Wysłany: Pią Lis 07, 2008 17:30 Xenonowcy bez dowodów ?
Ostatnio podczas wjazdu na elizówkę zostałem zatrzymany i pozbawiony dowodu rej, za zestaw HID, (e36- soczewka) oczywiście nie miałem sprysków, nawet nie dyskutowałem z tym "człowiekiem" bo dowód zabierał mi już przez 3 kolejne kontrole. Czy Wy także mieliście taką (nie)przyjemność ? Bo chyba w regionie lubelskim jest ostra nagonka na HIDziarzy a jest ich coraz więcej.
Ostatnio podczas wjazdu na elizówkę zostałem zatrzymany i pozbawiony dowodu rej, za zestaw HID, (e36- soczewka) oczywiście nie miałem sprysków, nawet nie dyskutowałem z tym "człowiekiem" bo dowód zabierał mi już przez 3 kolejne kontrole. Czy Wy także mieliście taką (nie)przyjemność ? Bo chyba w regionie lubelskim jest ostra nagonka na HIDziarzy a jest ich coraz więcej.
szczerze popieram tą akcję ...
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 34 razy Dołączył: 06 Paź 2004 Posty: 3372
Wysłany: Pią Lis 07, 2008 18:30
znaczy sie co? mam sie juz bać?
ja uwazam ze nikogo nie oślepiam tym bardziej ze byłem ostatnio na regulacji swiateł i diagnosta naawet nie ruszał lamp bo były dobrze ustawione. Mam soczewke i auto regulację poziomu lamp. Jak mnie złapia to będę sie kłucił...
STOP DYSORTOGRAFII Pisz tak by inni mogli Cie ZROZUMIEĆ! Zanim wyślesz posta PRZECZYTAJ GO! Jesteś dyslektykiem? nie umiesz pisać po polsku? np. przeglądarka FIREFOX sprawdza błędy jak Word
_________________
Ostatnio zmieniony przez Misiek_lbn Pią Lis 07, 2008 23:50, w całości zmieniany 1 raz
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Pią Lis 07, 2008 18:41
QSY napisał/a:
znaczy sie co? mam sie juz bać?
ja uwazam ze nikogo nie oślepiam tym bardziej ze byłem ostatnio na regulacji swiateł i diagnosta naawet nie ruszał lamp bo były dobrze ustawione. Mam soczewke i auto regulację poziomu lamp. Jak mnie złapia to będę sie kłucił...
kłóć się ile chcesz
a dowód Ci powinni zabrać
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
ja też niema nic gorszego niż bałwan w samochodzie z HIDami które napierdalają ci po oczach aż sie ciemno robi
Radził bym zapoznać się z pojęciem akomodacji oka ludzkiego ! Akurat kilka dni temu byłem na diagnostyce aby dla pewności ustawić światła, były ok ale wolałem sprawdzić, jechałem w nocy (św zmarłych więc ruch był spory) i na n mijanych aut 2 mi mrugnelo, więc widocznie nie wszystkich to razi, akurat ja mam i zwracam na to szczególną uwagę i mnie to nie razi. Widocznie ludzie mają oczy i gały.
QSY napisał/a:
Mam soczewke i auto regulację poziomu lamp. Jak mnie złapia to będę sie kłucił...
Kłutnia nie pomoże, Poli ma zawsze rację nawet gdy jej nie ma a niestety stoi za nim prawo, na kloszu musi byc wytłoszony symbol dokładnie nie wiem jaki (może ktoś podać ew. foto), co do sprysków to chyba nie ma jednolitego przepisu, laguny 2 z początku prod. nie miały sprysków przy xenonie.
STOP DYSORTOGRAFII Pisz tak by inni mogli Cie ZROZUMIEĆ! Zanim wyślesz posta PRZECZYTAJ GO! Jesteś dyslektykiem? nie umiesz pisać po polsku? np. przeglądarka FIREFOX sprawdza błędy jak Word
Ostatnio zmieniony przez Misiek_lbn Pią Lis 07, 2008 23:51, w całości zmieniany 1 raz
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Pią Lis 07, 2008 19:46
baron1 napisał/a:
mattey napisał/a:
ja też niema nic gorszego niż bałwan w samochodzie z HIDami które napierdalają ci po oczach aż sie ciemno robi
Radził bym zapoznać się z pojęciem akomodacji oka ludzkiego ! Akurat kilka dni temu byłem na diagnostyce aby dla pewności ustawić światła, były ok ale wolałem sprawdzić, jechałem w nocy (św zmarłych więc ruch był spory) i na n mijanych aut 2 mi mrugnelo, więc widocznie nie wszystkich to razi, akurat ja mam i zwracam na to szczególną uwagę i mnie to nie razi. Widocznie ludzie mają oczy i gały.
QSY napisał/a:
Mam soczewke i auto regulację poziomu lamp. Jak mnie złapia to będę sie kłucił...
Kłutnia nie pomoże, Poli ma zawsze rację nawet gdy jej nie ma a niestety stoi za nim prawo, na kloszu musi byc wytłoszony symbol dokładnie nie wiem jaki (może ktoś podać ew. foto), co do sprysków to chyba nie ma jednolitego przepisu, laguny 2 z początku prod. nie miały sprysków przy xenonie.
generalnie nie mam siły dyskutować z Tobą skoro nie ogarniasz istoty problemu
z całego serca popieram tą akcję ... a tym samym zabieranie dowodu Tobie ... może Ci sie znudzi
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
Auto: GTC
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1145
Wysłany: Pią Lis 07, 2008 20:55
miałem już kontrole i jak narazie dowód w portfelu i hid na miejscu obawiam się tylko ze jak trafie na służbiste to dowodzik poleci a tak na marginesie przejechałem Niemcy, Holandię i Belgię na hid i tamtejsza władza tez nic sobie z tego nie robiła ale jak widzę na mieście starą hunde lub gofra z zenonem to się robi śmiesznie
mam wydruk z badania świateł , że są ustawione jak należy i granica światło-cienia jest w/g norm.
nie zmieniłem konstrukcji lampy modyfikując klosz lub odbłyśnik (o czym świadczy znaczek E..) jedynie zamieniłem żarnik na "gazowe" źródło światła.
poziomowanie auta mam fabryczne...
niech mi udowodni , że Merc W140 na zenonie w oryginale bez spryskiwaczy i z ryflowanym szkłem jest zgodny z naszą normą a ja nie...
brakuje mi tylko spryskiwacza ale to w trakcie , zwykłe spryskiwacze stykną (a jak zmierzy czy ciśnienie jest odpowiednie???)
po ostatnie: znacznie mniej oślepiam niż palanty w bitych wózkach z żarówami +50% gdzie auto jest tak przez blacharza zrobione , że każda lampa wali w innym kierunku...
jeżeli raz mi ten sam pajac zabierze dowód , po czym go odzyskam po normalnym przeglądzie , następnym razem będzie płacił za ponowne badania...
jest jeszcze inna strona medalu : HID HIDowi nie równy...faktycznie są takie które mają lekko rozjechaną odległość od podstawy w stosunku do norm. żarówki i rozjeżdżają promień rozprowadzania światła... ale tych kwalifikuję do kategorii tej samej co właścicieli "cudnych niebitych" wózków...
Klocuś , nie kojarzę teraz co mam na reflektorze...
pojechałem normalnie na przegląd , niestety nie do znajomego bo miał urlop , gość zobaczył , że świecę "jaśniej" więc rączki zaciera i zaczyna opowiadać o badaniu światełek bo bez tego nie da rady... podjeżdża mega wypasionym sprzętem do lampek , stwierdza , że jest bee ... ja mu na to , że może odpalę silnik coby poziomowanie zaczęło robić usługę , no i gościowi mina zrzedła , po czym poprosiłem go grzecznie , że jeżeli mega-przyrząd stwierdził fakt to niech też mi to na papier przeleje co też uczynił...ot tyle...
W140 w zenonie nie miał oznaczenia ani DC ani HCR tylko chyba E1...być może bredzę...
Ale pamiętaj o jednym , będąc "świetojebliwym" , to zmieniając gałkę (tylko !!!) zmiany biegów tracisz homologację na pojazd jako całość więc 3/4 wózków na naszych drogach lata bez homologacji co jest chore jak cały nasz kodeks drogowy i podejście do homologacji , gdzie są niektóre auta posiadające homologację na wymagający rynek germański lub EU a nie spełniają wyśrubowanych warunków polskich...
I , żeby była jedna sprawa uściślona : nie kupowałem zestawu z allegro za 199zeta...
Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta Pomógł: 34 razy Dołączył: 06 Paź 2004 Posty: 3372
Wysłany: Pią Lis 07, 2008 23:00
TTomek napisał/a:
Klocuś , nie kojarzę teraz co mam na reflektorze...
pojechałem normalnie na przegląd , niestety nie do znajomego bo miał urlop , gość zobaczył , że świecę "jaśniej" więc rączki zaciera i zaczyna opowiadać o badaniu światełek bo bez tego nie da rady... podjeżdża mega wypasionym sprzętem do lampek , stwierdza , że jest bee ... ja mu na to , że może odpalę silnik coby poziomowanie zaczęło robić usługę , no i gościowi mina zrzedła , po czym poprosiłem go grzecznie , że jeżeli mega-przyrząd stwierdził fakt to niech też mi to na papier przeleje co też uczynił...ot tyle...
W140 w zenonie nie miał oznaczenia ani DC ani HCR tylko chyba E1...być może bredzę...
Ale pamiętaj o jednym , będąc "świetojebliwym" , to zmieniając gałkę (tylko !!!) zmiany biegów tracisz homologację na pojazd jako całość więc 3/4 wózków na naszych drogach lata bez homologacji co jest chore jak cały nasz kodeks drogowy i podejście do homologacji , gdzie są niektóre auta posiadające homologację na wymagający rynek germański lub EU a nie spełniają wyśrubowanych warunków polskich...
I , żeby była jedna sprawa uściślona : nie kupowałem zestawu z allegro za 199zeta...
w sumie masz rację...ale jak to wytłumaczyc otępiałemu policjantowi który "zawsze ma rację" jak sprawic by płacił za badnie techniczne które nie ma żadnych podstaw?
Byłem na badaniu ustawienia mojego "nowego" oświetlenia i wszystko było zgodne z kodeksem drogowym ale nie dostałem na to zadnego kwita...
tu nie chodzi o to zeby sie ukrywac przed policja ale o to jakim paragrafem sie zasłonic żeby oświecic wszechwiedząceo policjanta...nie mam ochoty tracic dowodu tylko dlatego że policjant ma takie widzimisie
Auto: 1.9TDI
Skąd: Chełm
Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 144
Wysłany: Pią Lis 07, 2008 23:34
Predzej powinni zabierać za zle ustawione światła niz za ksenon.Jakos nie mogę znaleźć na necie odpowiedniego paragrafu na temat ksenonu i zabierania dowodów.Kogo oślepia tego oślepia mi tam nie przeszkadza.
Byłem na badaniu ustawienia mojego "nowego" oświetlenia i wszystko było zgodne z kodeksem drogowym ale nie dostałem na to zadnego kwita...
należy "poprosić" o potwierdzenie badania poprawności ustawienia świateł , jeżeli gość na stacji oglada klosze lamp i patrzy jak dzięcioł w przyrząd i ni cholery nie może się przywalić to powinien na żądanie wystawić potwierdzenie zaistniałego faktu...
niestety ale powinno byc tak , że po zamontowaniu czegoś takiego i pozytywnym badaniu dostajesz klepkę w dowodzie jak na zachodzie (tuv) i masz gdzieś barana...niestety...
Kfak już próbował zalegalizować auto i skończyło się na tym , że wszystko zależy od "wyszczekania" i umiaru w dyskusji z "panem władzą"...krawężnik zawsze może się trafić ale taki matoł jak mu żona nie da to naprawdę może się przywalić nawet do tej gałki od biegów i ... będzie miał rację w świetle przepisów...
Dominika od Accorda gostek na diagnostyce (jak zobaczył turbine pod maską) próbował udupić pomiarami głośności i analizą spalin ale jak wyszło lepiej niż fabrycznie to dał se siana i przegląd podbił...
nie dziwie sie policjantowi , który zatrzymuje kulę rażącego światła , że biedaczyna nie widzi czy to auto czy UFO , ale jeżeli granica światło cienia jest zachowana to trzeba trafić na prawdziwego pajaca żeby się do tego przywalił.
Ciekawe , że ja na swoich zenonach przewaliłem dużą liczbę kilosów i w nocy i w dzień i jedynie zostałem zatrzymany albo za prędkość albo za pasy ( nie zapięte) a gadki o światełkach szybko sie urywały...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach