Wydech jest zrobiony przez poprzedniego właściciela:
kolektor 4-2-1 (seryjny, z tego co słyszałem, niezbyt udany), ruuuuuuura i końcowy malutki przelot
A "dolot" to "seria", tyle, że inwencja poprzedniego właściciela była niezbyt trafna i w standardowej puszce filtra wyciął wielką dziurę, praktycznie uchlastał cały spód puszki.
Więc chcę zrobić porządny dolot ze stożkiem i odizolowaniem od ciepła, a także usprawnić układ wydechowy, coś w środku chyba by się przydało wstawić...
A pytania mam trzy:
1. Jak obliczyć dolot? Podany wcześniej w excelu nie działa
2. Skąd wziąć dane do obliczeń takie jak np. aw - kąt otwarcia zaworu wydechowego (°o.w.k.)?
3. Skąd wziąć materiał na power rurę?
ja bym raczej wybral wkladke zamiast stozka odizolowal troche i dolot zimnego powietrzea zrobil i nic wiecej nie robil ,
a jak chcesz startowac to wolal bym to wydac na dobre opony jakies toyo T1r albo jakies/ makgumy /yokohamy w tej cenie albo zawias dobry wieksze tarcze jakies
bo wydasz sporo kasy (z 300zl cos kolo tego dolot wydech itp a za to masz prawie 2 dobre opony )a wiecej zyskasz jak sie nauczysz dobrego toru jazdy czy nawet opoznisz chamowanie o ta 1s ... tora jest jak wiemy bardzo cenna
z mojego doswiadczenia powiem ze za moc na samym koncu sie zabieraj
ja bym tak robil
1 prawidlowy toru jazdy
2 opanowanie swojego auta w 90% aby umiec wykozystac to co sie ma
3 dobre opony
4 jakies modyfikacje zawiasu /hamulce/ moc
bo autko z tego co czytalem robisz troche pod rally spriny itp ?:)
ja bym tak robil
1 prawidlowy toru jazdy
2 opanowanie swojego auta w 90% aby umiec wykozystac to co sie ma
3 dobre opony
4 jakies modyfikacje zawiasu /hamulce/ moc
bo autko z tego co czytalem robisz troche pod rally spriny itp ?:)
Autko chcę bardzo pod rally sprinty i kjs
Ale tak w punktach opowiem mniej więcej jak to wygląda:
1. To na pewno, bo jak narazie, to cały tor przejeżdżam albo próbując się nie ślizgać, albo bokami (tak jak w dzień kobiet - śnieg ), muszę nad tym popracować, konkretnie nad umiejętnością oceniania jak brać konkretne rodzaje zakrętów, a to długa męczarnia bez nauczyciela
2. Powoli ogarniam Kadzia jeżeli chodzi o jego fizykę, świeży zakup, ale także długa droga
3. Czekam, aż przyjdą do mnie alufelgi, na które planuję założyć oponę kumho ecsta spt 195/45 r15 - na przód i toyo t1r 195/50 na tył, dobre rozwiązanie?
A jeszcze wyjaśnie czemu takie oponki a nie inne - mam właśnie takie do kupienia w okazyjnej cenie
4. Zawias/hamulce/moc - w czerwcu mi się kończy przegląd, będę chciał przed nim zrobić kompletną blacharkę w Kadziu, wtedy zacznę modzenie z w/w
A dolot tylko dlatego, że poprzedni właściciel nadrutował obecny do tego stopnia, że jak na niego patrze, to mi się serce kraje Po prostu boję się o silnik, który jest w naprawdę dobrej formie. Poza tym skuszony byłem niską (tak mi się wydaje) ceną stożka - za jeden z większych wymiarowo stożek k&n zapłaciłem 160zł, nowy
Wydech też chciałbym poprawić, ze względu na możliwy zły wpływ na silnik - to nie turbo, więc pełny przelot nie jest zbyt zdrowy, chciałbym dołożyć środkowy przelot + zwężkę venturiego przed środkowym, ale to dopiero w czerwcu, jak się zajmę remontem
Więc w sprawach bieżących, to ten dolot, bo oponki już niebawem będą, boję się o zasyfione powietrze z obecnego dolotu, więc imo koniecznie muszę się tym zająć...
Już pare rzeczy wiem:
- nie muszę zmieniać przepływomierza na rurowy, da się dorobić/kupić przejściówkę na przepływkę klapową
- średnica rury - 70mm
Nie wiem:
- jaki materiał zwłaszcza z uwagi na to, że to będzie prawdopodobnie rozwiązanie na 3-4 miesiące, myślałem nad zwykłą "kibel-rurą" owiniętą taśmą termoochronną, tylko nie wiem gdzie ją dostać, w obi nie ma, sprawdzałem
- Jak poprowadzić dolot zimnego powietrza, myślałem nad nacięciami z błotniku a'la mercedes sprinter , bo z przodu miejsca nie ma zbyt dużo na poprowadzenie rury z okolic zderzaka...
Ale wiem, że najpierw umiejętności, a dopiero potem moc, kieruję się tym i będę kierował, chcę po prostu sprawić silnikowi dobrze i po prostu, samemu coś podłubać Nie zapominając o prawdopodobnej zmianie dźwięku przy stożku, bo na wielką moc nie liczę [/quote]
po1. jakie to jest gsi ?? jezeli 8v to nie laduj w to kasy bo itak za wiele nie osiagniesz tylko rób swapa na 16v, bo to najtansza i najpewniejsza opcja (najtansza w stosunku do osiagnietych rezultatów).
po 2. najpierw zainwestuj w dobre amorki i opony bo na tych elementach zyskasz najwiecej w kjs, mm i innych pojezdzqwkach.
po3. jak szykujesz samochód tylko na tego typu imrezy to wywal z niego wszystko co sie da a odczujesz to tak jak bys dolozyl 15km do obecnej mocy.
po4. jezeli tym samochodem na jestes w poblizu miejsc na podlum w naszym okregu to cwicz swoje umiejetnosci bo wykorzystujesz niewiele z potencjalu jaki ma to auto, i nadmiar mocy bedzie ci tylko przeszkadzal.
Co do stozka to musi byc odpowiednio dobrany do silnika a nie oby jak najwiekszy bo dolot dziala podobnie jak wydech w silniku na, jak zabardzo odetkasz to wiecej popsujesz. Co do opon to moim zdaniem njalepiej zalóz 4 opony w jednakowym rozmiarze.
Mialem gsi i troche nim wyjezdzilem, ale dalej jestem swiadomy, ze nie potrafilem wykorzystac tego samochodu nawet w 60% a czasami udalo sie zajac miejsce na podium .
To co napisalem wyzej to moje wlasne doswiadczenia z podobnym samochodem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach