FAQ » Szukaj » Użytkownicy » Grupy » Rejestracja » Profil » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości » Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
silnik turbo
Autor Wiadomość
Juzek 
Specjalista


Auto: dupowoz
Skąd: Czuby
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 150
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 13:25   

KOSA napisał/a:
nie chodzi o to żeby turbina się nasmarowała...
przed ruszeniem:
turbina musi się nagrzać do temp. pracy (lub przynajmniej zbliżonej), tak samo olej musi osiągnąć odpowiednią temperaturę żeby spełniał swoje zadanie,
ja przeważnie po odpaleniu czekam 30sek do 1min, potem jadę tak, żeby nie wchodzić na boost i nie obciążać za bardzo suszarki
po jeździe natomiast, wszystko zależy jak wcześniej jechałem, tzn czy katowałem sprzęt czy też doturlałem się na parking... przeważnie staram się przed zgaszeniem samochodu jechac bardzo delikatnie żeby później zbyt długo nie studzić turbiny, chodzi o to że mocno nagrzana turbina po zgaszeniu silnika nie jest już studzona stopniowo przez olej, tylko raptownie przez powietrze i następują w turbinie naprężenia materiału, co jest bardzo niekorzystne
w zależności od tego jak jechałem turbinę studzę do 5min... można kupić turbo timer i nie trzeba wtedy siuedzieć w samochodzie i czekać żeby wyłaczyć silnik


tu jest wszystko co potrzeba + za dlugie katowanie moze sie zle skonczyc dla gumowych/plastykowych czesci znajdujacych sie blisko turbiny :] (oczywiscie jak nie ma oslony termicznej)
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 07:36   

mam takie pytaanie, daje to tutaj żeby nie zaśmiecać forum.

Jak Wam sie widzi mechaniczny kompresor wydajnosć 15 atmosfer, dało by rade bo starego DOHC od 132? widziałem podobne wynalazki ale nie wiem czy warto. JEżeli napisałem głupote to prosze o poprawienie
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Ostatnio zmieniony przez V-MAXXX Sro Kwi 25, 2007 07:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
V-MAXXX 
drifter

Auto: o_0
Skąd: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2004
Posty: 273
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 07:59   

crOOchy napisał/a:
mam takie pytaanie, daje to tutaj żeby nie zaśmiecać forum.

Jak Wam sie widzi mechaniczny kompresor wydajnosć 15 atmosfer, dało by rade bo starego DOHC od 132? widziałem podobne wynalazki ale nie wiem czy warto. JEżeli napisałem głupote to prosze o poprawienie


głupote widze tylko w 15 atmosferach bo chodzi chyba o 15 psi a to jest 1 bar.
_________________
o_0
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 08:20   

V-MAXXX napisał/a:
crOOchy napisał/a:
mam takie pytaanie, daje to tutaj żeby nie zaśmiecać forum.

Jak Wam sie widzi mechaniczny kompresor wydajnosć 15 atmosfer, dało by rade bo starego DOHC od 132? widziałem podobne wynalazki ale nie wiem czy warto. JEżeli napisałem głupote to prosze o poprawienie


głupote widze tylko w 15 atmosferach bo chodzi chyba o 15 psi a to jest 1 bar.


to nie jest takie proste ze sie wstawia i dmucha 1 bar... wszystko zalezy od koleczek i w jakim zakresie jakie cisnienia daje... jakis czas temu na allegro byly eatony po niecale 1.5tys pln (regenerowane)...
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 09:21   

z tymi atmosferami to nie wiem nie przeliczałem tego wiec wybaczcie niewiedze
no to że trzeba policzyć przełożenia na kole pasowym to wiem i z tym problemu nie bedzie. pytanie czy to bedzie ładnie dawało rade, i czy opłaca sie to wogole zakładac, a może od razu zainwestowac w normalne turbo?
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
MACIOR 
speed demon
aaaapsik!!!


Auto: jeździ :)
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 05 Lip 2004
Posty: 3969
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 14:08   

Jaki silnik ????
_________________
 
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 16:07   

po pierwsze co masz za kompresor? ten jeden bar to dmucha nadciśnienia czy ma wydajność 1 bar przy silniku ... (jakim), bo to że dmucha jeden bar to nic nie znaczy ważniejsza jest wydajność ilościowa i jak to jest jakiś kompresor nie od silnika samochodowego tylko jakiś do dmuchania balonów to daj sobie od razu spokój
po drugie ten silnik fiata to na wtrysku czy na gaźnikach??
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 17:52   

silnik 1600 DOHC na jednym gazniku weberowskim (w planach założenie drugiego-jak znajde)
kompresor chodzil przy silniku wysokopreżnym nie wiem dokładnie jakim, ten który chce załozyc ma jeden cilinderek (ok 6cm średnicy) ale mam tez drugi tylko ze ten jest z ciągnika :mrgreen: i ma dwa cylinderki (te maja sreednice ponad 8 cm) ale to bedzie chyba za duży hardcor :mrgreen:



znalazłem informacje ze ta spręzarka daje podobno 6 barów :wow: ale przy zmianie przełożen można to zwiekszyc
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 18:55   

crOOchy napisał/a:
silnik 1600 DOHC na jednym gazniku weberowskim (w planach założenie drugiego-jak znajde)
kompresor chodzil przy silniku wysokopreżnym nie wiem dokładnie jakim, ten który chce załozyc ma jeden cilinderek (ok 6cm średnicy) ale mam tez drugi tylko ze ten jest z ciągnika i ma dwa cylinderki (te maja sreednice ponad 8 cm) ale to bedzie chyba za duży hardcor



znalazłem informacje ze ta spręzarka daje podobno 6 barów ale przy zmianie przełożen można to zwiekszyc


super ja bym zalozyl takie 4ry i mialbym do pompowania KOL... :haha:

kompresor do auta (np ROTREX) to tak jakby pol turbosprezarki z tym ze z napedem przez pasek... ma on swoje oddzielne smarowanie (razem z chlodniczka oleju) nie chodzi tylko o to ile daje cisnienia ale jaka jego objetosc (bo w aucie dolot ma wieksza srednice i pojemnosc) a to co wrzuciles to jest do podlaczenia malej rureczki zeby sobie kolka podpompowac ew. jakis silownik podlaczyc... :spoko:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 19:12   

i dlatego pytam specjalistów, bo ja sie na tym nie znam, i jestem wielce wdzieczny za wszystie opinie :)
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
KOSA 
prawdziwy tuner

Auto: s6 i pierdoloty
Skąd: Woj. Lubelskie
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 592
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 19:14   

to dałeś do pieca...
to jest sprężarka do urządzeń rolniczych, ona w ciągniku nie dmucha w silnik tylko jest potrzebna do obsługi maszyn (o ile się orientuje w rolnictwie :D ), ona na pewno nie da rady nadmuchać w silnik tyle powietrza ile jest mu potrzebne (średnio 11-12kg na 1kg paliwa), nie mówiąc już o tym że silnik 1,6 potrzebuje powietrza w ilości 220 m3/h (tak mniej więcej), teraz sobie mniej więcej oblicz ile razy tłok takiej sprężarki musiał by wykonać pracę żeby przepompować tyle powietrza, to porównaj z danymi technicznymi takiej sprężarki... (nie pisze już o tym że sprężarka ma dawać nadciśnienie a wynik będzie tylko dla doładowania =0)
poza tym masz gaźnik... a on nie będzie działał na nadciśnieniu, musiał byś szukać gaźnika nadciśnieniowego, specjalnego do instalacji turbo...
poszukaj w google jak wygląda kompresor do silnika spalinowego
 
 
crOOchy 
the fastest furious


Auto: Jeep WJ Limited 2.7 CRD
Skąd: Czuby
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 2208
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 19:20   

dobra już teraz wiem wszystko, dzieki za info czuje sie dużo mądrzejszy i postaram się wiecej takich głupot nie pisac. nigdy nie miałem w silnku zadnego turbo i się tymnie intersowałem, a teraz bede miał bodziec żeby zaczac sie interesowac. jeszcze raz wielkie dzieki

temat uważam za wyczerpany, teraz wrocmy do mysli przewodniej jezli mozna
_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
 
 
 
Jaqub 
speed demon
8000K power zenon


Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 3256
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 19:25   

tu byl ten eaton (za smieszna kase):
http://moto.allegro.pl/it...kompresor_.html
tu masz jak takie cudo wyglada w e36:
http://forums.bimmerforum...light=M62+Eaton
(jesli jestes troche kumaty z angielskiego to powinienes wylapac troche)
a tu masz jeszcze ROTREXa:
http://www.tomson.com.pl/...32243&SZPT_PT=N
poczytaj pogogluj :spoko:
_________________
Gabinet Neurologiczny Lublin:
http://www.zumi.pl/115163...blin,firma.html
 
 
KIT GTO 
speed demon


Auto: DESTRUKCJA
Skąd: Okolice Lublina
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Mar 2007
Posty: 3345
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 21:07   

Jaqub napisał/a:
zeby sobie kolka podpompowac
to tak :spoko:

Jaqub napisał/a:
ew. jakis silownik podlaczyc...
a to nie :fucku:

KOSA, ma rację z tej sprężarki nic nie będzie :D
_________________
PRZEKŁADAM LANS NAD OSIĄGI.... 19CALI :D :D :D
 
 
 
maly841 
pr0 killer

Auto: 2.0 TFSI
Skąd: Czechów
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1082
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 22:37   

crOOchy napisał/a:
silnik 1600 DOHC na jednym gazniku weberowskim (w planach założenie drugiego-jak znajde)
kompresor chodzil przy silniku wysokopreżnym nie wiem dokładnie jakim, ten który chce załozyc ma jeden cilinderek (ok 6cm średnicy) ale mam tez drugi tylko ze ten jest z ciągnika :mrgreen: i ma dwa cylinderki (te maja sreednice ponad 8 cm) ale to bedzie chyba za duży hardcor :mrgreen:

Obrazek

znalazłem informacje ze ta spręzarka daje podobno 6 barów :wow: ale przy zmianie przełożen można to zwiekszyc



;) )) takie cos to u dziadka w ursusie jak sie zlapie kapcia to sie zaklada pasek i pompuje ;) ))
_________________
A4 '05 2.0 TFSI , C4 3D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Sonic created by spleen for stylerbb.net modified by UnholyTeam