jak kupujesz zawieszenie sportowe to tez masz homologacje TUV itp
takie dokumenty umozliwiaja Ci poruszanie sie LEGALNIE i korzystanie z zastosowanych elementow...
mylisz się, jeśli policjantowi się wydaję, że to są zmiany konstrukcyjne auta to leci dowód...
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pon Lut 19, 2007 21:12
daniel napisał/a:
Jaqub napisał/a:
jak kupujesz zawieszenie sportowe to tez masz homologacje TUV itp
takie dokumenty umozliwiaja Ci poruszanie sie LEGALNIE i korzystanie z zastosowanych elementow...
mylisz się, jeśli policjantowi się wydaję, że to są zmiany konstrukcyjne auta to leci dowód...
temat sie zamyka.... i znow jestesmy w punkcie wyjscia... to czy bedziesz mial w dowodzie wbite (to raczej nie przejdzie ze wzgl. ze sa to el. eksploatacyjne) czy masz na to kwity (homologacje, Tuv itp) to i tak mozesz stracic dowod...
Auto: 2.0 TFSI
Skąd: Czechów Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Maj 2004 Posty: 1082
Wysłany: Pon Lut 19, 2007 21:17
A ja z takim pytaniem jak mialem w Briefie i w niemieckim dowodzie wbite modyfikacje to bede mial je wbite w karcie pojazdu??? Narazie mam miekki dowod a karte dostane przy odb. twardego.
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Pon Lut 19, 2007 23:17
remusa?
Jaqub napisał/a:
temat sie zamyka.... i znow jestesmy w punkcie wyjscia... to czy bedziesz mial w dowodzie wbite (to raczej nie przejdzie ze wzgl. ze sa to el. eksploatacyjne) czy masz na to kwity (homologacje, Tuv itp) to i tak mozesz stracic dowod...
co z tego ze masz homologowane czesci skoro nikt ich nie wbil ze sa bezpiecznie zamontowane i zalegalizowane - wystepuja w karcie pojazdu / adnotacji w nowym dowodzie ? ja w ten sposob rozumiem ta ustawe. btw TUV nie jest w polsce honorowany.
zauwaz ze nowy dowod ma wiele rubryczek, min MOC i takie tam... ja obstawiam ze policjantowi chodzilo nie tylko oto czy uklad wydechowy jest bezpieczny ale czy spelnia normy czy jest bezpiecznie zamontowany itd. nie wiem jak on to sobie zinterpretowal to tylko moje gdybanie. niedlugo sie wszystko wyjasni
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Wto Lut 20, 2007 14:43
siwy napisał/a:
ale czy spelnia normy czy jest bezpiecznie zamontowany itd.
idac Twoim tokiem rozumowania to po kazdej wymianie czy to w ASO czy tez w warsztacie czy u siebie w garazu np klockow hamulcowych, tarcz, wydechu itp musialbym odbywac procedure jaka opisales wczesniej i miec wbite w dowod... to jest paranoja...
w dowodzie rejestracyjnym jest napisane:
"pouczenie
wlasciciel pojazdu jest zobowiazany zglosic w ciagu 30dni organowi ktory wydal dowod rejestracyjny, wszelkie zmiany danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu"
dane zawarte w dowodzie (legenda):
numer rejestracyjny pojazdu
data pierwszej rejestracji pojazdu
dane posiadacza pojazdu/ wlasciciela pojazdu
dane pojazdu
numer identyfikacyjny pojazdu
maksymalna masa calkowita
masa wlasna
okres waznosci dowodu
data wydania dowodu rejestracyjnego
numer swiadectwa homologacji typu pojazdu
dane silnika
stosunek mocy do ciezaru ( w KW/kg)
liczba miejsc siedzacych/stojacych
dopuszczalna masa calkowita pojazdu/zespolu pojazdow
kategoria pojazdu
liczba osi
maksymalna masa calkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca
w zasadzie jedyne parametry jakie moga ulec zmianie to stosunek moc/masa; parametry silnika czyli pojemnosc, moc, rodzaj paliwa
tlumik itp mozna sobie....
MACIOR napisał/a:
Jemu chodziło aby ujebać kogoś komu się lepiej powodzi niż jemu po 20 latach służby
Wysłany: Wto Lut 20, 2007 16:07 Re: Zmiany konstrukcyjne pojazdu
siwy napisał/a:
Wczoraj jednemu z naszych forumowiczow zostal zabrany dowod rejestracyjny za rzekomo nie seryjny tlumik, w uzasadnieniu zostalo napisane (cyt) "zmiany konstrukcyjne pojazdu - układ wydechowy"
osoba o ktorej tutaj pisze i to jej zostal zabrany dowod powiedziala mi tak: "policjant stwierdzil ze ma podobna honde i wie jak wyglada tlumik, ale nie moze zrozumiec ze to jest specjalny model i zabral mi dowod rej, nie bylo zadnego tlumaczenia na jakiej podstawie czy pokazania podstaw prawnych dzialania policjanta, chcialem rowniez pokazac uprawnienia i znaki na wydech jednak zostalem zlekcewazony"
pominmy jednak fakt chyba naduzycia i nadinterpretacji przepisow (art 135 ustawy nic nie mowi na ten temat, wkoncu nei zagraza bezpieczenstwu) zajmijmy sie tym w jaki sposob zalegalizowac wszelakie modyfikacje, bo tego wynika ze majac nieseryjną panewke albo zamiennik mozemy stracic dowod rejestracyjny
kolega mi powtorzyl co powiedzial policjant: "wszelkie zmiany maja byc wbite do karty pojazdu"
czy moze wiec ktos przyblizyc drogę wprowadzenia takich zmian? lacznie z kosztami?
1. uzylem google
2. uzylem szukajki
ostrzegam osoby przed tekstami "wydaje mi sie" i "slyszalem ze"
Jest tez przpis mówiący o tym ze jezeli nie zgadzasz sie z opinia policji dotyczacych stanu technicznego czy zmian konstrukcyjnich itp to wtedy policja musi z taba pojechac na okregowa stacje djagnostyczna czyli w lublinie na hutnicza i wtedy robiony jest rorzeszzony przeglad techniczny ale wtedy jerzeli zostanie wykryta usterka techniczna to wtedy lipa ale jak jest sprawny pojazd to wtedy to morzesz wytoczyc hamowi proces cywilny i zadac poniesionych kosztów z tego tytułu i odszkodowania kiedys w tvn turbo rzeczoznawca PZM sie wypowiadała na ten temat
_________________ Moc Jest Bogiem Prędkość Nałogiem Nitro Zabawa Turbo Podstawa
Vw Bogiem Golf Nałogiem Prędkość Zabawa Opanowanie Podstawa
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Wto Lut 20, 2007 16:22 Re: Zmiany konstrukcyjne pojazdu
Lukass napisał/a:
siwy napisał/a:
Wczoraj jednemu z naszych forumowiczow zostal zabrany dowod rejestracyjny za rzekomo nie seryjny tlumik, w uzasadnieniu zostalo napisane (cyt) "zmiany konstrukcyjne pojazdu - układ wydechowy"
osoba o ktorej tutaj pisze i to jej zostal zabrany dowod powiedziala mi tak: "policjant stwierdzil ze ma podobna honde i wie jak wyglada tlumik, ale nie moze zrozumiec ze to jest specjalny model i zabral mi dowod rej, nie bylo zadnego tlumaczenia na jakiej podstawie czy pokazania podstaw prawnych dzialania policjanta, chcialem rowniez pokazac uprawnienia i znaki na wydech jednak zostalem zlekcewazony"
pominmy jednak fakt chyba naduzycia i nadinterpretacji przepisow (art 135 ustawy nic nie mowi na ten temat, wkoncu nei zagraza bezpieczenstwu) zajmijmy sie tym w jaki sposob zalegalizowac wszelakie modyfikacje, bo tego wynika ze majac nieseryjną panewke albo zamiennik mozemy stracic dowod rejestracyjny
kolega mi powtorzyl co powiedzial policjant: "wszelkie zmiany maja byc wbite do karty pojazdu"
czy moze wiec ktos przyblizyc drogę wprowadzenia takich zmian? lacznie z kosztami?
1. uzylem google
2. uzylem szukajki
ostrzegam osoby przed tekstami "wydaje mi sie" i "slyszalem ze"
Jest tez przpis mówiący o tym ze jezeli nie zgadzasz sie z opinia policji dotyczacych stanu technicznego czy zmian konstrukcyjnich itp to wtedy policja musi z taba pojechac na okregowa stacje djagnostyczna czyli w lublinie na hutnicza i wtedy robiony jest rorzeszzony przeglad techniczny ale wtedy jerzeli zostanie wykryta usterka techniczna to wtedy lipa ale jak jest sprawny pojazd to wtedy to morzesz wytoczyc hamowi proces cywilny i zadac poniesionych kosztów z tego tytułu i odszkodowania kiedys w tvn turbo rzeczoznawca PZM sie wypowiadała na ten temat
Bardzo prosze o wiecej informacji!
PS Maciek sprawdzilem to co mowiles, nie ma czegos takiego jak zamawianie drugiego patrolu
Jaqub napisał/a:
idac Twoim tokiem rozumowania to po kazdej wymianie czy to w ASO czy tez w warsztacie czy u siebie w garazu np klockow hamulcowych, tarcz, wydechu itp musialbym odbywac procedure jaka opisales wczesniej i miec wbite w dowod... to jest paranoja...
tak to jest paranoja i przeczytaj przepisy zanim dostaniesz nastepnego warna.
w zasadzie jedyne parametry jakie moga ulec zmianie to stosunek moc/masa; parametry silnika czyli pojemnosc, moc, rodzaj paliwa
tlumik itp mozna sobie....
I wystarczy że moc zmienisz i już musisz to zgłosić. Czy nie tak??
Układ wydechowy który zmienia moc (nawet o 1KM!!! ) sprawia że dane w dowodzie rejestracyjnym są inne niż stan faktyczny auta. Niestety takie durnowate prawo jest i tyle. Siwy jak wszystko wpisze w dowód a nie tak jak Ty pitolisz smuty żeby tonę papierów ze sobą woził nie będzie miał problemów bo jego przeróbki będą zalegalizowane nie tylko przez producenta części, ale przede wszystkim przez RZECZOZNAWCE PZM!!!!!!! I DIAGNOSTĘ!!!!!! Rzeczoznawca określi czy dane modyfikacje będą mogły być wprowadzone w aucie pod wieloma względami (m.in. konstrukcja samochodu) Urząd Komunikacji wpisuje tylko suche dane w dowód na podstawie przedstawionych mu dokumentów. Ja nie wiem czy Ty naprawdę nie rozumiesz sedna sprawy czy tylko tak udajesz??
_________________ This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain and a 100% reason to remember the name!
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Wto Lut 20, 2007 20:17
sHaQaL napisał/a:
I wystarczy że moc zmienisz i już musisz to zgłosić. Czy nie tak??
Układ wydechowy który zmienia moc (nawet o 1KM!!! ) sprawia że dane w dowodzie rejestracyjnym są inne niż stan faktyczny auta. Niestety takie durnowate prawo jest i tyle. Siwy jak wszystko wpisze w dowód a nie tak jak Ty pitolisz smuty żeby tonę papierów ze sobą woził nie będzie miał problemów bo jego przeróbki będą zalegalizowane nie tylko przez producenta części, ale przede wszystkim przez RZECZOZNAWCE PZM!!!!!!! I DIAGNOSTĘ!!!!!! Rzeczoznawca określi czy dane modyfikacje będą mogły być wprowadzone w aucie pod wieloma względami (m.in. konstrukcja samochodu) Urząd Komunikacji wpisuje tylko suche dane w dowód na podstawie przedstawionych mu dokumentów. Ja nie wiem czy Ty naprawdę nie rozumiesz sedna sprawy czy tylko tak udajesz??
poniekad dobrze piszesz i cos w ten desen trzeba bedzie zrobic, aczkolwiek policjantowi i tak bedzie sie moglo wydawac, ale wtedy mam podkladke i on wie ze skarga i po premii i komenda mi zwroci KAZDE pieniadze bo wszystko jest full legal.
przynajmniej tak to wygladac powinno w teorii jakby sie ktos trafil.
zobaczymy Krzycho swoja Honde tez chce zalegalizowac pomysl mu sie spodobal.
Auto: VW Amarok
Skąd: Polska Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 560
Wysłany: Wto Lut 20, 2007 22:38
hym.. jakos tak delikatnie to nie wydaje mnie sie:D na przykladzie samochodow rajdowych.. kazdy jest zarejestrowany, ubezpieczony, przechodzi badania przed kazdym startem u najlepszych diagnostow a mimo to nie moze miec wbitych w dowod zmian konstrukcyjnych aby jezdzic po ulicach.. podobnie jest z pasami szelkowymi.. posiadaja homologacje FIA ale nie sa dopuszczone do ruchu ulicznego.
Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście Pomógł: 24 razy Dołączył: 03 Maj 2004 Posty: 3578
Wysłany: Sro Lut 21, 2007 00:00
MicO napisał/a:
hym.. jakos tak delikatnie to nie wydaje mnie sie:D na przykladzie samochodow rajdowych.. kazdy jest zarejestrowany, ubezpieczony, przechodzi badania przed kazdym startem u najlepszych diagnostow a mimo to nie moze miec wbitych w dowod zmian konstrukcyjnych aby jezdzic po ulicach.. podobnie jest z pasami szelkowymi.. posiadaja homologacje FIA ale nie sa dopuszczone do ruchu ulicznego.
dobry przyklad dales, nie to ze nie moze, bo moze, ale nie spotkalem sie ja ani pewnie Ty z kims kto by chcial, bo po jaka cholere?
Przedstawione przez was sytuacje dotyczą kontroli drogowej, a jeżeli ktoś ma kolizję drogową nawet nie ze swojej winy to przeciez policjant sprawdza stan techniczny auta i może się przyczepić do przeróbek. Wtedy nawet gdy nie jesteśmy teoretycznie winni możemy zostać pociągnięci do odpowiedzialności za nieprawidłowy stan techniczny auta (tak jak pijany kierowca, który nie spowodował kolizji), albo w najlepszym przypadku zabiorą nam dowód rejestracyjny i wlepia mandat.
Przedstawione przez was sytuacje dotyczą kontroli drogowej, a jeżeli ktoś ma kolizję drogową nawet nie ze swojej winy to przeciez policjant sprawdza stan techniczny auta i może się przyczepić do przeróbek. Wtedy nawet gdy nie jesteśmy teoretycznie winni możemy zostać pociągnięci do odpowiedzialności za nieprawidłowy stan techniczny auta (tak jak pijany kierowca, który nie spowodował kolizji), albo w najlepszym przypadku zabiorą nam dowód rejestracyjny i wlepia mandat.
przeczytaj topic jeszcze raz od początku.
chodzi w nim o zalegalizowaniu przeróbek, tak aby policjant nie mógł ich zakwestionować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach