Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 12:29
Szpera 100% jest możliwa ale nie przy FWD i najszczęściej nazywa się zaspawany most lub blokada mostu. Mój kolega w Dodge'u ma szperę 90 coś % ale to RWD.
Szpera 100% jest możliwa ale nie przy FWD i najszczęściej nazywa się zaspawany most lub blokada mostu. Mój kolega w Dodge'u ma szperę 90 coś % ale to RWD.
Zaspawanie mostu, nie jest mechanizmem różnicowym.
Alfa Romeo 147 ma układ napędu prawie taki sam jak miliony innych aut - silnik umieszczony poprzecznie z przodu i napędzane koła przedniej osi. Taki samochód w zakrętach wykazuje typową dla tego układu podsterowność. Obciążone przednie koła mają tendencję do wynoszenia przodu na zewnątrz zakrętu. Jednak w najnowszej wersji o symbolu Q2 takie zachowanie jest o wiele mniej wyraźne.
System Q2 Alfy oparto na mechanicznym dyferencjale Torsena, który ogranicza przenoszenie momentu obrotowego między prawe i lewe przednie koło. W zwykłym aucie oś napędowa jest również osią kierującą i tradycyjny dyferencjał w skrajnych sytuacjach kieruje cały moment obrotowy do koła mniej obciążonego i nie pomaga tym samym utrzymać się w zakręcie. System Q2 pracuje inaczej - zawsze zostawia przynajmniej 25% momentu na kole, które jest bardziej obciążone (zazwyczaj jest to koło po zewnętrznej stronie zakrętu). Tym samym poprawia się trakcja, auto zachowuje się mniej podsterownie i skuteczniej przyspiesza.
zastanawiam sie jak ma sie auto FWD ze szperą do 4x4...czy wtedy jest jakas roznica przy starcie?
_________________ POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 14:22
ja tam nie mówię, że czegoś nie ma, tylko mi się nie wydaje, że da się z tym jeździć inaczej niż na 1/4, tak jak sam pisaleś wcześniej, chociaż plytówka po wciśnięciu sprzęgla otwiera dyfer
pw poszlo
a tak jeszcze w temacie to w większości japońskich carów (tych co mialy wiecej jak 100 koni) byla zazwyczaj możliwość zalożenia szpery jako wyposażenie dodatkowe np. w nissanach Sunny czy S13
dobra koniec bicia piany kto ile mia %% , tylko ja ksie z tym jezdzi trzeba czesto to jakos regenerowac itp ?? czy ja kto jest tam?, wiem wiem opony sie scieraja bla bla to nie ma znaczenia tylko o samo uzytkowanie szpery cy trzeba jakos szczegolnie Dbac o to ?:
Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 16:09
to zależy od tego jaką masz szperę
szpery plytkowe czy wiskotyczne z czasem się kończą i zostaje ci otwarty dyfer, szpera typu torsen jest wlaściwie wieczna, na ile starczy zależy od częstości korzystania
przy plytkowej gdy się skończy wymienia się plytki na nowe i znów dziala, przy viskozie jak się skończy (mówi się o ok 100tys km ale VLSD dlugo nie pożyje przy ostrej jeździe) trzeba wymianiać cale wnętrze szpery
Ostatnio zmieniony przez Zell Sob Maj 12, 2007 16:14, w całości zmieniany 3 razy
no jezdze samochodem okolo 10 tys rocznie i woadomo jak na KJS to daje sie w palnik a codzinnie spokojnie jezdze , ile taki zestaw plytek /? i na ile starcza
W płytkowej raz na jakiś czas zmienia się płytki scierne, te na torsenie są praktycznie bezobsługowe, przy płytkowych trzeba dość często wymieniać olej, nie wiem jak często przy torsenie. Co do regeneracji to do płytkowych można kupić okładziny scierne, jakieś normalne pieniądze to kosztuje z tego co pamiętam. Jeżeli chodzi o jazde to bez porównania, możesz sobie znacznie więcej pozwolić na zakrętach i luźnych nawierzchniach. Najlepiej jakyś miał możliwość przejechania się czymś ze szperą.
Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Sie 2006 Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 16:16
o patrzcie co znalazlem
The Quaife ATB Differential comes with something else other's don't have:
a Limited Lifetime Warranty. This warranty applies even when raced !
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 21:03
jakies dziwne rzeczy wypisujecie... szpera 100% to praktycznie (przy RWD) nic innego jak elektro-szpera czyli pospawany dyfer... wtedy jest 100%... nigdy na czyms takim nie jezdzilem ale wiem ze do zabawy nadaje sie igla natomiast w codziennej jezdzie sa typowe problemy z tym rozwiazaniem... co do szper plytkowych to koszt oleju +wymiana (w bmw) oscyluje w granicach ciut powyzej 100pln i wcale nie trzeba robic tego tak strasznie czesto (wystarczy raz na dwie trzy wymiany oleju w silniku ok 20-30 tys km lub nawet rzadziej)...
jesli chodzi o pytanie Agraba to chyba najlepszym rozwiazaniem jest szpera firmy Quaifa. w zaleznosci od preferencji, mocy auta itp... wiem ze tymi szperami handluja w Tomsonie cena w zasadzie od ok 3.5tys w gore (audi ok 4tys pln)
tu link: http://www.tomson.com.pl/...&PS31=wszystkie i ewentualnie: http://www.tomson.com.pl/...1_0__PL2_0.html
Auto: Audi 80 Quattro
Skąd: Śródmieście Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 33
Wysłany: Pon Maj 21, 2007 15:10
MACIOR napisał/a:
W 1981-82 roku Audi quattro miało 100% spięcie i wyraźnie widać to na filmach z rajdu Monte-Carlo jak ledwo ledwo mieści się w ciasnych nawrotach, Audi sprytnie rozwiązało ten problen skracając auto i tworząc Sportquattro i S1, a potem wygrywajac wszystko co się dało wycofali się z rajdów Zresztą dziś też sporo osób stosuje takie spięcie w Angli jest sporo aut zbudowanych na trackdaye w USA dirttrack, destruction derby i masa innych dziwnych sportów o których przeciętny europejczyk nawet nie słyszał, nie dam głowy ale chyba jeszcze w Nascar. Pozatym jazda ze 100% spięciem przy małej i dużej prędkości to 2 różne rzeczy.
Z tego co ja wiem to w audi S1 to jest troche inna sprawa ponieważ w audi zostalo to zastosowane przez torsen i napewno nie ma 100%
Torsen był odpowiedzialny za przeniesienie pomiędzy osiami, przednia i tylna szpera to co innego, zresztą torsena też można było spiąć na sztywko nawet w cywilnym aucie takim jak Audi 80-90 B2 quattro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach