FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Będzie hamowało?

Czy będzie lepiej hamować :)?
Tak uważam że będzie lepiej
50%
 50%  [ 13 ]
Nie uważam że nie będzie różnicy
26%
 26%  [ 7 ]
nie interesuje mnie to, wole wiedzieć "ile dałeś"
23%
 23%  [ 6 ]
Głosowań: 26
Wszystkich Głosów: 26

Autor Wiadomość
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 08:05   

agrabsabi napisał/a:
Cytat:
no ale jasne ze hudro i druta to nawet nie mamy ze sobą po co porównywać...

MACIOR napisał/a:
W niektórych autach zamiast linek stosuje się hydraulike.


??? w jakim konkretnie
_________________

np w niektórych Starach 200



a tam przypadkiem nie jest pneumatyka ? :oops:
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
QszaVW 
Uczy sie pisac


Auto: Golf III 1.8i
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 10
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 08:15   

też mi się tak wydaje że jest pneumatyczny!
 
 
 
agrabsabi 
drifter
wiatr we włosach :)


Auto: 2.9 turbo i 2.8 Quattro
Skąd: Lublin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 469
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 09:11   

Paweel napisał/a:
a tam przypadkiem nie jest pneumatyka ? :oops:

QszaVW napisał/a:
też mi się tak wydaje że jest pneumatyczny!

owszem w większości przypadków pneumat jednak występowały również hydraul
nie wiem od czego zależało może rocznik lub wersja przeznaczenia nie mam bladego pojęcia jednak pneumaty trzeba było pompować po dłuższym postoju żeby siłowniki póściły a były wersje gotowe do jazdy po odpaleniu
_________________

 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 10:08   

Na pewno hamulce tarczowe mają wiekszą skutecznośc i są bardziej przewidywalne, łatwiej je ostudzić i zakleszczanie jest linearne. Minusem hamulców tarczowych jest ich stosunkowo duża waga. A także potrzebna jest duża siła działająca na klocki aby nastapiło zblokowanie koła. Dlatego do hamulców tarczowych używa się hydrauliki. Tarcze na pewno są lepsze jako hamulce zasadnicze ale jako hamulec ręczny, który ma tylko na celu zblokowanie kół są gorszym rozwiązaniem (oczywiście jeśli ręczny nie jest hydrauliczny). Dlatego w bardzo dobrych samochodach jakim są nissany 200sx :D :D :D na tyle są montowane hamulce tarczowe jako hamulce zasadnicze a do rękawa są bębny. Jeżeli chce się mieć dobry mechaniczny hamulec ręczny, to trzeba stosować układ dźwigni, który zapewni odpowiednią siłę. Nie kwestjonuje że ktoś ma bardzo dobry rękaw na tarczach, ale to tylko znaczy że został dobrze zaprojektowany, dlatego nie wiem czy w garażowych warunkach da się zrobić równie dobry rękaw.
 
 
maly841 
pr0 killer

Auto: 2.0 TFSI
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1082
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 10:50   

takie rozwiazanie bylo tez w starych bmw do recznego bebny do hamowania tarcze
_________________
A4 '05 2.0 TFSI , C4 3D
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 14:47   

QszaVW napisał/a:
wydaje mi sie że seryjne hamulce na tylnej osi utrzymane w dobrej kondycji są wystarczające bo i tak największą robote wykonuje przód, ale zaznaczam że to jest moje zdanie na przykładzie własnych autek
nie wiem czy uważnie czytałeś, ale do wykonania pracy bebna, jest potrzebna wieksza sila niz do wykonania pracy tarczy.
KOSA napisał/a:
Minusem hamulców tarczowych jest ich stosunkowo duża waga
łatwiej mi sie niosło tarcze z zaciskami i wachaczem poprzecznym, niz sam beben.
KOSA napisał/a:
potrzebna jest duża siła działająca na klocki aby nastapiło zblokowanie koła
mniejsza niz w bebnie.


niektorzy chyba uwazaja ze tylne hamulce sa tylko do tego zeby reczny byl :o


z braku czasu na wywody (a bardzo zaluje - wkoncu jakis fajny temat dyskusyjny na LKT), wrzucam pare fotek...

było:
jest:

tył:
przód:


jeszcze tylko napełnić, odpowietrzyć i zdobyć korektor siły hamowania bo zaginął w akcji :/
_________________
 
 
QszaVW 
Uczy sie pisac


Auto: Golf III 1.8i
Skąd: Woj. Lubelskie
Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 10
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 17:44   

siwy napisał/a
"nie wiem czy uważnie czytałeś, ale do wykonania pracy bebna, jest potrzebna wieksza sila niz do wykonania pracy tarczy"

masz racje tylko że niespotakłem się z takim przypadkiem żeby ktoś w aucie nie miał ręcznego z powodu "zbyt słabej reki" , zawsze jest tak że gdy nie ma sprawnie działającego hamulca to wine za to wszystko ponosi niewydolny układ hamulcowy lub któraś z jego części, przecież nie powiesz na przeglądzie że układ jest ok tylko że Ty masz za mało krzepy żeby go zaciągnąć, jeżeli gość da Ci wiare na słowo to nic innego tylko podaj mi namiar na tą stacje bo niedługo mam przegląd.
a i z tym porównaniem masy bębna a zaciskiem, tarczą i jeszcze wachaczem to chyba lekko przesadziłeś?!
 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Sob Cze 23, 2007 17:49   

maly841 napisał/a:
takie rozwiazanie bylo tez w starych bmw do recznego bebny do hamowania tarcze


tzw. tarczobębny



- Peugeot 605
- Mercedes Sprinter

te auta miałem i tak miały

ps. w 605 żeby to porządnie ustawić i zgrać trzeba było magika :|
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Nie Cze 24, 2007 05:10   

siwy napisał/a:
QszaVW napisał/a:
wydaje mi sie że seryjne hamulce na tylnej osi utrzymane w dobrej kondycji są wystarczające bo i tak największą robote wykonuje przód, ale zaznaczam że to jest moje zdanie na przykładzie własnych autek
nie wiem czy uważnie czytałeś, ale do wykonania pracy bebna, jest potrzebna wieksza sila niz do wykonania pracy tarczy.
KOSA napisał/a:
Minusem hamulców tarczowych jest ich stosunkowo duża waga
łatwiej mi sie niosło tarcze z zaciskami i wachaczem poprzecznym, niz sam beben.
KOSA napisał/a:
potrzebna jest duża siła działająca na klocki aby nastapiło zblokowanie koła
mniejsza niz w bebnie.


niektorzy chyba uwazaja ze tylne hamulce sa tylko do tego zeby reczny byl :o


z braku czasu na wywody (a bardzo zaluje - wkoncu jakis fajny temat dyskusyjny na LKT), wrzucam pare fotek...

było: [url=http://img525.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
jest: [url=http://img525.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

tył: [url=http://img530.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
przód: [url=http://img527.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


jeszcze tylko napełnić, odpowietrzyć i zdobyć korektor siły hamowania bo zaginął w akcji :/



Założyłeś stare tarcze i klocki ?????
 
 
 
Paweel 
the fastest furious
Zoom-Zoom fan ...


Auto: 120E88 328F30 550E60
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2004
Posty: 2476
Wysłany: Nie Cze 24, 2007 08:09   

MACIOR napisał/a:

Założyłeś stare tarcze i klocki ?????



no co ... przecież jeszcze całkiem dobre były :D
_________________
MAZDA ... i czujesz że korodujesz ...
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Nie Cze 24, 2007 15:03   

MACIOR napisał/a:
Założyłeś stare tarcze i klocki ?????
tak, ale nie myśl sobie że bede na tym jeździł, aby dotoczyć się na kraśnicką.
jestem *prawie*, które jak wiadomo robi różnicę, umówiony na przetaczanie i wymiane klocków. więc spoko luz, na nowe tarcze zabrakło funduszy.


QszaVW napisał/a:
niespotakłem się z takim przypadkiem żeby ktoś w aucie nie miał ręcznego z powodu "zbyt słabej reki"
nie za bardzo zrozumiałem co to ma do mojej wypowiedzi i nadal nie wiem dlaczego ciągle rozmawiamy o hamulcu ręcznym(z prawidłowej wręcz nazwy parkingowym :D ) , mnie interesuje to żeby auto lepiej hamowało, lepiej znaczy, efektywniej i równiej, skuteczniej i bezpieczniej.
_________________
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Nie Cze 24, 2007 15:15   

Paweel napisał/a:
maly841 napisał/a:
takie rozwiazanie bylo tez w starych bmw do recznego bebny do hamowania tarcze


tzw. tarczobębny



W CRV też jest takie rozwiazanie.
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Nie Cze 24, 2007 19:55   

Cytat:
mniejsza niz w bebnie.


wyjaśnij mi to, bo mądre ksiązki mówią inaczej... i dlaczego tak wilu producentów stosuje/stosowało tarczobębny? bo na pewno nie z oszczednosci...
 
 
krystianITR 
prawdziwy tuner


Auto: DRAG and civic d16
Skąd: Czechów
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2004
Posty: 525
Wysłany: Nie Cze 24, 2007 21:09   

VTI ma naprawde dobre te hamulce,wiec bedzie idealnie do twojego set up..
_________________
Sezon 2004 ET:14.225
Sezon 2005 ET:13.477
Sezon 2006 ET: 13.852-13.364-13.137-13.082
Sezon 2007 ET:11.56 Tokol wegry
2007 EAST EUROPEAN Sport FWD N/A 1st place
I-Vice Mistrz Polski 2007 w klasie Profi
10 second FWD N/A Honda CRX (10.9@210.5km/h)!!!Tokol 16.05.2009
Szukam sponsora!!
 
 
 
siwy 
speed demon


Auto: znalazlem na otomoto ;)
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 03 Maj 2004
Posty: 3578
Wysłany: Nie Cze 24, 2007 21:59   

KOSA napisał/a:
wyjaśnij mi to, bo mądre ksiązki mówią inaczej... i dlaczego tak wilu producentów stosuje/stosowało tarczobębny? bo na pewno nie z oszczednosci...
jak cytujesz to cytuj dokladnie bo musialem sie zastanawiać co i jak.


Do wykonania pracy bębna jest potrzebna większa siła żeby zadziałał. W autach, w których są bębny jest tak rozłożona siła hamowania, że dużo tej siły idzie do bębnów. w przypadku podmiany na tarcze, bez zmiany korektora, powstaje problem, bo rozkład hamulców układa się tak że bardzo mocno blokuje tylny hebel! Jest wtedy większe prawdopodobienstwo zarzucenia tyłem. Mówmy o bębnach, nie tarczobębnach.

W jakich tych mądrych książkach tak piszą? Chętnie to przeczytam, byćmoże ja coś źle zrozumiałem, Jestem ciekaw gdzie Ci tam tak napisali że do pracy bębna jest potrzebna mniejsza siła niż w przypadku hamulca tarczowego?

Aha i na Twoje pytanie odpowiadam - napewno z oszczędności!

Kosa, bo mnie matactwa dopadają, powiedz mi czy Ty próbujesz mi zasugerować że bębny są aj waj?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam