Zobaczyłem ten artykuł na jednym z moich forów, więc wrzucam i tutaj byście Wy mogli troszke więcej wiedzieć. Ja wiem że narazie zostaję przy mobilu1 w EVO, bo już myślałem by motula wrzucać.
Mi ten artykuł "śmierdzi" trochę reklamą LM bo dziwnie dużo razy autor odnosi się i porównuje do produktów tej firmy...Ale kilka ciekawych informacji odnośnie tematu oleju do silnika moja głowa przyswoiła
Najbardziej ciekawi mnie fakt wlewania środka do czyszczenia silnika do starego motoru i jego reakcja na niego
Auto: Audi 80 B4 Avant
Skąd: Okolice Lublina Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Kwi 2005 Posty: 82
Wysłany: Pią Sty 09, 2009 22:28
Każdy z nas ma swój olej sprawdzony przez siebie.
Jedni kupują olej bo tanie i ma w nosie co on jest warty tłumacząc się że on długo nie będzie jeździł tym autem więc co mu tam.
Nieliczni dbają o auto i silnik i zwracają uwagę na najmniejsze zmiany w pracy silnika i nie tylko.
Ja osobiście stosuje olej mało znanej firmy NESTE OIL
Jest to olej sprawdzony przeze mnie i nie tylko i stosuje go już od 2000r. i jest OK.
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Sob Sty 10, 2009 13:28
Hmm
Naprawde jest cięzko porównać 2 rózne oleje z dwóch różnych aut o różnym stopniu zużycia elementów silnika..
Jeździłem na LM w dwusiarczanem molibdenu przeznaczonym bardziej do aut z ciut nadwyrężona jednostka silnikową przebiegiem i latami pracy..
Było o'k.. kiedyś o tym pisałem każdy pisał, że to nie możliwe.. ale na pełnym zbiorniku robiłem 30-50km więcej..
Autko jezdziło w tych samych warunkach po tej samej trasie kilka tygodni a wynik był ciagle w powyższej formie ..
Znam także przypadki gdzie po zalaniu LM z silnika dochodziły stuki i dziwna praca motoru..
W pewnym okresie stosowania Castrola w autach VW ( kariera w ASO Danelczyk ) można było odnaleźć nalot widoczny przez odkręcenia korka wlewu oleju w silniku..
Co sie okazało? Właściciele często dolewali co popadnie i co było tańsze na stacji benzynowej.. robiła sie papka.. ale to było 10lat temu..
Wtedy mielismy mała wiedzę na temat stosowania olejów..
Polska nadal jest krajem w którym miesza sie wszystko z wszystkim ale na szczęście świadomość i wiedza rośnie.. przynajmniej w ostatnim okresie..
Warto przy wymanie oleju, gdy nie znamy zawartości tego co pływa w silniku.. wypłukać układ specjalnym specyfikiem.. tutaj polecam 2 rodzaje z LM..
Jeden jest do bardzo doraźnego zastosowania a drugi do subtelniejszego ( jednostki silnikowe z dużymi przebiegami )
Dlatwego też, uważam, że każdy powinien sam sobie znaleźć odpowiednik do swojego maleństwa..
Podstawa to dobra baza.. w wiekszości przypadków ta sama ale pózniej b. ważne są dodatki, z którymi jest różnie tak jak są różne marki olejów..
Poczytajcie sobie o dodatkach.. to one czynią oleje trwalszymi, odporniejszymi itd..
Warto przy wymanie oleju, gdy nie znamy zawartości tego co pływa w silniku.. wypłukać układ specjalnym specyfikiem.. tutaj polecam 2 rodzaje z LM..
Jeden jest do bardzo doraźnego zastosowania a drugi do subtelniejszego ( jednostki silnikowe z dużymi przebiegami )
TE masz na myśli?
MOTOR CLEAN by LM
ENGINE FLUSH by LM
Może napisz który jest do doraźnego stosowania i co przez to rozumiesz a który do silników z dużym przebiegiem
Auto: F7P
Skąd: Polska Pomógł: 29 razy Dołączył: 17 Cze 2004 Posty: 1894
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 10:02
adilsm napisał/a:
TE masz na myśli?
Potrafisz wykrzesac z siebie grzeczniejsze literki ?
Może jakieś dzień dobry
Troche sie rozpedziłeś..
Pracujesz u dystrybutora, rzuciłeś 2 nazwy i .... dlaczego nie podzielisz się swoją wiedzą ?
Gdybym ciebie nie znał pomyślałbym sobie, że cwaniakujesz ziom..
Ponizsze dodatki stosujemy wlewając je na rozgrzany silnik..
Silnik powinien na nich pracować ok 10 min, potem wyłaczamy silnik a po kolejnych 15min spuszczamy cały szlam z naszego silnika i filtra oleju...
( konieczna wymiana filtra oleju, informacja dla oszczędnych )
Zawsze jest informacja na etykietce, wydaje mi się że na przestrzeni kilku miesięcy nic się nie zmieniło
Motor Cleannr LM 1019, można stosować przede wszystkich w silnikach TDI-PD ( pompowtryski ), preparat nie spowoduje dość znacząco obniżenia lepkości oleju co nie byłoby zbyt porządanym zjawiskiem szczególnie dla wałka napędzającego pompowtryskiwacze. Dodatek ma dopuszczenie i rekomendację do zastosowania w TDI-PD. Wysoko technologiczny dodatek do czyszczenia systemu smarowania silnika, przeznaczony do usuwania nalotów, zanieczyszczeń i osadów oleistych z silników, przed zastosowaniem dodatku Motor Protect.
Motor Protect nr LM 1018: W pełni syntetyczny dodatek do oleju silnikowego. Doskonale chroni silnik przed zużyciem. Tworzy na częściach silnika bardzo cienką, ochronną, obniżającą tarcie warstwę, która zachowuje swoje właściwości do 50.000 km przebiegu. Powoduje to:
• znaczne obniżenie tarcia
• dłuższą niezawodność silnika
• redukcję zużycia paliwa dzięki efektowi “lekkiego biegu”
• optymalne osiągi silnika
Engine Flush nr 1920 lub 2640: Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze szkodliwych osadów i resztek oleju. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla. Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju. Po zastosowaniu tego środka i spuszczeniu
adilsm napisał/a:
Może napisz który jest do doraźnego stosowania i co przez to rozumiesz a który do silników z dużym przebiegiem
OL Schlamm Spulung nr LM 1012 lub 2670: Mocno działajacy środek do do usuwania osadów z silnika. Czyści wewnętrzne części silnika. Zapewnia prawidłowy dopływ oleju i pokrycie nim wszystkich elementów silnika. Można stosować ze wszystkimi dostępnymi na rynku olejami silnikowymi. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla. Zdecydowanie ten srodek odradzam w autach nadwyrężonych latami pracy i duzym przebiegiem.. Jest on do doraźnego zastosowania.
Dla kochających lepsze oktany polecam osobiście.. Octane Plus Uszlachetniacz do paliwa. Skutecznie zwiększa liczbę oktanową (w zależności od już istniejącej) o wielkość od 2 do 4 jednostek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach