co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow. teraz jak jest 160 to cud.
jaki cud??? ze 130-tki???
te wiadomości czerpiesz z infolinii Serwinki czy ktoś Ci urządza porządne pranie mózgu???
O te 10KM (lub ponad) to jestem w stanie się założyć , że nawet z najmagiczniejszego wzoru , nawet jeżeli istnieje konkretny , dedykowany do czerwonej Ibizy wzór na rozmiary IC , że za cholere nie dojdzie bez innych zmian ...
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 06:50
Panowie , oczywiste jest ze cooler mocy nie dodaje , ale od wszystkiego są wyjątki , intercooler w tdi doda nawet 15koni , jeżeli w programie w aucie było przedawkowane paliwo na seryjnym smic , natomiast jesli program byl zrobiony tak jak trzeba , czyli idealne proporcje paliwo/powietrze , to cooler pozwoli tylko cieszyć się mocą w upalne dni...
Auto: audi 90q 2.3 20V & AR
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 540
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 08:26
TTomek napisał/a:
noodl3s napisał/a:
co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow. teraz jak jest 160 to cud.
jaki cud??? ze 130-tki???
te wiadomości czerpiesz z infolinii Serwinki czy ktoś Ci urządza porządne pranie mózgu???
O te 10KM (lub ponad) to jestem w stanie się założyć , że nawet z najmagiczniejszego wzoru , nawet jeżeli istnieje konkretny , dedykowany do czerwonej Ibizy wzór na rozmiary IC , że za cholere nie dojdzie bez innych zmian ...
TTomek spusc z tonu troszki,ok? dzieki
po 1sze nie wiesz w jakim stanie jest moja turbina, a ja mowilem o SWOIM samochodzie- i mowie ze jak mam 160 to jest naprawde zajeb#$. to ze z 130 kreci sie na 170 w golfie,leonie to wszyscy wiedza, niestety w ibizie do jazdy na codzien takiej mocy nie osiagniesz (w dodatku przy moim gownianym smicu, ktory jest w ch$#% stanie). Wiec, zanim polecisz po bandzie z tonem wypowiedzi to wez pod uwage WSZYSTKIE okolicznosci,przykladowo dawke paliwa, cis. doladowania u mnie, ok?
co do zakladania sie,to spoko. Niestety na dniach wymieniam turbo na arl'owskie wiec korekta bedzie, i dopiero za jakis czas fmic. Takze, jezeli uznasz ze po wymianie sprezarki, lightowej korekcie, zmierzeniu parametrow auta, zalozeniu fmica i ponownym zmierzeniu parametrow nie przybedzie mi 10kmow (oczywiscie w stosunku do wyniku po zalozeniu arl'a) to przeprosze Cie tutaj publicznie i przyznam sie do pitol#$% glupot, bynajmniej nie jestem wszechwiedzacy (no chyba ze zalozenie gt1749vb mialoby wypaczyc wyniki ) Nie bede mial z tym zadnych problemow.
przykladowo znalazlem takie oto porownanie asz'ta po chipsie + fmic bez i z korekta. Nie widze czy jest tam przyrost rzedu dokladnie 10kmow, ale z pewnoscia obrazuje iz po montazu fmica bez korekty przyrost jest :
http://forum.octaviaclub....?t=4479&start=0
I jeszcze gdybym mogl Cie prosic, jako fachowca, o wypowiedzenie sie w temacie czy warto rzezbic u mnie customa, czy pakowac sie w IVECO lub cos podobnego, to bylbym niezmiernie wdzieczny.
pozdrawiam
po wymianie sprezarki, lightowej korekcie, zmierzeniu parametrow auta, zalozeniu fmica i ponownym zmierzeniu parametrow nie przybedzie mi 10kmow
no to albo zmiana na FMIC albo takie akcje , zrozumiałem że na serii gratach i sofcie który z
Twojego auta "doi" 160KM chcesz mieć te 10KM po zmianie...i tutaj mogę sie założyć że to gówno da.
noodl3s napisał/a:
to ze z 130 kreci sie na 170 w golfie,leonie to wszyscy wiedza, niestety w ibizie do jazdy na codzien takiej mocy nie osiagniesz (w dodatku przy moim gownianym smicu, ktory jest w ch$#% stanie)
niezupełnie pojmuję dlaczego (pomijając stan icka) ???,
natomiast nie wiem na czym polega gówniany stan tego SMIC-a ? jest dziurawy? brudny ? brzydko wygląda ?
Niestety nie jestem userem klubu Octavii
Nie wiem w jakim jest stanie Twoja turbina , ale to chyba widać na VAGu i jeżeli "nie dokręca" ciśnienia to tym bardziej podpisuję sie pod swoim stwierdzeniem , że nie dostaniesz tych konfliktowych 10KM.
Jeżeli jest faktycznie w tragicznym stanie to sama wymiana turbiny da Ci te konie , natomiast wymiana icka pomoże w upalne dni.
noodl3s napisał/a:
Niestety na dniach wymieniam turbo na arl'owskie wiec korekta bedzie, i dopiero za jakis czas fmic.
więc nie wiem po co pytanie o samą zmianę IC?
Historia notowała przypadki , że po samej wymianie turbinki od arl-a i FMICu autkom przybywało kilka KM i niutona (V.A.G. ma te zaletę , że częściowo sam się adaptuje do nowej sytuacji )
Z tonu oczywiście w zaistniałej sytuacji nie spuszczę (bo mam głupie przeczucie że wiem o czym piszę ), gdyż moja odp tyczyła sie tego:
noodl3s napisał/a:
co do "niedawania" koni to sie nie zgodze- na obecnym setupie po zalozeniu fmica mialbym przynajmniej 170kmow.
,
gdzie nie ma słowa o stanie turbiny , SMICa , i innych dziwnych okolicznościach...
Wybacz mój ton wypowiedzi ale stanowczo będę sie upierał przy swoim gdyż mam ku temu powody lekko nie nadające sie do publikacji ( ale rutyna potrafi zeżreć każdego ...nawet tych co się deklarują że im nie ona przeszkadza).
noodl3s napisał/a:
I jeszcze gdybym mogl Cie prosic, jako fachowca,
ale żeś mnie połechtał
odp. to zależy ile chcesz na to wydać kasy i co chcesz dalej robić z autem...
moje prywatne zdanie:
przy tym co piszesz nie wydaje mi się to konieczne , chociaż nie za bardzo rozumiem słowo "customowy"
sądzę , że jakikolwiek używany , w dobrym stanie , FMIC , średnich rozmiarów bedzie odpowiedni do Twoich zmian ,
nie zawsze wiekszy znaczy lepszy (zwłaszcza że zaznaczyłeś że auto jest bardziej do codziennej jazdy) , chyba że ten od Iveco wyjdzie taniej od dobieranej używki z czegoś innego + przerabianie banków.
Zaznaczam , że nie jestem dotknięty warszawską patologią : "gdzie się da wsadzimy IC od Iveco" , być może przez to nie jestem "trendy" i "dzezii" , więc nazywanie mnie "fachowcem" i pytanie o zdanie jako " fachowca" może być nie na miejscu i może ruszyć "gula" co niektórym (z tego forum również). .
więc weź na to poprawkę...
Auto: audi 90q 2.3 20V & AR
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 540
Wysłany: Czw Mar 29, 2007 23:01
Odpowiem pojedynczo, bez cytowania bo bym sie meczyl z godzine :p:
Ad.1 Niestety wymiana sprezarki u mnie jest obowiazkowa (qsy i kaczy dali jej czas do wiosny), tego nie przeskocze bo nie mam wystarczajaco $$$$ zeby zrobic sprezarke i fmica na raz. Ale nadal sie upieram ze na moim czy tez podobnym sofcie po zalozeniu fmica przybedzie tyle mocy. Wklejam wykres z tamtego linka
ten nizszy to wynik asz'ta po chipsie +arl (ale jeden grzyb bo na starym chipsie)+fmic bez korekty, wyzsze wartosci juz po korekcie. Po chipsie bez fmica bylo 174km wiec jak widzisz to gowno to ok 8kmow (chyba ze slepy jestem). Wez tez pod uwage, iz w octcie icek ponoc jest wiekszy od tego z izy.
Ad. 2 Rzeczywiscie niepotrzebnie rozstrzasam stan mego auta, tym bardziej iz ani razu go nie hamowalem, ale nadal uwazam, ze u mnie ze wzgledu na stan turba i icka jak mam 160 to jest dobrze. Na zdrowej sprezarce i czystym ic w ibize i tak bym nie osiagnal 170km do jazdy na codzien, co innego w leonach/golfach/octach . .Btw piszac o moim smicu mialem na mysli jego rozmiar oraz ze z racji plujacej na prawo i lewo turbiny jest zawalony oleje. Roznica pomiedzy ickiem w golfie/leonie/octavii i ic w izie jest wlasnie w jego wielkosci (czyt. w ibizie jest jeszcze mniejszy niz w powyzszych autach- zrodlo: wszechwiedzace Compoty- niestety nie sprawdzalem organoleptycznie).
Zatem powrocmy do meritum- roznica po zamontowaniu fmic'a w chipowanym ASZcie. Ty twierdzisz ze pozbawi mnie to wylacznie puchniecia auta i parametry sie nie zmienia , a ja nadal twierdze ze oprocz cieszenia sie moca w upalne dni, taki przyrost bedzie (vide powyzszy wykres)
Ad. 3 co do customa to chodzilo mi raczej o to, iz wwa upiera sie nad robieniem ic pod wymiar, a ja uwazam iz jak dopasuje takie IVECO to bedzie taki sam efekt- chcialem sie po prostu dowiedziec jakie powinien miec wymiary zeby starczyl na ponad 200 km oraz z czego robi sie te magiczne customowe iceki? rdzenia przeciez od nowa sie nie rzezbi
Ad. 4 co do linczu to nie rozumiem, po prostu wiem ze przy seryjnym aucie i montazu fmica samochod nie bedzie puchl ale mocy tez nie bedzie, natomiast po zrobionym programie przyrost taki bedzie. Jezeli chodzilo Ci o seryjny samochod to przyznaje racje, ale my chyba spieramy sie o modyfikowany...Z racji tego iz musze zmienic ta sprezarke, to nadal mozemy zrobic to porownanie. Przeciez na obecnej tez mam podniesione cisnienie i wieksza dawke paliwa- to samo bedzie przy arl'u- i raczej bedzie to tylko 1.55b (bez sensu jest katowac sprezare jak i tak na smicu efekt bedzie minimalny), oczywiscie do momentu zamontowania fmica i ponownego strojenia. Wiec mozemy sie umowic ze po jakiejstam cenie podjade do Ciebie po montazu sprezarki na pomiar a potem ponownie po zamontowaniu fmica (przed korekta ofcors).
Sorry ze tak bez ladu i skladu ale pisalem na szybko.
Auto: Audi A3 1.9TDi
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Lip 2004 Posty: 287
Wysłany: Pią Mar 30, 2007 09:43
noodl3s, a ja znam przypadki ze prawie nic nie dal (oczywiscie bez korekty bo po korekcie to co innego) - mam poszukac wykresow zeby ci udowodnic czy uwierzysz mi na slowo? ogolnie wszystko zalezy od tego jaki byl program napisany przed zmiana - jezeli tak jak slg napisal bylo wiecej paliwa to napewno da - jesli byl optymalny to prawie nic nie da
ps. nie rozumiem twojego posuniecia dotyczacego turbiny z arl'a nie lepiej bylo odrazu zainwestowac w gt22 a i ten twoj podpis z wieksza suszarka - ja tam nie widze zadnej roznicy w wielkosci
Auto: audi 90q 2.3 20V & AR
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 540
Wysłany: Pią Mar 30, 2007 10:36
DTM napisał/a:
noodl3s, a ja znam przypadki ze prawie nic nie dal (oczywiscie bez korekty bo po korekcie to co innego) - mam poszukac wykresow zeby ci udowodnic czy uwierzysz mi na slowo? ogolnie wszystko zalezy od tego jaki byl program napisany przed zmiana - jezeli tak jak slg napisal bylo wiecej paliwa to napewno da - jesli byl optymalny to prawie nic nie da
ps. nie rozumiem twojego posuniecia dotyczacego turbiny z arl'a nie lepiej bylo odrazu zainwestowac w gt22 a i ten twoj podpis z wieksza suszarka - ja tam nie widze zadnej roznicy w wielkosci
szukaj, ale nie o to chodzi- ja zaprzeczalem tezie ze fmic NIC nie daje, a nie ze czasami NIC nie daje. Roznica niby niewielka,ale znaczaca. potwierdzam, ze wszystko zalezy od chipsa, jednak ja sie jeszcze nie spotklaem z wykresem chipsowanego auta, w ktorym nie byloby przyrostu. Moze to swiadczyc o tym, iz malo widzialem (bardzo mozliwe) albo ze widzialem wylacznie wykresy tunera, ktory pisze takie programy (tez wielce prawdopodobne). Ale zamieszczony przeze mnie wykres potwierdza, iz zalozenie FMICA jednak cos daje (tak, tak wiem, wszystko zalezy od chipsa i czasem moze nie dawac). Wez tez pod uwage ze TTomek ma watpliwosci do tego, czy na moim obecnym sofcie, po wymianie fmica, nie uzyskam przyrostu- ja caly czas mowie ze u mnie podstawowym ograniczeniem jest ch#$ smic, na ktorym (nawet gdyby u mnie byl czysty i sprawny w 100%) nie osiągne 170, a po montazu fmica wynik taki padnie od reki- po korekcie jest realne ok 180.
co do turbiny arl'a to prosze Cie, popytaj jaki jest CALKOWITY koszt zalozenia do auta gt22, koszt zalozenia arl'a chyba znasz- roznica jest wieksza niz te 5-6 stowek. Pewnie ze lepiej jest zainwestowac w gt22, ale u mnie na razie jej nie bedzie, z tego samego prozaicznego powodu, dlaczego Ty kupiles sobie 110 a nie 130 lub nawet s3- mysle ze tlumaczyc nie trzeba Poza tym, (i wcale nie usprawiedliwiam wyboru arl'a) nie fajniej jest miec cos stopniowo, a nie tak od razu? Probowalem wykminic cos z hybryda (z powodu podobnej ceny), ale kazdy mi to odradzal, z racji na brak pewnosci kiedy sie wysra. Owszem, wybralem wariant bezpieczny, ale wcale to nie znaczy, ze na tych 19X kmach poprzestane. Co bys zalozyl po gt22? gazem bys tryskal? moim zdaniem po gt22 nastepny krok to przesiadka na auto z wiekszym potencjalem, ale to juz inna bajka. Ja na razie auta nie mam zamiaru zmieniac, i powolutku dojde do tych 2XX km.
a podpis mam taki, bo do tej pory bylem przekonany ze arl jest wiekszy od gt1749VA- pogugluje dzisiaj i jezeli sie mylilem, to skoro Ci to tak strasznie przeszkadza to go zmienie
Auto: Audi A3 1.9TDi
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Lip 2004 Posty: 287
Wysłany: Pią Mar 30, 2007 18:23
noodl3s napisał/a:
Wez tez pod uwage ze TTomek ma watpliwosci do tego, czy na moim obecnym sofcie, po wymianie fmica, nie uzyskam przyrostu- ja caly czas mowie ze u mnie podstawowym ograniczeniem jest ch#$ smic, na ktorym (nawet gdyby u mnie byl czysty i sprawny w 100%) nie osiągne 170, a po montazu fmica wynik taki padnie od reki- po korekcie jest realne ok 180.
pewnie bedzie lepiej ale nie zakladalbym z gory odrazu ze tyle i tyle - jedno jest pewne: po kilku mocniejszych depnieciach nie bedzie ich ubywac jak obecnie
noodl3s napisał/a:
co do turbiny arl'a to prosze Cie, popytaj jaki jest CALKOWITY koszt zalozenia do auta gt22, koszt zalozenia arl'a chyba znasz- roznica jest wieksza niz te 5-6 stowek. Pewnie ze lepiej jest zainwestowac w gt22, ale u mnie na razie jej nie bedzie, z tego samego prozaicznego powodu, dlaczego Ty kupiles sobie 110 a nie 130 lub nawet s3- mysle ze tlumaczyc nie trzeba
znam ceny i prosze cie nie porownuj zmiany turbiny do mojego kupna auta bo ponad 15 tys ta turbina cie nie bedzie kosztowac a taka byla roznica miedzy 110 a 130 jak ja kupowalem swoja A3
noodl3s napisał/a:
Poza tym, (i wcale nie usprawiedliwiam wyboru arl'a) nie fajniej jest miec cos stopniowo, a nie tak od razu?
fajnie ale jak powiedziales nie masz $$$ wiec z ekonomicznego punktu widzenia postepujesz niezbyt sensownie
noodl3s napisał/a:
Owszem, wybralem wariant bezpieczny, ale wcale to nie znaczy, ze na tych 19X kmach poprzestane. Co bys zalozyl po gt22? gazem bys tryskal? moim zdaniem po gt22 nastepny krok to przesiadka na auto z wiekszym potencjalem, ale to juz inna bajka.
wybrales wariant najdrozszy (zakladasz ze w koncu i tak wsadzisz gt22) - zamiast raz dobrze zrobic bedziesz robil to na raty a to jak sam wiesz wyjdzie najdrozej
wracajac do tematu to jakiego bys fimca nie zalozyl i tak bedzie lepiej niz obecnie - a ktory najlepszy tego raczej nikt ci nie powie - ja od siebie moge dodac ze w silnikach 1.9tdi najlepiej spisuje sie IC z ARL'a
ps. ile dales za turbo z arl'a? (moze byc na PW) jak niewiele to bym zrozumial jeszcze twoje popstepowanie bo inaczej jest to moim zdaniem bezsensowne posuniecie
Auto: audi 90q 2.3 20V & AR
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 540
Wysłany: Pią Mar 30, 2007 18:50
Bynajmniej nie porownywalem kupna auta z lepszym silnikiem do kupna turbiny, tylko napisalem ze powod dlaczego obaj nie kupilismy lepszego/wiekszego jest taki sam- i nie chodzi tu o to czy jest to 15k czy 2k czy 1.5k.
Nie mam juz zamiaru pisac o swojej wyplacalnosci bo nie o tym jest temat. Wychodzac z takiego zalozenia jak Ty, nie mialbym zadnego moda, bo wiecznie bym zbieral na cos drozszego/lepszego. Rownie dobrze mogles poczekac pol roku, rok i kupic sobie 1.8T (jako przyklad)- ale o tym tez nie jest temat.
Turbo od arl'a jest etapem przejsciowym, ale wole miec arl'a i zrobic sobie niebawem fmica i miec 19X km, niz wypruc caly portfel na gt22 i miec 170km, ktore przestaje jechac po pierwszym butowaniu. Poza tym zanim mialbym gt22 to juz pewnie wysralaby mi sie turbina (co mogloby spowodowac gorsze skutki) Rozumiesz juz teraz roznice i wszystkie przeslanki jakie mna kierowaly przy wyborze turbiny (choc sa one wg ciebie ekonomicznie nieuzasadnione)?
btw podpis zostawiam
Auto: audi 90q 2.3 20V & AR
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 540
Wysłany: Pią Mar 30, 2007 19:02
slg napisał/a:
heh , jaka zacieta dyskusja , a ja wam moge tylko powiedziec ze cooler arl nie robi roboty powyzej 1.7bara na gt22
najgorsze ze wlasnie sie dowiedzialem ze nie wszystkie IVECO daja rade na gt22- temp w dolocie ok 60 stopni. teraz to juz sam ne wiem. BTW slg jak u ciebie z temp?
Auto: Audi A6 3.0TDi V6 Quattro
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Paź 2004 Posty: 857
Wysłany: Pią Mar 30, 2007 19:12
przed chwila jak sprawdzalem , to na 1.7bara max 40C w dolocie , na 1.9bara już ponad 60C , ale to juz max palowanie , przy pojedynczym podwojnym przypalowaniu odejmij od tych wartosci 10C
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Sob Mar 31, 2007 10:50
slg napisał/a:
przed chwila jak sprawdzalem , to na 1.7bara max 40C w dolocie , na 1.9bara już ponad 60C , ale to juz max palowanie , przy pojedynczym podwojnym przypalowaniu odejmij od tych wartosci 10C
60C to i tak bardzo przyzwoita temeperatura...
Też jestem przed montażem FMIC-a i pewnie sam IC to będzie IVECO (a dlatego że jest duża ich dostępnośc i ceny niskie), zastanawiam sie jescze nad jedną rzeczą... Auto będzie służyło przede wszystkim do zabawy na torze. Zastanawiam się nad montażem wiatraka do IC. Na torze wielkich prędkości się nie uzyskuje, tak więc nie ma za bardzo co schłodzić tego FMIC-a. Nad natryskiem wody też się zastanawiałem ale myslę że to jest mniej funkcjonalne, chociazby dlatego, że wody trzeba dolewać .
Chcecie szybko i tanio obniżyć temp w dolocie. Butla CO2, pare metrów przewodu, 2-3 dysze, troche opasek i tyrtytek i mamy fajny natrysk zimnego jak browar na deptaku co2 na chłodniczke. Na katowanie torowe lepiej zarzucić natrysk wody na ic i wysterowany prostym układem (w zależności od stopnia butowania zwiększa lub zmniejsza się siła natrysku).
Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 592
Wysłany: Sob Mar 31, 2007 15:51
MACIOR napisał/a:
Chcecie szybko i tanio obniżyć temp w dolocie. Butla CO2, pare metrów przewodu, 2-3 dysze, troche opasek i tyrtytek i mamy fajny natrysk zimnego jak browar na deptaku co2 na chłodniczke. Na katowanie torowe lepiej zarzucić natrysk wody na ic i wysterowany prostym układem (w zależności od stopnia butowania zwiększa lub zmniejsza się siła natrysku).
no właśnie u mnie odpada dwutlenek węgla... na krótko by starczało i kłopotliwe uzupełnianie, chyba że gaz z pupy też się nadaje
ewentualnie można jeszcze gaśnice samochodową zamontować
ciekawi mnie tylko czy ktoś montował wiatrak i czy ma to sens... bo było by to łatwiejsze i prostsze rozwiązanie niż wytrysk na IC
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach