Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Czw Paź 19, 2006 21:32
jesli w dobrej cenie to cos w stylu debica frigo lub kormoran cos tam... ja mam pirelli sotto zero 225/50 R17 i w tylno napedowce sprawdzaja sie super...
Auto: VW Amarok
Skąd: Polska Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 560
Wysłany: Czw Paź 19, 2006 23:06
jezdzilem na fuldach i powiem szczerze ze super oponka.. jak dla mnie same plusy.. jedynie to boki opony latwo uszkodzic.. w tym roku Goodyear Ultra Grip 6 nie jak wszyscy 7:D
Bodek Dunlop dobra oponka.. ale nie lepiej bylo poszukac M3 ? podobno lepsza..
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pią Paź 20, 2006 19:26
jak kupowalem gumy to chcialem dunlopy M3jki bo kiedys jezdzilem na M2 i bylo super ale wszedzie mowili ze M3 to nieporozumienie... i tak wzialem te pirelki ( ponoc na sotto zero jezdzi austriacja policja autostradowa na lamborghini )
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Nie Paź 22, 2006 11:10
tak szczerze to opony klasy sredniej sa do siebie bardzo zblizone a tzw. high performance ( inaczej niewyobrazalnie drogie) sa juz mega do siebie zblizone wlasnosciami... prawda jest taka ze na NOWYCH gumach bez wzgledu na marke bedzie OKa a na uzywkach lipa...
Auto: sej, gej
Skąd: Wrotków Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Cze 2004 Posty: 2627
Wysłany: Pon Paź 23, 2006 08:46
w dzisiejszym auto swiecie jest test 7 zimowek
1 miejsce conti ts 810
+ opona swietnie zachowuje sie na mokrej nawierzchni
- na suchym asfalcie wynik hamowania tylko przecietnie
2 miejsce sava eskimo s3
+ Dobre wyniki w hamowaniu na suchym, malo slabych punktow
- wysokie opory toczenia, przecietne wlasciwosci sniegowe
3 miejsce barum polaris 2
+ niska emisja halasu, male opory toczenia, hamowaniena mokrym
- podatnosc na aquaplaning, przecietne hamowanie na mokrym
4 miejsce bf goodrich winter g
+ krotka droga hamowania na suchej nawierzchni, niskie opory
- gorsze niz u konkurencji zachowanie na sniegu
5 miejsce debica frigo 2
+ swietna opona na snieg i bloto posniegowe, niskie opory toczenia
- za dluga droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni
6 miejsce kormoran snowpro
+ nie najgorsze wyniki hamowania na suchym asfalcie
- podatnosc na aquaplaning, slabe wlasciwosci zimowe
7 miejsce pirelli winter carving
+ swietne wyniki na sniegu w kazdej konkurensji
- bardzo kiepskie osiagi na nawierzchniach nieosniezonych
Podsumowanie: zanim wybierzemy opony najlepsze dla siebie zastanowmy sie gdzie i jak bedziemy jezdzic . Jesli mieszkamy na polskim biegunie zimna lub w miejscowosci podgorskiej i nie wybieramy sie w podroz autostrada, warto pomyslec o arktycznych oponach Pirelli Carving lub np o Debicach.Ale jesli jezdzimy glownie po dobrych, odzniezonych drogach w wielkim miescie i do tego szybko, bedzie to zly wybor. Miekkie opony sa malo uniwersalne, sprawdzaja sie dobrze na sniegu, ale na asfalcie beda zuzywac sie szybciej i gorzej hamowac. W takiej sytuacji lepszy bedzie Continetal czy np Sava lub Barum. Te opony w wiekszosci konkurencji maja wyrownane i przyzwoite wyniki. A pozniewaz uniwersalnosc zima jest bardzo wazna, Continental wygrywa nasz test.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach