FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 Vanos
Autor Wiadomość
_Rafi_ 
streetracer


Auto: ropniak
Skąd: LSM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 964
Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 20:33   

daniel325 napisał/a:

323i ma silnik M52nowszej generacji jak 328i ,i jest na aluminiowej głowicyco jest plusem przy przegrzaniu silnika,bo jest bardziej odporna na pęknięcia ,no i silnik jest lżejszy.

troche pomieszales jest na aluminjowym bloku nie glowicy(bo to raczej jest normalne juz od paru ladnych lat )

Oczywiście że pomieszałem :x :D pewnie że blok.A ty Daniel piszesz ze 323 ma 2,3 silnik,chyba że źle rozumiem? 323i to jest 2.5l silnik tylko własnie nowszy model i ze względu norm spalania zduszone tak jak 2.8 (bo przecież ma ciut tylko więcej KM niż stare 2,5l)i ma właśnie ten nowszy silnik M52 na aluminiowym bloku,i dlatego Bmw zrobio to dziwne oznaczenie żeby odrónić te dwa silniki M50 i M52.
I tak bym chciał twój silnik. :D :D :D :spoko: Pozdrawiam
 
 
 
maretzky 
Widać, że się stara
-oOOo--°(_)°--oOOo-


Auto: BMW 523i
Skąd: Wrotków
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 31
Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 21:26   

Jaqub napisał/a:
koledzy to troche nie tak...
323i jest "obcieta" werjsa 325i (fakt ze vanos itd) ale to autko ma slabsza gore niz 325i
323i jest ekonomiczniejsze ale nie szybsze...
to ze np w tej chwili ktos moze 323i objezdzac 325i moze swiadczyc (i swiadczy) o kiepskim stanie motoru w 325i...


323 ma moze o 23 konie mniej niz 325 ale moment obrotowy ma identyczny 245 tyle ze w 323 osiaga go juz przy niecalych 4000 obr a 325 potrzebuje sie rozkrecic do 4700, po za tym ksiazkowo od 0-100 km/h oba modele maja 8,0 sek., nie wiem wiec skad ta bzdura ze 323 objedzie tylko zjezdzone 325, jedyny plus w 325 to predkosc maksymalna 233 km/h przy 227 km/h dla 323 (dane ksiazkowe)
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 22:30   

RafiRud napisał/a:
daniel325 napisał/a:

323i ma silnik M52nowszej generacji jak 328i ,i jest na aluminiowej głowicyco jest plusem przy przegrzaniu silnika,bo jest bardziej odporna na pęknięcia ,no i silnik jest lżejszy.

troche pomieszales jest na aluminjowym bloku nie glowicy(bo to raczej jest normalne juz od paru ladnych lat )

Oczywiście że pomieszałem pewnie że blok.A ty Daniel piszesz ze 323 ma 2,3 silnik,chyba że źle rozumiem? 323i to jest 2.5l silnik tylko własnie nowszy model i ze względu norm spalania zduszone tak jak 2.8 (bo przecież ma ciut tylko więcej KM niż stare 2,5l)i ma właśnie ten nowszy silnik M52 na aluminiowym bloku,i dlatego Bmw zrobio to dziwne oznaczenie żeby odrónić te dwa silniki M50 i M52.
I tak bym chciał twój silnik. Pozdrawiam


primo to nawet w M50 (bez vanosa) nawet w B20 byly tez aluminiowe bloki (sa rozne wersje!)
co do tego dlaczego jest 323i mimo ze motor 2.5 i dlaczego jest "obciety" sa rozne teorie...
maretzky napisał/a:
323 ma moze o 23 konie mniej niz 325 ale moment obrotowy ma identyczny 245 tyle ze w 323 osiaga go juz przy niecalych 4000 obr a 325 potrzebuje sie rozkrecic do 4700, po za tym ksiazkowo od 0-100 km/h oba modele maja 8,0 sek., nie wiem wiec skad ta bzdura ze 323 objedzie tylko zjezdzone 325, jedyny plus w 325 to predkosc maksymalna 233 km/h przy 227 km/h dla 323 (dane ksiazkowe)


jesli mowimy o M52 (jeden vanos) to przy starcie na cwiartke ze zdrowym M50B25 nie ma szans (o ile obaj kierowcy maja porownywalne zdolnosci)... chodzi tylko o to ze M52 jedzie dobrze od dolu ale przy sprincie nie ma to az takiej roznicy bo i tak startuje sie z wyzszych obrotow... za to zwykle M50 idzie porownywalnie do samego konca a M52 konczy sie znacznie wczesniej...
co do 328i to byly one na dwoch vanosach i zdrowy egzemplarz (seryjny) ze zdrowym 323i jak i 325i (seryjnymi) daje sobie rade :mrgreen:
jesli ktos chce moge sie ustawic moim M50B20 z ktoryms z 323i bo ostatnio (na lotnisku) calkiem dobrze sobie radzilem :mrgreen:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 22:43   

agrabsabi napisał/a:
dzięki chłopaki za odpowiedzi dałbym wam chętnie po punkcie ale gdzieś mi ta funkcja zginęła :(
nie we wszystkich dzialach jest ta funkcja... ;)
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
_Rafi_ 
streetracer


Auto: ropniak
Skąd: LSM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 964
Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 23:17   

Jaqub napisał/a:
jesli ktos chce moge sie ustawic moim M50B20 z ktoryms z 323i bo ostatnio (na lotnisku) calkiem dobrze sobie radzilem


Szkoda ze na lotnisku sie nie spróbowaliśmy.Byłem pierwszy raz i nie znałem zasad.Ale z checią jutro możemy sie spróbować.Tylko nie wiem gdzie bo to na priv juz....Pilachgt to bedzie ustalał.
Oczywiście to tak dla sprawdzenia mozliwości a nie o zlewanie pupy :D :D :D
 
 
 
maretzky 
Widać, że się stara
-oOOo--°(_)°--oOOo-


Auto: BMW 523i
Skąd: Wrotków
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 31
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 07:28   

Jaqub napisał/a:


jesli mowimy o M52 (jeden vanos) to przy starcie na cwiartke ze zdrowym M50B25 nie ma szans (o ile obaj kierowcy maja porownywalne zdolnosci)... chodzi tylko o to ze M52 jedzie dobrze od dolu ale przy sprincie nie ma to az takiej roznicy bo i tak startuje sie z wyzszych obrotow... za to zwykle M50 idzie porownywalnie do samego konca a M52 konczy sie znacznie wczesniej...
co do 328i to byly one na dwoch vanosach i zdrowy egzemplarz (seryjny) ze zdrowym 323i jak i 325i (seryjnymi) daje sobie rade :mrgreen:
jesli ktos chce moge sie ustawic moim M50B20 z ktoryms z 323i bo ostatnio (na lotnisku) calkiem dobrze sobie radzilem :mrgreen:


Nie probowalem sie jeszcze ani z M50B25 ani z M50B20, jesli sie nadarzy okazja chetnie sie sprobuje, o ile 325 moze i lepiej pojedzie (choc nie jestem przekonany :> ) o tyle nie wroze duzych szans 320, roznice osiagow tych silnikow sa juz dosyc znaczne, ale mowie - nie wiem, nie scigalem sie...
http://www.motofakty.pl/t...del=1047&typ=79
http://www.motofakty.pl/t...del=1047&typ=81
http://www.motofakty.pl/t...l=1047&typ=2378
http://www.motofakty.pl/t...del=1047&typ=83
a tak to wyglada wg jednej ze stron w temacie ;)
 
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 08:01   

Jaqub, ja też z chęcią bym się sprawdził :spoko:
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
maretzky 
Widać, że się stara
-oOOo--°(_)°--oOOo-


Auto: BMW 523i
Skąd: Wrotków
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 31
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 10:22   

[quote="Jaqub"]
RafiRud napisał/a:
daniel325 napisał/a:

co do 328i to byly one na dwoch vanosach i zdrowy egzemplarz (seryjny) ze zdrowym 323i jak i 325i (seryjnymi) daje sobie rade :mrgreen:

Jesli mowimy o e36 to w 328 - silnik M52 i jest pojedynczy vanos (dokaldnie M52B28) tak samo jak w 323 - M52B25 ;)
Podwojny vanos wszedl w e46 i w e39 od 09/98
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 22:02   

maretzky napisał/a:
Podwojny vanos wszedl w e46 i w e39 od 09/98

bylo e36 328i na podwojnym (chyba ze to swap byl ale watpie)... widzialem na wlasne oczka takie auto (w pelnym orginalnym wypasie) :spoko:

[ Dodano: Pią Kwi 27, 2007 23:05 ]
RafiRud napisał/a:
Szkoda ze na lotnisku sie nie spróbowaliśmy.Byłem pierwszy raz i nie znałem zasad.Ale z checią jutro możemy sie spróbować.Tylko nie wiem gdzie bo to na priv juz....Pilachgt to bedzie ustalał.
Oczywiście to tak dla sprawdzenia mozliwości a nie o zlewanie pupy

sharxhunter napisał/a:
Jaqub, ja też z chęcią bym się sprawdził

raczej nie lubie konfrontacji na miescie (chyba ze spontany)...
RafiRud mysle ze niebawem bedzie jakis spocik na lotnisku... (chociaz po dzisiejszej rozmowie wnioskuje ze bedzie krucho; chyba ze na gtecu lapiesz pomiar jeszcze na 2jce bo ja niestety lapie dopiero na 3jce i moze dlatego taka roznica..) ale pozyjemy zobaczymy :spoko:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
_Rafi_ 
streetracer


Auto: ropniak
Skąd: LSM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 964
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 00:56   

Jaqub napisał/a:
raczej nie lubie konfrontacji na miescie (chyba ze spontany)...
RafiRud mysle ze niebawem bedzie jakis spocik na lotnisku... (chociaz po dzisiejszej rozmowie wnioskuje ze bedzie krucho; chyba ze na gtecu lapiesz pomiar jeszcze na 2jce bo ja niestety lapie dopiero na 3jce i moze dlatego taka roznica..) ale pozyjemy zobaczymy

Pewnie.Pożyjemy,zobaczymy.Szkoda że nie zotałeś dzisiaj,bo przednia zabawa była.Jechałem ze wszystkimi i to po kilka razy i było nieźle :spoko: .
Pozdrawiam
 
 
 
maretzky 
Widać, że się stara
-oOOo--°(_)°--oOOo-


Auto: BMW 523i
Skąd: Wrotków
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 31
Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 08:55   

Jaqub napisał/a:
maretzky napisał/a:
Podwojny vanos wszedl w e46 i w e39 od 09/98

bylo e36 328i na podwojnym (chyba ze to swap byl ale watpie)...


to byl swap :spoko:
 
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Pon Kwi 30, 2007 00:12   

sharxhunter napisał/a:
Jaqub, ja też z chęcią bym się sprawdził


hehehehe miałeś okazję na torze :haha: :haha:
był tylko małym takim :roll:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam