Auto: BMW E39 528i
Skąd: LSM Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 159
Wysłany: Sro Paź 07, 2009 01:26 Problem z połączeniem laptopa, interfejsu do OBDII
Jako, że nikt z mojego otoczenia nie ma ww. interfejsu, nie mam możliwości podpiąć się, porównać itp
Konkrety:
1. Interfejs ELM327, v. 1.5 (napis na obudowie), 1.3 (wykrywa scantool)
2. Honda Accord VI-gen 1999, OBDII, złącze OBDII powinno działać, podłączane do dedykowanego komputera oraz przez interfejs CDIF2 nawiązywane było bezproblemowe połączenie
Interfejs zainstalowałem zgodnie z instrukcją, tj ustawienie portu na COM1 (usb to serial oraz w programach diagnostycznych), prędkość 38400 bajtów/sec.
Programy diagnostyczne wykrywają interfejs prawidłowo (tj wersję 1.3 pokazują), nic nie pojawia się na interfejsie (diodki żadne nie świecą).
Po podłączeniu wtyczki OBDII, zapala się czerwona diodka "Power" (na wyłączonym zapłonie). włączenie zapłonu nie zmienia nic w diodkach.
Programy diagnostyczne, którymi próbuję się połączyć (scantool, PCMSCAN, wiele innych darmowych) nie mogą połączyć się z samochodem,
wyskakują błędy, że nie znaleziono OBDII w samochodzie.. pierwsze podejrzenie padłoby na wtyczkę.. ale wchodzi ściśle, zapala się Power, więc wtyczka i połączenie fizyczne chyba OK
Pierwsze próby robiłem na laptopie z Windows Vista 64-bit, myślałem (mimo braku błędów oraz informacjom, że interfejs współpracuje z WV), że tu coś może się gryźć, jednak przy instalacji na XP, objawy były dokładnie takie same.
Próbowałem zmieniać prędkość portu, porty (COM1-COM4, tj w podstawowym zakresie), czas timeout. Nie ma żadnych konfliktów sprzętowych. Zresztą wykrywa i odczytuje sam interfejs, więc połączenie laptop-interfejs wygląda na OK.
Czemu to się nie łączy? Zepsuty ten ELM? chyba nie, bo prawidłowo "przedstawia się" programom diagnostycznym..
Aha, podczas prób połączenia migają pozostałe diodki czasami, poczym pojawia się błąd połączenia.
Czy to prawidłowe, że interfejs po podłączeniu do komputera nie zapala żadnych diodek? Czy po podłączeniu do OBDII mimo braku zapłonu ma zapalać się power? Power i nic więcej? Nie reaguje jakoś na włączenie zapłonu?
Mam nadzieję, że coś robię źle i mnie naprowadzicie na to, a nie, że interfejs okaże się uszkodzony..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach