FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Będzie hamowało?

Czy będzie lepiej hamować :)?
Tak uważam że będzie lepiej
50%
 50%  [ 13 ]
Nie uważam że nie będzie różnicy
26%
 26%  [ 7 ]
nie interesuje mnie to, wole wiedzieć "ile dałeś"
23%
 23%  [ 6 ]
Głosowań: 26
Wszystkich Głosów: 26

Autor Wiadomość
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:26   

Cytat:
jesteś jakoś w stanie to udownić ?
bo ja jestem w szoku jak jest ręczny w astrze

przy gumach 205/60/16 przy każdej prędkości jestem w stanie bez zbytniego szarpania zablokować oba koła :o

to samo mogę powiedzieć o corsie... tyle że oponki 185/55/15, ale ręczny działa jak trzeba...
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
kris 
drifter


Auto: impreza gt
Skąd: LSM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 273
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:31   

Paweel napisał/a:
jesteś jakoś w stanie to udownić ?


Nie muszę bo to oczywiste.

Paweel napisał/a:
przy gumach 205/60/16 przy każdej prędkości jestem w stanie bez zbytniego szarpania zablokować oba koła


tzn że masz bardzo dobrze wyregulowany ręczny, dobrze ułożone klocki i tarcze w sczycie formy :mrgreen:
Luz... nie chodzi mi o to że bębny jako hamulce są lepsze- bo tak nie jest, ale są skuteczniejsze w wyżej wymienionych sytuacjach..... :spoko:
_________________
WWW.KOMORSKI.PL
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 11:50   

kris napisał/a:
ale są skuteczniejsze w wyżej wymienionych sytuacjach..... :spoko:
kategorycznie się nie zgadzam, nie są skuteczniejsze, potrzebują więcej siły do zahamowania, ręczny jest na lince i praktycznie mozna wszystko. do kjs osobiscie tez bym wolal tarcze z tyłu.


zresztą już niedługo wszystko okaże się w PRAKTYCE nie w teorii :mrgreen:
oby do wieczora.
_________________
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 13:53   

kris napisał/a:
Paweel napisał/a:
jesteś jakoś w stanie to udownić ?


Nie muszę bo to oczywiste.

Paweel napisał/a:
przy gumach 205/60/16 przy każdej prędkości jestem w stanie bez zbytniego szarpania zablokować oba koła


tzn że masz bardzo dobrze wyregulowany ręczny, dobrze ułożone klocki i tarcze w sczycie formy :mrgreen:
Luz... nie chodzi mi o to że bębny jako hamulce są lepsze- bo tak nie jest, ale są skuteczniejsze w wyżej wymienionych sytuacjach..... :spoko:



to weź mnie objaśnij czemu POLONEZ jest jedynym autem w którym zamieniono tarcze ( rzeczywiscie totalna pomyłka akurat w poldku) na bębny (które były o niebo lepsze )

a reszta "ewolucji" opiera sie na montowaniu tarcz również z tyłu ...


astra ze słabszymi silnikami ma bębny , z motorami diesla (2.0) i 1.8 2.0 2.2 benzyny tarcze ... (zdarzają sie wariacje ale nie o to chodzi)

tak więc .. dla mnei nie jest tak oczywiste że bębny są lepsze
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
kris 
drifter


Auto: impreza gt
Skąd: LSM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 273
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:12   

Czy Ty cytujesz na pałe ??? Gdzie wyczytałeś moją opinię gloryfikującą bębny?
Przeczytaj ostatnie zdanie mojej ostatniej wypowiedzi, którą zresztą zacytowałeś, a z której wynika że się ze mną zgadzasz.

Paweel napisał/a:
to weź mnie objaśnij czemu POLONEZ jest jedynym autem w którym zamieniono tarcze ( rzeczywiscie totalna pomyłka akurat w poldku) na bębny (które były o niebo lepsze )

To sie nazywa ekonomia. W tych samochodach nigdy niczego nie zrobiono dla poprawy jakości tylko dla obniżenia kosztów produkcji. Podobnie rzecz się ma przypadku aut ze słabszymi silnikami czy wogóle aut mniejszych. Nie potrzeba im max wydolnych hamulców na czterech łapach. Wzieli inżyniera, policzyli, - kolo sie nie zabije montujemy tańsze- proste jak drut.
_________________
WWW.KOMORSKI.PL
 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:26   

tylko głupia sprawa w poldku bębny były w 100 % lepsze od tarcz ...

(to wynika nie z zasady że BĘBNY są lepsze ... tylko z faktu że konstrukcja tarczowych hamulców w poldku to totalna pomyłka :|
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:28   

Tym którzy tam wyżej pisali, że tarcze trudniej zablokowac rękawem polecam sprawdzenie stanu swoich strupów i ew wymianę linek, klocków, tarcz czy odpowietrzenie układu. U mnie na gumie 225 Dunlop sp9000 nie ma problemów by zablokowac koła i poleciec bokiem, ba nawet quattro zabardzo w tym nie przeszkadza.
_________________
 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:30   

MACIOR napisał/a:
Tym którzy tam wyżej pisali, że tarcze trudniej zablokowac rękawem polecam sprawdzenie stanu swoich strupów i ew wymianę linek, klocków, tarcz czy odpowietrzenie układu. U mnie na gumie 225 Dunlop sp9000 nie ma problemów by zablokowac koła i poleciec bokiem, ba nawet quattro zabardzo w tym nie przeszkadza.



jak juz piszemy to trzymajmy sie troszke chociaż wytycznych technicznych ...
nie sądze aby ktokolwiek miał hydrauliczny ręczny w swojej furze :mrgreen:
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:37   

Paweel napisał/a:
MACIOR napisał/a:
Tym którzy tam wyżej pisali, że tarcze trudniej zablokowac rękawem polecam sprawdzenie stanu swoich strupów i ew wymianę linek, klocków, tarcz czy odpowietrzenie układu. U mnie na gumie 225 Dunlop sp9000 nie ma problemów by zablokowac koła i poleciec bokiem, ba nawet quattro zabardzo w tym nie przeszkadza.



jak juz piszemy to trzymajmy sie troszke chociaż wytycznych technicznych ...
nie sądze aby ktokolwiek miał hydrauliczny ręczny w swojej furze :mrgreen:


W niektórych autach zamiast linek stosuje się hydraulike.
 
 
 
kris 
drifter


Auto: impreza gt
Skąd: LSM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 273
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 14:46   

no ale jasne ze hudro i druta to nawet nie mamy ze sobą po co porównywać...

MACIOR napisał/a:
W niektórych autach zamiast linek stosuje się hydraulike.


??? w jakim konkretnie
_________________
WWW.KOMORSKI.PL
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 15:05   

Dokładnie nie pamiętam, ale jakieś starsze amerykańskie terenówki miały takie rozwiązanie.
_________________
 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 16:48   

MACIOR napisał/a:
Dokładnie nie pamiętam, ale jakieś starsze amerykańskie terenówki miały takie rozwiązanie.


pisząc ktokolwiek mam na myśli użytkowników forum
pozatym hydrauliczny ręczny jest poza kryteriami .. bo będzie po prostu "najsilniejszy"
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
kris 
drifter


Auto: impreza gt
Skąd: LSM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 273
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 17:23   

Paweel napisał/a:
pozatym hydrauliczny ręczny jest poza kryteriami .. bo będzie po prostu "najsilniejszy"


dać mu vódki, wreszcie doszlismy do kompromisu :mrgreen:

Czyli Siwy zaklada hydraulikę i to już nie podlega żadnej dyskusji :fucku: :fucku: :fucku:
_________________
WWW.KOMORSKI.PL
 
 
 
QszaVW 
Uczy sie pisac


Auto: Golf III 1.8i
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 10
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 21:37   

i jedno drugie będzie hamować, najważniejsze żeby pilnować wszystkiego i wymieniać części wtedy kiedy się powinno, a nie gdy niema się innego wyjścia.
Nic nam nie da założenie "super " klocków skoro tarcza jest zjechana ponad norme, to samo ma sie do bębnów, przewodów itd. a co do bębnów to to każdy ma swoje zdanie ja tam w swoim mam i ostatno wymieniłem bębny, szczęki i sprężynki reszta poszła do czyszczenia i konserwacji i po wyregulowani chodzi ok, wydaje mi sie że seryjne hamulce na tylnej osi utrzymane w dobrej kondycji są wystarczające bo i tak największą robote wykonuje przód, ale zaznaczam że to jest moje zdanie na przykładzie własnych autek
 
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Pią Cze 22, 2007 22:16   

Cytat:
no ale jasne ze hudro i druta to nawet nie mamy ze sobą po co porównywać...

MACIOR napisał/a:
W niektórych autach zamiast linek stosuje się hydraulike.


??? w jakim konkretnie
_________________

np w niektórych Starach 200
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam