Czesc, jezeli chodzi o generacje silników RF Turbo z Mazdy 6 to głównym powodem który powoduje uszkodzenia tych silników są lejące wtryski. Niestety, ale wiele samochodów sciąganych z zagranicy ma grubo cofane przebiegi, w których przypadku lanie wtrysku to sprawa nieunikniona. Inna sprawa, że samochody kupione w salonie przedliftingowe, w których wiadomo jest że przebieg nie został cofnięty nie mają prawa zepsuć się w ten sposób. Koszt używanych wtryskiwaczy w to 1500 PLN za sztukę, nowe niestety 5000 PLN za sztukę...
Co do DPF, który występował w silnikach RF Turbo po lifringu, czy kolega Paweel ma pojęcie w jaki sposób następuje czyszczenie takiego filtra ? Jeżeli nie to odpowiem. Samochody z zainstalowanym filtrem cząstek stałych przechodzą co pewien przebieg tzw. czyszczenie, które polega na podawaniua zwiększonych nawet do 70% dawek paliwa do cylindrów, czego skutkiem wielkokrotnie jest uszkodzenie dołu silnika.
Z autopsji znam jeden przypadek klienta, który kupił auto w salonie, a z racji ze w silnikach z zamontowanym DPF oleju przybywa, poniewaz miesza się z nim paliwo postanowił upuszczać olej zamiast wymieniać, czego skutkiem było zatarcie silnika...
To tyle w skrócie telegraficznym...
Jeżeli kolega zainteresowany jest pomocą w temacie wymiany oraz przekładki silnika w GG zapraszam na PW... Jestem w stanie pomóc.
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Nie Lip 05, 2009 19:51
Czesc, jezeli chodzi o generacje silników RF Turbo z Mazdy 6 to głównym powodem który powoduje uszkodzenia tych silników są lejące wtryski. Niestety, ale wiele samochodów sciąganych z zagranicy ma grubo cofane przebiegi, w których przypadku lanie wtrysku to sprawa nieunikniona. Inna sprawa, że samochody kupione w salonie przedliftingowe, w których wiadomo jest że przebieg nie został cofnięty nie mają prawa zepsuć się w ten sposób. Koszt używanych wtryskiwaczy w to 1500 PLN za sztukę, nowe niestety 5000 PLN za sztukę...
:haha:
na jakieś 30 silników które sprzedałem tylko 3 lub 4 ... no plus ten z tematu padł z powodu rozlecianego tłoka , reszta to był zatarty motor z powodu zapchania smoka olejowego
Co do DPF, który występował w silnikach RF Turbo po lifringu, czy kolega Paweel ma pojęcie w jaki sposób następuje czyszczenie takiego filtra ? Jeżeli nie to odpowiem. Samochody z zainstalowanym filtrem cząstek stałych przechodzą co pewien przebieg tzw. czyszczenie, które polega na podawaniua zwiększonych nawet do 70% dawek paliwa do cylindrów, czego skutkiem wielkokrotnie jest uszkodzenie dołu silnika.
akurat może teorię znasz ... ale praktyki to już niezbyt wiele ...
jakim cudem zwiększona dawka paliwa miałaby być tego przyczyną ?
przyczyną padania DPF jest mulenie auta ... a dopiero jazda na uszk. dpF skutkuje ugotowaną motorownią
Z autopsji znam jeden przypadek klienta, który kupił auto w salonie, a z racji ze w silnikach z zamontowanym DPF oleju przybywa, poniewaz miesza się z nim paliwo postanowił upuszczać olej zamiast wymieniać, czego skutkiem było zatarcie silnika...
to chyba nie jest potwierdzenie tego że silniki są awaryjne a jedynie tylko to że ten klient to DEBIL
To tyle w skrócie telegraficznym...
Jeżeli kolega zainteresowany jest pomocą w temacie wymiany oraz przekładki silnika w GG zapraszam na PW... Jestem w stanie pomóc.
Pozdrawiam
Patryk
zresztą ... może i sie nie znam wkońcu nie zajmuję się tym tematem od kilku lat
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
hmm może być problem w sofcie sterownika jak się leje paliwo w olej producenci nie popisali się , nie tylko w Mazdzie jeszcze trochę zieloni nas zabiją proponuję się zorientować czy nie ma poprawionego softu do ecu, na pewnych odcinkach trasy DPF nie ma szansy oczyszczenia są pewne procedury które należy wykonać żeby filtr się oczyścił , lejące wtryski upalą każdy tłok nie musi być to silnik z mazdy w tdi 90 ps na pompie vp też popłyną jak wtryski leją
Paweel, oświeć mnie w takim razie, gdzie działasz ze w temacie mazdy zjadłeś zęby ?
Powiadasz, że znam teorię ?? Super, dziękuję za uznanie, ale nie jest mi to potrzebne do szczęścia....
Lanie wtrysku=brak możliwości sprężenia dużych ilości paliwa w komorze spalania=pogięte bądź urwane korby/pęknięte tłoki...
Jak tam Panie wszystko i wszechwiedzący ? Jeszcze mam Ci coś po prostu wytłumaczyć ? Z wiedzą jak na razie cieniutko, a mniemanie o sobie olbrzymie... Jeżeli skróty myślowe nie wystarczają, powiedz...
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 11:37
Paweel, oświeć mnie w takim razie, gdzie działasz ze w temacie mazdy zjadłeś zęby ?
[b]nic nie zjadłem , po prostu znam ten temat na podstawie praktyki , mam w tej chwili około 40 mazd 3 i 6 przeznaczonych na części zajmuję się ta marką od około 2 lat tylko i wyłącznie Mazdą modelami 2 3 5 6 oraz RX-8 ( bardzo mało) [/b]
Powiadasz, że znam teorię ?? Super, dziękuję za uznanie, ale nie jest mi to potrzebne do szczęścia....
ok .
Lanie wtrysku=brak możliwości sprężenia dużych ilości paliwa w komorze spalania=pogięte bądź urwane korby/pęknięte tłoki...
albo piszesz o podawaniu większych dawek paliwa do DPF albo o laniu wtrysku z powodu jego uszkodzenia ( co zresztą było na 99 % przyczyną uszkodzenia silnika w aucie z tematu ... ale samochód jest rocznik 2005 ew. 04 i na 100 % nie ma DPF ale sie okaże jak go osobiście zobaczę)
Jak tam Panie wszystko i wszechwiedzący ? Jeszcze mam Ci coś po prostu wytłumaczyć ? Z wiedzą jak na razie cieniutko, a mniemanie o sobie olbrzymie... Jeżeli skróty myślowe nie wystarczają, powiedz...
skoro tak uważasz to nie mamy o czym gadać
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
b]nic nie zjadłem , po prostu znam ten temat na podstawie praktyki , mam w tej chwili około 40 mazd 3 i 6 przeznaczonych na części
Jest to praktyka sprzedawcy czesci uzywanych z aut z rozbiorki, czy praktyka kogos kto zajmuje sie serwisowaniem tych silników ? To jednak są dwa zupełnie inne zagadnienia...
Wracając do tematu, ewidentnym powodem dla którego rozleciał się silnik jest lanie wtrysku... Na jakim oleju jezdzila mazda o której rozmawiamy ??
Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2004 Posty: 2476
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 12:35
xXx napisał/a:
Paweel napisał/a:
b]nic nie zjadłem , po prostu znam ten temat na podstawie praktyki , mam w tej chwili około 40 mazd 3 i 6 przeznaczonych na części
Jest to praktyka sprzedawcy czesci uzywanych z aut z rozbiorki, czy praktyka kogos kto zajmuje sie serwisowaniem tych silników ? To jednak są dwa zupełnie inne zagadnienia...
Wracając do tematu, ewidentnym powodem dla którego rozleciał się silnik jest lanie wtrysku... Na jakim oleju jezdzila mazda o której rozmawiamy ??
nie jestem narwańcem z siekierą sprzedającym śmiecia i znam temat tych dokładnie aut ze strony sprzedaży gratów ale również z informacji serwisów zajmujących się naprawami jak również z praktyki własnej ... chociaz napraw klientów nie wykonuję tylko auta własne ...
niby miał olej syntetyczny , ALE według mnie silnik był już naprawiany .... niezła sieczka wypadła z miski olejowej
_________________ MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 15:08
Jeśli wtrysk "leje" tak jak napisał Patryk że paliwo dostaje sie do silnika w formie płynnej , to tak , wygnie korby najprędzej , natomiast najczęstszym przypadkiem jest że wtrysk zaczyna nie domagać z powodu zużycia rozpylacza i w komore spalania w tłoku ląduje zbyt dużo słabo rozpylonej gnojówki , wtedy mamy wypalone dziurki w tłoku (widziałem taki silniczek TDi PD gdzie własnie pompka przestała dawać rade na 4 garnku)
Tak czy inaczej silnika w tym momencie nie ma, trzeba pomyśleć o innym...
Niestety tak to jest z tanimi mazdami, które zostały zaniedbane. To samo dotyczy się kręconych liczników...
Jeżeli silnik jezdzil na półsyntetyku, to wszystko wiadomo. Ogólnie sprawa wygląda w ten sposób, że mazda niestety nie popisała się w temacie bezawaryjnych silników, bo jeżeli jeszcze do 200tys km nie sprawiają one większego problemu należycie traktowane, to po większych przebiegach dzieje się źle...
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Sro Lip 08, 2009 07:25
Akurat ta mazda nie była tania... Była przywieziona z Niemiec z książką serwisową. Faktem jest że jeździła w jakiejś firmie i na pewno nikt o nią nie dbał jak "o swoje".
Dzięki za pomoc, problem jako tako rozwiązany.
Auto: 1.9TDI
Skąd: Chełm
Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 144
Wysłany: Czw Lip 09, 2009 21:15
xXx napisał/a:
czyszczenie, które polega na podawaniua zwiększonych nawet do 70% dawek paliwa do cylindrów
Zanim zaczniesz uczyć innych najpierw sam opanuj wiedzę.Przy zwiększonej dawce o 70% to Batory z tylu i zamiast FAP się oczyścić to zapchał by się jeszcze szybciej.
Master's napisał/a:
Dotrysk w wysokości 2% dawki zasadniczej realizowany jest po to żeby podnieśc temperaturę konieczną do prawidłowego przebiegu regeneracji filtra.
Zanim zaczniesz uczyć innych najpierw sam opanuj wiedzę.Przy zwiększonej dawce o 70% to Batory z tylu i zamiast FAP się oczyścić to zapchał by się jeszcze szybciej.
Bazujesz na mazdzie czy VAG-u ? Bo jak na VAG-u to rzeczywiscie taka sytuacja nie ma miejsca, w madzie niestety czesto tak...
Zastanow sie najpierw zanim wyjezdziesz z takim tekstem, poniewaz silniki w GG poza benzynowymi niestety nie są fenomenem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach