FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
szpera w przedniej ośce
Autor Wiadomość
Zell 
drifter


Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 12:29   

Szpera 100% jest możliwa ale nie przy FWD i najszczęściej nazywa się zaspawany most lub blokada mostu. Mój kolega w Dodge'u ma szperę 90 coś % ale to RWD.
 
 
 
Misiek_lbn 
the fastest furious


Auto: 200sx s14a
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 2292
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 12:36   

Fiat Coupe 2.0 20VT ma seryjną szperę z tego co czytałem, ale ile % to nie wiem...
_________________
Przejeżdżam przez Inżynierską w 7.19 sek, a TY ???
 
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 13:21   

Zell napisał/a:
Szpera 100% jest możliwa ale nie przy FWD


Ciekawe , ciekawe, a może się założymy ?


Zell napisał/a:
Szpera 100% jest możliwa ale nie przy FWD i najszczęściej nazywa się zaspawany most lub blokada mostu. Mój kolega w Dodge'u ma szperę 90 coś % ale to RWD.



Zaspawanie mostu, nie jest mechanizmem różnicowym.
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
Zell 
drifter


Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 14:06   

daniel napisał/a:
Ciekawe , ciekawe, a może się założymy ?


a będziesz tym jeździl ?
 
 
 
daniel 
technical monster
hondatech.pl


Auto: CRV
Skąd: Czechów
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 16 Cze 2004
Posty: 1493
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 14:13   

Zell napisał/a:
daniel napisał/a:
Ciekawe , ciekawe, a może się założymy ?


a będziesz tym jeździl ?


A o ile się chcesz założyć?
żeby nie zaśmiecać tematu , to daj znać na PW
_________________
www.hondatech.pl

Piszę poprawnie po polsku


あなたの車についての議論
 
 
 
Rysiek 
speed demon
Prawie jak STIG


Auto: służbowe
Skąd: Czuby
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 4326
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 14:17   

Alfa 147 FWD tez ma seryjnie szpere...

Alfa Romeo 147 ma układ napędu prawie taki sam jak miliony innych aut - silnik umieszczony poprzecznie z przodu i napędzane koła przedniej osi. Taki samochód w zakrętach wykazuje typową dla tego układu podsterowność. Obciążone przednie koła mają tendencję do wynoszenia przodu na zewnątrz zakrętu. Jednak w najnowszej wersji o symbolu Q2 takie zachowanie jest o wiele mniej wyraźne.

System Q2 Alfy oparto na mechanicznym dyferencjale Torsena, który ogranicza przenoszenie momentu obrotowego między prawe i lewe przednie koło. W zwykłym aucie oś napędowa jest również osią kierującą i tradycyjny dyferencjał w skrajnych sytuacjach kieruje cały moment obrotowy do koła mniej obciążonego i nie pomaga tym samym utrzymać się w zakręcie. System Q2 pracuje inaczej - zawsze zostawia przynajmniej 25% momentu na kole, które jest bardziej obciążone (zazwyczaj jest to koło po zewnętrznej stronie zakrętu). Tym samym poprawia się trakcja, auto zachowuje się mniej podsterownie i skuteczniej przyspiesza.


zastanawiam sie jak ma sie auto FWD ze szperą do 4x4...czy wtedy jest jakas roznica przy starcie?
_________________
POKRYCIA DACHOWE - Wszystko do dachu 794-998-001
 
 
 
Zell 
drifter


Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 14:22   

ja tam nie mówię, że czegoś nie ma, tylko mi się nie wydaje, że da się z tym jeździć inaczej niż na 1/4, tak jak sam pisaleś wcześniej, chociaż plytówka po wciśnięciu sprzęgla otwiera dyfer
pw poszlo

a tak jeszcze w temacie to w większości japońskich carów (tych co mialy wiecej jak 100 koni) byla zazwyczaj możliwość zalożenia szpery jako wyposażenie dodatkowe np. w nissanach Sunny czy S13
 
 
 
Spawos 
prawdziwy tuner
Spawos


Auto: Lanos
Skąd: Konstantynów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Lip 2004
Posty: 671
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 16:01   

dobra koniec bicia piany kto ile mia %% , tylko ja ksie z tym jezdzi trzeba czesto to jakos regenerowac itp ?? czy ja kto jest tam?, wiem wiem opony sie scieraja bla bla to nie ma znaczenia :) tylko o samo uzytkowanie szpery cy trzeba jakos szczegolnie Dbac o to ?:
_________________
http://img708.imageshack....320/logoxww.png
 
 
 
Zell 
drifter


Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 16:09   

to zależy od tego jaką masz szperę
szpery plytkowe czy wiskotyczne z czasem się kończą i zostaje ci otwarty dyfer, szpera typu torsen jest wlaściwie wieczna, na ile starczy zależy od częstości korzystania
przy plytkowej gdy się skończy wymienia się plytki na nowe i znów dziala, przy viskozie jak się skończy (mówi się o ok 100tys km ale VLSD dlugo nie pożyje przy ostrej jeździe) trzeba wymianiać cale wnętrze szpery
Ostatnio zmieniony przez Zell Sob Maj 12, 2007 16:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Spawos 
prawdziwy tuner
Spawos


Auto: Lanos
Skąd: Konstantynów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Lip 2004
Posty: 671
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 16:10   

no jezdze samochodem okolo 10 tys rocznie i woadomo jak na KJS to daje sie w palnik a codzinnie spokojnie jezdze , ile taki zestaw plytek /? i na ile starcza
_________________
http://img708.imageshack....320/logoxww.png
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 16:13   

W płytkowej raz na jakiś czas zmienia się płytki scierne, te na torsenie są praktycznie bezobsługowe, przy płytkowych trzeba dość często wymieniać olej, nie wiem jak często przy torsenie. Co do regeneracji to do płytkowych można kupić okładziny scierne, jakieś normalne pieniądze to kosztuje z tego co pamiętam. Jeżeli chodzi o jazde to bez porównania, możesz sobie znacznie więcej pozwolić na zakrętach i luźnych nawierzchniach. Najlepiej jakyś miał możliwość przejechania się czymś ze szperą.
_________________
 
 
 
Zell 
drifter


Auto: Fajne
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 308
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 16:16   

o patrzcie co znalazlem :)
The Quaife ATB Differential comes with something else other's don't have:
a Limited Lifetime Warranty. This warranty applies even when raced !
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sob Maj 12, 2007 21:03   

jakies dziwne rzeczy wypisujecie... szpera 100% to praktycznie (przy RWD) nic innego jak elektro-szpera :) czyli pospawany dyfer... wtedy jest 100%... nigdy na czyms takim nie jezdzilem ale wiem ze do zabawy nadaje sie igla natomiast w codziennej jezdzie sa typowe problemy z tym rozwiazaniem... co do szper plytkowych to koszt oleju +wymiana (w bmw) oscyluje w granicach ciut powyzej 100pln i wcale nie trzeba robic tego tak strasznie czesto (wystarczy raz na dwie trzy wymiany oleju w silniku ok 20-30 tys km lub nawet rzadziej)...
jesli chodzi o pytanie Agraba to chyba najlepszym rozwiazaniem jest szpera firmy Quaifa. w zaleznosci od preferencji, mocy auta itp... wiem ze tymi szperami handluja w Tomsonie cena w zasadzie od ok 3.5tys w gore (audi ok 4tys pln)
tu link: http://www.tomson.com.pl/...&PS31=wszystkie i ewentualnie: http://www.tomson.com.pl/...1_0__PL2_0.html
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
Szczypior 
Widać, że się stara
Audi


Auto: Audi 80 Quattro
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 33
Wysłany: Pon Maj 21, 2007 15:10   

MACIOR napisał/a:
W 1981-82 roku Audi quattro miało 100% spięcie i wyraźnie widać to na filmach z rajdu Monte-Carlo jak ledwo ledwo mieści się w ciasnych nawrotach, Audi sprytnie rozwiązało ten problen skracając auto i tworząc Sportquattro i S1, a potem wygrywajac wszystko co się dało wycofali się z rajdów :) Zresztą dziś też sporo osób stosuje takie spięcie w Angli jest sporo aut zbudowanych na trackdaye w USA dirttrack, destruction derby i masa innych dziwnych sportów o których przeciętny europejczyk nawet nie słyszał, nie dam głowy ale chyba jeszcze w Nascar. Pozatym jazda ze 100% spięciem przy małej i dużej prędkości to 2 różne rzeczy.


Z tego co ja wiem to w audi S1 to jest troche inna sprawa ponieważ w audi zostalo to zastosowane przez torsen i napewno nie ma 100%
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Pon Maj 21, 2007 15:14   

Torsen był odpowiedzialny za przeniesienie pomiędzy osiami, przednia i tylna szpera to co innego, zresztą torsena też można było spiąć na sztywko nawet w cywilnym aucie takim jak Audi 80-90 B2 quattro.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam