładnie sprawdzić ten trop ...
Zdjąłem zacisk i klocki wszystko ok. Tarcza od wew. strony czysta od zew zardzewiała. Rozebrałem złorzyłem dalej tłucze.
Jakieś jeszcze pomysły ???
Jeden pomysł, że lata luźno klocek od strony zardzewiałej tarczy i stuka o tarcze. Więc staneło na prowadnicach, lub tłoczek nie wychodzi. Taka moja diagnoza.
.... proponował bym dokładnie sprawdzić ten trop ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach