FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Oleje
Autor Wiadomość
pilachgt 
the fastest furious
die Welt der Huren


Auto: destrukcja
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 2249
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 09:57   Oleje

Zobaczyłem ten artykuł na jednym z moich forów, więc wrzucam i tutaj byście Wy mogli troszke więcej wiedzieć. Ja wiem że narazie zostaję przy mobilu1 w EVO, bo już myślałem by motula wrzucać. :)

http://dray.pl/bmw/oleje.pdf
_________________

ELPIDŻI RAKIET FJUŁEL 15,15s/400m
PB PAŁER 6s/14,58s

 
 
Stacho_16V 
fast driver
JDM


Auto: Civic
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 1503
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 11:56   

ciekawy artykuł i warty przeczytania !
_________________
Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 15:25   

czyli chyba castrol edge (10w60) jest odpowiednikiem formula RS? czy sie myle?
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
adilsm 
drifter
letko wtajemniczony


Auto: MB 190e
Skąd: LSM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 494
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 18:13   

Mi ten artykuł "śmierdzi" trochę reklamą LM bo dziwnie dużo razy autor odnosi się i porównuje do produktów tej firmy...Ale kilka ciekawych informacji odnośnie tematu oleju do silnika moja głowa przyswoiła :)

Najbardziej ciekawi mnie fakt wlewania środka do czyszczenia silnika do starego motoru i jego reakcja na niego :>
_________________
W201 anthracite grey metallic :hoho:
 
 
 
pilachgt 
the fastest furious
die Welt der Huren


Auto: destrukcja
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 2249
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 18:19   

adilsm napisał/a:
Mi ten artykuł "śmierdzi" trochę reklamą LM bo dziwnie dużo razy autor odnosi się i porównuje do produktów tej firmy...

to samo napisałem na innym forum :)

ale powiedział że pierwsze co by zalał to M1 a nie LM :)
_________________

ELPIDŻI RAKIET FJUŁEL 15,15s/400m
PB PAŁER 6s/14,58s

 
 
Juzek 
Specjalista


Auto: dupowoz
Skąd: Czuby
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 150
Wysłany: Sro Sty 07, 2009 00:03   

a gdzie porownanie do valvo czy motul'a ?
 
 
L_BUBU 
znawca

Auto: Audi 80 B4 Avant
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2005
Posty: 82
Wysłany: Pią Sty 09, 2009 22:28   

Każdy z nas ma swój olej sprawdzony przez siebie.
Jedni kupują olej bo tanie i ma w nosie co on jest warty tłumacząc się że on długo nie będzie jeździł tym autem więc co mu tam.
Nieliczni dbają o auto i silnik i zwracają uwagę na najmniejsze zmiany w pracy silnika i nie tylko.

Ja osobiście stosuje olej mało znanej firmy NESTE OIL
Jest to olej sprawdzony przeze mnie i nie tylko i stosuje go już od 2000r. i jest OK.


http://olejeklimowicz.pl
_________________
Zakład Blacharsko Lakierniczy Mechaniki Pojazdowej
Lublin ul. Wertera 1 B 601-23-80-57
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Sob Sty 10, 2009 13:28   

Hmm
Naprawde jest cięzko porównać 2 rózne oleje z dwóch różnych aut o różnym stopniu zużycia elementów silnika..
Jeździłem na LM w dwusiarczanem molibdenu przeznaczonym bardziej do aut z ciut nadwyrężona jednostka silnikową przebiegiem i latami pracy..
Było o'k.. kiedyś o tym pisałem każdy pisał, że to nie możliwe.. ale na pełnym zbiorniku robiłem 30-50km więcej..
Autko jezdziło w tych samych warunkach po tej samej trasie kilka tygodni a wynik był ciagle w powyższej formie ..
Znam także przypadki gdzie po zalaniu LM z silnika dochodziły stuki i dziwna praca motoru..

W pewnym okresie stosowania Castrola w autach VW ( kariera w ASO Danelczyk ) można było odnaleźć nalot widoczny przez odkręcenia korka wlewu oleju w silniku..
Co sie okazało? Właściciele często dolewali co popadnie i co było tańsze na stacji benzynowej.. robiła sie papka.. ale to było 10lat temu..
Wtedy mielismy mała wiedzę na temat stosowania olejów..
Polska nadal jest krajem w którym miesza sie wszystko z wszystkim ale na szczęście świadomość i wiedza rośnie.. przynajmniej w ostatnim okresie..

Warto przy wymanie oleju, gdy nie znamy zawartości tego co pływa w silniku.. wypłukać układ specjalnym specyfikiem.. tutaj polecam 2 rodzaje z LM..
Jeden jest do bardzo doraźnego zastosowania a drugi do subtelniejszego ( jednostki silnikowe z dużymi przebiegami )

Dlatwego też, uważam, że każdy powinien sam sobie znaleźć odpowiednik do swojego maleństwa..
Podstawa to dobra baza.. w wiekszości przypadków ta sama ale pózniej b. ważne są dodatki, z którymi jest różnie tak jak są różne marki olejów..
Poczytajcie sobie o dodatkach.. to one czynią oleje trwalszymi, odporniejszymi itd..
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
adilsm 
drifter
letko wtajemniczony


Auto: MB 190e
Skąd: LSM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 494
Wysłany: Sob Sty 10, 2009 16:54   

Vesti napisał/a:
Warto przy wymanie oleju, gdy nie znamy zawartości tego co pływa w silniku.. wypłukać układ specjalnym specyfikiem.. tutaj polecam 2 rodzaje z LM..
Jeden jest do bardzo doraźnego zastosowania a drugi do subtelniejszego ( jednostki silnikowe z dużymi przebiegami )


TE masz na myśli?

MOTOR CLEAN by LM

ENGINE FLUSH by LM

Może napisz który jest do doraźnego stosowania i co przez to rozumiesz a który do silników z dużym przebiegiem ;)
_________________
W201 anthracite grey metallic :hoho:
 
 
 
Vesti 
drag czempion
FUCKING GREAT


Auto: F7P
Skąd: Polska
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 1894
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 10:02   

adilsm napisał/a:
TE masz na myśli?

Potrafisz wykrzesac z siebie grzeczniejsze literki ?
Może jakieś dzień dobry :D
Troche sie rozpedziłeś..
Pracujesz u dystrybutora, rzuciłeś 2 nazwy i .... dlaczego nie podzielisz się swoją wiedzą ?
Gdybym ciebie nie znał pomyślałbym sobie, że cwaniakujesz ziom.. ;)

Ponizsze dodatki stosujemy wlewając je na rozgrzany silnik..
Silnik powinien na nich pracować ok 10 min, potem wyłaczamy silnik a po kolejnych 15min spuszczamy cały szlam z naszego silnika i filtra oleju...
( konieczna wymiana filtra oleju, informacja dla oszczędnych )
Zawsze jest informacja na etykietce, wydaje mi się że na przestrzeni kilku miesięcy nic się nie zmieniło ;)

Motor Cleannr LM 1019, można stosować przede wszystkich w silnikach TDI-PD ( pompowtryski ), preparat nie spowoduje dość znacząco obniżenia lepkości oleju co nie byłoby zbyt porządanym zjawiskiem szczególnie dla wałka napędzającego pompowtryskiwacze. Dodatek ma dopuszczenie i rekomendację do zastosowania w TDI-PD. Wysoko technologiczny dodatek do czyszczenia systemu smarowania silnika, przeznaczony do usuwania nalotów, zanieczyszczeń i osadów oleistych z silników, przed zastosowaniem dodatku Motor Protect.

Motor Protect nr LM 1018: W pełni syntetyczny dodatek do oleju silnikowego. Doskonale chroni silnik przed zużyciem. Tworzy na częściach silnika bardzo cienką, ochronną, obniżającą tarcie warstwę, która zachowuje swoje właściwości do 50.000 km przebiegu. Powoduje to:
• znaczne obniżenie tarcia
• dłuższą niezawodność silnika
• redukcję zużycia paliwa dzięki efektowi “lekkiego biegu”
• optymalne osiągi silnika

Engine Flush nr 1920 lub 2640: Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze szkodliwych osadów i resztek oleju. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla. Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju. Po zastosowaniu tego środka i spuszczeniu

adilsm napisał/a:
Może napisz który jest do doraźnego stosowania i co przez to rozumiesz a który do silników z dużym przebiegiem


OL Schlamm Spulung nr LM 1012 lub 2670: Mocno działajacy środek do do usuwania osadów z silnika. Czyści wewnętrzne części silnika. Zapewnia prawidłowy dopływ oleju i pokrycie nim wszystkich elementów silnika. Można stosować ze wszystkimi dostępnymi na rynku olejami silnikowymi. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla. Zdecydowanie ten srodek odradzam w autach nadwyrężonych latami pracy i duzym przebiegiem.. Jest on do doraźnego zastosowania.

Dla kochających lepsze oktany polecam osobiście.. Octane Plus Uszlachetniacz do paliwa. Skutecznie zwiększa liczbę oktanową (w zależności od już istniejącej) o wielkość od 2 do 4 jednostek.
_________________
Lubelski Shadow, Friend KATservis.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam