Auto: bmw 740
Skąd: Lublin
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 94
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:22 325i pomoc z łańcuszkiem rozrządu
Witam jestem nowy na forum i witam wszystkich maniaków samochodowych.
Mam taki problem bo coś mi sie sie dzieje z łańcuszkiem rozrządy tzn coś mi sie tłucze na wyższych odrotach i niewiem czy to jest vanos czy łańcuszek a słychać to ewidentnie na górze silnika samochód ma ok 250 tys przebiegu.Morze sie ktoś spodkał z takim czymś może ktoś doradzi bo w następnym tygodniu to rozbieram i czekam na podpowiedzi:)
a może ma ktoś z was schematy rozrządu do takiego modelu bardzo prosze o zdjęcia
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:46
jesli masz troche pojecia to mozesz zdjac dekiel zaworow i obejzec sobie co i jak...
ale:
-czy bierze olej?
-czy olej jest na maks (bo jesli jest malo to na wyzszych obrotach i zaraz po odpaleniu moze byc slychac hydroregulacje zaworow)
w tym silniku nie ma "lancuszka" a raczej lancuch ktory w zasadzie jest nie wymienny (chyba ze sie uszkodzi a tak to dozywotnio)...
Auto: bmw 740
Skąd: Lublin
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 94
Wysłany: Pią Maj 18, 2007 10:11
oleju raczej nie bierze a stan jest a wynieniać to niby czego sie nie wymienia?a może ślizgi tak chałasyją bo napewno nie hydropopychacze, a co z vanosem może coś tam sie dziać ?
Auto: impreza gt
Skąd: LSM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sie 2004 Posty: 273
Wysłany: Pią Maj 18, 2007 15:47
moze łancuch jest ok ale łapie gdzieś luz.... nie wiem czy tam są jakies napinacze niech sie znawcy wypowiedzą.... a czy rozrząd czy spod czapy to łatwo sprawdzić .... połóż ręke na obudowie rozrządu a niech kto da po zaworach w tym czasie....
Auto: BMW & Turbo CABRIO &a
Skąd: Śródmieście Pomógł: 30 razy Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 3256
Wysłany: Pią Maj 18, 2007 21:41
chodzilo mi o to ze lancuch jest mega grubasny i ze bmw nie przewiduje jego wymiany (w sensie serwisu)... a to ze mozna go zmienic to oczywiste o ile mnie pamiec nie myli to jest tam napinacz... co do vanosa to pewnie ze moze sie cos dziac... nie slyszalem tego odglosu ale chyba ostatnia rzecza jaka bym obstawial w tym silniku to lancuch ( widzialem go w M50 i naprawde robi wrazenie mega solidnego)
Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sty 2005 Posty: 337
Wysłany: Nie Maj 20, 2007 00:12
Na każdy łańcuch przychodzi czas i należy go wymienić !! fakt że łańcuchy wytrzymują znacznie większe przebiegi niż paski rozrządu ale tak jak paski i łańcuchy się zrywają nawet dwurzędowe. Niech nikt Ci ciemnoty nie wciska żę się łańcucha nie wymienia. Podjedź do warsztatu który ma jakieś pojęcie na temat silników bmw i powiedzą czy słychać łańcuch czy nie. Jeżeli słychać to wymieniaj łącznie ze ślizgami, napinaczem ( bmw zaleca różnież wymianę kół zębatych ) ale ostatnie słowo należy do Ciebie i twojego portfela
Auto: Pomoc Drogowa
Skąd: Węglin Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sty 2005 Posty: 337
Wysłany: Nie Maj 20, 2007 21:17
Jaqub napisał/a:
Pawel_M napisał/a:
Niech nikt Ci ciemnoty nie wciska żę się łańcucha nie wymienia
nie pisalem ze nie wymiania sie ich WOGLE...
Pawel_M napisał/a:
Podjedź do warsztatu który ma jakieś pojęcie na temat silników bmw
tu sie z Toba zgadzam
Nie miałem na myśli Ciebie, tylko pisałem ogólnie Kiedyś próbowałem ustalić po jakim przebiegu powinno się wymieniać łańcuch rozrządu w BMW ale nikt nie potrafił odpowiedzieć konkretnie ( pomijam takich którzy mówili że łańcucha się nie wymienia ) z mojej skromnej wiedzy i doświadczenia uważam że łańcuch powinno się wymieniać przy 250 - 300tyś km wszystko zależy od stylu jazdy, chyba że wcześniej słychać łańcuch, już nie raz spotkałem się z urwanym łańcuchem rozrządu a jak wiadomo silnik jest kolizyjny. Oczywiście nie mówię że przy takim przebiegu łańcuch musi się urwać bo jest dużo bmw które mają na łańcuchu większe przebiegi i nadal chodzą...
Auto: bmw 740
Skąd: Lublin
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 94
Wysłany: Pon Maj 21, 2007 08:09
dobra panowie ja jednak wole dmuchać na zimne i zdejmie pokrywe zaworów i zobacze co sie dzieje bo te dzwieki to ewidentnie słychać na górze i to jest taki odgłos jak by plastik o plastik pukał tyle że to jest słychać tylko na ciepłym silniku
Auto: bmw 740
Skąd: Lublin
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 94
Wysłany: Czw Maj 24, 2007 08:09
no i rozebrałem ten rozrząd no i jest wszystko dobrze ślizgi bardzo mało wytarte łańcuch taki gruby że niewiem i wcale nie wytarty takrze wszystko wporzo powinien na tym łańcuchu zrobić drugie tyle km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach