FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem: gaz,płyn chłodniczy,co jeszcze...?!
Autor Wiadomość
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:07   Problem: gaz,płyn chłodniczy,co jeszcze...?!

Witam,

mam oto taki problem w Cali:
Odpalam auto na benzynie, przejeżdżam pare km , żeby "rozgrzać" auto, dopiero jak to nastąpi przełączam na gaz. Wszystko było OK, do pewnego razu.
Otóż jadąc na benzynie przełączyłem na gaz - jak zawsze - i nagle zaczęły się cyrki: auto gasło, rzucało nim itp. (dziwne jest to , że z dmuchawy nie leciało ciepłe powietrze ,a wskaźnik temp. wody wskazywał prawie 90 stopni). Próbowałem odpalić auto (gaz,benzyna różne warianty) jak zgasło , ale nie chciało (rozrusznik kręcił elegancko). Po jakiś 20 minut stania na Orlenie auto odpaliłem jeszcze raz na benzynie i już tak jakby było OK.
Chciałem zauważyć , że czułem gas w środku auta i w obrębie (pod maską, w bagażniku) - tak mi się przynajmniej wydaje. Poprosiłem nawet jednego gościa z Orlenu żeby użyczył mi nosa, ale on stwierdził , że nie bardzo czuje.

Taka sama sytuacja miała miejsce wczoraj. Tylko wczoraj do tego jeszcze parownik mi zamarzł (oszronił się).

Najbardziej w tym wszystkim martwi mnie to,że temp silnika rośnie w trybie natychmiastowym , z dmuchawy nie leci ciepłe powietrze, no i to , że woda potrafi się zagotować (nie włącza sie wentylator na chłodnicy). Plus do tego: dlaczego płyn chłodniczy nie ociepla parownika? Bo przecież on ma za zadanie go ogrzewać, nie?

No oczywiście jakby tego było mało w tych samych momentach co się te dziwne rzeczy dzieją , to problem mam ze skrzynią biegów :| poprostu nagle biegi nie wchodzą (drążek jest tak jakby przyczepiony do swojej ostatniej pozycji...) :| to już wogóle mnie rozwaliło :)


A na zakończenie dodam , że nie dzieje się tak co dzień.

Domyślam się ,że jednym z problemów może być termostat, ale pewnie też coś więcej....??

Z góry dzieki za pomoc :spoko:
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:15   

Kiedyś tak miałem...Możliwe że parownik już też niedomaga...Miałem też kiedyś tak pare razy że mi zamarzł parownik a wtedy to juz i na PB nie odpalisz-nie pytaj dlaczego bo nie wiem ale tak miałem...
A co do termostatu to najtańsza rzecz którą można wymienić za niskie koszta, i można też samemu sprawdzić czy się otwiera i czy tym samym działa
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:26   

Kamil napisał/a:
Miałem też kiedyś tak pare razy że mi zamarzł parownik a wtedy to juz i na PB nie odpalisz-nie pytaj dlaczego bo nie wiem ale tak miałem...


a myślałem , że to mi się coś uroiło :) ale fakt...jest tak, że na PB też nie pójdzie :|
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:28   Re: Problem: gaz,płyn chłodniczy,co jeszcze...?!

truespinmice napisał/a:
Witam,

mam oto taki problem w Cali:
Odpalam auto na benzynie, przejeżdżam pare km , żeby "rozgrzać" auto, dopiero jak to nastąpi przełączam na gaz. Wszystko było OK, do pewnego razu.
Otóż jadąc na benzynie przełączyłem na gaz - jak zawsze - i nagle zaczęły się cyrki: auto gasło, rzucało nim itp. (dziwne jest to , że z dmuchawy nie leciało ciepłe powietrze ,a wskaźnik temp. wody wskazywał prawie 90 stopni). Próbowałem odpalić auto (gaz,benzyna różne warianty) jak zgasło , ale nie chciało (rozrusznik kręcił elegancko). Po jakiś 20 minut stania na Orlenie auto odpaliłem jeszcze raz na benzynie i już tak jakby było OK.
Chciałem zauważyć , że czułem gas w środku auta i w obrębie (pod maską, w bagażniku) - tak mi się przynajmniej wydaje. Poprosiłem nawet jednego gościa z Orlenu żeby użyczył mi nosa, ale on stwierdził , że nie bardzo czuje.

Taka sama sytuacja miała miejsce wczoraj. Tylko wczoraj do tego jeszcze parownik mi zamarzł (oszronił się).

Najbardziej w tym wszystkim martwi mnie to,że temp silnika rośnie w trybie natychmiastowym , z dmuchawy nie leci ciepłe powietrze, no i to , że woda potrafi się zagotować (nie włącza sie wentylator na chłodnicy). Plus do tego: dlaczego płyn chłodniczy nie ociepla parownika? Bo przecież on ma za zadanie go ogrzewać, nie?

No oczywiście jakby tego było mało w tych samych momentach co się te dziwne rzeczy dzieją , to problem mam ze skrzynią biegów :| poprostu nagle biegi nie wchodzą (drążek jest tak jakby przyczepiony do swojej ostatniej pozycji...) :| to już wogóle mnie rozwaliło :)


A na zakończenie dodam , że nie dzieje się tak co dzień.

Domyślam się ,że jednym z problemów może być termostat, ale pewnie też coś więcej....??

Z góry dzieki za pomoc :spoko:



w parowniku gaz z ciekłego robi sie "gazowy" ... jak go nie ogrzewa płyn (pewnie za niski poziom albo awaria termostatu inaczej mówiąc nie ma przez niego obiegu płyn) to bezpośrednio w parowniku zbiera sie CIEKŁY gaz i stopniowo paruje ... zalewając silnik podczas próby odpalania na PB ... ja w poldku nonstop miałem z tym problemy ...

jak zamarźnie Ci parownik to trzeba odciąć i PB i LPG i odpalać i dopiero w momencie gdy silnik załapie włączasz PB ...
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:38   

Paweel napisał/a:
jak zamarźnie Ci parownik to trzeba odciąć i PB i LPG i odpalać i dopiero w momencie gdy silnik załapie włączasz PB ...

a jak go się "odcina" ? bo u mnie w przełączniku gaz/pb nie ma opcji "pusto".


Paweel napisał/a:
ak go nie ogrzewa płyn (pewnie za niski poziom albo awaria termostatu inaczej mówiąc nie ma przez niego obiegu płyn)


jak dotykałem przewód idący do/z parownika, to były ciepłe, a silnik był GORĄCY (wskaźnik wody bardzo szybko pią się w góre, na odcinku jakiś 500 metrów temp. na wskaźniku wzrosła o 30stopni).


A co z tym ciepłym powietrzem w kabinie? Czego go nie ma podczas występowania tej awarii? Nie otierwa się jakiś obieg, czy co?



Możliwe , że to wszystko jest spowodowane termostatem, ale wolałem napisać na forum niż ryzykować jakąś poważną awarie....rozumiecie :)
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:41   

masz zapowietrzony uklad chłodzenia...
_________________

 
 
 
maly841 
pr0 killer

Auto: 2.0 TFSI
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1082
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:42   

http://lkt.pl/viewtopic.php?t=3863
_________________
A4 '05 2.0 TFSI , C4 3D
 
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:44   

jak termostat nie działa
to w środku z otworów zimność tylko będzie wiała :D
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:47   

QSY napisał/a:
masz zapowietrzony uklad chłodzenia...



co wynika z za niskiego poziomu płynu bo wątpie żeby w cali (NIE WIEM bo nie miałem dłużej niz kilka dni Calibry) było coś takiego jak odpowietrzniki do układu chłodzenia
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:47   

termostat panie kolego jest na mały obieg tylko i z malego obiegu idzie ogrzewanie wiec to raczej nie ta przyczyna
_________________

 
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:47   

maly841 napisał/a:
http://lkt.pl/viewtopic.php?t=3863


czytałem ;) i próbowałem odkręcać , ale nic to nie dało


Kamil napisał/a:
jak termostat nie działa
to w środku z otworów zimność tylko będzie wiała

"nie czujesz kiedy rymujesz" ;)


Paweel napisał/a:
co wynika z za niskiego poziomu płynu

była dolewka dłuższy czas temu i na chwile obecną poziom jest OK.
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
Ostatnio zmieniony przez truespinmice Sro Sty 31, 2007 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:48   

truespinmice napisał/a:
Paweel napisał/a:
jak zamarźnie Ci parownik to trzeba odciąć i PB i LPG i odpalać i dopiero w momencie gdy silnik załapie włączasz PB ...

a jak go się "odcina" ? bo u mnie w przełączniku gaz/pb nie ma opcji "pusto".


Paweel napisał/a:
ak go nie ogrzewa płyn (pewnie za niski poziom albo awaria termostatu inaczej mówiąc nie ma przez niego obiegu płyn)


jak dotykałem przewód idący do/z parownika, to były ciepłe, a silnik był GORĄCY (wskaźnik wody bardzo szybko pią się w góre, na odcinku jakiś 500 metrów temp. na wskaźniku wzrosła o 30stopni).


A co z tym ciepłym powietrzem w kabinie? Czego go nie ma podczas występowania tej awarii? Nie otierwa się jakiś obieg, czy co?



Możliwe , że to wszystko jest spowodowane termostatem, ale wolałem napisać na forum niż ryzykować jakąś poważną awarie....rozumiecie :)


najłatwiej to otworzyć maske przełączyć na PB i zdjąć konektor z elektrozaworu benzynowego lub z LPG
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
Kuba 
pr0 killer


Auto: Malarz
Skąd: Lublin
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 1180
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:57   

miałem ten sam problem, z tym samym silnikiem, a powodem był niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, po dolaniu płynu wszystko wróciło do normy :mrgreen:
_________________

 
 
KLOCEK 
streetracer
KLOCEK RALLY TEAM


Auto: BMW e39 523i
Skąd: Choiny
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Wrz 2004
Posty: 918
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 16:59   

Kamil napisał/a:
jak termostat nie działa
to w środku z otworów zimność tylko będzie wiała :D


a to nagrzewnica przypadkiem nie jest w małym obiegu ??
z tego co wiem termostat otwiera duży obieg puszczając płyn na chłodnicę
_________________
http://img17.imageshack.u...tytuughtiiu.jpg
 
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 17:06   

klocek o tym samym pisałem kilka postów wyrzej :haha:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam