FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem: gaz,płyn chłodniczy,co jeszcze...?!
Autor Wiadomość
Kuba 
pr0 killer


Auto: Malarz
Skąd: Lublin
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 1180
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 17:07   

Kamil napisał/a:
jak termostat nie działa
to w środku z otworów zimność tylko będzie wiała

całą zimę przejeździłem z zepsutym termostatem i ogrzewanie działało.
_________________

 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 20:07   

Kuba napisał/a:
miałem ten sam problem, z tym samym silnikiem, a powodem był niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, po dolaniu płynu wszystko wróciło do normy


według wskazań tarasa płynu jest aż do "pierwszej płaszczyzny" w zbiorniczku.
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
babel 
Widać, że się stara


Auto: 100/2.3/90r
Skąd: LSM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 26
Wysłany: Sro Sty 31, 2007 20:30   

truespinmice napisał/a:
Kuba napisał/a:
miałem ten sam problem, z tym samym silnikiem, a powodem był niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, po dolaniu płynu wszystko wróciło do normy


według wskazań tarasa płynu jest aż do "pierwszej płaszczyzny" w zbiorniczku.


powodem takiego zachowania się instalacji gazowej jest (jak już doszliśmy do tego...)
płyn chłodzący.
podstawowe powody takiego zachowania to

1. niski poziom płynu, wtedy uzupełniamy i wszystko wraca do normy (chyba że masz wyciek)
2. pęknięta głowica silnika.
3. uszkodzona pompa w układzie chłodzenia (nie daje obiegu) ale nawet wtedy powinna działać grawitacja (parownik POWINIEN być najwyższym punktem obiegu płynu chłodzącego.
4. uszczelka pod głowicą.
mam nadzieje że u Ciebie występuje punkt 1. :spoko:
_________________
http://www.audimania.eu/forum/index.php ..... REAKTYWACJA ..... chyba czas wracać do korzeni ...
Ostatnio zmieniony przez daniel Sro Sty 31, 2007 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Czw Lut 01, 2007 13:48   

dobra, zaopatrzyłem się w nowy płyn borygo, kupiłem właśnie termostat i będziem wymieniać.

powiedzcie mi tylko, jak będę wymieniał ten termostat to pewnie w ch** płynu uleci?
tu jest poglądowa fotka z netu:


termostat znajduje się 3cm na lewo od kolektora wydechowego.

Czy dam rade sam go wymienić?
Czy będę potrzebował jeszcze jakiś elementów do wymiany tego?
Jakieś haczyki, trudości,coś o czym powinienem wiedzieć?
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
bart#155 
technical monster
hmmmm


Auto: zielone
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2004
Posty: 1464
Wysłany: Czw Lut 01, 2007 14:41   

spuścić płyn zdjąć węża z obudowy termostatu odkręcić 3 śrubki wyciągnać stary termostat oczyścić powierzchnie obudowy termostatu wsadzić nowy termostat i skręcić z nową uszczelka może przydać się troszke silikonu zalać płyn na max rozgrzać silnik układ sam się powinien odpowietrzyć :D chyba wszystko więc powinieneś dać sobie z tym bezproblemowo rade :spoko:
 
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Czw Lut 01, 2007 15:59   

zrób wszystko tak jak bart napisał i bedzie git :mrgreen:
_________________

 
 
 
Cybul
znawca

Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 70
Wysłany: Czw Lut 01, 2007 16:04   

ja mialem identycznie masz link wyzej do mojego problemu i wina: uszczelka pod głowicą :roll:
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Czw Lut 01, 2007 17:51   

bart#155 napisał/a:
spuścić płyn zdjąć węża z obudowy termostatu odkręcić 3 śrubki wyciągnać stary termostat oczyścić powierzchnie obudowy termostatu wsadzić nowy termostat i skręcić z nową uszczelka może przydać się troszke silikonu zalać płyn na max rozgrzać silnik układ sam się powinien odpowietrzyć :D chyba wszystko więc powinieneś dać sobie z tym bezproblemowo rade :spoko:


na dniach wolnych spróbuje ;)

płyn spuszcza się w najniższym miejscu? Czy w Cali jest jakieś specjalne od tego?
Potem nie zalewać tego starego tylko nowy płyn ? A no i ile wchodzi do Calinki płynu - wie ktoś (kamil :> )?
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
QSY 
speed demon
emeryt


Auto: STI & Polonez 1500
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Paź 2004
Posty: 3372
Wysłany: Czw Lut 01, 2007 18:39   

wystarczy ze odkrecisz rure chłodnica-termostat, wtedy najmniej płynu uleci, nie musisz wszystkiego przeciez spuszczac ;)
_________________

 
 
 
babel 
Widać, że się stara


Auto: 100/2.3/90r
Skąd: LSM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 26
Wysłany: Czw Lut 01, 2007 21:42   

Sądze że wymiana termostatu nic nie wniesie w Twojej awarii...(mrożenie parownika)
nawet jeśli jest awaryjny to niema wielkiego wpływu na zachowanie się parownika...
1. termostat nie otwiera drugiego obiegu....silkni szybciej się nagrzewa...parownik napewno nie powinien się mrozić !!!
2. termostat bardzo szybko otwiera drugi obieg...silnik ma zbyt niską temperature pracy( tz. około 50-60 st. optymalna to o ile pamiętam to 75-85 st. ) ale napewno nie na tyle niską aby parownik się mroził.
jak dlamnie to wydałeś kase na darmo...
sprawć szczelność układu chłodzenie i uszczelki pod głowicą
_________________
http://www.audimania.eu/forum/index.php ..... REAKTYWACJA ..... chyba czas wracać do korzeni ...
 
 
 
truespinmice 
prawdziwy tuner
www.supra-team.pl


Auto: Stazza JA, MA70
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2005
Posty: 635
Wysłany: Czw Lut 01, 2007 22:11   

babel napisał/a:
jak dlamnie to wydałeś kase na darmo...

się okaże.....

puki, co właśnie wróciłem od Kamila :mrgreen: i wymieniłem (zbyt odważne słowo, powinno być: został wymieniony :spoko: ) termostat i płyn na nowy.
Zobaczymy czy to pomogło......oby :(


Dam znać za jakiś czas (pare dni) co i jak.

Dzięki za pomoc rokafelas :spoko:
_________________
Starion Klub Polska
Supra-Team
7M Power
156.com.pl
 
 
kukluxxx 
Widać, że się stara

Auto: mb
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 23
Wysłany: Pią Lut 02, 2007 04:31   

Czesć ,mam podobny problem może pomożecie poniewaz coś jest nietak jak powinno a instalacka gazowa działa poprawnie!
oto opis problemu;

Miałem ostatnio problem z chłodzeniem,gzie temperatura dochodziła do 110(wtedy stawałem) w trybie miejskim,po naprawie(wymianie)pompy wodnej wszystko wróciło do normy,a cały układ chłodniczy został sprawdzony cisnieniowo(3bary)i nie ma w nim żadnych nieszczelności!

Na dziś zaczęło się jednak coś psuć,otóż...ubywa mi znów PŁYNU CHŁODNICZEGO,po dłuzszej jezdzie musiałem dolać okolo 0,5litra...lecz INSTALACJA GAZOWA DZIAŁA PRAWIDŁOWO(lepsze osiągi niż na benzynie;))nie ma problemu z parownikiem itp itd.Co sadzicie,co to moze być;

-nieszczelnosć układu(sparciały wąz itp)
-uszczelka pod głowicą
-czy jakieś inne?

JAKIE BYŁYBY INNE OBJAWY?

Autko ma przejechane ponad 300tys km,benzyna i od kilku tyś gaz,jest to mercedes s-klasse v8.
POMÓŻCIE,Z ODWDZIECZĘ SIĘ JAK TYLKO BNEDE MÓGŁ;)
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Pią Lut 02, 2007 10:01   

a kopci Ci merc na biaaaało z rury bardziej niż wcześniej?
Trudno powiedziec tak przez forum ;)
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
 
 
kukluxxx 
Widać, że się stara

Auto: mb
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 23
Wysłany: Pią Lut 02, 2007 16:56   

zauważyłem dzień po wymianie pompy,kiedy defakto jechałem dłuższą trasę i trzymał dobra temperaturę,do tego osiagi takze były super,patrząc sie w lusterko że kopci-kiedy stałem na światłach,ale nie wiem w jakim stopniu wiecej-wiesz jest zima;)
 
 
bart#155 
technical monster
hmmmm


Auto: zielone
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2004
Posty: 1464
Wysłany: Pią Lut 02, 2007 19:40   

może gdzieś jest niewielki wyciek jak by była uszczelka walnięta to w zbiorniczku pojawiły by się pęcherzyki powietrza bo po spalinach przy takich warunkach cięzko bedzie sprawdzić czy dymi na biało ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam