FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: bodek
Nie Mar 16, 2008 21:03
Rajdówka wszechczasów
Autor Wiadomość
bossman 
Specjalista

Auto: hitlerwagen
Skąd: Czuby
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 158
Wysłany: Pon Mar 17, 2008 15:15   

Lancia Delta Integrale :spoko:
Renia Clio....przez sentyment ;(
 
 
Lukas23 
drifter
....LIVE FAST....


Auto: B5 Syncro i FIREBLADE ;)
Skąd: Węglin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 218
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 12:01   

Każde auto ma coś w sobie. Ja jednak stawiam na AUDI S1. W czasach gdy jeździło po torach nie miało sobie równych.
_________________

 
 
 
malcu 
prawdziwy tuner


Auto: Clio ;)
Skąd: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 643
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 16:43   

Jak wiekszosc Delta i przede wsystkim S1 :spoko:
_________________

 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 18:23   

Lukas23 napisał/a:
Każde auto ma coś w sobie. Ja jednak stawiam na AUDI S1. W czasach gdy jeździło po torach nie miało sobie równych.



Jakich torach ????
_________________
 
 
 
Drift_King 
prawdziwy tuner
dryfciarz


Auto: Subu
Skąd: Czuby
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 654
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 21:43   

MACIOR napisał/a:

Jakich torach ????


jak to jakich ? ?

....kolejowych :haha: :spoko: :haha:


Audi sztos! 8)
_________________
'96 Subaru Impreza GT wozi dupę
'00 Daewoo Matiz Van rolniczo-służbowy
'95 Daewoo Nexja GSi 16v szczur na tor
 
 
Stacho_16V 
fast driver
JDM


Auto: Civic
Skąd: Dziesiąta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 1503
Wysłany: Wto Mar 18, 2008 21:44   

Clio Maxi kozak :spoko:
_________________
Gieorgij z You can dance napisał/a:
[quote="Gieorgij"]A do.je.bać ci?[quote]
 
 
 
chudy 2.0 
drifter

Auto: wanna
Skąd: Tatary
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 348
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 04:49   

Audi S1
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 06:56   

Rajdowa Grupa B

na początku rajdy samochodowe nie miały kompletnie nic wspólnego z dzisiejszymi wyscigami na czas, nie istniały przepisy dot. homolgacji a gdzie tu mówic o regulaminach i bezpieczenstwie, kierowcy byli bogac i sami finansowali swoje samochody... az do czasu gdy koncerny samochodowe skapnęły sie ze mozna na rajdach zarobic. Konstrukcja samochodów dominowali włosi a szczególnie Lancia, tak naprawde 1 samochodem lanci przygotowanym tylko i wyłacznie na szutry była lancia stratos, posiadała ona silnik ferrari V6, zbudowana była głownie z klatki bezpieczenstwa :) odmiana rajdowa wazyła niecała tone i z 2,5 litrowego silnika osiagała 240KM bez uzycia TURBO! :shock: posiadała 3 gazniki a odciecie zapłonu przesunęło sie do granicy 8,5 tys obr/min, tylne laczki miały srednice 285 mm :shock: nie mogły byc wezsze bo jazda stawała sie bezsensowna (spin)
kontrolowane i bardzo długie poslizgi były zywiołem stratosa... ten samochód był to zalązek grupy B

Sama grupa B powstała w 1981r, do homologacji wystarczyło wyprodukowac 200 sztuk samochodów na ulice i zaledwie 20 na rajdy, co najlpesze przepisy nic nie mówiły o mocach silnika wiec konstruktorzy przescigali sie w budowaniu co mocniejszych POTWORÓW. Auta z tej grupy osiagały moc niekiedy 1000KM ale kierowcy odmówili startów tak mcnym samochodem w trosce o swoje zycie... legendarnym wrecz samochodem grupy B było audi quattro którego moc wyjsciowa wynosiła ok 480KM ale po ''niewielkich'' przerobkach tan samochód bez problmu osiagał moc 700KM :szok: , wartym wspomnienia jest takze Lancia delta S4 która osiagała moc 700KM z 2 litrowego 4 cylindrowego silnika :szok: . Te auta gdy ruszały dosłownie zrywały asfalt (baz kitu na serio), Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem! :szok: samochody te rozpedzały sie do setki w od 2,3 do 2,8 sekundy! i to w latach 80!!!
Niestety tak ogromne moce i przyspieszenia zwabiały mnóstwo bezczelnej publicznosci która oblegała kazdy zakret z kazdej strony nie liczac sie ztym ze kierowca moze stracic kontrole nad pojazdem... własnie luzne przepsy dot. bezpieczenstwa na trasie spowodowały zlikwidowanie tej grupy. Podczas rajdu portugalii 1986 zginęło ''zaledwie'' 3 osoby a 30 zostało rannych, jak powiedział Walter Rohl (jeden z kierowców) - ''jadac po trasie nie nalezało patrzyc na kibiców jak na ludzi tylko jak na sciany pomiedzy którymi nalezało sie zmiescic'', to szokuje ale taka jest prawda na te rajdy zjezdzały tysiace kibiców!... ostatecznie grupe B pogrzebał wypadek Henrii Tivonena (finskiego kierowce) za kierwnica lanci delty S4, od poczatku kierwca narzekał na zbyt mocny samochód, rajd był asfaltowy i bardzo szybki a malło tego kierwoca był chory na grype :shock: Na 7 kilometrze osiemnastego Os'u delta w niewyjasniony sposób obróciła sie na dach i spadła ze skarpy. Znajdujacy sie pod siedzieniem kierowcy (BARDZO MĄDRZE!) zbiornik paliwa wykonany z alumnium i nie zabezpieczony stalowa płytą (uznano ja za nie potzrebna w rajdach po asfalcie... również bardzo mądzre) eksplodował zabijajac kierowce i pilota, po wybuchu z karoserri kevlarowej nie został nawet kawałczek... po tym wypadku w roku 1987 FIA całkowice zakazała startów grupy B a wyniki z 86' zostały anulowane... ciekawe jakie jescze potwory by powstały...


teraz trochę ciekawostek:
- W Szwecji w wyścigach górskich jeździ oryginalny 450 konny Ford RS200.
- Na ADAC Rally Detuschland co roku pojawiają sie dwie Audi Quattro, jedna w najmocniejszej 550 konnej specyfikacji, na tym samym rajdzie możemy obserwować także B-grupowe Renaulty 5
- Audi Quattro od wersji Coupe było krótsze oraz miało inną szybę przednią (taką jak w sedanie) co powodowało ze auto miało takie fajne proporcje.
- W Polsce na Podkarpaciu powstało 550 Konne Audi Quattro, zbudował je Lech Koraszewski, od przyszłego roku startować będzie w GSMP (górskie samochodowe Mistrzostwa Polski) a także na wspomnianym rajdzie Niemiec.
- wydech w Audi miał średnicę 98mm.
- wał napędowy w tym że audi był z kewlaru.
- półoś (prawa bodajże) tak rozgrzewała się od wydechu że musiano zastosować żebrowanie odprowadzające ciepło.
- bloki silników w początkowej fazie B-grupy budowano z Magnezu, lecz zrezygnowano z nich ponieważ nie wytrzymywały temperatury.
- prędkość maksymalna audi wahała się ( w zależności od przełożeń w skrzyni) od 200km\h do ponad 300km\h.
- silniki miały zaledwie około 2l pojemności (chyba kolega pisał)
- Audi Quattro jest najmocniejszym homologowanym w historii przez FIA samochodem rajdowym.
- krew na szybach i karoserii towarzyszyła prawie każdemu przejazdowi tych potworów, kibice będący wówczas hołotą uznali za punkt honoru dotknąć pędzącego "Monstera"
-mało kto wie że B-grupa powstałą także w Polsce, lecz rząd nie był zainteresowany produkcją 200 sztuk poloneza 2000 Turbo, który miał 300 koni mechanicznych, a miał jeszcze większy potencjał, możliwe ze wyciągnęli by z niego około 400 koni, lecz powstały tylko dwa pojazdy i niestety nie miały napędu AWD, lecz w planach był i on.
-Gdy przed Rajdem Portugalii '86 Henri Toivonen testował swoją Lancię Delta S4 na torze Estoril, zebrani widzowie oniemieli z wrażenia - osiągnięty przez Fina czas pozwoliłby mu wystartować z szóstego miejsca w Grand Prix Formuły 1.



Tu filmik chwile po wypadku i przerwaniu startów grupy B
z samochodu została sama klatka :(

http://video.google.pl/vi...earch&plindex=2

filmik z samochodami grupy B - ciekawe ujęcia niektóre :) widać jakie to potwory były ;)
http://pl.youtube.com/wat...feature=related
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
Ostatnio zmieniony przez Misiek_lbn Czw Mar 20, 2008 22:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 16:01   

Kamil napisał/a:
Rajdowa Grupa B

na początku rajdy samochodowe nie miały kompletnie nic wspólnego z dzisiejszymi wyscigami na czas, nie istniały przepisy dot. homolgacji a gdzie tu mówic o regulaminach i bezpieczenstwie, kierowcy byli bogac i sami finansowali swoje samochody... az do czasu gdy koncerny samochodowe skapnęły sie ze mozna na rajdach zarobic. Konstrukcja samochodów dominowali włosi a szczególnie Lancia, tak naprawde 1 samochodem lanci przygotowanym tylko i wyłacznie na szutry była lancia stratos, posiadała ona silnik ferrari V6, zbudowana była głownie z klatki bezpieczenstwa :) odmiana rajdowa wazyła niecała tone i z 2,5 litrowego silnika osiagała 240KM bez uzycia TURBO! :shock: posiadała 3 gazniki a odciecie zapłonu przesuneło sie do granicy 8,5 tys obr/min, tylne laczki miały srednice 285 mm :shock: nie mogły byc wezsze bo jazda stawała sie bezsensowna (spin)
kontrolowane i bardzo długie poslizgi były zywiołem stratosa... ten samochód był to zalązek grupy B

Sama grupa B powstała w 1981r, do homologacji wystarczyło wyprodukowac 200 sztuk samochodów na ulice i zaledwie 20 na rajdy, co najlpesze przepisy nic nie mówiły o mocach silnika wiec konstruktorzy przescigali sie w budowaniu co mocniejszych POTWORÓW. Auta z tej grupy osiagały moc niekiedy 1000KM ale kierowcy odmówili startów tak mcnym samochodem w trosce o swoje zycie... legendarnym wrecz samochodem grupy B było audi quattro którego moc wyjsciowa wynosiła ok 480KM ale po ''niewielkich'' przerobkach tan samochód bez problmu osiagał moc 700KM :szok: , wartym wspomnienia jest takze Lancia delta S4 która osiagała moc 700KM z 2 litrowego 4 cylindrowego silnika :szok: . Te auta gdy ruszały dosłownie zrywały asfalt (baz kitu na serio), Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem! :szok: samochody te rozpedzały sie do setki w od 2,3 do 2,8 sekundy! i to w latach 80!!!
Niestety tak ogromne moce i przyspieszenia zwabiały mnóstwo bezczelnej publicznosci która oblegała kazdy zakret z kazdej strony nie liczac sie ztym ze kierowca moze stracic kontrole nad pojazdem... własnie luzne przepsy dot. bezpieczenstwa na trasie spowodowały zlikwidowanie tej grupy. Podczas rajdu portugalii 1986 zginęło ''zaledwie'' 3 osoby a 30 zostało rannych, jak powiedział Walter Rohl (jeden z kierowców) - ''jadac po trasie nie nalezało patrzyc na kibiców jak na ludzi tylko jak na sciany pomiedzy którymi nalezało sie zmiescic'', to szokuje ale taka jest prawda na te rajdy zjezdzały tysiace kibiców!... ostatecznie grupe B pogrzebał wypadek Henrii Tivonena (finskiego kierowce) za kierwnica lanci delty S4, od poczatku kierwca narzekał na zbyt mocny samochód, rajd był asfaltowy i bardzo szybki a malło tego kierwoca był chory na grype :shock: Na 7 kilometrze osiemnastego Os'u delta w niewyjasniony sposób obruciła sie na dach i spadła ze skarpy. Znajdujacy sie pod siedzieniem kierowcy (BARDZO MĄDRZE!) zbiornik paliwa wykonany z alumnium i nie zabezpieczony stalowa płytą (uznano ja za nie potzrebna w rajdach po asfalcie... równierz bardzo mądzre) eksplodował zabijajac kierowce i pilota, po wybuchu z karoserri kevlarowej nie został nawet kawałczek... po tym wypadku w roku 1987 FIA całkowice zakazała startów grupy B a wyniki z 86' zostały anulowane... ciekawe jakie jescze potwory by powstały...





Gdzie, żeś wykopał ten żałosny bełkot ????
Za złamanie zasad
! dostajesz OSTRZEŻENIE !
_________________
Ostatnio zmieniony przez Kamil Czw Mar 20, 2008 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ANGEL 
drifter
MAM V8


Auto: Audi S6 Avant
Skąd: LSM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Mar 2005
Posty: 498
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 16:29   

Jak dla mnie niezly tekst...

A filmiki SUPER.... :spoko:

Nie wiem o co chodzi Maciorowi?? :( :wow:
_________________
Włoszczyzna da się lubic- Lancia DEDRA Turbo 8V- już NIE...

AUDI COUPE- Piekne wspomnienia...
AUDI S6 - Nowe Wyzwanie...1/4mili w 14.76sec
0-100 w 6.58sec
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 17:33   

ANGEL napisał/a:
Jak dla mnie niezly tekst...

A filmiki SUPER.... :spoko:

Nie wiem o co chodzi Maciorowi?? :( :wow:


Chodzi mi o to że ten tekst wygląda jak napisany przez gimnazjalistę będącego chwilowo otumanionego przez B-grupę, a ten text "Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem!" poprawił mi samopoczucie przynajmniej do końca tygodnia.
_________________
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 19:41   

MACIOR napisał/a:
a ten text "Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem!" poprawił mi samopoczucie przynajmniej do końca tygodnia.


jesli chodzi o zdolnosc ludzkiego oka do postrzegania itp to jest ono przystosowane do predkosci maksymalnej jaka czlowiek osiaga (np. biegnac), poruszanie sie nawet "maluchem" jest niebezpieczne poniewaz kierowca nie nadaza przyswoic i przetworzyc danych jakie do niego docieraja i tak naprawde jazda autem to wiecej odruchow niz prawdziwego "kierowania" :spoko:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 20:15   

Jaqub napisał/a:
MACIOR napisał/a:
a ten text "Co najlepsze badania wykazały ze ruszajac samochodem grupy B ludzkie oko nie jest w stanie nadązyc za przesuwajacym sie obrazem!" poprawił mi samopoczucie przynajmniej do końca tygodnia.


jesli chodzi o zdolnosc ludzkiego oka do postrzegania itp to jest ono przystosowane do predkosci maksymalnej jaka czlowiek osiaga (np. biegnac), poruszanie sie nawet "maluchem" jest niebezpieczne poniewaz kierowca nie nadaza przyswoic i przetworzyc danych jakie do niego docieraja i tak naprawde jazda autem to wiecej odruchow niz prawdziwego "kierowania" :spoko:


To akurat wiem (mam pakiet Discovery :mrgreen: ), dlatego to mnie tak rozbawiło, że potrzeba było na to specjalnych badań :haha:
_________________
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 20:31   

a co do rajdowki... to chyba ałdi... chociac to stare mocne RWD (wszystkie bez wyjatku) przyciagaly kibicow pokonujac zakrety pieknymi dlugimi slajdami :spoko:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
Kamil 
the fastest furious

Auto: .
Skąd: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 2020
Wysłany: Czw Mar 20, 2008 00:10   

To ja sie tu wysilam,żeby coś opisać ładnie ciekawie...ale i tak komuś nie pasuje...
Opisz lepiej albo milcz...
PS:Większość tekstu z Maxi tuning...
chyba też sie pożegnam z moderowania lkt .... żal.pl
_________________
Pokrycia Dachowe - www.kejm.pl .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam